Mazda MX5
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Mazda MX5
Grappig, dat hok wordt steeds duurder. 2800 op Mobile, 4000 op marktplaats en toen was ie ineens van een oude juriste geweest (bwahahaha) en nu weer een nieuwe handelaar die 300 winst moet maken op dat schadehok.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Mazda MX5
Kijk, iemand die dag en nacht het aanbod in de gaten houdtDamir Vukovic schreef:Grappig, dat hok wordt steeds duurder. 2800 op Mobile, 4000 op marktplaats en toen was ie ineens van een oude juriste geweest (bwahahaha) en nu weer een nieuwe handelaar die 300 winst moet maken op dat schadehok.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mazda MX5
die wat als men voorbeeld diende en op het oog een leuk ding lijkt, zit dus een aardig verhaal achter?Damir Vukovic schreef:Grappig, dat hok wordt steeds duurder. 2800 op Mobile, 4000 op marktplaats en toen was ie ineens van een oude juriste geweest (bwahahaha) en nu weer een nieuwe handelaar die 300 winst moet maken op dat schadehok.

dat is ook wel het voordeel van Internet dat bepaalde mensen bv wat erover weten zodat je eventueel wat betere onderhandelingspunten hebt en of er zeker vanaf gaat zien.
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Mazda MX5
L@urens schreef:Kijk, iemand die dag en nacht het aanbod in de gaten houdtDamir Vukovic schreef:Grappig, dat hok wordt steeds duurder. 2800 op Mobile, 4000 op marktplaats en toen was ie ineens van een oude juriste geweest (bwahahaha) en nu weer een nieuwe handelaar die 300 winst moet maken op dat schadehok.
haha dat had ik ook toen ik op zoek was


- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Mazda MX5
Laurens heeft me (helaas) door.. Het is treurig met me gesteld. Mocht iemand een MX5 zoeken dan heb ik een actueel overzicht van alles tussen de 0 en 6000 euro in ongeveer 6 landen.



- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Mazda MX5
Hahaha, ik had ook wel wat voorkennis via TonDamir Vukovic schreef:Laurens heeft me (helaas) door.. Het is treurig met me gesteld. Mocht iemand een MX5 zoeken dan heb ik een actueel overzicht van alles tussen de 0 en 6000 euro in ongeveer 6 landen.![]()

- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Mazda MX5
Het zoeken is vaak leuker dan het kopen zelfDamir Vukovic schreef:Laurens heeft me (helaas) door.. Het is treurig met me gesteld. Mocht iemand een MX5 zoeken dan heb ik een actueel overzicht van alles tussen de 0 en 6000 euro in ongeveer 6 landen.![]()

- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Mazda MX5
Het enige probleem van een mx-5 is dat je eigenlijk niet weet wat je na de tijd nou zou moeten gaan rijden
.

-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Mazda MX5
Je kan natuurlijk gewoon een Turbo of supercharger er op (laten) bouwen.G Kolkman schreef:Het enige probleem van een mx-5 is dat je eigenlijk niet weet wat je na de tijd nou zou moeten gaan rijden.
Daarnaast weet ik best nog wat leukere dingen, maar helaas dan wel met ander prijskaartje..

- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Mazda MX5
Ik kan wel wat suggesties geven:
Toyota MR2 1995: 2000E
MR2 turbo onderstel+cupveren : 400E
V6 swap incl.LSD bak en reiskosten: 4000
6400E voor een chassis met boekjesonderhoud, 210 ongestreste camry pk's, middenmotor en 1200kg.
MR2 std. cup tijden zijn ongeveer 1s/minuut sneller dan Max5 of Ma5da cup auto's, bij 1200kg racegewicht en 172pk. Ideeen genoeg, maar centen en gezond verstand zijn nog een probleem.
Ik stond op het punt om te gaan pinnen voor een MR2 toen ik me bedacht dat ik al 2 projecten had die of aandacht nodig hadden of de deur uit moesten. Dus er komt een basis 1.6 vlsd mazda met lage vaste lasten en onderstelletje als overbruggingsauto en het AE86je gaat naar de fabricators voor een doorlaskuurtje, kooi en 100kg aan plastische gewichtsreductiechirurgie.
Toyota MR2 1995: 2000E
MR2 turbo onderstel+cupveren : 400E
V6 swap incl.LSD bak en reiskosten: 4000
6400E voor een chassis met boekjesonderhoud, 210 ongestreste camry pk's, middenmotor en 1200kg.
MR2 std. cup tijden zijn ongeveer 1s/minuut sneller dan Max5 of Ma5da cup auto's, bij 1200kg racegewicht en 172pk. Ideeen genoeg, maar centen en gezond verstand zijn nog een probleem.
Ik stond op het punt om te gaan pinnen voor een MR2 toen ik me bedacht dat ik al 2 projecten had die of aandacht nodig hadden of de deur uit moesten. Dus er komt een basis 1.6 vlsd mazda met lage vaste lasten en onderstelletje als overbruggingsauto en het AE86je gaat naar de fabricators voor een doorlaskuurtje, kooi en 100kg aan plastische gewichtsreductiechirurgie.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mazda MX5
lol, dat vind ik ook...kijken wat het met je doet als je wat leuks ziet...RobS schreef:Het zoeken is vaak leuker dan het kopen zelfDamir Vukovic schreef:Laurens heeft me (helaas) door.. Het is treurig met me gesteld. Mocht iemand een MX5 zoeken dan heb ik een actueel overzicht van alles tussen de 0 en 6000 euro in ongeveer 6 landen.![]()
helaas geld, ruimte en of je eigen bolide vormen vaak een obstakel

