Dit was echt een superB weekend, allemaal bedankt voor de fantastische sfeer en de pret die we samen hebben gehad. Hoe groot moet de cultuurschok voor velen uit Nederland wel niet zijn geweest. Auto liefde is in Engeland ongekend, geen enkele keer het gevoel dat je ongewenst bent met je lawaaibak. Thumps up was het enige wat je in UK kreeg.
De liefde voor heftige auto’s is in de UK werkelijk extreem, waar je hier af en toe exoot ziet, kom je ze daar bij regelmaat van de klok tegen, dat begon al in Calais, met bijna de complete snelle Audi vloot.
Peter en Tomaz waren eigenlijk als verklapte toeristen mee, want die hebben zaterdagmiddag de London tour gereden, waarbij Peter regelmatig telefonisch verslag uit over de beziendswaardigheden
Waar het NL wagenpark was voorzien met toch een niet allerdaagse selectie aan auto’s, waarvan ik stuk voor stuk heb genoten. Prachtige autolaat en motor geluiden, welke gezamenlijk voor een fantastisch concert zorgde, begon het feest helemaal bij de eerste ontmoeting toen we net de trein af waren in de UK. Op de parkeerplaats werden we opgewacht door een fraai wagenpark, waarbij de oranje Diablo met statige lady driver op menigeen indruk maakte. Na wat kijken naar een ieder zijn auto, richting hotel in London gereden, waarbij er helaas voor Macboy geen Bridge 55+ snelheden werden gereden, maar lichtelijk sneller man o man wat klinkt zo’n TVR 4.5V8 geil, voor mij de auto die mij de meeste indruk heeft gemaakt. De sound, de looks en de power zijn gewoon extreem bruut.
Na aankomst hotel de auto in de afgesloten parking gezet, en met de metro London in, lekker gegeten en rond gelopen, waarbij we wederom enorm veel pret hebben gehad. Zelf de terugweg in de metro was lachen gieren brullen
Aan Nederland zijde was een fantastische stealth auto, een Subaru Impreza 1.6GL op LPG, respect, wat een pracht project, mat zwart is de kleur die super op deze family saloon tot zijn recht komt 8)
Zondag ochtend, is het opstaan om 4.50 uur geen probleem gezien het vooruitzicht van die ochtend. Douchen, aankleden, spullen in de auto, olie peilen, verzamelen, en samen oprijden naar de Milenium Dome, Waar de Engelsen zich reeds hadden verzameld. Wat hierna gebeurde is eigenlijk onbeschrijfelijk ……………………. Van hoog toerige S2000, extreme opgefokte japen met turbo, dikke USA muscle V8’s, het dutch Viper combo, de V8 compressor power, de TVR’s , de TWEE Z4 Alpina roadsters, in de zelfde kleur, waarvan eentje van Femme (die nog wel wat demper tips heeft gehad van zijn mede Alpina rijder) en vele andere auto’s die ik vergeten ben………. Het vlammen door de tunnels was werkelijk AWESOME.
Na al dit geweld naar de Pistonhead meet, waarvan zeker toen we de autobaan af waren prachtig was, heerlijke slingerende weggetjes door het glooiende landschap. Daar aangekomen werkelijk onze ogen uitgekeken. De Autorai is na dit overbodig geworden. Hoogtepunt de F40 voor mij, de enige Ferrari die mij werkelijk wat doet. En verder teveel moois om op te nomen.
Met een 4tal auto’s terug naar de trein gereden, een oude GTT lijk, een overjarige M5 met teveel KM’s op de klok, en een pimp daddy STI. Man o man de run op de M20 keeps on bringen a smile on my face! Fuck the bridgeclub
Als afsluiting in NL even lopen klooien met iemand in een GTT, man rij toch eens door! Thumps Up, voor deze waardige afsluiting van de dag.
En nogmaals iedereen bedankt voor de pret.
P.s. Femme als het een cabio moet worden staat bij deze de keus vast!
Michel