Lexus IS200 Sport [Verkocht...]
- WJ
Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]
Bij Biesheuvel lopen die gasten van ATEC tegenwoordig, die hebben ook wel de nodige ervaring met japans spul (TRD ). Maar weet niet of die een beetje in de buurt zitten voor jou.
- Robin Hartog
Tof ding Knot, veel plezier er mee. 

- Martijn_bmw
MartijnGizmo schreef: 01 mei 2017, 10:40 De gemiddelde Lexus-rijder is volgens mij drukker met pijp roken dan met trackdays, dus dat lijkt me (in NL) nogal een niche!![]()

loopt nog best hard voor zo'n NA 2.0i! leuke auto knot, veel plezier er mee

- Knot
Moet zoiets worden dan, samen met 2 draagarmpjes (kogels hebben speling) voor.
http://www.ebay.de/itm/BC-RACING-BR-SER ... Swcu5URAKk
En even kijken hoe dat bij Lexus achter bij het diff zit die rubbers/ophanging, het valt nog mee met normaal rijden maar met een donut voel je dat het diff wat omhoog trekt en bonkt bij aanzetten.
http://www.ebay.de/itm/BC-RACING-BR-SER ... Swcu5URAKk
En even kijken hoe dat bij Lexus achter bij het diff zit die rubbers/ophanging, het valt nog mee met normaal rijden maar met een donut voel je dat het diff wat omhoog trekt en bonkt bij aanzetten.
- MartijnGizmo
Voor BC kun je in Nederland bij http://www.ra-performance.nl in Velp terecht, ook montage en uitlijnen. Geen persoonlijke ervaring mee, maar wel positieve geluiden bij de NewMINIClub.
- Alexander
of anders fineline imports.
oh kijk ook naar toyota Altezza spullen, volgens mij 1 op 1 met IS200.
Of anders een swap van IS200 naar RS200 (200pk uit mijn hoofd).
Gaat leuk worden
oh kijk ook naar toyota Altezza spullen, volgens mij 1 op 1 met IS200.
Of anders een swap van IS200 naar RS200 (200pk uit mijn hoofd).
Gaat leuk worden

-
Feli Knot! Leuke kar.
- Knot
En zoiets?
http://www.schroefset-shop.nl/schroefse ... 89785.html
Basis is 725 en de street advance is dan weer instelbaar (demping) maar kost € 997. Van mij hoeft dat niet zo, blijf ik toch maar mee klooien, hoogte gewoon minimaal verlaagd (-30mm/-30mm) en het is in ieder geval weer fris.
Of via ebay (GB) voor 470 + beetje verzend etc.
http://www.ebay.de/itm/Tein-Street-Basi ... Swc1FXY67C
http://www.schroefset-shop.nl/schroefse ... 89785.html
Basis is 725 en de street advance is dan weer instelbaar (demping) maar kost € 997. Van mij hoeft dat niet zo, blijf ik toch maar mee klooien, hoogte gewoon minimaal verlaagd (-30mm/-30mm) en het is in ieder geval weer fris.
Of via ebay (GB) voor 470 + beetje verzend etc.
http://www.ebay.de/itm/Tein-Street-Basi ... Swc1FXY67C
-
Persoonlijk zou ik voor een instelbare schroefset gaan. Kun je iets beter een balans mee vinden tussen comfortabel en sportief.
- Knot
Sportief straat vond ik prima bij de E36 met Eibach pro street S, het is voor straat en driften, dan vind ik te stug sowieso niet fijn. Keertje trackday eventueel neem ik de "slapheid" dan graag voor lief. Had eerst AST en dat heb ik na 2x veren gewisseld te hebben (voor lichtere) eraf laten halen.
-
Als ik me niet vergis is Tein een stuk "harder" dan de europese merken.
- Knot
TEIN STREET BASIS
SP RATE (kgf/mm)
Ft: 8
Rr: 6
Ben met de E36 met AST begonnen met 11/9 daarna terug naar 9/7 en zelfs achter naar 9/5 omdat het met driften anders te stug/nerveus was. Dan lijkt me 8/6 toch prima voor die centen. Wellicht dat de duurdere (demping instelbaar) sets van Tein stuggere veren mee krijgen?
Zal eens opzoeken wat de Eibach Pro Street S set standaard voor veren heeft, dat was niet superstug maar voor mij ideaal voor sportief straat en driften.
SP RATE (kgf/mm)
Ft: 8
Rr: 6
Ben met de E36 met AST begonnen met 11/9 daarna terug naar 9/7 en zelfs achter naar 9/5 omdat het met driften anders te stug/nerveus was. Dan lijkt me 8/6 toch prima voor die centen. Wellicht dat de duurdere (demping instelbaar) sets van Tein stuggere veren mee krijgen?
Zal eens opzoeken wat de Eibach Pro Street S set standaard voor veren heeft, dat was niet superstug maar voor mij ideaal voor sportief straat en driften.
- Knot
Remblokjes zjin nog aan de prijs voor de HPS instapper... was bij de E46 328i ruim onder de 100 euro meen ik.
https://www.fineline-imports.nl/hb375f- ... 29595.html
https://www.fineline-imports.nl/hb499f- ... 29937.html
Maargoed, voor 250 euro (misschien nog beetje korting) ben je wel voor 40.000km/80.000km even klaar dan, die HPS slijten echt niet.
Net nog even uurtje gestuurd, zelfs met die bejaarde fietspompen kan je nog aardig hoeken zeg, dit chassis houdt de wielen op een of andere manier vrij aardig aan de grond. Ziet er niet uit met overhellen enz en je blijft corrigeren maar je krijgt m niet zomaar los op Goodyears. Als je hier een fris onderstel onder zet, iets stuggere veren en 30mm verlaging rondom kan je er echt goed mee hoeken heb ik het idee.
Mooi is dat ook dat je rechtsaf naar huis moet/kunt maar dan gewoon elke mogelijkheid toch de andere kant op gaat
Vind het echt een fijn autotje, lekker levendig, motortje schreeuwt het uit richting de redline.
https://www.fineline-imports.nl/hb375f- ... 29595.html
https://www.fineline-imports.nl/hb499f- ... 29937.html
Maargoed, voor 250 euro (misschien nog beetje korting) ben je wel voor 40.000km/80.000km even klaar dan, die HPS slijten echt niet.
Net nog even uurtje gestuurd, zelfs met die bejaarde fietspompen kan je nog aardig hoeken zeg, dit chassis houdt de wielen op een of andere manier vrij aardig aan de grond. Ziet er niet uit met overhellen enz en je blijft corrigeren maar je krijgt m niet zomaar los op Goodyears. Als je hier een fris onderstel onder zet, iets stuggere veren en 30mm verlaging rondom kan je er echt goed mee hoeken heb ik het idee.
Mooi is dat ook dat je rechtsaf naar huis moet/kunt maar dan gewoon elke mogelijkheid toch de andere kant op gaat

