Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke dan?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door Tristan » 07 jan 2016, 09:55

In geval moet dieselen, geen kinderen maar toch sportieve auto. Ja, dan kan je er niet omheen om een 125d imho. Maar 120d is ook zeker geen straf.

Forza
Berichten: 1017
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door Forza » 07 jan 2016, 10:23

En een volvo S60 D5 R-Design / Polestar. 230 PK Handbak, mooie auto maar wellicht al wat gedateerd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door GTRene » 07 jan 2016, 10:57

Robin schreef:125d chip lsd klaar.

Koffie?

Edit: En dit voor/na 'n lange dag gewoon kunnen doen(winterbanden)

hoe krijgen ze die zo makkelijk/mooi in de drift, je ziet hem niet bv eerst een ruk oid aan het stuur geven,
mooi gecontroleerd, moet je maar durven en of veel ervaring hebben.

Robin
Berichten: 55261
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door Robin » 07 jan 2016, 11:11

Da's de nieuwe 125d René. Die heeft 3 versnellingen vooruit en 8 verzetten achteruit. Vandaar dat 't zo easy gaat.

Maar die kleur he, doet afbreuk aan 't filmpje, jammer...

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door WJ » 07 jan 2016, 11:42

Bergen koppel, voet naar beneden en met die nattigheid gaat die gewoon.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door Macboy » 07 jan 2016, 11:52

450nm helpt dan ook wel :thumbup:
Arthur schreef:En dan elke week 2 of 3 dagen met de Mii en 2 of 3 dagen met de Cupra op pad. Gaan de km's niet extreem hard bij de Cupra op en kun je zuinig rijden met de Mii en die heeft ook kleine vaste lasten. Mss waard om eens uit rekenen?
Arthur leuk en aardig maar als je 60.000km maakt zoals ik of 90.000km zoals Chris wil je toch echt wel genieten en comfort hebben. Heb ook altijd gedacht prive een dikke bak en dan zakelijk een Polo. Dat kan prima. Maar als je zoveel op de weg zit wil je die daily juist zo ultiem mogelijk samenstellen. Neem aan dat Chris dat ook zo ziet ?
veejay schreef:@Macboy: een 125D is met stage 1 al op 270pk te krijgen, dan lukt niet met een 120D. Chris kennende zal hij niet lang standaard blijven rijden.
Ja dan is het wel duidelijk. Meerprijs nieuw is echter €6000 tov de 120d terwijl je voor €400 een 230pk 120d hebt. Centenkwestie dus.
Geert. schreef:220D: riij er nu zelf iets meer dan 2 maandjes in maar vind hem heerlijk! De kleur komt op de foto niet zo mooi tot zijn recht, maar de EB is echt gaaf :hot:
Start eens een eigen draadje man, geweldig ding meer fotos aub :love:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43163
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door Arthur » 07 jan 2016, 11:57

Chris heeft het over 45kkm. En ik zeg ook niet alles in dat kleine ding. Verdeling kun je alle kanten mee op. Maar hij vindt de zit niets dus dan houdt het op :)

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door indobesar » 07 jan 2016, 13:27

dvh schreef:Beetje dure optie om elke dag met een daily naar je werk te gaan en een nieuwe Cupra voor de zondag. Die curpa schrijft ook af als een malle.. Dan zou ik wel een leukere weekendauto kunnen bedenken.

Persoonlijk zou ik gewoon heel de boel inruilen en één goede leuke auto aanschaffen.
Cupra gaat toch weg samen met de golf voor 1 leuke diesel?!

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door indobesar » 07 jan 2016, 13:33

Tristan schreef: 330d is een heerlijke auto maar ook verre van zuinig (heb 4 maanden in een 330d touring gereden). Zeker als je van doorrijden houdt. En aanschaf is redelijk duur tov een 320d. Tevens is het blok te zwaar in de neus voor echte DF. Dan is een 125d een mooie compromis, sterk blok maar toch agiel en sportief.
Reind heeft met een chipte 330d, weliswaar de E46, een zuinige auto gehad (1:18). Dat is ook wat ik schreef emotie vs ratio.

Chris zoekt volgens mij een complete vervanger van zijn hooligan Cupra en eco Golf een een dikke sedan/coupe met zescilinder diesel is bijzonderder dan elke hothatch met 4cil diesel imho. Zeker omdat deze in de toekomst zullen verdwijnen en iedereen aan de koffiemolens zit. Zie nieuwe 316i (3-cil :bag: ).

