Spee heeft het nu helemaal voor elkaar

Dit is ons algemene autoforum.
Pieter///M3

Bericht door Pieter///M3 » 11 jan 2007, 12:58

Het zal allemaal wel meevallen , hoe moet dat er in de praktijk aan toe gaan ?

Na 3 Gestapo telefoontjes van iemand die strontjaloers is op mijn M3, gaat er een onopvallende auto voor mijn deur wachten ?
Daar is toch helemaal geen capaciteit voor.

Volgens mij alleen maar bangmakerij .

Het zelfde verhaal als destijds met de radardetector , het word verboden hang er een flinke boete aan , en de gemiddelde raamplakker schijt in zijn broek en verwijderd dat ding meteen uit zijn auto. missie geslaagd

terwijl de relatieve kans dat je er ook mee betrapt word heel laag is.

Het is een beetje afhankelijk in welke regio je veel rijdt natuurlijk , maar ook in NL kan nog heel veel wat niet mag . als je een beetje uit je doppen kijkt.
Als je niet stilstaat in de file natuurlijk :wink:

Gr Pieter

wimwerf

Bericht door wimwerf » 11 jan 2007, 17:18

Hielke schreef:Spee is Spee, daar kan die stumper zelf niks aan doen.

Maar dat de gewone Jan met de pet in uniform hem zo makkelijk met deze onzin laat wegkomen begrijp ik niet. Het werkt zo stigmatiserend als de pest. In WW2 heulde bromsnor ook maar al te gemakkelijk met de vijand en nu met deze "verraad" en "volg" praktijken geeft justitie er blijk van zo weer om te kunnen gaan.

Boeven, junks, oplichters en dieven moeten ze vangen.
:gaap:

zo'n verschrikkelijke dooddoener...en geeft al aan dat je totaal niet weet waar je over praat...een agent van nu vergelijken met bromsnor uit de ww2...

wjn

Bericht door wjn » 11 jan 2007, 20:20

Hielke schreef:Boeven, junks, oplichters en dieven moeten ze vangen.
Beetje kortzichtig, vervang "Boeven, junks, oplichters en dieven" door "mensen die zich niet aan de wet houden" en je krijgt van mij gelijk ;)

Maar denk ook dat het onzin is om via zo'n kliklijn te moeten gaan werken. Met alle respect en elke gewonde (of erger nog dode) is er 1 teveel, maar realistisch gezien zijn er andere gebieden waar er relatief veel meer doden (door) vallen. Geef daar dan meer geld aan uit....

Rnd

Bericht door Rnd » 11 jan 2007, 20:45

"Proef in Zuid-Limburg is geslaagd"

Heb toen op tv die kerel gezien die achter de telefoon zat. Heel relaxed figuur en volgens mij had hij het niet echt heel druk. Dat wordt wel even anders als je dat in de Randstad gaat invoeren. Ik rijd nu tijdelijk dagelijks van Den Haag naar Amsterdam en kom dan al minimaal vier gevallen (per dag) tegen waarover ik zou kunnen gaan bellen. Nou ben ik niet zo'n figuur die gaat bellen, maar reken maar dat we hier genoeg van dat soort zeikerds hebben. Kortom die telefoon staat roodgloeiend en ze hebben nooit de capaciteit om dat af te gaan handelen.

Michel P

Bericht door Michel P » 11 jan 2007, 20:52

Hielke schreef:Spee is Spee, daar kan die stumper zelf niks aan doen.

Maar dat de gewone Jan met de pet in uniform hem zo makkelijk met deze onzin laat wegkomen begrijp ik niet. Het werkt zo stigmatiserend als de pest. In WW2 heulde bromsnor ook maar al te gemakkelijk met de vijand en nu met deze "verraad" en "volg" praktijken geeft justitie er blijk van zo weer om te kunnen gaan.

