Audi S5

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Macboy

Bericht door Macboy » 19 apr 2007, 18:23

Dat laatste is een tikfoutje. Had het ook al gezien. Helaas, maar waar.

Maar de auto is super super super gaaf. Folder ook. Mooie interieurcombo's :)

Volgende leasebak voor Macboy :)

Rebel

Bericht door Rebel » 30 apr 2007, 14:07

A5/S5 Video.

(147mb)

Joop

Bericht door Joop » 30 apr 2007, 18:35

Je moet er wel even voor gaan zitten, maar wel mooie beelden.

Ook helaas het minpunt van dit filmpje: "Heeft een erg hoog daar-wil-ik-rijden-gehalte". Iemand een idee waar dit opgenomen is? Lijkt wel Spanje of Italië.

Overigens glijden beide versies behoorlijk over hun voorwielen, terwijl ze toch niet echt aan het doorjakkeren waren had ik het idee. Auto's lagen namelijk mooi vlak in de bochten (waarschijnlijk Magnetic Ride). Daarbij de voorwielaangedreven A5 iets meer dan de AWD S5 (waarschijnlijk door de combinatie van ver naar achteren geschoven V8 en AWD). Maar misschien zou RWD de auto goed doen; en dat vind ik eigenlijk nog het meest spijtig; De A5 (en eigenlijk de TT ook) zou eigenlijk gewoon een achterwiel aangedreven auto moeten zijn. Dat zou voor mij de keus tussen een Audi en een BMW een stuk moeilijker maken waarbij je mij waarschijnlijk ook niet meer in BMW zult terugvinden.

Al met al een schitterende wagen, waar eigenlijk niets mis mee is.

HSR

Bericht door HSR » 30 apr 2007, 19:23

Joop schreef:Je moet er wel even voor gaan zitten, maar wel mooie beelden.

Ook helaas het minpunt van dit filmpje: "Heeft een erg hoog daar-wil-ik-rijden-gehalte". Iemand een idee waar dit opgenomen is? Lijkt wel Spanje of Italië.

Overigens glijden beide versies behoorlijk over hun voorwielen, terwijl ze toch niet echt aan het doorjakkeren waren had ik het idee. Auto's lagen namelijk mooi vlak in de bochten (waarschijnlijk Magnetic Ride). Daarbij de voorwielaangedreven A5 iets meer dan de AWD S5 (waarschijnlijk door de combinatie van ver naar achteren geschoven V8 en AWD). Maar misschien zou RWD de auto goed doen; en dat vind ik eigenlijk nog het meest spijtig; De A5 (en eigenlijk de TT ook) zou eigenlijk gewoon een achterwiel aangedreven auto moeten zijn. Dat zou voor mij de keus tussen een Audi en een BMW een stuk moeilijker maken waarbij je mij waarschijnlijk ook niet meer in BMW zult terugvinden.

Al met al een schitterende wagen, waar eigenlijk niets mis mee is.

Ik heb lang nagedacht over het hele FWD/RWD en AWD verhaal. En als ik mag kiezen natuurlijk altijd RWD. echter, een RWD zonder sper vind ik ook meteen weer niks aan, dan heb ik liever een goed uitgebalanceerde FWD'er.

Zb. Ik heb liever een Focus RS dan een E46 330i zonder sper.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 apr 2007, 19:57

Na een paar stevige glazen wijn,.................................beetje deja vu................................waar ken ik dat ding toch van?.........................Ford Taunus zijkant........................................of heb ik er 1 te teveel gehad...........................what ever, Ford Taunus...................burb......................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 apr 2007, 20:02

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Taunus_12m1.jpg

Zeg ik toch.................................

allen

Bericht door allen » 30 apr 2007, 20:26

Goed, ik zal het maar zeggen. Ik vind de auto er erg mooi uitzien maar het filmpje is echt ruk. Wat een afknapper. Hadden ze geen navi in z'n auto kunnen doen want hij is compleet de weg kwijt!

Joop

Bericht door Joop » 30 apr 2007, 21:24

romo schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Taunus_12m1.jpg

Zeg ik toch.................................
Volgens mij moet je toch echt stoppen met drinken Romo... Taunus :?

