03-06-2007 : Autovisie time attack

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Stéphane

Bericht door Stéphane » 30 mar 2007, 23:03

GTRene schreef:Je moet een brandblusser in de auto hebben? zeker ook gemonteerd?! en een trekoog voor en achter...en 50,- euro inschrijfgeld voor "gewone" straat auto zonder race-ervaring...
Dat valt toch wel mee?

Trekoog heb je als het goed is al (alleen de stickers dan nog), inschrijfgeld is te overzien (vind ik) en een brandblusser is altijd handig. Je weet nooit wanneer je hem onverhoopt nodig hebt.

MX5T

Bericht door MX5T » 31 mar 2007, 00:22

GTRene schreef:Je moet een brandblusser in de auto hebben? zeker ook gemonteerd?! en een trekoog voor en achter...en 50,- euro inschrijfgeld voor "gewone" straat auto zonder race-ervaring...
neem gewoon een overjarige brandblusser bij het containerpark en hang die met een touwtje aan je binnenspiegel, kost weinig en makkelijk bereikbaar
sleepogen.....gewoon een touwtje voor en achter aan je wieldraagamen, de marshals krijgen je "special" wel uit de grindbak, maakt hen niet zoveel uit hoe 8)
dat inschrijfgeld is wat lastiger.........ga voor bij de poort van CPZ naast je Hartge zitten met een hoed naast je gegarandeert dat er genoeg passanten zijn die jou met die brandblusser rond willen zien knallen :D

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 31 mar 2007, 02:35

Ik heb ze net een mailtje gestuurd met vragen over:

-De stickers[die ik ook op m'n deur heb]. :wink:
-De geluidseisen en of daar streng op gecontroleerd wordt.
-Hoe je kan bewijzen dat je vaker op een circuit rijdt, hoewel ik bij nader inzien denk toch maar in de 'Semi Pro Street Klasse' meerij.
-De lengte van het circuit......dus het gehele circuit, of een ingekorte baan.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mar 2007, 03:40

Ja lol, haha maar denk wel dat die brandblusser goed gemonteerd moet zijn anders vliegt dat ding door de auto, kom je niet om door brand maar door de brandblusser die op je hasses knalt :lol:

Eneuh, ja ik heb een sleepoog, maar 1 goed kun je makkelijk 1 van bijkopen das waar maar die blusser in je auto monteren? dat ligt eraan wat voor eisen ze stellen...

Oke die 50,- euro was ik wat te snel mee, immers je mag ook een paar rondjes knallen das ook wat waard, en kwam er vandaag achter dat de Hartge wel een fijn hoge snelkeids onderstel heeft, althans beter dan al die Z3 m coupe's die ik heb gehad, kon makkelijk 10km harder en denk wel 20 max harder door een bepaalde bocht die ik ken, daar meet ik vaak mijn auto aan af :D dus weer een meevaller.

Ze hebben me wel een paar keer gevraagd voor Zandvoort, maar ik weet niet, denk van niet had niet aan een paar dingen gedacht, en dat ene rondje knallen heb ik teveel stress en te weinig ervaring op een cirquit, alhoewel dan zou ik wel mijn vorige oude record daar op het rechte stuk kunnen inhalen, was 215km/u door de catcher daar dus officieel bleek achteraf die dag de hoogste te zijn van die autodag? maarja dat was al zo'n 8 jaar terug met een BMW Compact met E36 M3 en 320pk dat ding liep ook 285km/u dat was mijn eerste zandvoort ervaring...heerlijk maar gevaarlijk je gaat steeds harder :P maar moet aan mijn centjes denken die auto is daar niet verzekerd!...en mijn geld zit daarin dus denk dat ik niet ga, wat een watje he :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 mar 2007, 10:56

Ik heb nog wel een goede brandblusser over van OMP, speciaal voor autosport/trackdays (iets kleiner dan mijn race blusser).

Stéphane

Bericht door Stéphane » 31 mar 2007, 11:06

@Rene: Ik begrijp je volledig. Kan me goed voorstellen dat je dat risico niet wilt nemen.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 31 mar 2007, 11:22

Ach, gewoon standaard een rondje rijden op 90%..Kun je altijd nog achteraf gaan rekenen en opscheppen mbt tot die 10% en wie weet is 90% al voldoende :)