Boeven, junks, oplichters en dieven moeten ze vangen.
Maar dat mag je niet zeggen Hielke, dat weet je toch, de grootste crimineel is de automobilist, deze worden zelf nog gevaarlijker geacht dan moslim terroristen!

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 11 jan 2007, 21:37

Ik zie het al voor me, onbekend wagentje is voorhuis in slaap gevallen, en maar wachten wanneer ik vertrek.
Eerst die slome ambtenaren wakker kloppen voordat je weg gaat.
Lekker rustig rijden, en je bent er weer vanaf...

Net alsof ze altijd op bepaalde delen waar je 'gespot' bent door 'gevaren' op de weg....

Wat ik laatst had tijdens een ritje met de E31 club.
Wij rijden gewoon rustig met 7 850i's achterelkaar aan, tot een wegversmalling. De eerste wagen (zie tekening) rijdt onderaan naar links in verband met een hele lange wegversmalling.
De rest van de wagens rijden daar achteraan. Er kwam alleen een golfje (1.0i of zo) van de andere kant, druk doen in de auto en seine en bij mijn voorganger kwam hij al rijden recht proberen op ons in te rijden... half in de berm. Toen kwam hij aan richting mijn wagen, ik vertrouwde het al voor geen meter. En ga dus stil staan. Hij kon er niet langs en ik kon ook niet verder, niet naar voren en niet naar achteren (zat nog 1 850i).

Hij raam naar beneden en begint wat te roepen of zo.. had ik niet gehoor (ramen heb ik normaal dicht.. ). Hij rijdt verder, ik voelde en zag het al aankomen, baf spiegel tegen spiegel.
Die slappe golf was helemaal ingeklapt, en de stevige BMW spiegel stond nog recht.

Nou Raam open, die kerel begint te schreeuwen: "Vinden jullie dit normaal om zo met een hele rij auto's achterelkaar aan te rijden aan de linker kant". (ik euuh?). Omkeren (dacht:de klootzak). "Vindt u dit normaal om tegen mijn spiegel aan te rijden terwijl ik stond gewoon stil.". Hij negeerde mijn vraag gewoon, en begon weer over dat wij met zijn allen en blablabla... , ik nogmaals weer de vraag omdraaien, kan er verrekte slecht tegen. A. slecht rijgedrag, B. mogelijke schade door een ander. Hem verteld dat ik mijn schade ging bekijken en dat die anders voor zijn rekening zijn. Gelukkig geen schade. Hij reed weer weg.

Wat een gigantische klootzak was dat... , hij moest gewoon wachten todat wij weg waren.. , je kan moeilijk achteruit gaan rijden als je nog tig wagens achter je hebt..

Wegsituati:

| : |
| : /
| /
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| \
| : \
| : |

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jan 2007, 22:26

Inderdaad eikel.

Maar goed. Heb al eerder geroepen dat wij juist GEBRUIK moeten maken van die kliklijn.

Laten we gaan bellen als die Kangoo-rijder 70 rijdt waar je 80 mag. Als er maar vaak genoeg gebeld wordt, zullen ze hem vanzelf een keer volgen en zich dood ergeren :)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 11 jan 2007, 22:41

ik ga ook dagelijks bellen dat de buren verkeerdom parkeren!
Is zeer irritant, ik moet met de 850i de hele weg versperren voordat ik wat zie! (buren rijden o.a. Mercedes M en opel combo.

Iedere dag een paar maal bellen :lol:

Tom

Bericht door Tom » 11 jan 2007, 22:48

Haha dat zou ook wel een grap zijn, gewoon met z'n allen die lijn overbelasten... als iedereen gaat bellen en klachten in gaat dienen, dat dagelijks, dan heeft het nog geen nut. Raakt het hele handeltje overbelast en het maakt de kans kleiner dat ze jou zouden achtervolgen als de database zo vol staat.

allen

Bericht door allen » 12 jan 2007, 00:21

Hm, er staat een auto schuin tegenover m'n huis met 2 vage mannen erin en een doos donuts op het dashboard... :oops:

Hubert D

Bericht door Hubert D » 12 jan 2007, 11:51

Jelmer850i schreef:Ik zie het al voor me, onbekend wagentje is voorhuis in slaap gevallen, en maar wachten wanneer ik vertrek.
Eerst die slome ambtenaren wakker kloppen voordat je weg gaat.
Lekker rustig rijden, en je bent er weer vanaf...
Heerlijk :lol:

RVV

Bericht door RVV » 12 jan 2007, 11:54

Als ze de pik op je hebben gaan ze je inderdaad gewoon opwachten.

Hans

Bericht door Hans » 12 jan 2007, 12:44

http://bco.dubinterviewer.com/scripts/d ... 1595577213

Laat even je menig horen over die kliklijn.

wjn

Bericht door wjn » 12 jan 2007, 14:32

Lijkt me idd geweldig om al die vroege voorsorteerders (lees: linksrijders), foutparkeerders, langzame wegpiraten etc. aan te geven ;)

Eén ding ben ik het wel mee eens, bumperklevers mogen ze wat mij betreft direct het rijbewijs afnemen. Hebben ze wat te doen tijdens de spits in NL, dan kleeft half NL bumper ;)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 12 jan 2007, 14:49

Thanks Hans.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 jan 2007, 23:01

Je ziet al vanuit welk perspectief die enquete is geschreven. Erg slecht. Maar goed, de 5 antwoorden zijn voor mij:

- geen voorrang geven aan overstekende voetgangers
- te langzaam rijden
- onnodig links rijden
- snijden
- weet ik veel die laatste

Tom

Bericht door Tom » 12 jan 2007, 23:18

Ehhhhhh je moet natuurlijk wel invullen dat je GEEN gebruik van die lijn gaat maken en denkt dat het geen nut heeft :!: :!:

Als de resultaten zo zijn dat je er wel gebruik van gaat maken en anderen via zo'n lijn eraan wilt naaien, en daardoor indirect zegt dat je denkt dat zo'n lijn nut heeft, dan vind Koos dat alleen maar mooi!

Hans

Bericht door Hans » 13 jan 2007, 09:51

Hier de uitslag:
Landelijk meldpunt asociaal weggedrag goed initiatief

Nederlander geen heer in ’t verkeer

Slechts één procent van de deelnemers aan onze Stelling van de Dag vindt de Nederlandse automobilist een heer in het verkeer. Toch typeert 42 procent van hen zichzélf wél als zodanig. Ook blijkt 94 procent zich soms tot heel vaak te ergeren aan autorijdend Nederland. Maar twee derde denkt niet dat hijzelf achter het stuur van een auto een bron van ergernis is voor anderen. Wie maakt zich dan schuldig aan asociaal rijgedrag? De andere weggebruiker, dat is duidelijk.
Twee derde van de deelnemers vindt een landelijk meldpunt voor asociaal rijgedrag, zoals het Openbaar Ministerie wil starten, een goed idee. Ruim de helft (58 procent) zou zulk rijgedrag zelf ook aangeven. Van degenen die dit niet zouden doen (een derde) geeft 63 procent aan dat de politie zelf maar aan opsporing moet doen. De rest voelt zich dan een klikspaan of zou ook niet willen dat anderen hem of haar aangeven.
Een van hen zegt: „De mensen die zullen bellen naar zo’n lijn, zijn waarschijnlijk degenen die zelf onnodig links rijden Dez en vinden dat anderen te hard gaan.” Maar deze jastemmer vindt: „Er zijn duidelijk ’rotte appels’. Aangeven lucht op en is zinvol.”
Overigens denkt 88 procent van onze lezers niet dat zij vanwege hun rijgedrag het risico lopen te worden aangegeven bij het meldpunt. Maar 60 procent is blij eindelijk eens iets tegen asociaal rijgedrag te kunnen doen. 52 procent van de deelnemers vindt het je burgerplicht om de politie hierover in te lichten. En neen, zegt 58 procent, zo’n landelijk meldpunt is niet een of andere vorm van automobilistje pesten.
Het weggedrag waaraan wij ons ergeren is in de regel ook hetgeen we als asociaal rijgedrag zouden aangeven bij het landelijk meldpunt. Bovenaan staat bumperkleven, gevolgd door rijden onder invloed. Snijden, door rood licht rijden, gevaarlijk inhalen en op de linkerbaan blijven rijden staan eveneens hoog genoteerd. Ook een vrachtwagen die inhaalt waar dat niet mag, maakt grote kans op aangifte bij het meldpunt.