Daarnaast is een 3/4 serie ook comfortabeler dan een 1-serie. Zeker met 90K per jaar niet onbelangrijk.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4895
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door sitechris » 07 jan 2016, 15:50

Arthur schreef:Chris heeft het over 45kkm. En ik zeg ook niet alles in dat kleine ding. Verdeling kun je alle kanten mee op. Maar hij vindt de zit niets dus dan houdt het op :)
Uiteindelijk wel. Maar tot we een huis hebben gekocht zit ik op 90k per jaar.

Mbt de 330d. Fijne auto maar vaak met automaat. Wil echt een handbak nu. Een 125d is zeker een optie.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 2030
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door veejay » 07 jan 2016, 16:12

Waarom niet een praatje maken in Amersfoort betreffende die 125D met PS garantie? Het uiterlijk van de 2013 model is misschien niet 100% wat je wilt, maar daar kijk je na een tijdje toch niet meer naar. Juist die bomvolle auto met precies de goede opties is best een kansje denk ik.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door GTRene » 07 jan 2016, 16:22

lijkt me een goede compacte keuze, best een sportieve ook, wat 'jonger' dan een 5-serie qua gezien worden in.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4895
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door sitechris » 07 jan 2016, 19:25

veejay schreef:Waarom niet een praatje maken in Amersfoort betreffende die 125D met PS garantie? Het uiterlijk van de 2013 model is misschien niet 100% wat je wilt, maar daar kijk je na een tijdje toch niet meer naar. Juist die bomvolle auto met precies de goede opties is best een kansje denk ik.
Dan liever die bij keram in heerlen.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4895
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door sitechris » 07 jan 2016, 21:00

Nu even wat uitgebreider over 120D versus 125D nu ik thuis zit en niet de baas zijn centjes zit op te stoken :). Meer power is op zich nooit verkeerd, maar ik wil wel graag een FL versie hebben en de handbak. Als de 120D genoeg vermogen biedt, geloof ik die 30 pk extra wel en kies ik de 120D. Wat extra interessant kan zijn, is dat BMW binnenkort met nieuwe actiemodellen komt. De Centennial. En die zijn volgens de dealer aantrekkelijk uitgerust. Dus dat maakt het wel interessant om die eens te verkennen. In Arnhem hebben ze een 120D met handbak staan, dus die ga ik medio feb maar eens rijden.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door Macboy » 07 jan 2016, 22:46

Wat is reden van handbak dan ? Je hebt tot nu toe veel automaat gehad begrijp ik met benzine. Nu ga je naar diesel en handbak. Precies verkeerd om in mijn beleving :)

Hoewel een 120d handbak echt wel heerlijk zou zijn. Ik denk er wel vaak aan of ik niet liever ook met de diesel gewoon de handbak zou doen. Gewoon puur om écht lekker van dat koppel onderin te genieten. De hele dag in de derde versnelling rondrijden. En de BMW handbak is echt een topper.

Als je dan in die van mij rijdt en die in Arnhem heb je meteen een mooi vergelijk ! Ben erg benieuwd !

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door Luca » 07 jan 2016, 23:38

Ik zou in jouw situatie gaan voor een dikke 1-serie m-sport high executive. :df:

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4895
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door sitechris » 08 jan 2016, 07:08

Macboy schreef:Wat is reden van handbak dan ? Je hebt tot nu toe veel automaat gehad begrijp ik met benzine. Nu ga je naar diesel en handbak. Precies verkeerd om in mijn beleving :)

Hoewel een 120d handbak echt wel heerlijk zou zijn. Ik denk er wel vaak aan of ik niet liever ook met de diesel gewoon de handbak zou doen. Gewoon puur om écht lekker van dat koppel onderin te genieten. De hele dag in de derde versnelling rondrijden. En de BMW handbak is echt een topper.

