Tijd voor een update:
De 325e is dit jaar voorzien van een nieuwe distributieriem en waterpomp en staat nu met verse olie en de banden op 3 bar in de stalling. De banden die eronder lagen waren al flink oud en daardoor toe aan vervanging. Op marktplaats kwam ik toen toevallig een setje 15" velgen van Rial tegen met daaromheen zo goed als nieuwe banden. Originele 15" BBS kruisspaak vind ik mooier, maar zijn inmiddels ook erg aan de prijs. Vaak zijn het opknappers zonder bruikbare banden. De set die ik nu gekocht heb, is period correct, ziet er uit als nieuw en is zelfs goedkoper dan vier nieuwe banden om de originele velgen (die ik uiteraard gewoon bewaar). Verder liggen er nog hoofdsteunen voor de achterbank te wachten op montage.
De C350 ben ik inmiddels zo'n 23.000km mee onderweg. Nog steeds erg blij mee! Storingen zijn beperkt gebleven tot twee keer een kapotte ABS-sensor. Heerlijke auto voor een retourtje Gardameer (vorig jaar) of Zuid-Frankrijk (dit jaar).
En dan de MX-5. Afgelopen zomer gekocht en nog te weinig in gereden. Wel een weekendje met vrienden op pad geweest in de Eifel. Ben erg enthousiast over dit autootje! Rijdt aan de ene kant gewoon heel soepel en makkelijk, maar als je ervoor gaat zitten krijg je precies terug wat je er in stopt. Heerlijk beweeglijke auto met precies genoeg grip om plezier te hebben op de openbare weg. Het is trouwens de versie met 2.0 motor (160pk) en Bilstein-onderstel. Motortje is vooral in het middengebied erg sterk en ook nog eens heel erg zuinig. En met de kap open is het ook gewoon lekker toeren als het niet zo hard hoeft of kan. Ten slotte nog het vermelden waard zijn de Recaro's en audio van Bose. Die toevoegingen maken hem in mijn beleving af.