Porsche 911 (996) Carrera 98''
- Evoluzione
- Auto: Maserati Quattroporte V
Re: Porsche 911 (996) Carrera 98''
Bedankt Arthur!
Een auto kopen waar niets meer aan te modden valt gaat mij over een tijd vervelen.
Een auto kopen waar niets meer aan te modden valt gaat mij over een tijd vervelen.
- Roberto
Wat een fantastisch draadje dit!
Bij mij leeft al een tijd hetzelfde gevoel als bij TS en zit dan ook ontzettend te genieten van iedere update, hopende dat ik het ooit eens over kan doen!
Concrete vraag die ik nog had (misschien prematuur) is hoe de auto bevalt in het dagelijks gebruik.
Zelf rijd ik nu dagelijks in een Z4 en dat gaat eigenlijk erg goed behalve wat lawaai op de snelweg en het schrapen van de voorbumper op drempels (///M onderstel).
Over hoe dit in de 911 gaat heb ik nog niet bijzonder veel kunnen vinden, vandaar...
Veel plezier van de in mijn ogen prachtige 996 met perfect interieur, prachtige kleur en velgen! (niet teveel aan doen)
Bij mij leeft al een tijd hetzelfde gevoel als bij TS en zit dan ook ontzettend te genieten van iedere update, hopende dat ik het ooit eens over kan doen!
Concrete vraag die ik nog had (misschien prematuur) is hoe de auto bevalt in het dagelijks gebruik.
Zelf rijd ik nu dagelijks in een Z4 en dat gaat eigenlijk erg goed behalve wat lawaai op de snelweg en het schrapen van de voorbumper op drempels (///M onderstel).
Over hoe dit in de 911 gaat heb ik nog niet bijzonder veel kunnen vinden, vandaar...
Veel plezier van de in mijn ogen prachtige 996 met perfect interieur, prachtige kleur en velgen! (niet teveel aan doen)
- Evoluzione
Bedankt voor je complimenten Roberto
Aan een Z4 heb ik ook gedacht, super rijders auto's. Echter was een Porsche een jeugd wens van me en na 2 Alpina's, een 320d, 330d, werd het tijd voor wat anders.
De 996 bevalt me super als daily.
Het is best nog een comfortabele auto met standaard onderstel i.c.m 18''. En met tiptronic is zelfs in file rijden een feest.
Wel blijft het een sportauto, stuurt scherp, je voelt eigenlijk alles, je hoort alles (gaaf!), dus de bandengeruis, windgeruis en uitlaatgebulder hoor je ook een stuk meer.
Misschien niet de ideale auto om elke dag 2 tot 300 km woon-werk verkeer mee af te leggen, maar wel een bruikbare dagelijkse auto waar driving fun nadrukkelijk aanwezig is. En je hebt echt altijd het gevoel dat je iets speciaals rijdt.
Mijn vorige Alpina's en AMG's zijn sedans waar je ook behoorlijk snel en comfortabel in kan rijden.
De 996 is een sportwagen waar je ook comfortabel in kan cruisen.
P.S
Drempels zijn geen probleem. Wel wordt, het wat lastiger met een GT3 voorbumper (wannahave) en een verlaagd onderstel. Daarom zit ik nu midden in een verhuizing.

