BMW F22 M235i [Sold...]
- Knot
- Berichten: 40040
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [Taart eten en inrijden]
Ligt er ook aan onder welke hoek je de foto's maakt hoor.
Asd laat ik tzt wel uit coderen.
Sper is 3 plaats van drexler 30% en 9%.
Vandaag lekker met gezin naar Katwijk, vanavond verder inrijden.
Asd laat ik tzt wel uit coderen.
Sper is 3 plaats van drexler 30% en 9%.
Vandaag lekker met gezin naar Katwijk, vanavond verder inrijden.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- Leen
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW F22 M235i [Taart eten en inrijden]
Gefeliciteerd Rody !
en katwijk , altijd goed , home of the M's
en katwijk , altijd goed , home of the M's

- veejay
- Berichten: 2008
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW F22 M235i [Taart eten en inrijden]
Veel plezier (zal wel lukken)!
- Erik K.
- Berichten: 7207
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW F22 M235i [Taart is op - 250km ingereden]
Gefeliciteerd nogmaals !!
De teller indeling is al vast veel beter dan de van de M2
Qua demping is de M2 ook stug, op oneven terrein te stug, niet vergevingsgezind en de krachten worden met te veel geweld aan het interieur doorgegeven (zal ook aan het subframe en de directe verankering daarvan liggen) of het interieur is niet gebouwd op de krachten, hoe dan ook vind ik de balans in deze niet helemaal je van het.
Ik vind voor een allround M (waar ze zich toch op voor laten staan) de vering/demping het zwakke punt.
Veel plezier en vele veilige km`s gewenst.
De teller indeling is al vast veel beter dan de van de M2

Qua demping is de M2 ook stug, op oneven terrein te stug, niet vergevingsgezind en de krachten worden met te veel geweld aan het interieur doorgegeven (zal ook aan het subframe en de directe verankering daarvan liggen) of het interieur is niet gebouwd op de krachten, hoe dan ook vind ik de balans in deze niet helemaal je van het.
Ik vind voor een allround M (waar ze zich toch op voor laten staan) de vering/demping het zwakke punt.
Veel plezier en vele veilige km`s gewenst.
- Knot
- Berichten: 40040
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [Taart is op - 250km ingereden]
Ik vind het m verder toch stukken beter doen dan andere BMW's, dacht eerst gewoon vast M onderstel prima maar kan het adaptief toch wel waarderen, op straat gewoon in comfort laten staan, pakt ie op snelheid de demping prima op, N11 richting bodegraven na kruispunt alphen/BP ligt een mooie kuil waar je met 140 mooi het onderstel aan de tand kunt voelen.
Tellerindeling van de M2 kan ik ook echt niet mee leven, dan maar tot 120
Pedalen van de 1M staan er wel net wat beter voor vind ik, rempedaal had van mij een centimetertje omlaag gemogen.
Het remsysteem remt wel oke af met die 4pots klauwen maar ik vind er weinig bite in zitten, je moet ook vrij veel pedaaldruk geven. Kan beter (zoals overal gezegd wordt) met andere blokken en remvloeistof.
Dijkjes zijn overigens prima testwegen, overdag met de motor omdat het te smal is met 2 auto's vlot te passeren, 's avonds met de auto nog 10x beter eigenlijk, kan je soepel doorsturen zegmaar op bekend terrein.
Staat nu 500km bij dus nog even geduld, denk ergens einde van volgende week dat ie wel een wegmarkering aan mag brengen
Tellerindeling van de M2 kan ik ook echt niet mee leven, dan maar tot 120

Pedalen van de 1M staan er wel net wat beter voor vind ik, rempedaal had van mij een centimetertje omlaag gemogen.
Het remsysteem remt wel oke af met die 4pots klauwen maar ik vind er weinig bite in zitten, je moet ook vrij veel pedaaldruk geven. Kan beter (zoals overal gezegd wordt) met andere blokken en remvloeistof.
Dijkjes zijn overigens prima testwegen, overdag met de motor omdat het te smal is met 2 auto's vlot te passeren, 's avonds met de auto nog 10x beter eigenlijk, kan je soepel doorsturen zegmaar op bekend terrein.
Staat nu 500km bij dus nog even geduld, denk ergens einde van volgende week dat ie wel een wegmarkering aan mag brengen

- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW F22 M235i [Taart is op - 250km ingereden]
De rem bite / bekrachtiging is bij de M2 (maar ook reeds bij de 1M) snelheidsafhankelijk. M2 heeft niet een adaptief onderstel, op snelheid vind ik het top, maar op slechte wegen in de bebouwde kom kan het dramatisch zijn.
Normaal rijden verg idd veel rempedaal kracht, de auto remt IMHO dan ook niet heel strak, op hoge snelheid wordt het wel een ander, lees beter, verhaal.
I hou van remmen die direct werken, een koppeling idem (ook een minder punt, zijnde gevoelloos, te lange slag en veel te laat (is hoog) aangrijpingspunt............kwalitatief uitermate teleurstellend, het is zo a-sportief en niet passend bij sportieve auto`s waarbij geldt dat in alle opzichten actie reactie moet zijn.
Rempedalen, grappig dat je er over begint, gisteren was ik Enter (Porsche Centrum Twente, voor wie niet weet waar Enter ligt
)voor de intro 718 Cayman, ik zeg tegen mijn broer dat het rempedaal nog steeds te ver naar voren staat tov het gas pedaal, je kan dan niet met voet van gas naar rem roteren, nee; je moet de voet incluis knie geheel van het gas halen; das vermoeiend maar ook bio mechanisch onlogisch. Kortom de ergonomie van de pedalen klopt niet.
Neem ik plaats in de M2, verdomme, iets beter dan in de Porker, maar toch ook een te ver naar voren staand rempedaal, ook hier de 1M beter !!
Normaal rijden verg idd veel rempedaal kracht, de auto remt IMHO dan ook niet heel strak, op hoge snelheid wordt het wel een ander, lees beter, verhaal.
I hou van remmen die direct werken, een koppeling idem (ook een minder punt, zijnde gevoelloos, te lange slag en veel te laat (is hoog) aangrijpingspunt............kwalitatief uitermate teleurstellend, het is zo a-sportief en niet passend bij sportieve auto`s waarbij geldt dat in alle opzichten actie reactie moet zijn.
Rempedalen, grappig dat je er over begint, gisteren was ik Enter (Porsche Centrum Twente, voor wie niet weet waar Enter ligt


Neem ik plaats in de M2, verdomme, iets beter dan in de Porker, maar toch ook een te ver naar voren staand rempedaal, ook hier de 1M beter !!
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13 okt 2008, 10:22
Re: BMW F22 M235i [Taart is op - 250km ingereden]
Nice car!
Geniet ervan!
Geniet ervan!
- Jorn328
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21 aug 2016, 13:26
- Locatie: Leeuwarden
Re: BMW F22 M235i [Taart is op - 250km ingereden]
Prachtige auto!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
- Knot
- Berichten: 40040
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 450km ingereden]
Heb de optielijst even toegevoegd in de openingspost, straks weer lekker verder inrijden, richting de 1000km moet het wel snor zitten met alle lagertjes en sperplaten vind ik hoor.
Spiegels zijn alleen met een knop in/uit te klappen, dat moet wel te coderen zijn met open/sluiten tegelijk via de afstandbediening toch?
Net ff profiel gemeten rondom, voor 6,0mm buiten en 5,0mm binnen, achter 5,5mm buiten en 5,0mm binnen.
Beste man heeft in 20.000km er dus maar 3mm vanaf gereden rondom (of als een beest tekeer gegaan op circuit met een andere set banden
)
Spiegels zijn alleen met een knop in/uit te klappen, dat moet wel te coderen zijn met open/sluiten tegelijk via de afstandbediening toch?
Net ff profiel gemeten rondom, voor 6,0mm buiten en 5,0mm binnen, achter 5,5mm buiten en 5,0mm binnen.
Beste man heeft in 20.000km er dus maar 3mm vanaf gereden rondom (of als een beest tekeer gegaan op circuit met een andere set banden

- Arthur
- Berichten: 42931
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F22 M235i [diff 450km ingereden]
Ik doe dat liever handmatig. Ik klap ze dus ook nooit in. Nu maakt het niet veel uit maar zeker in de winter wil ik geen automatisch inklapbare, en dus uitklapbare(!), spiegels. Zal net een laag(je) ijs op zitten...
- Knot
- Berichten: 40040
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 450km ingereden]
Zit wat in, maar bij de Golf nooit last van gehad eerlijk gezegd.
- Arthur
- Berichten: 42931
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F22 M235i [diff 450km ingereden]
Ik ben het ook nergens nodig, auto's staan op de oprit. En waar het wel eens nodig is doe ik het handmatig. Bij jou staan ze in een haventje, toch?
Aan de anders kant, eigenlijk meest onzinnige optie die er is. Waarom zou je ze in willen klappen?
Aan de anders kant, eigenlijk meest onzinnige optie die er is. Waarom zou je ze in willen klappen?
- Knot
- Berichten: 40040
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 450km ingereden]
Soms staan ze net te strak naast elkaar en kan je er makkelijker tussendoor lopen, dat is wel zo. En de kids vinden het leuk als de auto gaat "slapen" 

- Arthur
- Berichten: 42931
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F22 M235i [diff 450km ingereden]

Dan doen!

