Zoektocht naar opvolger - 3 serie/A3?
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Zoektocht naar opvolger - 3 serie/A3?
Octavia anders een optie? DIe is er ook met blazer. Wij hadden afgelopen zomer een nieuwe Focus als huurauto. Rijdt prima, maar ga niet voor de 1.0 ecoblaster...
- JoostSchouten
Dan moet het minimaal een RS zijn:EvdP schreef:Octavia anders een optie? DIe is er ook met blazer. Wij hadden afgelopen zomer een nieuwe Focus als huurauto. Rijdt prima, maar ga niet voor de 1.0 ecoblaster...
Anders is het wel heel erg schraperig hoor.

M'n vader heeft een Skoda Superb combi, mooie grote velgen, xenon, alles erop, echt een topauto!
Maar van een 130i terug naar een Skoda is toch net een te grote stap.
- Niels
- Auto: Prius+
Tja....... als het om 500,- per jaar te doen is. Ik had aan extra kosten zo al 500,- per jaar met onze 320D. Eerst ff een brandstofpomp, toen ff een paar verstuivers, vervolgens nog een krukas poulie die de multiriem zowat de door de motorkap heen slingerde . Met 15kkm zou ik gewoon lekker benzine blijven rijden. En wat Reind zegt, een andere auto schrijft ook zo maar 500,- per jaar meer af. Over de T(F)SI motoren van Audi is het nodige al wel geschreven.
Bezint eer ge begint (imho)

- JoostSchouten
Het wordt sowieso benzine ja.
Ik wil meer ruimte dan een 1-serie, dus de 130i gaat sowieso weg.
Niet dat me dat niets doet
Maar soms is het tijd voor wat anders.
Ik wil meer ruimte dan een 1-serie, dus de 130i gaat sowieso weg.
Niet dat me dat niets doet

- Peric
Nu ben jij het Niels... Maar mensen LEZEN écht niet.. Joost heeft al meerdere keren aangegeven dat 'ie meer ruimte wil. *zucht*Niels schreef:Tja....... als het om 500,- per jaar te doen is. Ik had aan extra kosten zo al 500,- per jaar met onze 320D. Eerst ff een brandstofpomp, toen ff een paar verstuivers, vervolgens nog een krukas poulie die de multiriem zowat de door de motorkap heen slingerde . Met 15kkm zou ik gewoon lekker benzine blijven rijden. En wat Reind zegt, een andere auto schrijft ook zo maar 500,- per jaar meer af. Over de T(F)SI motoren van Audi is het nodige al wel geschreven.
(sorry, moest ik even kwijt)
-
Stuur Martin maar een PB.JoostSchouten schreef:Dan moet het minimaal een RS zijn:EvdP schreef:Octavia anders een optie? DIe is er ook met blazer. Wij hadden afgelopen zomer een nieuwe Focus als huurauto. Rijdt prima, maar ga niet voor de 1.0 ecoblaster...
Anders is het wel heel erg schraperig hoor.![]()
M'n vader heeft een Skoda Superb combi, mooie grote velgen, xenon, alles erop, echt een topauto!
Maar van een 130i terug naar een Skoda is toch net een te grote stap.
Dikke RS zeg! ( staat toch @ martin?!)
- JoostSchouten
Is alleen €31.450,-. Moet ik net te veel bij leggen. 

- Riceaux
Staat ook nog een zwarte uit 2007.JoostSchouten schreef:Is alleen €31.450,-. Moet ik net te veel bij leggen.

- JoostSchouten
Die zag ik ook ja, zal hem eens bekijken.
-
Van een 1 terug naar een Skoda een stap terug. Ik ben blij dat ik geen last heb van het premium-status syndroom. Kan het zelf een erg nette auto vinden. Al lijkt een Yeti me dan leuker.
Volgens mij iets ruimer dan een 130 en als het nodig is trek je de hele achterbank eruit.
Dan heb je vast genoeg ruimte voor fotospullen.
Volgens mij iets ruimer dan een 130 en als het nodig is trek je de hele achterbank eruit.
-
Ik vond zelf het interieur van Skoda wat minder, ben er wel wezen kijken.allen schreef:Van een 1 terug naar een Skoda een stap terug. Ik ben blij dat ik geen last heb van het premium-status syndroom. Kan het zelf een erg nette auto vinden. Al lijkt een Yeti me dan leuker.
Verder zijn het gewoon top auto's.
ik zou gerust bij die RS uit '07 gaan kijken. Die staat er al een half jaar of langer, dus ik zou Martin gewoon uitknijpen.