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mar 2007, 11:42

Ik heb hier trouwens wel wat leuke gevonden onder de 20,- euro dus echt geld hoeft het niet te kosten, en die carbon look uitvoering is nog eens leuk ook...echter betekent wel boren of de beugel met tyrips vastzetten zodat de blusser er wel uitkan? en dan voor onder de passagiersstoel monteren, zodat je er geen last van hebt en volgens mij een klein ding dit, volgens mij kwam ik ook nog tegen dat in sommige landen zo'n ding verplicht is??
anyway food for thoughts :roll:

https://wwws.autoshop.nl/winkel/plaatje ... d=RD660012

en hier de website;

https://wwws.autoshop.nl/winkel/html/index.html

via accesoires naar brandblussers , kon geen direkte link toepassen want dat staat die site niet toe.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 31 mar 2007, 19:26

Ik vindt die regeltjes wat overdreven voor de straat auto's. Bij vrij rijden kijken ze ook nergens naar....

Voor de niet straat legale auto's okeej, maar dit vindt ik gewoon wat overdreven.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mar 2007, 19:42

tja, terwijl ze vroeger gewoon raceden in open wagens als die van Harry bootsma zeg maar...
Tis gewoon 1 grote zorg maatschappij geworden een Nanny staat... bijna niks geen vrijheid meer of eigenverantwoording of zo van eigen schuld dikke bult, nee zij bepalen wat "goed" voor je is en daar baal ik ook van.
Als jij geen helm op wil? eigen verantwoording enzo ook voor gordels ofzo(ik doe die altijd om hoor, maar als je ni wil? mag je kiezen onder eigen verantwoording) achja...pfff :roll: zo zijn er zoveel dingen, sommige snap ik wel, maar ze schieten zover door, je moet ook nog de vrijheid kunnen voelen, leven, ontdekken, zelf voelen hoe dan ook...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 apr 2007, 21:30

Uhm...volgens mij schieten we hier een beetje te liberaal door.

Wat is nou het probleem hieraan? Paar kleine dingen als een helm, brandblusser en 2 sleepogen? Ik zie het probleem niet, hoor :roll:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 apr 2007, 10:52

Ik snap het probleem ook niet echt.

Sleepogen heb je altijd nodig, wil je van de baan gesleept kunnen worden, anders bevestigen ze de kabels gewoon aan je draagarm of bumper/grill en dan heb je vette pech.

Brandblusser is voor je eigen veiligheid én die van de mede deelnemers. Ze hebben vast niet iedere baanpost bemand, zoals tijdens een racedag. Als je getunede auto met lachgas in de fik vliegt in het scheivlak, dan is het handig dat je collega achter je stopt en helpt blussen. Zodat je achteraf niet met een vingertje gaat wijzen naar de organisatie.

We kennen allemaal wel de verhalen van Le Mans én Zandvoort in het verleden (jaren '60/'70) waar de marshalls ooit aan kwamen rennen met lege brandblussers? :cry:
Auto's kunnen nu eenmaal snel in de fik vliegen. Een blussertje helpt niet om je hele auto te redden, maar wel voldoende om iemand nog veilig uit de wagen te trekken cq. te blussen als 'ie in brand staat. Ik verzin maar wat...

Helmplicht icm goede gordels, stoel en kooi zou het zelfs moeten zijn, maar wie ben ik. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2007, 10:57

ja oke mee eens(behalve rolkooi haha dat zou een ombouw zijn lol)
maar hebben ze geen richtlijnen dan om die brandblusser te monteren?? niet vast geschroefd oid?(de houder)ik zou namelijk niet zomaar gaten gaan boren in mijn bolide..of het moet voor aan de passagiers stoel zijn, daar heeft ook niemand er last van :lol:
en hoe lang blijft zo'n bus geldig/goed als je hem niet gebruikt?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 apr 2007, 11:26

Ik heb de houder wel altijd door de bodem geboord van de auto's waarin ik zo'n ding had en dan een riem of alu klem eromheen voor de zekerheid/reglementen.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 apr 2007, 11:35

@Cav: Lachgas is verboden volgens de regelmenten, dus daar zullen we geen brand door krijgen :)

En over de regels voor het bevestigen, algemeen gezegd zal er een deugdelijke bevestiging voor moeten zijn. Het is in je eigen belang om het wel te doen namelijk. Ik heb zelf in het passagiersvoetencompartiment een plek er voor in gedachten. Laat ik gelijk nu regelen met de rest van de zaken die er aan gebeuren. Biesheuvel heeft me zaterdag nog gebeld. Ze zouden de Sparco blusser volgende week uit Italië binnen krijgen en dan gelijk doorsturen.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2007, 11:39