Aan een Z4 heb ik ook gedacht, super rijders auto's. Echter was een Porsche een jeugd wens van me en na 2 Alpina's, een 320d, 330d, werd het tijd voor wat anders.
Het is best nog een comfortabele auto met standaard onderstel i.c.m 18''. En met tiptronic is zelfs in file rijden een feest.
Wel blijft het een sportauto, stuurt scherp, je voelt eigenlijk alles, je hoort alles (gaaf!), dus de bandengeruis, windgeruis en uitlaatgebulder hoor je ook een stuk meer.
Misschien niet de ideale auto om elke dag 2 tot 300 km woon-werk verkeer mee af te leggen, maar wel een bruikbare dagelijkse auto waar driving fun nadrukkelijk aanwezig is. En je hebt echt altijd het gevoel dat je iets speciaals rijdt.
Mijn vorige Alpina's en AMG's zijn sedans waar je ook behoorlijk snel en comfortabel in kan rijden.
P.S
Drempels zijn geen probleem. Wel wordt, het wat lastiger met een GT3 voorbumper (wannahave) en een verlaagd onderstel. Daarom zit ik nu midden in een verhuizing.
- Evoluzione
Interieur is ook professioneel aangepakt.
Stoelen, dashboard (ook leder), alle stijlen, hemel en panelen zijn professioneel gereinigd en verzegeld.
Gezien de besmettelijke kleur begon mijn stuur wat vervaagd er uit te zien. Deze is gespoten en ziet er weer werkelijk als nieuw uit.
The finishing touch waren de nieuwe matjes. Gekozen voor een donkere kleur i.v.m besmettelijkheid van Savannah beige matten. Ik heb er nog even over getwijfeld, maar vind het zo prima staan.
Stoelen, dashboard (ook leder), alle stijlen, hemel en panelen zijn professioneel gereinigd en verzegeld.
Gezien de besmettelijke kleur begon mijn stuur wat vervaagd er uit te zien. Deze is gespoten en ziet er weer werkelijk als nieuw uit.
The finishing touch waren de nieuwe matjes. Gekozen voor een donkere kleur i.v.m besmettelijkheid van Savannah beige matten. Ik heb er nog even over getwijfeld, maar vind het zo prima staan.
- Bijlagen
-
- Before
- 1340236_3.jpg (135.26 KiB) 2354 keer bekeken
-
- After
- 1.jpg (178.07 KiB) 2354 keer bekeken
- GTRene
nice, vind het wel leuk die zwarte matten, mooie onderbreking van.
- Petrolhead Tom
Super dit! Prachtig! Ik vind een 996 eigenlijk best goed te doen qua looks.
- Tim N
Snap je keuze voor zwarte matten, zou niet mijn keuze zijn geweest, zeker omdat echt alle andere delen beige danwel antraciet zijn.
Zijn de oude matten niet met een beetje elbowgrease en goed schrobben weer als nieuw te krijgen?
Kun je de zwarte matten voor de winter gebruiken en de beige weer netjes als zomerset ;-P
Schaamteloze copy paste van ander forum, al post Bilkert hier ook wel eens:
Zijn de oude matten niet met een beetje elbowgrease en goed schrobben weer als nieuw te krijgen?
Kun je de zwarte matten voor de winter gebruiken en de beige weer netjes als zomerset ;-P
Schaamteloze copy paste van ander forum, al post Bilkert hier ook wel eens:
- Roberto
Graag gedaan en bedankt voor je uitgebreide reactie!Evoluzione schreef:Bedankt voor je complimenten Roberto![]()
P.S
Eigenlijk een bevestiging van wat ik al dacht, de 911 is een trede op de ladder maar dan wel weer ten koste van het comfort...
Eigenlijk natuurlijk onzin om hierover te zeuren maar wel jammer van het lawaai, dit is toch iets wat vermoeiend is op de lange afstand. (En dat nog zonder schuifdak!)
Kan de stereo het nog een beetje compenseren? (Een van de eerste updates voor mij zou een goed dubbel din systeem zijn.)
Prachtige update van het interieur verder, goede investering!
En succes met de verhuizing, uitstekende reden om te verhuizen!
(Hier in de straat staat een verlaagde 535i, ///M uitgevoerde 3 serie + de Z4 en hebben ze nu maar besloten de hoogste drempels ever te bouwen

- GTRene
ze moeten zich dan wel aan de wettelijke eisen houden qua hoogte, misschien kun je daar wat mee?
- Roberto
Klopt, daar had ik al eens naar gekeken. Het vervelende zit hem in het feit dat er flink hoogteverschil zit voor en na de (hoogste van de drie!) drempels...GTRene schreef:ze moeten zich dan wel aan de wettelijke eisen houden qua hoogte, misschien kun je daar wat mee?
Toch hoor ik regelmatig een trekhaken e.d. die de grond raken dus het kan niet alleen bij mij irritatie veroorzaken

