F#cked for life
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Proefrit in een 318 Tds Compact die ik nieuw kocht toen ik 20 was. Geen brute power, wel het gevoel hebben van ik kan een nieuwe BMW (belastingvrij) kopen.
Proefrit in een standaard STI, reeds 3.5 jaar geleden, Niet facked for life, vooral zwaar onder de indruk, zeker omdat ik wist dat ik hem nog kon betalen ook
Rijden in m'n huidige STI, iedere keer weer een feest, ding trekt als een idioot 8)
Rijden in een 550 pk R33 GT-R Skyline. Erg vet.
Meerijden in een 650 pk R33 GT-R. Eeeh, dat is echt waanzin
Rit in de SL55AMG van Cor, sodeju, meteen wat anders gaan denken over AMG, respect.
Rit in de Z06 van Hans, dat was wel een redelijke ffl act, wat een gave bak zeg
Proefrit in een standaard STI, reeds 3.5 jaar geleden, Niet facked for life, vooral zwaar onder de indruk, zeker omdat ik wist dat ik hem nog kon betalen ook

Rijden in m'n huidige STI, iedere keer weer een feest, ding trekt als een idioot 8)
Rijden in een 550 pk R33 GT-R Skyline. Erg vet.
Meerijden in een 650 pk R33 GT-R. Eeeh, dat is echt waanzin

Rit in de SL55AMG van Cor, sodeju, meteen wat anders gaan denken over AMG, respect.
Rit in de Z06 van Hans, dat was wel een redelijke ffl act, wat een gave bak zeg

