Heb ze bij 119.000 km laten vervangen, tegelijk preventief de oliepomp meegepakt. De auto heeft vrijwel alleen snelweg km's erop zitten. Gaat om een 2010/06 V10. Ik heb hiervoor een 2006 M6 gehad waar bij die km-stand een nieuw blok in moest, dus zou er niet te lang mee wachten als ik jouw was;).Hans J. schreef:bm-dub schreef:///Mooi man, lekker sturen op die binnenwegen. Al gedacht aan nieuwe drijfstanglagers?
Nee, eigenlijk nog nietWanneer heb jij dat laten doen?
@a90: reed jij ze als dagelijks vervoer? Dan zal het best aantikken idd![]()
@Ron en anderen: thanks!
mijn E60 M5 :-)
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: mijn E60 M5 :-)
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:51
- Auto: X5 M F85
Re: mijn E60 M5 :-)
Ok ok, check! Wat kost zoiets ongeveer? (mag ook per pm)
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: mijn E60 M5 :-)
Ben ook wel benieuwd, mijn E60 M5 staat inmiddels op 170k kilometer en loopt als een zonnetje (alle dealer modificaties gehad, onbegrensd met Hartge pakket erop). Fatsoenlijk warm rijden is wel een must bij deze motoren, maar daarna is eea. redelijk bullitproof.
En hoe lang gaan deze nieuwe lagers vervolgens weer mee volgens de experts ?
En hoe lang gaan deze nieuwe lagers vervolgens weer mee volgens de experts ?
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3844
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: mijn E60 M5 :-)
Ik heb er uiteindelijk eentje gekocht waar de lagerschalen al waren gedaan. Prijsopgaaf die ik kreeg, lagerschalen en vanosleiding, varieerde van 1500€ tot 2200€.
Gr Ron
Gr Ron
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: mijn E60 M5 :-)
schijnbaar ligt het er ook aan welk merk/type lagers hoorde ik laatst, de originele van destijds van de M5 zijn als 'kaas' hoorde ik (overdreven natuurlijk) je hebt bepaalde met betere schalen, meer slijtvast oid?
anyways, so they say.
de originele van destijds gaan z0 tussen de 80 en 120k mee schijnbaar, daarna ist echt afwachten en soms al daarvoor.
anyways, so they say.
de originele van destijds gaan z0 tussen de 80 en 120k mee schijnbaar, daarna ist echt afwachten en soms al daarvoor.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: mijn E60 M5 :-)
Als ik me niet vergis heb je die van jouw pas geleden gekocht toch? Persoonlijk zou ik geen meter rijden met een S85 V10 met 170k op de klok waar nog de originele lagers in zitten. Je weet immers niet hoe de vorige eigenaar(en) ermee is omgegaan. Mooi lopen zegt niks, de slijtage van de lagers kun je immers niet zien/horen van de buitenkant.Fasteddie2 schreef:Ben ook wel benieuwd, mijn E60 M5 staat inmiddels op 170k kilometer en loopt als een zonnetje (alle dealer modificaties gehad, onbegrensd met Hartge pakket erop). Fatsoenlijk warm rijden is wel een must bij deze motoren, maar daarna is eea. redelijk bullitproof.
En hoe lang gaan deze nieuwe lagers vervolgens weer mee volgens de experts ?