Als je dan in die van mij rijdt en die in Arnhem heb je meteen een mooi vergelijk ! Ben erg benieuwd !
Ik vind de achttrapsautomaat an sich prima, maar ik vind wel dat hij teveel versnellingen heeft en dat de bak te veel moeqt schakelen. Ook vind ik het bij een diesel leuk om lekker low rev te rijden op koppel en geeft schakelen me veel plezier. Zeker bij een wat saaiere auto in vergelijking met de 400 pk Cupra is dat wel een must. Maar de automaat en handbak naast elkaar rijden is een heel fijn idee. Ik heb je al appje gestuurd.

Robin
Berichten: 55261
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door Robin » 08 jan 2016, 08:29

Een 200 nogwat pk gechipede 120/125d (icm lsd eventueel/graag ) lijkt mij zeer zeker niet saaier dan je Cupra imho.

Maar alles imho en wat 'ik' gewend ben:)

De dieselgrom maakt 't saai, de rest niet, als je er voor gaat zitten, maar ja da's 't compromis van de veelrijder, de uitdaging nog in 'n bocht leggen ofzo? En dan zal de Cupra minimaal op droog de bochtsnelheden halen, maar de manier waarop doel ik dus op. Je hebt al 'n 130i gehad jeweetoch:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43163
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door Arthur » 08 jan 2016, 08:46

De huidige 120d heeft 190pk/400nm. Moet redelijk gaan, toch :)

ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door ErikS » 08 jan 2016, 10:01

Luca schreef:Ik zou in jouw situatie gaan voor een dikke 1-serie m-sport high executive. :df:
+1. Als ik de ruimte niet nodig had reed ik nou een estoril einser.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34371
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door JP » 08 jan 2016, 10:19

4) Mini Cooper SD. Heeft 'maar' 170 pk, maar is wel een bijzonder wagentje om te zien en de rij-eigenschappen zijn mogelijk wel de moeite waard. Is wel duur speelgoed, want kom uit op 43k. Maar zou er wel eens mee willen kennismaken.
Gewone Cooper SD (als model) of als 4 deurs/Countryman/Clubman ?

Standaard 170pk / 360Nm, maar ook makkelijk op te krikken naar 220pk / 440Nm ;

BR-Performance

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4895
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door sitechris » 08 jan 2016, 13:53

Robin schreef:Een 200 nogwat pk gechipede 120/125d (icm lsd eventueel/graag ) lijkt mij zeer zeker niet saaier dan je Cupra imho.

Maar alles imho en wat 'ik' gewend ben:)

De dieselgrom maakt 't saai, de rest niet, als je er voor gaat zitten, maar ja da's 't compromis van de veelrijder, de uitdaging nog in 'n bocht leggen ofzo? En dan zal de Cupra minimaal op droog de bochtsnelheden halen, maar de manier waarop doel ik dus op. Je hebt al 'n 130i gehad jeweetoch:)
Van 400 pk naar 190 pk is qua vermogen wel een forse stap terug. Maar qua driving fun is een 1 serie/ GTD / TT natuurlijk ook prima en ook als daily is het prettig toeven verwacht ik. En het blijft een luxeprobleem natuurlijk

Over de mini cooper sd 3-deurs. Die komt maar 3k onder de 120d uit.Tsja......

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5443
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door Kasteel » 08 jan 2016, 15:22

sitechris schreef:Nu even wat uitgebreider over 120D versus 125D nu ik thuis zit en niet de baas zijn centjes zit op te stoken :). Meer power is op zich nooit verkeerd, maar ik wil wel graag een FL versie hebben en de handbak. Als de 120D genoeg vermogen biedt, geloof ik die 30 pk extra wel en kies ik de 120D. Wat extra interessant kan zijn, is dat BMW binnenkort met nieuwe actiemodellen komt. De Centennial. En die zijn volgens de dealer aantrekkelijk uitgerust. Dus dat maakt het wel interessant om die eens te verkennen. In Arnhem hebben ze een 120D met handbak staan, dus die ga ik medio feb maar eens rijden.
Zou idd zeker even met 125d en 120d rijden, meningen over het verschil lijken nogal uiteen te lopen. Verder denk ik dat handbak ondanks de vele km's het toch wat aantrekkelijker maakt :).

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 2030
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door veejay » 08 jan 2016, 18:28

Auto's testen is aan Chris wel toe te vertrouwen... :df:

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4895
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke

Bericht door sitechris » 08 jan 2016, 19:01

Tnx! Ik heb wel weer content voor het komende half jaar om mijn blogje te vullen ha ha ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BartMS en 10 gasten