Laatst gewijzigd door Bram op 14 mei 2007, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
Ik kan me in de grote lijnen ook in dit verhaal vinden... Eerste deel kun je wegstrepen, mijn ouders reden geen BMW, maar iedere zondag wanneer ik naar mijn oma ging moest ik toch een paar straten verderop even door de showroomruiten van Ekris in Scherpenzeel kijken (wat een auto's), daarnaast was ik was al autogek in de breedte zeg maar.Rico v Velzen schreef:In hoeverre heeft men fucked for life van huis uit mee gekregen ?
Ik had al eens eerder deze post geplaatst maar in het kader van fucked for life past die goed in dit draadje
Rico v Velzen schreef:.
Waarom BMW ?
Ik denk dat het een aantal redenen heeft.
BMW daar ben ik groot mee geworden, Mijn vader reed al zolang ik me kan herrineren BMW's, 2500 serie's diverse 7 serie's, 5 serie's en mijn moeder reed altijd een 3 serie, waar ik later ook mijn eerste 2 jaar van mijn rijbewijsleven in heb gereden.
Als kind zag ik al dat BMW een "ander" merk was dan de vele mainstream merken. Sportiever, snellere motoren. En ze hadden absolute topmodellen. En BMW was een "bereikbaar" merk. Niet zoals Porsche's Ferrari's onbetaalbaar. Voor die merken had ik overigens ook warme gevoelens als kind. Mijn vader betrok me ook als kind altijd bij de aankoop van een nieuwe BMW. Nam me mee naar de dealer toe, ik kreeg altijd leuke BMW goodies. Zoals schaalmodellen, folders, petten, kleding etc.
Als ik in de BMW showroom kwam liep ik als eerst naar alle auto's toe om te kijken hoe hard ze konden, een blik door de ruit en wist genoeg. BMW's konden 200. En elk jaar konden ze harder. Totdat ik naar binnenkeek bij een 745i turbo, de schelen vielen van mijn ogen. 260 km/h kon die ! Tenminste dat stond op de teller. Dit was ongekend voor mij.Ik heb nog steeds de originele autofolders uit die tijd bewaard.
In 1997 wilde ik een BMW kopen een mooie E36 van 5/6 jaar oud, maar het werd me aan alle kanten afgeraden, ik was nog maar kort bezig met mijn zaak en een BMW was een dure auto om te rijden.(+ bang voor een stuk afgunst/imago) Ik heb mijn BMW plan in de ijskast neergezet, en ben later voor Audi gegaan, maar Audi werd nooit echt mijn merk, toen ik doorkreeg hoe VAG werkte met het merk Audi en alleen maar body's aan het uitwisselen was tussen de andere VAG merken doofde het Audi vuurtje snel. Ik ging weer terug naar mijn roots. BMW. BMW het merk waar altijd mijn hart heeft gelegen. BMW's zijn "relatief" betaalbaar, en een BMW geeft toch iets speciaals. Ik heb heel veel boeken over de geschiedenis van BMW en lees die ook vaak met plezier. Door die boeken waardeer je ook echt de geschiedenis van het merk, de voorouders van je huidige BMW werden met dezelfde intentie gebouwd en verkocht als nu gebeurd.
BMW maakt niet de beste auto's, BMW maakt niet de mooiste auto's, BMW maakt niet de snelste auto's, BMW maakt niet duurste auto's maar BMW maakt wel auto's die geen consessie doen aan de liefhebber van sportief rijden, BMW maakt auto's waar de techniek het uitgangspunt is, die techniek staat ten dienste van rijplezier. Dat geld voor een 116i maar ook voor een M5. Die filosofie zie je niet veel bij andere "betaalbare" merken. Elke BMW klopt technisch en ergonomisch gewoon.
BMW is een van de weinige merken die nog echt onderscheidend is in de markt. En ja de marketing doet daarin goede zaken. Maar goede marketing bij een slecht product werkt niet.
Ik zie het zo, auto rijden is mijn liefhebberij een liefhebberij waarbij de vis heel duur betaald word. Dan mag er ook wat tegenover staan, en het belangrijkste vind ik tevredenheid over het rijden , tevredenheid over de auto, het merk en de kwalteit van het merk.
.
Tot die keer kwam (jaren later...) dat ik met de auto van mijn baas waar ik ieder vrij uurtje naast mijn school/opleiding werkte rond mocht rijden. Een BMW E34 M5 (3.8). Ik was al vaak met hem mee gereden, maar nu mocht ik zelf een rondje. Iets wat ik waarschijnlijk nooit had moeten doen, want sindsdien moest en zou ik een BMW hebben.
'k Zat nog op school en had een OV-jaarkaart en een auto had ik nog niet echt nodig maar zodra ik klaar was met de HTS en werken ging (totdan altijd de Vectra van pa meegenomen, voornamelijk het laatste jaar iedere dag, openbaar vervoer was ik toen al echt zat) moest ik toch een echte auto kopen. Mijn ouders hadden het al afgeraden (want diep in hun hart hadden ze al zoiets van: "wat moet de familie wel niet denken..."), maar tegen het advies in een E36 318i, van een jaar of 9 oud gekocht. Het was mijn eerste auto; Wat reed dat mooi. Na een maand begon de ellende en de mankementen werden steeds groter (tot opblazen motorblok aan toe). Maar na een halfjaar rampspoed en ellende en financieel een stuk lichter was de fun van het BMW absoluut nog niet weg en heb ik ingerolen op weer een E36 318i nu van een jaar of 4 oud en sindsdien nooit meer iets anders dan BMW.
Op dit moment rijd ik eigenlijk al in mijn droomauto (beeld van de auto die ik moest hebben toen ik op de HTS zat), ik ben altijd weggeweest van het uiterlijk van de E46 3er coupe, gecombineerd met een heerlijke zes-cilinder wat wil je nog meer. Eigenlijk een klein beetje meer power zeg maar...
Dus waar ik nu wel uit ben is dat de nieuwe auto explosiever van zijn plek moet. Laatst nog met de oude van auto van Rico (130i M-Sport) rondgeweest en die auto heeft toch een serieuze indruk bij mij achtergelaten. De volgende auto moet wel iets in die geest worden...
Of een 1er met zes-cilinder of een snelle 3er coupe of een Z4 coupe.
- Jurriaan
- Sjoerd
Er is eigenlijk maar een auto die zoveel indruk op mij maakte, dat ik direct zei "Die MOET ik ook", in plaats van "Die WIL ik ook"
en dat is een Donkervoort D8. Spectakel ten top!
Categorie "Die WIL ik ook"
Ferrari 612 Scaglietti, half uurtje rijden, Duitsland in en direct 325 op de teller
Audi RS4 B7 (huidig model)

Categorie "Die WIL ik ook"
Ferrari 612 Scaglietti, half uurtje rijden, Duitsland in en direct 325 op de teller

Audi RS4 B7 (huidig model)