Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 dec 2015, 10:30
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Liever eentje met veel km en volledige onderhoudshistorie dan eentje met veel eigenaren en weinig km en vage historie.
Inderdaad aanmelden bij Autoweek rubriek Klokje Rond.
Succes met de eventuele verkoop.
Inderdaad aanmelden bij Autoweek rubriek Klokje Rond.
Succes met de eventuele verkoop.
- Knot
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Ik ben dan wel benieuwd wat er in de loop der jaren/tonnen allemaal vervangen is.
- onderstel?
- koppeling/drukgroep/vliegwiel?
- wiellagers?
- uitlaatdelen?
- draagarmen/ophangrubbers?
- koelsysteem?
- motorsteunen/baksteunen?
- onderstel?
- koppeling/drukgroep/vliegwiel?
- wiellagers?
- uitlaatdelen?
- draagarmen/ophangrubbers?
- koelsysteem?
- motorsteunen/baksteunen?
Laatst gewijzigd door Knot op 29 dec 2015, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
knot zoekt een nwe fun/drift auto



- Knot
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
De E36 circuitbak is als het goed is vandaag overgeschreven dus kan er weer wat anders bij, alles is mogelijk vandaar dat ik (overall) zoveel mogelijk info vergaar.... E46 al gehad, S54 nog niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
gelijk heb je, leuk om zoiets aan te vinken en te proberen voor een tijdje 

- Jules
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Als de prijs er naar is zou ik zo'n tellerstand op zich wel aandurven. Ben helaas niet in de markt, wel gave wagen in de juiste kleur
Wil hem ook wel ruilen tegen m'n 325i cabrio

Wil hem ook wel ruilen tegen m'n 325i cabrio

- Knot
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Tsja, als we de kosten eens op een rij zetten.
Voorruit (350)
Div. roest wegwerken/spuiten (500)
Bumpers strak maken en krasjes poetsen (500)
Wielen stralen en spuiten (500)
Set A merk achterbanden (500)
Stoelen (wang) herstellen/kleuren (150)
Grofweg 2500, al kunnen zaken wellicht goedkoper.
Alles valt of staat dan eigenlijk met mijn vragen hierboven, moeten de dempers vervangen worden (als dat nog nooit gedaan is is dat zeker hoog tijd, onderstelletje zomaar 1500 euro. Koppeling/vliegwiel/drukgroep hopelijk bij 250.000km al eens gedaan en anders zal het er ook aan zitten komen, ook een kleine 1000 euro voor goed spul en hoop arbeid.
Dat zijn je volgende 2500 euro, en dan hopen dat de uitlaat/katalysatoren etc fris genoeg zijn om een paar keer de 4gas meting te halen en niet snel lek raken.
7500 + 2500 = 10k, dat is al best geld voor 4 ton, maar 7500 + 2500 + 2500 gaat m niet worden voor de liefhebbers hier (als ik zo vrij mag zijn op deze manier te spreken).....
Voorruit (350)
Div. roest wegwerken/spuiten (500)
Bumpers strak maken en krasjes poetsen (500)
Wielen stralen en spuiten (500)
Set A merk achterbanden (500)
Stoelen (wang) herstellen/kleuren (150)
Grofweg 2500, al kunnen zaken wellicht goedkoper.
Alles valt of staat dan eigenlijk met mijn vragen hierboven, moeten de dempers vervangen worden (als dat nog nooit gedaan is is dat zeker hoog tijd, onderstelletje zomaar 1500 euro. Koppeling/vliegwiel/drukgroep hopelijk bij 250.000km al eens gedaan en anders zal het er ook aan zitten komen, ook een kleine 1000 euro voor goed spul en hoop arbeid.
Dat zijn je volgende 2500 euro, en dan hopen dat de uitlaat/katalysatoren etc fris genoeg zijn om een paar keer de 4gas meting te halen en niet snel lek raken.
7500 + 2500 = 10k, dat is al best geld voor 4 ton, maar 7500 + 2500 + 2500 gaat m niet worden voor de liefhebbers hier (als ik zo vrij mag zijn op deze manier te spreken).....
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
FixedKnot schreef:Tsja, als we de kosten eens op een rij zetten.
Voorruit (met de tijd claimen bij de verzekering, ER 80,-?)
Roest wegwerken (accepteren dat het geen nieuwe is, zelf roest stoppen en daarna spot repair a 150,-)
Bumpers strak maken en krasjes poetsen (t'is geen nieuwe)
Wielen stralen en spuiten (t'is geen nieuwe, zelf schuren + spuiten a 100,-)
Set achterbanden (Kuhmo's, prima a 300,- incl. monteren)
Stoelen (wang) herstellen/kleuren (150)
Grofweg 1000,- maar dat hoeft allemaal niet in 1x en er kunnen zaken wellicht goedkoper.
...