Verbeteren
Of zo’n landelijk meldpunt het rijgedrag zal verbeteren? Volgens een derde wel. 43 procent denkt van niet, 21 procent weet het niet. „Als men weet dat iedereen in principe op je let, zul je vanzelf je rijgedrag gaan aanpassen”, meent deze jastemmer.
Volgens 45 procent van de deelnemers zijn het vooral jongeren die zich misdragen in het verkeer, volgens 31 procent zit er geen verschil tussen de verschillende groepen automobilisten, 18 procent houdt het op de mannen.

Mannen en vrouwen verschillen hierover nauwelijks van mening, jongeren wel. 41 procent van hen vindt vooral dat er geen verschil is tussen de groepen, 25 procent noemt vooral mannen de boosdoeners en 24 procent de jongeren. Allemaal zijn ze het er roerend over eens dat vrouwen zich het minst misdragen: slechts 1 procent noemt hen expliciet.
Jongeren staan sowieso afwijzender tegenover het landelijk meldpunt. Van hen vindt 49 procent het een goed idee en van hen zou 40 procent zelf asociaal rijgedrag hier aangeven. Ook denkt twee derde van de jongeren niet dat zo’n landelijk meldpunt het rijgedrag zal verbeteren. Aangifte niet anoniem, daar is de meerderheid (twee derde) het mee eens. Anonimiteit werkt, aldus 56 procent, misbruik in de hand. Deze jastemmer verbindt een voorwaarde aan het opgeven van persoonsgegevens: „Maak naam en adres van de klager niet aan de overtreder bekend.”
Volgens een derde zijn er sowieso kwaadwillenden die misbruik zullen maken van dit meldpunt om iemand schade toe te brengen. Een van hen merkt daarover op: „Even iemand treiteren door iets door te geven. Niet doen. Meer politie op de weg is beter.

[img:275:170]http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2 ... _thumb.jpg[/img]
• Gevaarlijk inhalen komt volgens een derde van de deelnemers in aanmerking voor aangifte bij het landelijk meldpunt.

Gevaarlijk inhalen? 1-die golf mag inhalen, 2-die golf is ruim op tijd op zijn eigen weghelft, 3-auto met aanhanger rijd waarschijnlijk (ver) onder de max snelheid.

[img:248:263]http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2 ... _thumb.jpg[/img]

Nederland :roll:

wjn

Bericht door wjn » 13 jan 2007, 09:57

Dank je wel.

Typisch dat (te) hard rijden niet in de top van ergernissen voorkomt ?????
Misschien trekt Spee er dan leering uit.

(relatie tussen (te) hard rijden en ongelukken is trouwens ook nog nooit maar ergens bewezen, in tegendeel zelfs .....)

wimwerf

Bericht door wimwerf » 14 jan 2007, 09:51

Een aantal dingen zijn wel duidelijk..

Iedereen vind een ander een aso rijder..
Iedereen vind dat er strenger gestraft moet worden..maar wel voor een ander..

Goh...duidelijk Nederland...

Jorrit

Bericht door Jorrit » 14 jan 2007, 13:41

Wat is het nr eigenlijk, ik ga elke links rijder door bellen. Dat zijn zo'n 5 belletjes per 100KM snelweg denk ik zo...

