Deze clio ook net verkocht

Mooie 325i ook!Rogerb schreef: 02 okt 2017, 15:05 Heb zaterdag een 306 Gti verkocht! Je kan me tzt altijd even berichten, meesten staan op Facebook (boulogneautoworks)
Deze stond in de koopjeshoek, wel wat buiten budget maar volgensmij best wel een interessant ding:Reind schreef: 03 okt 2017, 14:42 Ik ga denk ik binnekort toch eens rijden met een MINI cooper S. In Dld is het aanbod enorm en kun je voor €4.000 echt leuk shoppen. Weleens in een gewone cooper gereden en dat stuurt heel leuk maar de motor was underpowered waardoor het in het geheel tegenviel. Maar die cooper S heeft natuurlijk een compressor en is ook nogeens makkelijk richting de 200pk te tunen. Ben erg benieuwd hoe zo'n auto dan rijd.
Aan de andere kant is de MINI weer vrij nieuw en zwaar t.o.v. een 106 of Clio. Het moet wel echt een hot hatch zijn.
Misschien, maar goed huiswerk scheelt hierin ook denk ik. Bij mijn 106 GTI (ding was echt in super staat technisch) viel er iedere maand weer wel iets anders vanaf. Dus iedere maand weer naar de garage om weer iets te vervangen. Ik rij nu een Civic uit '97, totaal niet sportief. Maar het ding krijgt echt 0 onderhoud om eerlijk te zijnAlexander schreef: 03 okt 2017, 14:59Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu![]()
Gewoon een keer een Cooper S rijden, ervaren hoe het is. Geen idee waar je woont, maar je mag wel een stuk in mijn Cooper S rijden, wedden dat je gelijk enthousiast bent!WJ schreef: 03 okt 2017, 14:45Deze stond in de koopjeshoek, wel wat buiten budget maar volgensmij best wel een interessant ding:Reind schreef: 03 okt 2017, 14:42 Ik ga denk ik binnekort toch eens rijden met een MINI cooper S. In Dld is het aanbod enorm en kun je voor €4.000 echt leuk shoppen. Weleens in een gewone cooper gereden en dat stuurt heel leuk maar de motor was underpowered waardoor het in het geheel tegenviel. Maar die cooper S heeft natuurlijk een compressor en is ook nogeens makkelijk richting de 200pk te tunen. Ben erg benieuwd hoe zo'n auto dan rijd.
Aan de andere kant is de MINI weer vrij nieuw en zwaar t.o.v. een 106 of Clio. Het moet wel echt een hot hatch zijn.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/min ... b9c5b7a618
Vraagprijs 6650
Alexander schreef: 03 okt 2017, 14:59 Hot hatches uit de nineties zijn zeker erg leuk.
In mijn 12 jaar hot hatch nurburgring ervaring (o.a. 309 GTI, Clio Williams, Civic VTI, andere civics) ontkom je er echter niet aan geregeld stil te staan met allerlei technische issues vanwege ouderdom. Ene keer een brandstofpomp, andere keer een versleten LMM, dan weer een aandrijfas.
Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu![]()
Het kan nog slechter. In 2012 voor de start van het raceseizoen een nieuwe motor laten opbouwen voor de 325i Ooperon cup. Tijdens de shakedown kwam na de derde ronden de klep dwars door de zuiger zetten. Jammer dan.......... een paar weken later was de eerste wedstrijd en ik kon weer een motor laten bouwen. In seizoen 2013 hebben wij 3 motorschades gehad waarvan 1 blok dat we hadden geleend omdat we niet op tijd een andere motor konden krijgen. Die motor plofte overigens wel in stijl. Ik lag op de 1ste plek toen de motor op TT Assen precies op start/finish vast liep met de deelnemer waarvan we de motor hadden geleend vlak achter me. Enige troost voor hem was dat hij de race won.Roy RS schreef: 04 okt 2017, 09:42Alexander schreef: 03 okt 2017, 14:59 Hot hatches uit de nineties zijn zeker erg leuk.
In mijn 12 jaar hot hatch nurburgring ervaring (o.a. 309 GTI, Clio Williams, Civic VTI, andere civics) ontkom je er echter niet aan geregeld stil te staan met allerlei technische issues vanwege ouderdom. Ene keer een brandstofpomp, andere keer een versleten LMM, dan weer een aandrijfas.
Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu![]()
dat kan slechter, ik had een 205 gti ringtool gekocht, die reed al jaren op de ring rond, bij mij na 1,5 ronde koppakking eruit incl vloeistof en 1000 euro verder stond ik weer naast de kant van de ring. Die 205 heb ik toen meteen naar de sloop gebracht, zo beu was ik hem al.
tevens om verwachtingen van topicstarter te temperen. Ik wil mijn hele leven al een 205 gti, vanaf de dag dat ze rondreden, toen ik hem had, was dat de domper van de eeuw, dat komt echt voor geen meter vooruit en deinst als een dolle. Ik kwam dan wel uit een Ariel, dus heel eerlijk is dat ook niet, maar toch. Het kan tegenvallen.
Dat gezegd hebbende, ben ik nu weer bezig met een 205gti...maar nu een poepie originele
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 22 gasten