- Knot
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Hey, ding is altijd bij de BMW dealer geweest... dan mag die ook de ruit, roest, banden, krassen etc doen he 
Maar wielen moet wel netjes, bij mijn F30 kon de schadehersteller dat niet eens zelf, moesten ze naar een specialist sturen, dat kost je bij die 18inch echt wel richting de 500 euro hoor om het netjes te laten doen.
Maargoed, ik blijf erbij dat afhankelijk van vervangen delen, onderstel/koppeling/koelsysteem/uitlaat etc een prijs van 7500 acceptabel is voor beide partijen.

Maar wielen moet wel netjes, bij mijn F30 kon de schadehersteller dat niet eens zelf, moesten ze naar een specialist sturen, dat kost je bij die 18inch echt wel richting de 500 euro hoor om het netjes te laten doen.
Maargoed, ik blijf erbij dat afhankelijk van vervangen delen, onderstel/koppeling/koelsysteem/uitlaat etc een prijs van 7500 acceptabel is voor beide partijen.
- Jules
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Wel met Knot eens, hij moet wel echt scherp om interessant te zijn.
Enne de wielen voor 100 euro opknappen.. heel veel plezier ermee, ik gok dat je dat klusje nog niet eerder gedaan hebt
Gebruikerssporen mag hij zeker hebben maar roest zou ik ook wel netjes voor elkaar willen hebben.
Denk dat hij naar een handige liefhebber moet die er rond de 7k voor zou neerleggen als hij verder technisch echt goed is.
In elk geval: GLWS. Zijn heerlijke apparaten waar zeker nog iemand heel blij mee kan worden!
Enne de wielen voor 100 euro opknappen.. heel veel plezier ermee, ik gok dat je dat klusje nog niet eerder gedaan hebt