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 14 jan 2007, 13:56

wjn schreef:Dank je wel.

(relatie tussen (te) hard rijden en ongelukken is trouwens ook nog nooit maar ergens bewezen, in tegendeel zelfs .....)
Die relatie is wel bewezen..al zijn snelwegen zo veilig dat het ruis is. Ongevallen intensiteit blijft hetzelfde, maar impact wordt veel groter. Vandaar dat ze die snelheid laag willen houden, zie bijv Rico die een duwtje krijgt op de snelweg, hoe loopt zoeits af met 200km/h?

Hypocriete gedoe is nergens voor nodig..gewoon zeggen dat je hard wil rijden en de risico's acceptabel vindt. Dan krijg je een keer een zinnige discussie in plaats van het de nu erg oud wordende WO2 vergelijkingen..

Ik had trouwens een artikel gelezen dat er bij 10 meldingen op de kliklijn een psychologisch onderzoek volgt icm een herexamen. Klinkt best redelijk, misbruik is namelijk lastig aangezien je als "klikker"ook geregistreerd wordt, inc het aantal maal dat je aan de lijn hangt.

wjn

Bericht door wjn » 14 jan 2007, 14:20

Damir Vukovic schreef:
wjn schreef:Dank je wel.

Die relatie is wel bewezen..al zijn snelwegen zo veilig dat het ruis is. Ongevallen intensiteit blijft hetzelfde, maar impact wordt veel groter. Vandaar dat ze die snelheid laag willen houden, zie bijv Rico die een duwtje krijgt op de snelweg, hoe loopt zoeits af met 200km/h?
mmm ik moet ook wat specifieker zijn denk ik.

Het is niet bewezen dat er met hogere snelheden ook meer ongelukken gebeuren op de autosnelweg. Duidelijk dat bij hogere snelheden de afloop anders kan zijn. Argumenten dat mensen niet verwachten dat je sneller rijdt dan 100 of 120 of zo zijn non-argumenten. Dat zijn dezelfde mensen die ook voor een ambulance oid gaan/blijven rijden die er met blauw licht aankomt.

Met name binnen de bebouwde kom moet mi veel meer gecontroleerd worden, omdat dat veel gevaarlijker is dan de snelwegen en je relatief gezien te gemakkelijk te snel rijdt.

In tegenstelling tot Nederland (bv. 80 km zones) zijn de in Duitsland wel consequent. Proef gehouden op een stuk autosnelweg of een lagere snelheid het aantal ongelukken omlaag bracht. Het maakte niets uit, dus de snelheid is weer verhoogd.

En uit dat onderzoek kun je ook al goed halen wat er mis is. Iedereen vind dat de ander het fout doet. Typisch Nederlands?

Hans

Bericht door Hans » 14 jan 2007, 15:10

Damir Vukovic schreef:Ik had trouwens een artikel gelezen dat er bij 10 meldingen op de kliklijn een psychologisch onderzoek volgt icm een herexamen. Klinkt best redelijk, misbruik is namelijk lastig aangezien je als "klikker"ook geregistreerd wordt, inc het aantal maal dat je aan de lijn hangt.
En hoe gaan ze bewijzen dat tijdens die (10) melding ook de kentekenhouder achter het stuur zat?

Macboy

Bericht door Macboy » 14 jan 2007, 15:26

Ik zou van de politie en Spee (misschien kan zonderbok Wim (;))nu iets opmerken) graag willen horen wat ze van de conclusies vinden.

2 conclusies die ik trek:

1. Hardrijden wordt niet genoemd, maar lijkt prioriteit 1 te zijn voor politie.
2. Onnodig links rijden blijft in top 3 staan, maar wordt nooit ook maar enige aandacht aan besteed door politie.

(tenzij het om een dronken Duitser gaat die al 31km lang tussen Zwolle en Leeuwarden links rijdt)

Plaats reactie