Lexus IS200 Sport [Verkocht...]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11974
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door WJ » 01 mei 2017, 10:57

Bij Biesheuvel lopen die gasten van ATEC tegenwoordig, die hebben ook wel de nodige ervaring met japans spul (TRD ). Maar weet niet of die een beetje in de buurt zitten voor jou.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Robin Hartog » 01 mei 2017, 11:01

Tof ding Knot, veel plezier er mee. :df:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28426
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Martijn_bmw » 01 mei 2017, 11:09

MartijnGizmo schreef: 01 mei 2017, 10:40 De gemiddelde Lexus-rijder is volgens mij drukker met pijp roken dan met trackdays, dus dat lijkt me (in NL) nogal een niche! :tooth:
:lollerdelol: :lollerdelol:

loopt nog best hard voor zo'n NA 2.0i! leuke auto knot, veel plezier er mee :df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Knot » 01 mei 2017, 12:17

Moet zoiets worden dan, samen met 2 draagarmpjes (kogels hebben speling) voor.

http://www.ebay.de/itm/BC-RACING-BR-SER ... Swcu5URAKk

En even kijken hoe dat bij Lexus achter bij het diff zit die rubbers/ophanging, het valt nog mee met normaal rijden maar met een donut voel je dat het diff wat omhoog trekt en bonkt bij aanzetten.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12982
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door MartijnGizmo » 01 mei 2017, 12:27

Voor BC kun je in Nederland bij http://www.ra-performance.nl in Velp terecht, ook montage en uitlijnen. Geen persoonlijke ervaring mee, maar wel positieve geluiden bij de NewMINIClub.

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Alexander » 01 mei 2017, 12:44

of anders fineline imports.

oh kijk ook naar toyota Altezza spullen, volgens mij 1 op 1 met IS200.
Of anders een swap van IS200 naar RS200 (200pk uit mijn hoofd).

Gaat leuk worden :df:

Tom
Berichten: 22217
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Tom » 01 mei 2017, 12:51

Feli Knot! Leuke kar.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Knot » 01 mei 2017, 14:16

En zoiets?

http://www.schroefset-shop.nl/schroefse ... 89785.html

Basis is 725 en de street advance is dan weer instelbaar (demping) maar kost € 997. Van mij hoeft dat niet zo, blijf ik toch maar mee klooien, hoogte gewoon minimaal verlaagd (-30mm/-30mm) en het is in ieder geval weer fris.

Of via ebay (GB) voor 470 + beetje verzend etc.

http://www.ebay.de/itm/Tein-Street-Basi ... Swc1FXY67C

vester86
Berichten: 2899
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: Mazda 3

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door vester86 » 01 mei 2017, 14:33

Persoonlijk zou ik voor een instelbare schroefset gaan. Kun je iets beter een balans mee vinden tussen comfortabel en sportief.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Knot » 01 mei 2017, 14:50

Sportief straat vond ik prima bij de E36 met Eibach pro street S, het is voor straat en driften, dan vind ik te stug sowieso niet fijn. Keertje trackday eventueel neem ik de "slapheid" dan graag voor lief. Had eerst AST en dat heb ik na 2x veren gewisseld te hebben (voor lichtere) eraf laten halen.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Karel » 01 mei 2017, 20:53

Als ik me niet vergis is Tein een stuk "harder" dan de europese merken.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Knot » 01 mei 2017, 21:58

TEIN STREET BASIS

SP RATE (kgf/mm)
Ft: 8
Rr: 6

Ben met de E36 met AST begonnen met 11/9 daarna terug naar 9/7 en zelfs achter naar 9/5 omdat het met driften anders te stug/nerveus was. Dan lijkt me 8/6 toch prima voor die centen. Wellicht dat de duurdere (demping instelbaar) sets van Tein stuggere veren mee krijgen?

Zal eens opzoeken wat de Eibach Pro Street S set standaard voor veren heeft, dat was niet superstug maar voor mij ideaal voor sportief straat en driften.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Knot » 02 mei 2017, 00:13

Remblokjes zjin nog aan de prijs voor de HPS instapper... was bij de E46 328i ruim onder de 100 euro meen ik.

https://www.fineline-imports.nl/hb375f- ... 29595.html

https://www.fineline-imports.nl/hb499f- ... 29937.html

Maargoed, voor 250 euro (misschien nog beetje korting) ben je wel voor 40.000km/80.000km even klaar dan, die HPS slijten echt niet.

Net nog even uurtje gestuurd, zelfs met die bejaarde fietspompen kan je nog aardig hoeken zeg, dit chassis houdt de wielen op een of andere manier vrij aardig aan de grond. Ziet er niet uit met overhellen enz en je blijft corrigeren maar je krijgt m niet zomaar los op Goodyears. Als je hier een fris onderstel onder zet, iets stuggere veren en 30mm verlaging rondom kan je er echt goed mee hoeken heb ik het idee.

