Ja goeie inderdaad ... ik heb een likje kopervet op het draad gedaan. Een oude tandenborstel is nu het kopervet kwastje. Die pot met kopervet moet toch een keer op.
Vorige maand besloten de achter remmen ook een beurtje te geven. De achterschijven zijn echt roestig al kunnen ze nog wel even mee. De ontluchtings nippels waren al aan gort gedraaid voordat ik de auto kreeg.. de klauwen en houders waren ook aardig knapperig geworden.. dus besloten het hele spul te vervangen met nieuwe rubbers en verf enz enz.
Stralen of chemisch ontroesten is prima al hou ik niet van onnodig uit geld geven. In het kader van de hobby een andere manier gevonden om de klauwen en houders te ontroesten. Electrolyse! Door middel van een geringe spanning door het te ontroesten opbject te jagen ontdoet het object zich van alle bij producten. Het object zul je in een mengsel van water en soda (geen zout -> chlorine gas) hangen. De voorwaarde is wel dat er geen andere metalen zoals chroom of rvs aanwezig zijn... anders wordt het gezondtechnisch wel wat link. Na afloop kan het goedje herbruikt worden of weg gespoeld worden omdat het alleen ijzeroxide en schoonmaak soda betreft.
Om de klauwen later te kunnen wisselen had ik een extra setje 325i klauwen gescoord voor weinig.
De Rosso rood remklauw verf staat al klaar

12 volt en 2ah. Een oud stuk staal van een defecte krik fungeert als cathode.

Na een nachtje borrelen:

Na wat borstelen met de borstelkop:

Totale kosten: 10 euro voor een ouderwetse accu lader en een paar euro voor schoonmaak soda