Hij lijkt IMO toch meer op de E92 3er:
[IMG:800:507]http://bil.feber.se/article_images/10035.jpg[/img]
[IMG:800:507]http://bil.feber.se/article_images/10036.jpg[/img]
Romo schreef:Audi will always be an overpriced VW............................IMHO

Indeed, look at the rear side window, OMG that is bad contructorship......................look than again at the royal Hoffmeister fold.........................now what I mean?
If you want a VW, than buy one, if you want real "Freude am Fahren"...................you know what to do......................

So BMW al the way..........................................
Deze quote staat ook nog als een huis???

romo

Bericht door romo » 30 apr 2007, 22:17

Nog steeds, zeg eens dat het niet waar is :lol: ...............................jij hebt ook leuke one liners.....................real cornering pleasure................. :lol: :lol:

En kijk eens goed naar die zijkant van die Taunus met de geweldige gewelfde zijkant, boven het achterwiel, das duidelijk lijkt me, gewoon van Ford gejat :wink:

Joop

Bericht door Joop » 30 apr 2007, 22:29

Er zit idd wel een welfje in de zijkant van die Taunus... :lol:

Heel scherp gezien..., om het dan maar helemaal af te maken: het achterruitje lijkt er ook wel heel veel op..

En als je nog meer wil vergelijken: de airco-unit van de A5/S5 lijkt ook verdacht veel op die van BMW net als die Idrive-achtige knop..., maar ja.

Maar ben nog wel van mening dat de A5/S5 een goed alternatief is voor de E92, maar alleen jammer dat ie geen RWD heeft: wat dat betreft die one-liner: had vanochtend nog het idee om hem er vanaf te halen; maar ik denk dat ik 'em nog even laten staan; dan snappen die amerikanen dat ook ten minste :wink: .

Ik neem nog een biertje: "Lang leve de Koningin" :D

Maik

Bericht door Maik » 30 apr 2007, 22:42

En nu de mening van iemand die EN geen audi EN geen bwm heeft:

ik vind de audi mooier 8)

Toch wel lullig dat de E92 het dan dus niet eens haalt bij een Taunus :lol:

Maar mijn mening was serieus, de audi is op bovenstaande foto's mooier imo.

Joop

Bericht door Joop » 30 apr 2007, 23:19

Dat is waarschijnlijk het probleem: Romo en ik zijn toch te BMW-gekleurd. :)

Elmar

Bericht door Elmar » 30 apr 2007, 23:27

Maik, je hebt helemaal gelijk.
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, maar vind de Audi van 3/4 van achter gezien juist veel van een Mercedes CLK (1e generatie) hebben.

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2007, 00:47

Maik schreef:En nu de mening van iemand die EN geen audi EN geen bwm heeft:

Als echte BMW man ben ik het volledig met je eens. Die 3 coupe ziet er als een seniorenmobiel uit vergeleken met die Audi. :?

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2007, 01:22

Joop filmpje is in Toscane opgenomen

En als promotiefilmpje was het uitstekend voor deze prachtige streek, alleen jammer dat die auto telkens door het beeld ree.

Ik vind de A5 een iets te hoog geruiten pantoffelen met een pijp in de mond gehalte hebben. Leuke auto voor als je je 50 wordt.

Overigens heb ik nooit de achterbank begrepen in dit soort snelle coupe's.
Als je vaker mensen meeneemt op de achterbank koop je een snelle sedan. En als je met zijn tweeen bent koop je een leuke tweezitter. (meeste mensen hebben er naast toch nog een andere auto)
Nu rij je 90% van de tijd rond met een grote "zware" auto, terwijl je hem maar voor de helft gebruikt.

M3 Coupe of een Porsche ? Porsche graag.
M3 Coupe of een M5? M5 graag.

Hoe vaak ga jij met vrouw en kinderen "toeren" in je M3 Rico?
Of hoevaak heb je de achterbank vol zitten met vriendinnen?

