"Afremmen op de motor"

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel

Bericht door Rebel » 14 jan 2007, 22:41

Onzin wjn. Je bent niet goed op de hoogte van DSG :wink:
Maar het antwoord op mijn vraag was hierboven al beantwoord.

wjn

Bericht door wjn » 14 jan 2007, 23:17

Sorry hoor, maar ik erger me regelmatig aan het terugschakelen van een DSG bak. Als ik er niet mee zou rijden, zou ik geen mening erover geven. ;)

Neem eens iemand mee met een stopwatch en laat het klokken vanaf het moment dat je één keer naar beneden schakelt (bijv. vanuit de 4e naar de 3e) tot het moment dat je vertraging voelt.

Opschakelen met een DSG is perfect, terugschakelen gewoon gevoelsmatig niet. Klinkt wel leuk dat tussengas trouwens.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 jan 2007, 01:41

Waarschijnlijk bezit jij een versie met oudere software... :wink:
Ik schakel je terug van 6 naar 2, binne een vloek tot je met je snuffel op het raam plakt...

Nee dat "euvel" dat jij omschrijft, dat was niet wat ik bedoelde, het was mij meer het geleidelijk laten afremmen op de motor, bijvoorbeeld als je een stoplicht naderd. En als hij dan terug gegeschakeld heeft en je ook daadwerkelijk voelt dat hij in een lagere versnelling zit, dat hij dan veel minder afremt als de A3.

Dacht eerst dat de 6-bak ook een deel schuld hieraan was, maar dat zal te verwaarlozen zijn.
Ik denk dat Jan, Niels en Angelo het goed hebben verklaard hierboven, wat de oorzaak is.

Plaats reactie