- Robin Hartog
De hoogte van de hobbels is meestal wel wettelijk vastgelegd, maar de hellingshoek hebben ze schijnbaar wat meer vrijheid in denk ik soms.Roberto schreef:Klopt, daar had ik al eens naar gekeken. Het vervelende zit hem in het feit dat er flink hoogteverschil zit voor en na de (hoogste van de drie!) drempels...GTRene schreef:ze moeten zich dan wel aan de wettelijke eisen houden qua hoogte, misschien kun je daar wat mee?
Toch hoor ik regelmatig een trekhaken e.d. die de grond raken dus het kan niet alleen bij mij irritatie veroorzaken

- GTRene
klopt, ook als er voor en na die max hoge drempel bv een kuil zit dan is die nog te hoog maar wel zogenaamd 'goed' sommige bulten zijn echt belachelijk, of kort en hoog of vreemde/lastige bulten waarvan je denkt, er midden over of 2 wielen erover of, maja bij midden over moet je weer uitkijken of je uitlaat niet laag hangt oid.
feit is dat er veel van die drempels erg vervelend zijn, terwijl ze met die panda's en slecht remmende laro's suv's e.d erover heen knallen, of met van die wat kan mij het schelen figuren.
diegenen wat altijd al zuinig op hun auto's waren maar wel af en toe gas geven waar het kan, die zijn de dupe, terwijl velen daarvan vaak rustig rijden in dat soort buurten.
zie ze hier ook wel eens, in 1 hand een peuk, kind los achterin en volgas als het ware in zo'n oud hatch geval over die bulten, dus vaak ouders zelf, nouja ouders...natuurlijk ook gewone 'aso's' en of crimies...
feit is dat er veel van die drempels erg vervelend zijn, terwijl ze met die panda's en slecht remmende laro's suv's e.d erover heen knallen, of met van die wat kan mij het schelen figuren.
diegenen wat altijd al zuinig op hun auto's waren maar wel af en toe gas geven waar het kan, die zijn de dupe, terwijl velen daarvan vaak rustig rijden in dat soort buurten.
zie ze hier ook wel eens, in 1 hand een peuk, kind los achterin en volgas als het ware in zo'n oud hatch geval over die bulten, dus vaak ouders zelf, nouja ouders...natuurlijk ook gewone 'aso's' en of crimies...
- DennisvdB
Mooi interieurtje nu (alleen is het niet mijn kleur), zwarte matten is ook veel beter. De oude zijn gewoon versleten zie ik wel.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Hadden hier ook een drempel waar werkelijk iedere auto met de bodem tegenaan kwam, binnen een week hebben ze die weer gemaakt zoals hij voor de aanpassing was.
Zou er rustig een klacht richting de gemeente over sturen om te kijken hoe ze reageren. Zeker als normale auto's er ook al last van hebben.
Snap trouwens de keuze van de zwarte matten erg goed, mijn S60 heeft ook zo'n mooi licht interieur en had hier ook zwarte stoffen matjes in zitten.
Breekt wel grappig en het is zoveel praktischer (hoe lang kijk je er tenslotte naar).
Ik ben ondertussen over naar rubber in de kleur van het tapijt, maar dat is geen gezicht in een 911 en heeft voor mij andere redenen
Zou er rustig een klacht richting de gemeente over sturen om te kijken hoe ze reageren. Zeker als normale auto's er ook al last van hebben.
Snap trouwens de keuze van de zwarte matten erg goed, mijn S60 heeft ook zo'n mooi licht interieur en had hier ook zwarte stoffen matjes in zitten.
Breekt wel grappig en het is zoveel praktischer (hoe lang kijk je er tenslotte naar).
Ik ben ondertussen over naar rubber in de kleur van het tapijt, maar dat is geen gezicht in een 911 en heeft voor mij andere redenen

- Roberto
Bedankt heren, zal er nog eens naar kijken
@ Rene: dat is dan nog het enige voordeel, moet vaak lachen als een aso weer eens met de voor/ achterbumper goed hard over de grond schraapt!
Aan de andere kant moet ik zelf dan weer zo langzaam diagonaal erover dat fietsers vervolgens heel onhandig om me heen laveren:(