- Niels
Geen probleem natuurlijkPeric schreef:Nu ben jij het Niels... Maar mensen LEZEN écht niet.. Joost heeft al meerdere keren aangegeven dat 'ie meer ruimte wil. *zucht*Niels schreef:Tja....... als het om 500,- per jaar te doen is. Ik had aan extra kosten zo al 500,- per jaar met onze 320D. Eerst ff een brandstofpomp, toen ff een paar verstuivers, vervolgens nog een krukas poulie die de multiriem zowat de door de motorkap heen slingerde . Met 15kkm zou ik gewoon lekker benzine blijven rijden. En wat Reind zegt, een andere auto schrijft ook zo maar 500,- per jaar meer af. Over de T(F)SI motoren van Audi is het nodige al wel geschreven.
(sorry, moest ik even kwijt)

Dat Joost gewoon weer eens wat anders wil is wel duidelijk inmiddels

-
Is een nieuw model 114i niet haalbaar? De F20 is zeker een stukje ruimer dan de oude 1-serie en die is met een simpel chipje te brengen van 110pk naar 220pk...
Stuk zuiniger, maar natuurlijk geen 6-cylinder.
Stuk zuiniger, maar natuurlijk geen 6-cylinder.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Een Seat Leon FR Dynamic kun je voor 27k afhalen. Full option met 150 pk tsi. Is zuinig, snel en alle techniek is Duits (niet automatisch een voordeel). Ding rijdt prettig. Semi-sportief.
-
Als hij een grotere wagen zoekt is een nieuwe 1 of A3 kun je een 1 of A3 gewoon gelijk wegstrepen. De kofferbak van de A3 amper groter dan z'n huidige wagen, ondanks dat deze al ruimer is dan een nieuwe 1 serie.
Iets als een Golf Stationding is dan veel praktischer.
Iets als een Golf Stationding is dan veel praktischer.
- JoostSchouten
Nieuwe 114, Leon FR dynamic, enz. allemaal veel te duur.
Wil (bijna) niets bijbetalen op m'n 130i, dus dat wordt hem dan echt niet.
Het hoeft ook geen bestelbus te worden, wil gewoon wat anders dan een 1-serie en graag iets meer ruimte.
Als het een A3 wordt dan wordt het ook een Sportback, een gewone A3 houdt niet over achterin.
Wil (bijna) niets bijbetalen op m'n 130i, dus dat wordt hem dan echt niet.
Het hoeft ook geen bestelbus te worden, wil gewoon wat anders dan een 1-serie en graag iets meer ruimte.
Als het een A3 wordt dan wordt het ook een Sportback, een gewone A3 houdt niet over achterin.
-
Van een 130i naar een A3, veel succes.
Ben destijds van een 130i naar een A4 avant quattro 2.0 tfsi gegaan. Heb het drie maanden volgehouden.
Ga eerst in goed in een Audi rijden en zie of het bij je past, los van welke motor erin zit.
Ben destijds van een 130i naar een A4 avant quattro 2.0 tfsi gegaan. Heb het drie maanden volgehouden.
Ga eerst in goed in een Audi rijden en zie of het bij je past, los van welke motor erin zit.
- JoostSchouten
Ja, heb er nog nooit in gereden, dus dat moet ik eerst eens gaan doen.
M'n gevoel zegt op dit moment een 318i touring, maar ook daar heb ik nog niet mee gereden.
M'n gevoel zegt op dit moment een 318i touring, maar ook daar heb ik nog niet mee gereden.
- Martin van der Zwaard
Joost, ik heb een 318i, 320i en nu ook een 330i staan in touring variant. De 330i valt alleen buiten budget denk ik. Wel een hele dikke auto.
De 2007 RS is ook echt een mooie auto. En ik zou best van een 130i naar een Skoda gaan. Ik vind de gebruikte materialen in een 1-serie echt niet meer premium dan in de Skoda.
De A3SB staat er ook en wellicht heb ik nog wat meer moois staan voor je. Lexus IS bijvoorbeeld
Kom gerust een bakkie doen.
Maar houdt rekening ermee...... van ruilen komt huilen dus iets bij betalen is vaak wel aan de orde.
Niet alleen bij mij maar bij bijna alle bedrijven.
Maar nogmaals, kom gerust eens langs.
De 2007 RS is ook echt een mooie auto. En ik zou best van een 130i naar een Skoda gaan. Ik vind de gebruikte materialen in een 1-serie echt niet meer premium dan in de Skoda.
De A3SB staat er ook en wellicht heb ik nog wat meer moois staan voor je. Lexus IS bijvoorbeeld

Kom gerust een bakkie doen.
Maar houdt rekening ermee...... van ruilen komt huilen dus iets bij betalen is vaak wel aan de orde.
Niet alleen bij mij maar bij bijna alle bedrijven.
Maar nogmaals, kom gerust eens langs.
- Martin van der Zwaard
Ow, een Yeti heb ik ook staan 

- JoostSchouten
Bedankt voor het aanbod Martin, je hebt genoeg staan! Ik kijk eerst hier in de buurt even rond.
Zo'n Lexus IS 250, hoe zit dat qua betrouwbaarheid/onderhoudsprijzen/verbruik in vergelijking met een BMW?
Zo'n Lexus IS 250, hoe zit dat qua betrouwbaarheid/onderhoudsprijzen/verbruik in vergelijking met een BMW?
- Niels
Lijkt me een stukje beter dan een BMW

- JoostSchouten

Dit lijkt me wel wat, mooi met facelift, ziet er toch stukje frisser uit!
Jammer dat hij zo ver weg staat.
Iemand bekend met de punten waar op te letten bij dit type?
http://www.tvk.nl/bmw/3-serie/318i-bns- ... foto-video" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
- Reind
Eens. Na een week gaat hij weer de verkoop in.Joy schreef:Inhalen.
Ik zeg een Skoda RS. Veel voor weinig.