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2007, 01:29

Rob, touren is niet heel vaak aan de orde, omdat ik dan net zo goed de 325i touring kan pakken, ik rij in beide auto's hetzelfde met de kindertjes. Om te touren heb ik geen M3 gekocht.

Maar ik gebruik wel vaak de achterbank voor de kindje(s) meestal omdat ik eerder of later weg ga en 1 van de kleintjes meeneem of allebei.

Dus bij mij word de achterbank weldegelijk gebruikt, sterker nog een reden voor mij om geen Z4 M coupe te kopen. Met een gezin met 4 man wil ik elke auto met vier man kunnen rijden.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2007, 01:37

Duidelijk antwoord.

Ik zal als tweede auto nooit een auto kopen met een achterbank. Simpelweg omdat hij voor 90% van de tijd niet benut zou worden.

Joop

Bericht door Joop » 01 mei 2007, 08:38

Ik heb die achterbank van mij ook nog nooit (echt) gebruikt. Kan voor mij voor de volgende auto wel een reden zijn om eens iets anders te kopen een Z4 Coupe of een TT Coupe ipv (E92 of A5).

romo

Bericht door romo » 01 mei 2007, 08:57

Rico v Velzen schreef:
Maik schreef:En nu de mening van iemand die EN geen audi EN geen bwm heeft:

Als echte BMW man ben ik het volledig met je eens. Die 3 coupe ziet er als een seniorenmobiel uit vergeleken met die Audi. :?
Ja een turbo scoot mobiel...... :lol:

RVV

Bericht door RVV » 17 mei 2007, 21:44

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 17 mei 2007, 21:50

Had filmpje van de week al gezien. Die sjoerd is er wel weer snel bij om zo'n prachtige wagen aan de tand te voelen.

Joop

Bericht door Joop » 17 mei 2007, 21:58

Wat een prutser (en dan hebben het niet over de auto):

"Ik zou niet weten wat je anders moet kopen voor 76 mille!?" --> ik zou zeggen zo'n 80% van de auto's die er te koop zijn

"S5 herkenbaar naast de zilveren spiegels, die overigens op iedere Audi kunt bestellen, aan de V8-badge op de flanken" --> elke sjonnie kan een V8 op z'n 4-cyl. zestienklepper plakken

Maar goed....

Verder aardig filmpje, maar laat het scherpe commentaar maar aan Jeremy Clarkson over.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 17 mei 2007, 22:19

Joop schreef:Wat een prutser (en dan hebben het niet over de auto):

"Ik zou niet weten wat je anders moet kopen voor 76 mille!?" --> ik zou zeggen zo'n 80% van de auto's die er te koop zijn

"S5 herkenbaar naast de zilveren spiegels, die overigens op iedere Audi kunt bestellen, aan de V8-badge op de flanken" --> elke sjonnie kan een V8 op z'n 4-cyl. zestienklepper plakken

Maar goed....

Verder aardig filmpje, maar laat het scherpe commentaar maar aan Jeremy Clarkson over.
We kunnen lang discusieren over zijn presentatie techniek (jatwerk?) maar hij maakt mooie filmpje met exclusieve autos. Laat het geluid van de motor altijd goed horen, is niet vies van wat driftwerk. Dus ik denk dat we aan de ene kant wel blij mogen zijn met sjoerd.

RVV

Bericht door RVV » 17 mei 2007, 23:42

Mee eens, kijk het is een balletje, maar wel eentje die voor hetr echte werk gaat, dit in tegenstelling tot al het pulp op de televisie waarin een gesponsorde koreaan F1 kwaliteiten heeft :?

Beter zo dan niks :lol:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 18 mei 2007, 00:04

Over maximaal een week zijn is de video van de rijtest van de Aston Marton V8 vantage. Sjoerd kennende zal hij er wel even een mini 'tunnelrun' tussen plakken. Ben benieuwd naar het geluid.

Hier een van mijn persoonlijk beste rijtest die Sjoerd heeft gemaakt!

http://www.petrolhead.nl/2007/01/video_ ... _targa.php

vooral vanaf de 2e minuut :shock:

Plaats reactie