Vind het echt een fijn autotje, lekker levendig, motortje schreeuwt het uit richting de redline.
-
Ten eerste gefeliciteerd.
Waar ik benieuwd naar ben is hoe deze wagen zich verhoudt met je ex E36 328i. Welke is beter, qua vermogen lijkt het me logisch dat de 328i beter is maar voor de rest? Puur uit nieuwsgierigheid.
Waar ik benieuwd naar ben is hoe deze wagen zich verhoudt met je ex E36 328i. Welke is beter, qua vermogen lijkt het me logisch dat de 328i beter is maar voor de rest? Puur uit nieuwsgierigheid.
-
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Hou je de hand wel een beetje op de knip? Want €3000 versleutelen en €1000 afschrijven is nog steeds een hoop geld, zeker gezien de waarde, die je waarschijnlijk extra verlaagd door de auto te verlagen enz.
Hou je de hand wel een beetje op de knip? Want €3000 versleutelen en €1000 afschrijven is nog steeds een hoop geld, zeker gezien de waarde, die je waarschijnlijk extra verlaagd door de auto te verlagen enz.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar minder dan z'n vorige afschrijving. En deze auto blijft minimaal 2 jaar als ik het zo lees 

- Vanreijmersdal
https://www.youtube.com/results?q=car+t ... p=CAI%253D
Om wat inspiratie op te doen. Zijn 3 filmpjes om een IS200 sneller dan een GT86 te maken.
Om wat inspiratie op te doen. Zijn 3 filmpjes om een IS200 sneller dan een GT86 te maken.
- Knot
Naja, de kosten, eerst even wat rijden omdat ik anders meteen weer klaar ben als ik de eerste maand de upgrades doe, leuker om beetje bij beetje alles aan te passen, zo heb ik het bij de E36 ook gedaan, dan blijf je ermee bezig.
Oliebeurtje, remvloeistof, versnellingsbakolie, differentieelolie = 250 euro
Onderstelletje, draagarmen, onderstelrubbers, uitlijnen = 1000 euro zoiets
Nog wat klein spul, aircoservice, setje driftwielen 2e hands = 250 euro
Ben je voor 1500 klaar.
Oliebeurtje, remvloeistof, versnellingsbakolie, differentieelolie = 250 euro
Onderstelletje, draagarmen, onderstelrubbers, uitlijnen = 1000 euro zoiets
Nog wat klein spul, aircoservice, setje driftwielen 2e hands = 250 euro
Ben je voor 1500 klaar.
- Knot
Volg dat uiteraard, ben benieuwd hoe de remmen (blokken) hem straks bevallen, alleen dat Mickey mouse baantje vind ik niks, liever testen op Silverstone oid met die upgrades.Vanreijmersdal schreef: 02 mei 2017, 09:07
- Jan-Willem
Mooie auto!
De Japanse BMW 3 serie.
Die klokjes zijn wel erg apart, maar zeker niet lelijk.
De "rubbers" zou ik van strongflex bestellen.
Stuk goedkoper en levenslange garantie!
http://www.strongflex.eu/en/1203-is-i-99-05
De Japanse BMW 3 serie.
Die klokjes zijn wel erg apart, maar zeker niet lelijk.
De "rubbers" zou ik van strongflex bestellen.
Stuk goedkoper en levenslange garantie!
http://www.strongflex.eu/en/1203-is-i-99-05
- Knot
Je hebt 80ShA Pcs/prod en 90ShA Pcs/prod, geen idee waar dat vergelijkbaar mee is maar standaard zal een stuk slapper zijn, ook nieuw uit de fabriek. Neem aan dat de term "sport" bij de 90ShA versie niet specifiek voor de IS 200 "Sport" is bedoelt. Weet eigenlijk niet of er dikkere stabi's etc onder de sport zitten t.o.v. de business en executive versies.
De 80ShA Pcs/prod lijken me al voldoende voor 407 euro (en een hoop arbeid). Komen dan de originele draagarmen nog bij natuurlijk voor de frisse fuseekogels.
De 80ShA Pcs/prod lijken me al voldoende voor 407 euro (en een hoop arbeid). Komen dan de originele draagarmen nog bij natuurlijk voor de frisse fuseekogels.
- Jan-Willem
Staat wel wat meer info op hun site, zelf heeft rood mijn voorkeur.