Dennis Cavallino schreef:Ik heb de houder wel altijd door de bodem geboord van de auto's waarin ik zo'n ding had en dan een riem of alu klem eromheen voor de zekerheid/reglementen.
ja oke, maar jou auto is ook speciaal voor een cirquit gemaakt zeg maar, wat voor eissen stellen ze aan een straat auto en de brandblusser, neem aan dat dat ding goed vast moet zitten, met al dat gerem en bochten, je mag immers ook niks los hebben liggen in je auto...
Misschien kun je de beugel wel met ty-rips vastzetten ergens? maar kan niet duidelijk lezen in het regelement van hoe de blusser bevestigt moet zijn...zou toch zonde zijn als je aankomt alle mee en klaar en ze laten je het cirquit niet op omdat de blusser niet goed zit? of kijken ze heel snel :lol:

MX5T

Bericht door MX5T » 04 apr 2007, 13:10

Misschien kun je de beugel wel met ty-rips vastzetten ergens? maar kan niet duidelijk lezen in het regelement van hoe de blusser bevestigt moet zijn
Als je die brandfles niet met een touwtje aan de binnenspiegel wil hangen dan doe je de beugel toch met ty-raps aan je binnenspiegel, je bent toch alleen op de baan dus die spiegel heb je verder niet nodig
Na je time-attack drink je de fles leeg dan heb je ook niet met vervaldata te maken.

Sleepogen: als je geen touwtjes aan je wieldraagarmen wil maken dan teken je met een viltstift toch een sleepoog op motorkap en kofferdeksel, voor de marshals geen probleem om daar een haak doorheen te slaan om je weg te trekken

ik snap jouw probleem(en) tenminste wel, maar je ziet er is altijd wel een oplossing op het grote internet voorhanden

Maik

Bericht door Maik » 04 apr 2007, 14:18

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 apr 2007, 15:57

@Maik: Bijvoorbeeld. Ik heb een kleine Sparco-blusser, dus die kan daar prima kwijt. Andere optie is rechts of links aan de zijkant bij de centerconsole.

RVV

Bericht door RVV » 04 apr 2007, 17:23

Ik snap Rene wel, ik zou ook geen gaten gaan boren in het interieur, daarom doe ik ook niet mee :lol: Sleepogenkan natuurlijk geen probleem zijn, gewoon er in draaien, geen schade als je wel gesleept moet worden.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 05 apr 2007, 06:49

Ik leg de brandblusser gewoon in de kofferbak.. :wink: Heb daar een special vakje want je moet een brandblusser aan board hebben, maakt niet uit waar.. ik ga hem echt niet vastboren voor die paar rondjes.
En dat mag je mag ook straat legale semi slicks gebruiken in de semi pro street. Dit alles heb ik gevraagd. Dus ik heb me gelijk maar inschreven :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 apr 2007, 10:05

weet je zeker dat dat mag in de kofferbak? lijkt me sterk..immers stel je krijgt een ongelukje dan kun je er niet onder handbereik bij? en je mag niks los hebben rondslingeren in de kofferbak, dat staat er ook in toch?
Maarja als dat mag...wordt het wel makkelijker...moest die brandblusser nou een minimale inhoud hebben? tis natuurlijk ook geen full racer :wink:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 05 apr 2007, 10:26

Een mini is niet zo groot.. en ik heb geen achterbank en waar de achterbank zat daar zitten nu 2 opbergvakken met deksel en isolatie.. en dat is voor mij vanaf de bestuurders kant makkelijk bereikbaar.. moet het nog wel even opmeten of het past :roll:

Simone

Bericht door Simone » 24 apr 2007, 20:47

Uit betrouwbare bronnen :wink: heb ik vernomen dat de organisatie van dit evenement nog op zoek is naar de snelle bakken!
Nou heb ik verteld dat zondag een lekker dagje was en dat ik een oproep zou plaatsen voor de mensen die twijfelen en nu misschien toch wel willen gaan!

Dus bij deze: Zijn er nog mensen die graag mee willen doen, meld je dan aan bij brian@402events.com. Er zijn nog een aantal plekken vrij, dus wees er snel bij!

See you all then!

Groeten, Simone

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 01:25

erg verleidelijk dubbel verleidelijk nu Simone :lol: maar die dag heb ik of Veteranen dag in in Wezep in de Pri Margriet Kazerne of mijn zusjes verjaardag...en ik hou niet van verjaardagen, maar die 2 (tweeling) worden dan 40 en das toch weer een unicum en had al gezegd dat ik daar heen kom...niet dat het dan echt bindend is, maarja..tzijn ook sponsors van mij :wink: en lieve zusjes, dus ben dan in Soest.

Plaats reactie