Gebruikerssporen mag hij zeker hebben maar roest zou ik ook wel netjes voor elkaar willen hebben.
Denk dat hij naar een handige liefhebber moet die er rond de 7k voor zou neerleggen als hij verder technisch echt goed is.
In elk geval: GLWS. Zijn heerlijke apparaten waar zeker nog iemand heel blij mee kan worden!
-
- Berichten: 4134
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Onderstel zal ook wel duurder uitvallen dan de 1500 denk ik. Zeker als je het moet laten doen.
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Hoop km's en paar issues of niet, als je dit ding wegzet is die gewoon over een aantal jaar een stuk meer waard denk ik.
- Knot
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Ik betwijfel dat dus.... juist de exemplaren (ruim) onder de 2 ton die kunnen nog wat worden. De exemplaren met een ton of minder erop zijn dat nu al.
Vond vorig jaar een E46 die dikker in de opties zat (schuifdak, leder, smg2 etc) waar 240k op stond geen 10k waard, en die motor was onlangs compleet opnieuw opgebouwd (preventief)....
Vond vorig jaar een E46 die dikker in de opties zat (schuifdak, leder, smg2 etc) waar 240k op stond geen 10k waard, en die motor was onlangs compleet opnieuw opgebouwd (preventief)....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
heb ze liever zonder schuifdak, minder top-gewicht en minder kans op lekkage/roest, magoed.
zat nog eens te denken, die motor zeg 400+k gelopen is theoretisch een 'moeilijke' M3 (of de prijs moet scherp zijn)
maar, zeg 7<>8k is die sowieso wel waard.
stel nu, je koopt hem en rijd er lekker mee rond, ondertussen een coiloversetje eronder incl toplagers, zeg van
BC-racing, goed en niet de topprijs, heel wat beter als het oude spul en strak sturend enz.
dan ook wellicht nwe rubbers rondom om dat allemaal fris te krijgen, misschien wat stangetjes erbij, laten we zeggen die 1.500,-euro e zelf veel doen, moet kunnen.
dan heb je een fijne kar voor relatief weinig, als de motor op den duur ploft, dan is zo'n auto met zo'n hoge kmst
een ideale basis voor een motor conversie, immers de originaliteit geld dan niet meer zo in vergelijking met een
m3 met 70k op de klok en dan ombouwen zeg maar.
Dan mooi te gebruiken voor bv een S62B50 of liever de S65B40 conversie, dan kan het nog steeds relatief gunstig blijven, omdat de basis je dan bv 10k koste incl die/wat upgrades,
die je dan niet meer hoeft te doen voor de motor conversie.
delen van de oude S54 motor kan je wellicht nog verkopen om nog wat terug te vangen.
zat nog eens te denken, die motor zeg 400+k gelopen is theoretisch een 'moeilijke' M3 (of de prijs moet scherp zijn)
maar, zeg 7<>8k is die sowieso wel waard.
stel nu, je koopt hem en rijd er lekker mee rond, ondertussen een coiloversetje eronder incl toplagers, zeg van
BC-racing, goed en niet de topprijs, heel wat beter als het oude spul en strak sturend enz.
dan ook wellicht nwe rubbers rondom om dat allemaal fris te krijgen, misschien wat stangetjes erbij, laten we zeggen die 1.500,-euro e zelf veel doen, moet kunnen.
dan heb je een fijne kar voor relatief weinig, als de motor op den duur ploft, dan is zo'n auto met zo'n hoge kmst
een ideale basis voor een motor conversie, immers de originaliteit geld dan niet meer zo in vergelijking met een
m3 met 70k op de klok en dan ombouwen zeg maar.
Dan mooi te gebruiken voor bv een S62B50 of liever de S65B40 conversie, dan kan het nog steeds relatief gunstig blijven, omdat de basis je dan bv 10k koste incl die/wat upgrades,
die je dan niet meer hoeft te doen voor de motor conversie.
delen van de oude S54 motor kan je wellicht nog verkopen om nog wat terug te vangen.
- Knot
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Hij zal denk niet zo snel ploffen al vraag ik me af of er nog 343pk uit komt, compressie zal misschien ook niet meer top zijn na 4 ton.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
En 't is ook n koets die 4 ton achter de kiezen heeft ehh.....
Die zal misschien ook niet meer zo lekker strak zijn als 'n 2 ton exemplaar......
Ik zou er serieus nog geen 7K voor over hebben. Behalve als't om goedkoop ///M rijden gaat zie ik de meerwaarde niet icm de risico's... Zo'n blokkie moet er toch 'n keer mee ophouden.
Die zal misschien ook niet meer zo lekker strak zijn als 'n 2 ton exemplaar......
