Nog een klein beetje tekst en uitleg: De schoefset heb ik gemaakt omdat de verlagingsveren die in de markt verkrijgbaar zijn te zacht zijn en alsnog niet mooi verlagen.
En wat ze verlagen is nadelig. Je hebt meer bumpsteer, meer onderstuur. Het voelt wel sneller maar is het niet.
Voor de voorzijde heb ik gekozen voor koni's die voor de 33 gemaakt zijn. De poten zijn aangepast zodat de stuurkogel op de juiste hoogte uit komt, de veerschotels zijn vervangen voor schroefbussen zodat je een vrije keus in veren hebt en de rijhoogte kan optimaliseren.
De veren zijn voorzien van ondersteuningsveren om te voorkomen dat de veren los komen bij volledig uitveren.
Achter zijn koni's van een mazda 6 gemonteerd welke ingaand behoorlijk dempen en zo de auto goed "planten" bij insturen.
De veerweg is begrenst met kabels. Mede vanwege het feit dat de vrij flowende uitlaat onder de as door loopt.
De motor gebruikt dus een ietsjepietsje olie. Dit is met name doordat de zuigerveren van cil 3 niet meer nieuw zijn. Het verbruik is echter zo laag (ook bij trackdays) dat dit nu nog niet de moeite waard is om aan te pakken.
Vergeleken met de standaar 16v op injectie levert de motor dus een stuk meer vermogen. Met programmeerbare injectie is dit ook te bereiken alleen mis je dan de beleving en period correctheid van de carburateurs.
Een standaard 16v is al een nerveuze motor. Deze helemaal vanwege het lichtere vliegwiel en de felheid waarmee er op bewegingen van het gaspedaal wordt gereageerd. Niet bepaald een daily driver dus.
Waarom gaat 'ie dan toch weg als ik zo enthousiast ben? Ik kon deze 33 bij toeval kopen en heb toen gehapt.
En zo heb ik nu weer een mooi project gevonden welke ik niet kon laten staan. Voordat ik daar aan kan beginnen moet eerst de restauratie van een franse oldtimer worden afgerond. En ik heb nog een harde type 3 body staan.MAW het wordt wat teveel en er moet íets het veld ruimen.
Met pijn in het hart. Want ik weet dat ik deze beleving ga missen. Het is een schrale troost dat iemand anders een waanzinnige 33 gaat rijden.
Prijs: 4900,-
Mail en telefoon nummer via PB of via advertentie op Marktplaats/Autoscout