lees ik nu dat een MR2 met soortgelijke set-up sneller rond een circuit kan/gaat dan een mazda MX5?
dan moet ik daar ook weer even kijken

en welk type?
mk1, mk2, mk3?
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Mazda MX5
Ik neem aan de sw20
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Mazda MX5
mk2, met Japanse 172pk blok en latere ophangingsgeometrie. Verbaasde mij ook een beetje, maar de 50pk extra tov de MX5 maken de 240kg meergewicht blijkbaar goed. Go figure..
Alles op basis van de UK spec-cup specificaties.
Een kale MR2V6 moet met de extra 40pk op het spec-gewicht uit kunnen komen. Dat zou op Zandvoort onder de 02:05 moeten kunnen rijden. Ik heb een mx5 in mijn hoofd die dat ook kan redden, maar je moet erg veel mazzel hebben wil dat goedkoper uitpakken dan 6000E.
Alles op basis van de UK spec-cup specificaties.
Een kale MR2V6 moet met de extra 40pk op het spec-gewicht uit kunnen komen. Dat zou op Zandvoort onder de 02:05 moeten kunnen rijden. Ik heb een mx5 in mijn hoofd die dat ook kan redden, maar je moet erg veel mazzel hebben wil dat goedkoper uitpakken dan 6000E.
Laatst gewijzigd door Damir Vukovic op 14 jan 2011, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Mazda MX5
Damir Vukovic schreef:Ik kan wel wat suggesties geven:
Toyota MR2 1995: 2000E
MR2 turbo onderstel+cupveren : 400E
V6 swap incl.LSD bak en reiskosten: 4000
6400E voor een chassis met boekjesonderhoud, 210 ongestreste camry pk's, middenmotor en 1200kg.
MR2 std. cup tijden zijn ongeveer 1s/minuut sneller dan Max5 of Ma5da cup auto's, bij 1200kg racegewicht en 172pk. Ideeen genoeg, maar centen en gezond verstand zijn nog een probleem.
Have to disagree

Voor 2000E vind je echt geen nette 1995 MR2, althans, ik heb er nog nooit ééntje gezien voor dergelijke prijs (en ik zit al zo'n 5 jaar ook in de MR2 scene) een nette '95 ligt eerder richting 5-6K.
Maar goed, dat geldt ook voor de MX-5, die vind je ook niet in nette staat voor 2000E, voor 3-4K lukt dat met wat zoeken echter wel .
Ik denk dat als je auto's gaat vergelijken, dat je dan in standaard trim moet doen

Geen discussie over het feit dat een SW20 MR2 een ontzettend lekkere auto is, maar de scherpte van een MX-5 MK1 heeft die echt niet.
Je moet denk ik een auto ook niet uitsluitend beoordelen op hoe snel die is op een circuit, een iets langzamere auto kan best wat "leuker" zijn om mee te rijden...
En ik kan er denk ik redelijk over oordelen, want ik heb ze allebei :playcar:
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Mazda MX5
Met je eens Rene, al lukt 2000E weldegelijk (stond er naast). MR2 markt loopt niet vlot door lijkt het.
De 250kg extra wreekt zich in het stuurgevoel, maar je krijgt dit ervoor terug:
Qua niet rondetijd gerelateerde zaken..
De 250kg extra wreekt zich in het stuurgevoel, maar je krijgt dit ervoor terug:
Qua niet rondetijd gerelateerde zaken..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mazda MX5
ik heb ooit een mooie mk1 MR2 gehad, leuk ding...
maar weet niet hoe zo'n MX5 rijd, de motorconfiguratie is totaal anders...
de 1 heeft de midden motor achter en de ander heeft de motor voor...
in theorie zou ik zeggen dat de MX5 veiliger is qua streken...?
trouwens zag nog een leuke met bijna 230pk qua looks maar die kost ook meteen duiten...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