Ik zou er serieus nog geen 7K voor over hebben. Behalve als't om goedkoop ///M rijden gaat zie ik de meerwaarde niet icm de risico's... Zo'n blokkie moet er toch 'n keer mee ophouden.
- Wout309t
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: A4 40TFSI
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Marktwaarde is gewoon niet zoveel. Kilometerstand is vaak toch het meest leidend daarvoor. Uiteraard i.c.m. met onderhoudshistorie en algehele staat.
Voor dergelijke kilometerstanden wordt de portemonnee niet getrokken. Als je hem ooit kwijt wilt, weet je dat het lastig wordt.
Als hij je meer waard is dan je ervoor kan krijgen moet je hem houden. Het is geen straf toch?
Voor dergelijke kilometerstanden wordt de portemonnee niet getrokken. Als je hem ooit kwijt wilt, weet je dat het lastig wordt.
Als hij je meer waard is dan je ervoor kan krijgen moet je hem houden. Het is geen straf toch?
-
- Berichten: 22284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Snap niet dat mensen 'm hier helemaal als nieuw willen maken. Het is een auto van 4 ton, die hebben nou eenmaal wat dingetjes. Met zo'n kilometerstand ben je waarschijnlijk de laatste die ervan zal genieten. Ik zou zo'n auto verder gewoon goed onderhouden zodat de techniek goed is, maar bumper, stoel etc., lekker boeiend. Geld wat je daaraan uitgeeft zie je toch niet meer terug. Iemand die een volledig strakke M wil gaat toch geen exemplaar met 4 ton op de teller kopen, al staat ie er in showroomstaat bij. Met deze auto kun je relatief goedkoop een M rijden, en hopelijk nog lang van genieten, maar zal ook een kwestie van geluk zijn.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Volgens mij is TS al heul snel vertrokken uit dit topic :*-)
-
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Het 'strak' maken is toch niet alleen voor de marktwaarde, maar imho vooral voor jezelf. Ondanks een hoge km-stand kan zo'n auto technisch en optisch in super conditie zijn. En dat is juist wel gaaf.Tom schreef:Snap niet dat mensen 'm hier helemaal als nieuw willen maken. Het is een auto van 4 ton, die hebben nou eenmaal wat dingetjes. Met zo'n kilometerstand ben je waarschijnlijk de laatste die ervan zal genieten. Ik zou zo'n auto verder gewoon goed onderhouden zodat de techniek goed is, maar bumper, stoel etc., lekker boeiend. Geld wat je daaraan uitgeeft zie je toch niet meer terug. Iemand die een volledig strakke M wil gaat toch geen exemplaar met 4 ton op de teller kopen, al staat ie er in showroomstaat bij. Met deze auto kun je relatief goedkoop een M rijden, en hopelijk nog lang van genieten, maar zal ook een kwestie van geluk zijn.
- Knot
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Of een auto nieuw is of 4 ton, ik wil in een strakke stoel stappen en geen barst in de ruit hebben etc. Moet gewoon goed zijn anders huur ik wel een molenaar kroket voor 3 meijer...
Zal de TS eens een pm sturen met mijn vragen over onderhoud.
Zal de TS eens een pm sturen met mijn vragen over onderhoud.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28586
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Ben benieuwd knot maar zoals dvh al zei verkoper is al erg lang stil
Denk dat ie geschrokken is van max 7k

Denk dat ie geschrokken is van max 7k
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Ben ook wel benieuwd wat deze M3 allemaal voor onderhoud heeft gehad.
Hoeveel verwacht de eigenaar er zelf voor te krijgen?
Hoeveel verwacht de eigenaar er zelf voor te krijgen?
- Arthur
- Berichten: 43128
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Uit z'n eerste reacties kreeg ik het id dat 8-9k te weinig is?
-
- Berichten: 22284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Dat snap ik en knap als mensen dat ook doen. In mijn ogen blijft het een auto met 4 ton op de teller en dat kan elk moment over zijn. Wat houd je dan over? Mag je gaan leuren met onderdelen, levert je hooguit wat wisselgeld op. Ik zou dergelijke bedragen (om strak te maken) eerder uitgeven aan auto's met een lagere kilometerstand, waar je wat meer zekerheid hebt dat je er wat langer van kan blijven genieten. Dan maar even doorsparen als je de centen niet hebt liggen.Geertmans schreef: Het 'strak' maken is toch niet alleen voor de marktwaarde, maar imho vooral voor jezelf. Ondanks een hoge km-stand kan zo'n auto technisch en optisch in super conditie zijn. En dat is juist wel gaaf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: kennethr en 6 gasten