- Knot
- Berichten: 40040
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 450km ingereden]
Kan het er altijd weer uit coderen toch... het is volgens mij bedoeld ooit om spiegeltrappers tegen te werken, en op de 2e plaats de doorgang bij parkeren.
Straks voor het eerst langs de BP, klein tankje volgens mij, was met 450km al leeg.
Straks voor het eerst langs de BP, klein tankje volgens mij, was met 450km al leeg.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW F22 M235i [diff 450km ingereden]
Die spiegels kon toch via het standaard menu geprogrammeerd worden ?
- Knot
- Berichten: 40040
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 450km ingereden]
Geen idee, had wel meteen die vergrendeling bij wegrijden uitgeschakeld enz maar spiegels geen idee, zal morgen nog eens kijken. Wat me wel opviel, heb altijd een dimmende binnenspiegel maar nooit met dimmende buitenspiegels gereden (had ze wel op de E38 maar die waren verkleurd dus had ik er meteen normale in gezet), wel zo lekker voor de ogen maar je ziet het ook niet meer als een wanhopige in een VW Touran 1.6tdi automaat probeert bij te komen.
Weer een lekkere 150km gereden, eerst afgetankt bij de BP (gewoon 95, toch inrijden), wat een giller, 66 euro maar en hij stond al met <50km te piepen. Is maar een 50 liter tank ofzo, een andere koek t.o.v. de E60.
Ben wel iets meer gas gaan geven, beetje bocht uit, rij alleen in comfort of sport, alles gewoon aan, maar je voelt het sper nu al zijn werk doen bocht uit op het gas. Probeer m onder de 150pk/300nm te houden maar soms schiet je wel eens iets uit
Banden zijn echt top, die maken de auto wat mij betreft, combinatie met M adaptief en de wielbasis stuurt geweldig, weer wat dijkweggetjes genomen daar rij ik met de motor vloeiend dus komt hier perfect uit, niet jagen maar gewoon halfgas, uit laten rollen en op snelheid insturen, vind de auto erg goed en duidelijk reageren.
Paar keer even naar de 5000 geweest en dan hoor je de m al afblazen, wel een klein ventieltje hoor, net of je een ouwe fietsband lekprikt die toch al bijna leeg was. Zit volgens mij erg veel potentie in het blok als je m aanpakt met airbox, downpipe, intercooler, turbo, remap, blow off valve, denk dat ie makkelijk 500pk kan hebben.
Weer een lekkere 150km gereden, eerst afgetankt bij de BP (gewoon 95, toch inrijden), wat een giller, 66 euro maar en hij stond al met <50km te piepen. Is maar een 50 liter tank ofzo, een andere koek t.o.v. de E60.
Ben wel iets meer gas gaan geven, beetje bocht uit, rij alleen in comfort of sport, alles gewoon aan, maar je voelt het sper nu al zijn werk doen bocht uit op het gas. Probeer m onder de 150pk/300nm te houden maar soms schiet je wel eens iets uit

Banden zijn echt top, die maken de auto wat mij betreft, combinatie met M adaptief en de wielbasis stuurt geweldig, weer wat dijkweggetjes genomen daar rij ik met de motor vloeiend dus komt hier perfect uit, niet jagen maar gewoon halfgas, uit laten rollen en op snelheid insturen, vind de auto erg goed en duidelijk reageren.
Paar keer even naar de 5000 geweest en dan hoor je de m al afblazen, wel een klein ventieltje hoor, net of je een ouwe fietsband lekprikt die toch al bijna leeg was. Zit volgens mij erg veel potentie in het blok als je m aanpakt met airbox, downpipe, intercooler, turbo, remap, blow off valve, denk dat ie makkelijk 500pk kan hebben.
- Knot
- Berichten: 40040
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 600km ingereden]
Dit moet trouwens ook mooier kunnen via de idrive vrijschakelen ofzo, zag bij Andre in de M2 een mooie kleurenbalk blauw/rood met de temperatuur, had je dat vrijgeschakeld of is dat bij de M2 beter geregeld?
Ik kan alleen in de diag mode (unlocken met opgetelde VIN code) en dan of water of olietemp in het scherm, echter kan je geen audio meer bedienen dan enz via het stuur. Vond m ook nog warm, dit was een rustig ritje 15km warmrijden naar de pomp.


De Golf TDI heeft de olie dan nog geen 90 graden vaak.
Ik kan alleen in de diag mode (unlocken met opgetelde VIN code) en dan of water of olietemp in het scherm, echter kan je geen audio meer bedienen dan enz via het stuur. Vond m ook nog warm, dit was een rustig ritje 15km warmrijden naar de pomp.
De Golf TDI heeft de olie dan nog geen 90 graden vaak.
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW F22 M235i [diff 600km ingereden]
Dat is normaal. De N55 heeft altijd een hogere olietemp. Normaal rond de 110 gr en bij gasgeven 120 gr.
- Kasteel
- Berichten: 5435
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW F22 M235i [diff 600km ingereden]
De std olie koeler heeft een thermostaat die ook pas bij 110 graden open gaat volgens mij 

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW F22 M235i [diff 600km ingereden]
Gefeliciteerd Rody, erg gaaf ding! 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW F22 M235i [diff 750km ingereden]
Lekker zeg!
- markk
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: BMW F22 M235i [diff 750km ingereden]
FELI.
keetje sprintje trekken tegen KTM of EVO ?
Mark.
keetje sprintje trekken tegen KTM of EVO ?
Mark.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Hsp, Marc Sierra, MParallel, Rogerb en 23 gasten