maja voor dat geld 8.5K kun je ook heel wat andere leuke toys kopen...
bv een 2002 of zelfs 2004 Toyota MR2, zo'n model

die moeten ook fijn rijden.
of een mooie Z3 roadster...blijft mooi
voor die bedragen krijg je al mooie 2.8 of zelfs 3.0 roadsters...
en zelfs coupe's al voor die bedragen in DLD
hele rij tot dat bedrag
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=" onclick="window.open(this.href);return false;
maja die dingen wegen wel weer meer dan de MR2 en de Mazda MX5 en dus meer geschikt als leuke DF straat dan DF track...al moet het kunnen.
je hebt voor meer TD fun bv ook al de eerste Opel Speedster aanbiedingen, wel RHD
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=" onclick="window.open(this.href);return false;
de Lotus elise is weer een stukje duurder, of je moet shoppen in de UK maar voor dat geld moet je wel veul mazzel hebben.
@Damir, ja zo'n V6 in zo'n ding is prachtig, het zal zich wat wreken in het stuurgevoel/balans, echter je krijgt er weer wat anders voor terug, een prettig klinkende motor en extra power/nm trekkracht bocht uit e.d.
maar weet niet hoe zo'n MX5 rijd, de motorconfiguratie is totaal anders...
de 1 heeft de midden motor achter en de ander heeft de motor voor...
in theorie zou ik zeggen dat de MX5 veiliger is qua streken...?
trouwens zag nog een leuke met bijna 230pk qua looks maar die kost ook meteen duiten...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
maja voor dat geld 8.5K kun je ook heel wat andere leuke toys kopen...
bv een 2002 of zelfs 2004 Toyota MR2, zo'n model
die moeten ook fijn rijden.
of een mooie Z3 roadster...blijft mooi

voor die bedragen krijg je al mooie 2.8 of zelfs 3.0 roadsters...
en zelfs coupe's al voor die bedragen in DLD
hele rij tot dat bedrag
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=" onclick="window.open(this.href);return false;
maja die dingen wegen wel weer meer dan de MR2 en de Mazda MX5 en dus meer geschikt als leuke DF straat dan DF track...al moet het kunnen.
je hebt voor meer TD fun bv ook al de eerste Opel Speedster aanbiedingen, wel RHD
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=" onclick="window.open(this.href);return false;
de Lotus elise is weer een stukje duurder, of je moet shoppen in de UK maar voor dat geld moet je wel veul mazzel hebben.
@Damir, ja zo'n V6 in zo'n ding is prachtig, het zal zich wat wreken in het stuurgevoel/balans, echter je krijgt er weer wat anders voor terug, een prettig klinkende motor en extra power/nm trekkracht bocht uit e.d.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Mazda MX5
Voor een optisch nette NL '95 SW20 ???Damir Vukovic schreef:Met je eens Rene, al lukt 2000E weldegelijk (stond er naast). MR2 markt loopt niet vlot door lijkt het..

Geef mij contactgegevens dan ffe, ga ik dat ding gelijk ophalen
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Mazda MX5
Zo een laatste model MR2 (140 pk) , klopt het dat de VVT-i kop daar zo op past ? Op die manier zit je meteen op 192 pk ipv die iets te tamme 140.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Mazda MX5
Als dat zo is, zou dat een top mod zijn. Autotje kan die 192pk makelijk hebben.Joy schreef:Zo een laatste model MR2 (140 pk) , klopt het dat de VVT-i kop daar zo op past ? Op die manier zit je meteen op 192 pk ipv die iets te tamme 140.
Michel
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Mazda MX5
Het heeft wat meer voeten in de aarde als ik het zo lees.
MR2 swap
Feit blijft dat je dan een MR2 hebt met Exige motor en ruwweg hetzelfde gewicht voor bijna de helft van het geld.
MR2 swap
Feit blijft dat je dan een MR2 hebt met Exige motor en ruwweg hetzelfde gewicht voor bijna de helft van het geld.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mazda MX5
dit is gewoon leuk en niet duur, daar krijg je bijna nog geen SC set all in voor
V6 inbouw mk2 MR2
http://www.woodsport.org/joomla/index.p ... sions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
V6 inbouw mk3 MR2 (is wat mer werk zo lijkt...wel gaaf
http://www.woodsport.org/joomla/index.p ... sions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en als je denkt, gatver wat saai iedereen heeft al een V6 in z'n MR2
dan kun je een bv een V8 in je mk1 MR2 sleutelen
http://www.woodsport.org/joomla/index.p ... sions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
video daarvan (wat klinkt dat lekker) echter in filmpje nog tot 4.000rpm limited.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rdW7mJ5g ... r_embedded[/youtube]