Zsm nieuwe lagers erin en vervolgens kan je er weer even tegenaan. Hoe lang de nieuwe lagers meegaan? Dat is allemaal afhankelijk van hoe er met de auto wordt gereden. Worden er alleen lange afstanden mee gereden en minimaal belast dan halen ze de 180/190k wel. Wordt er met de auto veel korte afstanden gereden en vaak de redline aangetikt dan zou ik er bij max. 70k nieuwe lagers in mikken.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3844
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: mijn E60 M5 :-)
Bovenstaand advies ter harte nemen of er moet nog ergens een factuur te vinden zijn dat de lagerschalen rond de 110/120K vervangen zijn.
Vandaag mijn M5 E60 bij Procar opgehaald, APK zonder één enkele opmerking en vier velgen opgeknapt en voorzien van verse Supersports.
Nog even over de lagers gehad nav dit topic. Hij monteerd de gemodificeerde lagers, die vanaf 2009 in het blok zijn gegaan. Idd meteen Vanosleiding meenemen, oliepomp checken en vanospomp checken op speling. Voorafgaand een vanos druktest, minder dan 60 bar betekend zoeken naar de oorzaak. Hij liet met ook even een brandstoffilter zien, kwam de zwarte drap uit. Dat gaan de injectoren een keer niet meer leuk vinden, gaat er eentje een keer van open blijven staan. Vriend van mij had ooit de M3 E46 in de noodloop, hij verdacht de benzinepomp. Bleek het idd te zijn.......... Hij moest alleen aandringen bij de dealer om het filter ook te vervangen, dat hoefde niet......... Schijnt bij de dealer bij de M5 E60 ook niet gebruikelijk te zijn !
Hij is scherp met zijn prijzen en heeft er inmiddels een berg in onderhoud.
Gr Ron
Vandaag mijn M5 E60 bij Procar opgehaald, APK zonder één enkele opmerking en vier velgen opgeknapt en voorzien van verse Supersports.
Nog even over de lagers gehad nav dit topic. Hij monteerd de gemodificeerde lagers, die vanaf 2009 in het blok zijn gegaan. Idd meteen Vanosleiding meenemen, oliepomp checken en vanospomp checken op speling. Voorafgaand een vanos druktest, minder dan 60 bar betekend zoeken naar de oorzaak. Hij liet met ook even een brandstoffilter zien, kwam de zwarte drap uit. Dat gaan de injectoren een keer niet meer leuk vinden, gaat er eentje een keer van open blijven staan. Vriend van mij had ooit de M3 E46 in de noodloop, hij verdacht de benzinepomp. Bleek het idd te zijn.......... Hij moest alleen aandringen bij de dealer om het filter ook te vervangen, dat hoefde niet......... Schijnt bij de dealer bij de M5 E60 ook niet gebruikelijk te zijn !
Hij is scherp met zijn prijzen en heeft er inmiddels een berg in onderhoud.
Gr Ron
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: mijn E60 M5 :-)
Zal er eens naar kijken. Thx !
Auto heeft wel alle dealer modificaties gehad betreffende VANOS, SMG enz...
Auto's gaan m.i. kapot van:
- er NIET mee rijden
- niet fatsoenlijk warm rijden en ook weer voldoende laten afkoelen alvorens uit te zetten
Heb de M5 misschien kort, maar al 8.000km probleemloos mee gereden.
Ps. bij de E39 M5 werd ook altijd gezegd dat ze "ploffen".
Mijn '00 E39 M5 bij de Beier gekocht met 160k km en die rijdt nu nog steeds probleemloos met bijna 300k km zijn ritjes naar Portugal v.v.. Olieverbruik lag bij deze motor wel hoger dan de E60 M5.

