Knot schreef:Hugo, ik zit nu informatie te verzamelen op mountainbike.nl forum.
Onder andere of een Suntour NRX of NCX vork goed genoeg is voor mijn 78kg bij straatgebruik en soms eens een bospadje, wat de verschillen zijn tussen een deore/lx/xt groep, waarom de magura hs11 remmen enz enz, maar alle info is welkom.
Intersens heeft wel de complete systemen gemonteerd zag ik, keuze uit fietsen met compleet deore, lx, xt of xtr groep.
De afmonteringsgroepen zijn vaak erg bepalend voor de prijs van een fiets.
Ikzelf ben prima tevreden met Shimano Deore. Dit is eigenlijk het instapspul voor het betere fietswerk. Te vergelijken met een BMW M3. Dat loopt dan trapsgewijs op tot de XTR groep. Dit is helemaal mooi spul maar enorm duur en alleen interessant als je pro bent. Vergelijkbaar met de M3 CSL.
Magura HS11 zijn hydraulische velgremmen. Deze doen goed hun werk maar zijn de meerprijs t.o.v goede V-brakes niet waard. Helemaal gezien een setje Magura HS11 bijna net zo duur zijn als een setje Hayes NINE hydraulische schijfremmen.
Ik raad je aan even naar
www.dirty-pages.net te gaan. Hier zitten de écht fietsdwazen van nederland en ze kunnen je daar echt alles vertellen wat je wil weten. Kijk overigens meteen in de 2de hands sectie, ongetwijfeld hebben ze daar nog wel leuk spul te koop tegen goede prijzen.