V6 inbouw mk2 MR2
http://www.woodsport.org/joomla/index.p ... sions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
V6 inbouw mk3 MR2 (is wat mer werk zo lijkt...wel gaaf

http://www.woodsport.org/joomla/index.p ... sions.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en als je denkt, gatver wat saai iedereen heeft al een V6 in z'n MR2
dan kun je een bv een V8 in je mk1 MR2 sleutelen

http://www.woodsport.org/joomla/index.p ... sions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
video daarvan (wat klinkt dat lekker) echter in filmpje nog tot 4.000rpm limited.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rdW7mJ5g ... r_embedded[/youtube]
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Mazda MX5
Denk dat die V8 VER over the top is..
Vermoedelijk geen enkele balans meer in het autootje en levenslink om een bochtige weg op snelheid te rijden.
Kan me nog goed herinneren dat ik vele jaren geleden een Westfield met tot 310 PK getunde cosworth wilde kopen. Ding was net daarvoor al verkocht, maar eigenaar vertelde me dat ik daar niet echt rouwig om hoefde te zijn, was levensgevaarlijk "snappy" geworden met dat vermogen in zo'n lichte auto vertelde hij mij. Balans was totaal niet meer aanwezig, was voorheen met 50-80 PK minder volgens hem veel leuker en beheersbaarder + vermoedelijk sneller op circuit geweest
Vermoedelijk geen enkele balans meer in het autootje en levenslink om een bochtige weg op snelheid te rijden.
Kan me nog goed herinneren dat ik vele jaren geleden een Westfield met tot 310 PK getunde cosworth wilde kopen. Ding was net daarvoor al verkocht, maar eigenaar vertelde me dat ik daar niet echt rouwig om hoefde te zijn, was levensgevaarlijk "snappy" geworden met dat vermogen in zo'n lichte auto vertelde hij mij. Balans was totaal niet meer aanwezig, was voorheen met 50-80 PK minder volgens hem veel leuker en beheersbaarder + vermoedelijk sneller op circuit geweest
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Mazda MX5
Rene, ff naar de keuken, even die leuke gekleurde pilletjes nemen, daarna je even laten helpen de dwangbuis aan te doen, en een paar uurtjes dromerig voor je uit blijven kijken......... uiteraar met een dikke
Michel

Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mazda MX5
lol, ik vond/vind het lekker bizar zo'n grote v8 in zo'n klein ding
moet wel zeggen dat ze de motor ver naar voren hebben gebracht dus uber snappy zal ie niet zijn, anders kun je ook niet zo mooi een donut draaien lijkt me?
als je gek wil doen moet je dit zien...wel 4 cill maar Honda en turbo een crazy 719hp aan de wielen
wel klote muziek ipv andere geluiden maja, kwam ik net tegen...wel een grappige gedaante verwisseling qua buitenkant....can saai naar sportief.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YxuUR2O3qnU&feature=fvw[/youtube]
en als je veel power hebt en veel grip kan dit gebeuren
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ej5Y4bRm ... re=related[/youtube]

moet wel zeggen dat ze de motor ver naar voren hebben gebracht dus uber snappy zal ie niet zijn, anders kun je ook niet zo mooi een donut draaien lijkt me?
als je gek wil doen moet je dit zien...wel 4 cill maar Honda en turbo een crazy 719hp aan de wielen

wel klote muziek ipv andere geluiden maja, kwam ik net tegen...wel een grappige gedaante verwisseling qua buitenkant....can saai naar sportief.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YxuUR2O3qnU&feature=fvw[/youtube]
en als je veel power hebt en veel grip kan dit gebeuren

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ej5Y4bRm ... re=related[/youtube]
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Mazda MX5
Ik kan zelf ook wel wat bedenken maar running costs zijn bij mij van groot belang. Een mx-5 tokkelt rond op 14 inch bandjes van 5 tientjes/stuk, heeft een re-de-lijk acceptabel gebruik en biedt toch veel plezier.NSXRS schreef:Je kan natuurlijk gewoon een Turbo of supercharger er op (laten) bouwen.G Kolkman schreef:Het enige probleem van een mx-5 is dat je eigenlijk niet weet wat je na de tijd nou zou moeten gaan rijden.
Daarnaast weet ik best nog wat leukere dingen, maar helaas dan wel met ander prijskaartje..
Zou ik naast mijn werk wonen en een auto voor puur plezier er bij hebben is bv. een s2000 of een boxster een puike opvolger. Alleen wil het zo zijn dat ik ergens tussen de 40k en 50k per jaar rijdt, het liefst een beetje vlot, en dan worden running costs (5-6k per jaar aan benzine bv.) toch wel een ding...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], erwin20vt en 31 gasten