@ Rene: dat is dan nog het enige voordeel, moet vaak lachen als een aso weer eens met de voor/ achterbumper goed hard over de grond schraapt!
Aan de andere kant moet ik zelf dan weer zo langzaam diagonaal erover dat fietsers vervolgens heel onhandig om me heen laveren:(
- Evoluzione
Zelf heb ik nooit echt begrepen waarom een 996 zo veel kritiek op zijn uiterlijk heeft gehad. Smaak is zeer persoonlijk maar bij mij viel die altijd goed in de smaak.GTRene schreef:nice, vind het wel leuk die zwarte matten, mooie onderbreking van.
@Tim N: Netjes gedaan!
Zelf heb ik voor een nieuwe set matten gekozen omdat m'n oude echt versleten waren.
In mijn Alpina's had ik ook beige matten. Maar na een flinke schoonmaakbeurt waren ze over 3 maanden weer vies. Ik kan daar slecht tegen, vandaar dat ik nu voor een donker kleurige mattenset gekozen heb.
@Roberto: Gister bijna 400 km afgelegd in de Porsche. Geen klachten over het comfort. Misschien was ik de vorige keer iets te ongenuanceerd in mijn uitspraken.
De 996 biedt voor een sportwagen best veel comfort. Echter als het gaat vergelijken met een Alpina of een AMG (mijn referentiekader), dan is die lawaaieriger. Maar het valt best mee hoor, ik zou zeggen maak er een proefrit mee en oordeel zelf. Blijft toch ook iets persoonlijks (wat voor een ander acceptabel is....).
Ik heb zelf helaas nog nooit lang in een Z4 gereden en kan je helaas geen objectief vergelijk geven.
Wel kan ik je vertellen dat mijn huidige Stereo op vergelijkbaar niveau zit als H&K Soundsystem uit de E500 en de C30, De Bose uit de S320 en C32 en die van de B10 facelift (en de audio was toen 1 van de destijds beste heb ik me laten vertellen),
Over twee weken slaapt de Porsche lekker binnen in een drempel vriendelijkere wijk.
Het lijkt in mijn opzicht ook dat de gemeenten maar wat doen met de drempels. Pas als er geklaagd wordt gaan ze er naar kijken of het toch wel klopt. Echter is het wegdek hier een stuk verzakt t.ov de voorgaande jaren en de drempels helaas even hoog gebleven. Als ik de wijk hier inrijd heb ik 11 (!) drempels tot aan mijn deur. Verschrikkelijk...
- GTRene
zow das best veel, dan mag ik hier met 2 of 3 niet klagen 

- Evoluzione
Ik zou er voor tekenen 

- Roberto
Bedankt, moet inderdaad een proefrijden! Van de summiere informatie die te vinden is begreep ik trouwens dat een Z4 bij ~140km/h op zo'n 75db zit en een 911 op ~80. Dit is natuurlijk wel grotendeels afhankelijk van banden e.d.@Roberto: Gister bijna 400 km afgelegd in de Porsche. Geen klachten over het comfort. Misschien was ik de vorige keer iets te ongenuanceerd in mijn uitspraken.
De 996 biedt voor een sportwagen best veel comfort. Echter als het gaat vergelijken met een Alpina of een AMG (mijn referentiekader), dan is die lawaaieriger. Maar het valt best mee hoor, ik zou zeggen maak er een proefrit mee en oordeel zelf. Blijft toch ook iets persoonlijks (wat voor een ander acceptabel is....).
Ik heb zelf helaas nog nooit lang in een Z4 gereden en kan je helaas geen objectief vergelijk geven.
Wel kan ik je vertellen dat mijn huidige Stereo op vergelijkbaar niveau zit als H&K Soundsystem uit de E500 en de C30, De Bose uit de S320 en C32 en die van de B10 facelift (en de audio was toen 1 van de destijds beste heb ik me laten vertellen),
Wel zit ie voor mij persoonlijk weer beter dan bv een 6-serie(!) Achja, heerlijk subjectief allemaal inderdaad....
Hoe doe je dat trouwens met de stereo? Luister je CD, FM of 'flat six'?