Mooi is dat ook dat je rechtsaf naar huis moet/kunt maar dan gewoon elke mogelijkheid toch de andere kant op gaat :)
Vind het echt een fijn autotje, lekker levendig, motortje schreeuwt het uit richting de redline.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door EG » 02 mei 2017, 01:00

Ten eerste gefeliciteerd.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe deze wagen zich verhoudt met je ex E36 328i. Welke is beter, qua vermogen lijkt het me logisch dat de 328i beter is maar voor de rest? Puur uit nieuwsgierigheid.

fuseekogel
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door fuseekogel » 02 mei 2017, 08:21

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Hou je de hand wel een beetje op de knip? Want €3000 versleutelen en €1000 afschrijven is nog steeds een hoop geld, zeker gezien de waarde, die je waarschijnlijk extra verlaagd door de auto te verlagen enz.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42812
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Arthur » 02 mei 2017, 08:40

Maar minder dan z'n vorige afschrijving. En deze auto blijft minimaal 2 jaar als ik het zo lees :-)

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 946
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Vanreijmersdal » 02 mei 2017, 09:07

https://www.youtube.com/results?q=car+t ... p=CAI%253D

Om wat inspiratie op te doen. Zijn 3 filmpjes om een IS200 sneller dan een GT86 te maken.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Knot » 02 mei 2017, 09:11

Naja, de kosten, eerst even wat rijden omdat ik anders meteen weer klaar ben als ik de eerste maand de upgrades doe, leuker om beetje bij beetje alles aan te passen, zo heb ik het bij de E36 ook gedaan, dan blijf je ermee bezig.

Oliebeurtje, remvloeistof, versnellingsbakolie, differentieelolie = 250 euro
Onderstelletje, draagarmen, onderstelrubbers, uitlijnen = 1000 euro zoiets
Nog wat klein spul, aircoservice, setje driftwielen 2e hands = 250 euro

Ben je voor 1500 klaar.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Knot » 02 mei 2017, 09:11

Vanreijmersdal schreef: 02 mei 2017, 09:07
Om wat inspiratie op te doen. Zijn 3 filmpjes om een IS200 sneller dan een GT86 te maken.
Volg dat uiteraard, ben benieuwd hoe de remmen (blokken) hem straks bevallen, alleen dat Mickey mouse baantje vind ik niks, liever testen op Silverstone oid met die upgrades.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Jan-Willem » 02 mei 2017, 12:36

Mooie auto!
De Japanse BMW 3 serie.
Die klokjes zijn wel erg apart, maar zeker niet lelijk.

De "rubbers" zou ik van strongflex bestellen.
Stuk goedkoper en levenslange garantie!
http://www.strongflex.eu/en/1203-is-i-99-05

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Knot » 02 mei 2017, 12:58

Je hebt 80ShA Pcs/prod en 90ShA Pcs/prod, geen idee waar dat vergelijkbaar mee is maar standaard zal een stuk slapper zijn, ook nieuw uit de fabriek. Neem aan dat de term "sport" bij de 90ShA versie niet specifiek voor de IS 200 "Sport" is bedoelt. Weet eigenlijk niet of er dikkere stabi's etc onder de sport zitten t.o.v. de business en executive versies.

De 80ShA Pcs/prod lijken me al voldoende voor 407 euro (en een hoop arbeid). Komen dan de originele draagarmen nog bij natuurlijk voor de frisse fuseekogels.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Jan-Willem » 02 mei 2017, 17:54

Staat wel wat meer info op hun site, zelf heeft rood mijn voorkeur.
Met arbeid scheelt het wel dat het super makkelijk monteren is.
De stabi's zal ik er niet op gokken maar sowieso even opmeten voor de zekerheid.


What is the difference between RED (80 ShA*) and YELLOW (90 ShA*) bushes?
RED color - hardness of about 80 ShA* - suspension components have a hardness similar to the original metal-rubber bushes. However, strength of the polyurethane is many times greater, and the unique properties ensure long lasting comfort. Our RED products we recommend for all the "normal" car users who want improve stability and better driving.
YELLOW color - hardness of about 90 ShA* - recommended for racing-sports vehicles, tuned.. etc. The suspension is much stiffer, as at higher speeds is important. Durability ensures stability of polyurethane suspension for many years.
BLACK color - hardness 90 ShA* - made on request (additional fee +50%).
The main difference between red and yellow products is HARDNESS! Material resistance to weathering, oils, grease, salt, acids, solvents, in both cases is EXCELLENT!

Key benefits of polyurethane:
Extend the life of tires,
Stability of the suspension,
Increased driving comfort,
Increased safety,
Lower operating costs.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Knot » 02 mei 2017, 20:09

Rood lijkt goed idd, hoeft niet extreem hard te zijn.

Staat me alleen bij van powerflex paars, iets zachter dan zwart dat die snel weer vervangen moesten worden en speling gaven.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door NSXRS » 02 mei 2017, 22:49

Ha, zie dit nu net..
IS 200 uit die tijd zijn toppertjes, zo goed als onverslijtbaar.
Mijn broer heeft ook zo'n ding uit 1999, volgens mij al zo'n 15 J in bezit en heeft nog nooit iets serieus aan gemankeerd..

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [225 = begrenzer...]

Bericht door Knot » 02 mei 2017, 23:07

Het lijkt bij mij ook nog allemaal fris op een klein beetje achterstallig onderhoud na en het onderstel wat zijn beste tijd gehad heeft.

Misschien ben je met 4 originele dempers, of Koni/Bilstein oid al klaar voor 400 euro maar als het toch los moet pak ik het liever meteen goed aan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarcF en 3 gasten