Auto heeft wel alle dealer modificaties gehad betreffende VANOS, SMG enz...
Auto's gaan m.i. kapot van:
- er NIET mee rijden
- niet fatsoenlijk warm rijden en ook weer voldoende laten afkoelen alvorens uit te zetten
Heb de M5 misschien kort, maar al 8.000km probleemloos mee gereden.

Ps. bij de E39 M5 werd ook altijd gezegd dat ze "ploffen".
Mijn '00 E39 M5 bij de Beier gekocht met 160k km en die rijdt nu nog steeds probleemloos met bijna 300k km zijn ritjes naar Portugal v.v.. Olieverbruik lag bij deze motor wel hoger dan de E60 M5.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: mijn E60 M5 :-)
Het olieverbruik was bij mijn 2 V10's ook opvallend laag. Heel anders dan de nieuwe V8 die echt serieus meer olie verbruikt
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3844
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: mijn E60 M5 :-)
Anders ff langs de dealer om in de computer te kijken of de lagerschalen ook meegenomen zijn. Zou lekker zijn !Fasteddie2 schreef:Zal er eens naar kijken. Thx !![]()
Auto heeft wel alle dealer modificaties gehad betreffende VANOS, SMG enz...
Auto's gaan m.i. kapot van:
- er NIET mee rijden
- niet fatsoenlijk warm rijden en ook weer voldoende laten afkoelen alvorens uit te zetten
Heb de M5 misschien kort, maar al 8.000km probleemloos mee gereden.
Ps. bij de E39 M5 werd ook altijd gezegd dat ze "ploffen".
Mijn '00 E39 M5 bij de Beier gekocht met 160k km en die rijdt nu nog steeds probleemloos met bijna 300k km zijn ritjes naar Portugal v.v.. Olieverbruik lag bij deze motor wel hoger dan de E60 M5.
Auto's moeten idd rijden, en beetje met beleid met de techniek omgaan. Goed warm kan er prima gas gegeven worden. Olie verbruik van mijn M5 is ook erg laag. Pak de M5 wel meer dan de M3. Die was met rolkooi en steeds smaller wordende kuipen (nee wordt niet dikker, die dingen krimpen echt) wat minder handig als daily.
Gr Ron
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:51
- Auto: X5 M F85
Re: mijn E60 M5 :-)
Aaaand it's gone
Wilde even de handen vrij hebben dus vorige week deal gemaakt met Gerrit Jonkers. Komt vandaag op de site.

- Knot
- Berichten: 40273
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn E60 M5 :-)
Zoals gezegd, zonde, had graag meegedaan in de race maar snap het wel, nu simpel geld op de bank zonder veel gedoe.
Ben zeer benieuwd naar de vraagprijs.... ik zeg zonder nieuwe lagers as it is € 26.950
Edit.. lol.. serieus zonder te kijken, zoek m net pas op op de site..
http://api.autotrader.nl/voorraadpagina ... &view=tile" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben zeer benieuwd naar de vraagprijs.... ik zeg zonder nieuwe lagers as it is € 26.950
Edit.. lol.. serieus zonder te kijken, zoek m net pas op op de site..
http://api.autotrader.nl/voorraadpagina ... &view=tile" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martijn_bmw
- Berichten: 28654
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: mijn E60 M5 :-)
hahaha knot je kent de markt "een beetje" 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: mijn E60 M5 :-)
Nou lijkt mij een mooie om de 520i op in te ruilen toch 

- Knot
- Berichten: 40273
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn E60 M5 :-)
Neuh, ik had m liever direct van Hans gekocht dan maar spontaan ingeruild ineens blijkt.
520i geeft hij misschien 8 of 9 voor en ik betaal een paar duizend meer voor de M5, dan ga ik een paar duizend de boot in, zonde. Was een kanshebber maar niet meer op deze manier, tenzij voor 26,950 met nieuwe lagers, vanosleidingen/pomp, brandstoffilter enz enz...
520i geeft hij misschien 8 of 9 voor en ik betaal een paar duizend meer voor de M5, dan ga ik een paar duizend de boot in, zonde. Was een kanshebber maar niet meer op deze manier, tenzij voor 26,950 met nieuwe lagers, vanosleidingen/pomp, brandstoffilter enz enz...
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:51
- Auto: X5 M F85
Re: mijn E60 M5 :-)
Ik zou er toch eens een belletje aan wagen, Knot 

- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: mijn E60 M5 :-)
He wat jammer...weg is weg, blijft een unieke auto.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 20 sep 2008, 08:16
- Locatie: er naast
Re: mijn E60 M5 :-)
hij staat wel bij een goede garage mijn 530 komt er ook vandaan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, EvdP, Fabian, Google [Bot], MarcF, Rogerb, S-RS, Sabberjoch, TomTomm, TurboClouseau en 2 gasten