11 drempelsOver twee weken slaapt de Porsche lekker binnen in een drempel vriendelijkere wijk.
Het lijkt in mijn opzicht ook dat de gemeenten maar wat doen met de drempels. Pas als er geklaagd wordt gaan ze er naar kijken of het toch wel klopt. Echter is het wegdek hier een stuk verzakt t.ov de voorgaande jaren en de drempels helaas even hoog gebleven. Als ik de wijk hier inrijd heb ik 11 (!) drempels tot aan mijn deur. Verschrikkelijk...

Heb min of meer bij toeval contact met de gemeente gehad en best een serieuze reactie gekregen, ben benieuwd...
- Evoluzione
Ik luister het liefst naar de Porsche soundsystem (idd de flat six en uitlaat gebulder).
Meestal heb ik de radio aan (flitsmeldingen
).
Naar de 6serie heb ik ook gekeken. Een maat van me is er helemaal weg van.
Echter vond ik de 645CI t.o.v de Alpina B10 nog wat driving fun missen en wilde ik een keer een sportwagen rijden. De 6serie is een echte GT.
Helaas durfde ik de V10 niet aan, anders had ik nog even door gespaard voor een net exemplaar. Maar het blijft wel een auto die hoog op mijn verlanglijst staat (net als de M5).
Meestal heb ik de radio aan (flitsmeldingen

Naar de 6serie heb ik ook gekeken. Een maat van me is er helemaal weg van.
Echter vond ik de 645CI t.o.v de Alpina B10 nog wat driving fun missen en wilde ik een keer een sportwagen rijden. De 6serie is een echte GT.
Helaas durfde ik de V10 niet aan, anders had ik nog even door gespaard voor een net exemplaar. Maar het blijft wel een auto die hoog op mijn verlanglijst staat (net als de M5).
- DennisvdB
M5 en M6 zijn echte leegloopmachines als ik de verhalen mag geloven. Ben je nu veel beter uit!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Net zoals "de verhalen" over de 996? 

-
klopt.DennisvdB schreef:M5 en M6 zijn echte leegloopmachines als ik de verhalen mag geloven. Ben je nu veel beter uit!
hele mooie 996! ik vind het persoonlijk een hele mooie porsche, heb ook de kritiek nooit echt begrepen mbt het design van de 996. verlaging zou hem goed doen en verder zo laten imo.

- Evoluzione
Verlagen gaat sowieso na zijn korte winterslaap gebeuren
De veren liggen al klaar.
Voordat ik de 996 kocht heb ik me ruim een jaar ingelezen over van alles en nog wat.
Ook heb ik aardig wat specialisten en ervaringsdeskundigen geraadpleegd. Vooral de laatste twee namen alle twijfels weg.
Maar ik ben helaas nog weinig mensen tegengekomen die probleemloos rondrijden met een V10 S85. Ook de specialisten die ik geraadpleegd heb, hebben me een Alpina B5 aangeraden. Zelfde vermogen, en een stuk minder problemen.
Maar ik blijf het waanzinnige apparaten vinden en ik sluit de komst er ooit van niet uit.

De veren liggen al klaar.
Voordat ik de 996 kocht heb ik me ruim een jaar ingelezen over van alles en nog wat.
Ook heb ik aardig wat specialisten en ervaringsdeskundigen geraadpleegd. Vooral de laatste twee namen alle twijfels weg.
Maar ik ben helaas nog weinig mensen tegengekomen die probleemloos rondrijden met een V10 S85. Ook de specialisten die ik geraadpleegd heb, hebben me een Alpina B5 aangeraden. Zelfde vermogen, en een stuk minder problemen.
Maar ik blijf het waanzinnige apparaten vinden en ik sluit de komst er ooit van niet uit.
- DennisvdB
Daarom zeg ik niet: Het ZIJN leegloopmachines punt maar meer afgaande op verhalen van mensen die iets daadwerkelijk hebben meegemaakt en niet van "horen zeggen".Arthur schreef:Net zoals "de verhalen" over de 996?
De kosten liggen alleen NOG een stuk hoger dan bij een 996, dat was eigenlijk mijn insteek.