Met arbeid scheelt het wel dat het super makkelijk monteren is.
De stabi's zal ik er niet op gokken maar sowieso even opmeten voor de zekerheid.
What is the difference between RED (80 ShA*) and YELLOW (90 ShA*) bushes?
RED color - hardness of about 80 ShA* - suspension components have a hardness similar to the original metal-rubber bushes. However, strength of the polyurethane is many times greater, and the unique properties ensure long lasting comfort. Our RED products we recommend for all the "normal" car users who want improve stability and better driving.
YELLOW color - hardness of about 90 ShA* - recommended for racing-sports vehicles, tuned.. etc. The suspension is much stiffer, as at higher speeds is important. Durability ensures stability of polyurethane suspension for many years.
BLACK color - hardness 90 ShA* - made on request (additional fee +50%).
The main difference between red and yellow products is HARDNESS! Material resistance to weathering, oils, grease, salt, acids, solvents, in both cases is EXCELLENT!
Key benefits of polyurethane:
Extend the life of tires,
Stability of the suspension,
Increased driving comfort,
Increased safety,
Lower operating costs.
Met arbeid scheelt het wel dat het super makkelijk monteren is.
De stabi's zal ik er niet op gokken maar sowieso even opmeten voor de zekerheid.
What is the difference between RED (80 ShA*) and YELLOW (90 ShA*) bushes?
RED color - hardness of about 80 ShA* - suspension components have a hardness similar to the original metal-rubber bushes. However, strength of the polyurethane is many times greater, and the unique properties ensure long lasting comfort. Our RED products we recommend for all the "normal" car users who want improve stability and better driving.
YELLOW color - hardness of about 90 ShA* - recommended for racing-sports vehicles, tuned.. etc. The suspension is much stiffer, as at higher speeds is important. Durability ensures stability of polyurethane suspension for many years.
BLACK color - hardness 90 ShA* - made on request (additional fee +50%).
The main difference between red and yellow products is HARDNESS! Material resistance to weathering, oils, grease, salt, acids, solvents, in both cases is EXCELLENT!
Key benefits of polyurethane:
Extend the life of tires,
Stability of the suspension,
Increased driving comfort,
Increased safety,
Lower operating costs.
- Knot
Rood lijkt goed idd, hoeft niet extreem hard te zijn.
Staat me alleen bij van powerflex paars, iets zachter dan zwart dat die snel weer vervangen moesten worden en speling gaven.
Staat me alleen bij van powerflex paars, iets zachter dan zwart dat die snel weer vervangen moesten worden en speling gaven.
-
Ha, zie dit nu net..
IS 200 uit die tijd zijn toppertjes, zo goed als onverslijtbaar.
Mijn broer heeft ook zo'n ding uit 1999, volgens mij al zo'n 15 J in bezit en heeft nog nooit iets serieus aan gemankeerd..
IS 200 uit die tijd zijn toppertjes, zo goed als onverslijtbaar.
Mijn broer heeft ook zo'n ding uit 1999, volgens mij al zo'n 15 J in bezit en heeft nog nooit iets serieus aan gemankeerd..
- Knot
Het lijkt bij mij ook nog allemaal fris op een klein beetje achterstallig onderhoud na en het onderstel wat zijn beste tijd gehad heeft.
Misschien ben je met 4 originele dempers, of Koni/Bilstein oid al klaar voor 400 euro maar als het toch los moet pak ik het liever meteen goed aan.
Misschien ben je met 4 originele dempers, of Koni/Bilstein oid al klaar voor 400 euro maar als het toch los moet pak ik het liever meteen goed aan.