Na bijna twee maanden stilte maar weer een (kleine) update!
Afgelopen maanden niet stil gezeten en eigenlijk tussendoor wel druk met of voor de BMW (of wat er mee te maken heeft).
Zo hebben we de prijsuitreiking met het rallyteam gehad en hebben we de bekers voor de derde plek in het kampioenschap in ontvangst mogen nemen. Uiteindelijk zou ook deze avond bekend worden wie de grote 'Dwarsliggers bokaal van 2015 mee naar huis mocht nemen om op de kast te zetten. Aan het eind van de avond bleek dat wij als team door het jaar heen het meeste punten bij elkaar hadden verzameld om de grote beker mee naar huis te mogen nemen! Zeer gezellige avond gehad en veel rijders die vroegen wanneer de mijne nou eens klaar zou zijn

(ooit een keer, mijn tien jaren plan

).
Verder heb ik voor mijn remmen op te knappen twee sets knaloranje remklauwen lak gehaald.
Maar om deze goed aan te brengen moeten mijn remklauwen goed schoon gemaakt worden. Ik stond bijna op het punt om ze hier naar Renoblast te brengen op het industrieterrein toen ik mij herinnerde dat er in de loods mogelijk een straalcabine komt. Even bij wat personen geïnformeerd en uiteindelijk een straalcabine overgenomen die binnenkort in de loods een plekje zal krijgen

. Deze zal ik gaan gebruiken voor meerdere onderdelen die nog op de nominatie staan om aangepakt te worden. Zodra ik deze binnen heb en de klauwen heb schoongemaakt, zal ik een foto uploaden!
Daarnaast in de vakantie nog maar verder gegaan met opruimen van mijn plek in de loods en het schilderen en betimmeren van een wand voor mijn oom. Na dat de wand netjes in de grondverf stond, ben ik verder gegaan met het schoonmaken van mijn donorblok. Toen ik bij de voorkant aankwam, kreeg ik nog een extra verrassing. De oude driftbak heeft ook al eens met zijn bodem de grond gekust:
Mijn maatje is verder helemaal van het poetsen (zie ook de uitlaattips op einddemper die ik later had gemonteerd op mijn auto. Welke overigens nog steeds liggen te glimmen in de loods

). Aangezien hij ook wilt dat de motorruimte er straks mooi uitziet als je de kap open trekt, is hij begonnen met het kleppendeksel weer terug te brengen naar zijn oude glorie. Na ongeveer een half uur poetsen zag het er weer zo uit: (donorblok eronder ter illustratie hoe het was)
Verder heb ik via het forum nog wat nieuwe rubbers kunnen overnemen voor de achterbrug. Net 1500km oud. Deze zijn een stuk harder dan de oude versleten rubbers (dit zijn de meest stijve variant bij Hardeman motorsport verkrijgbaar) . Zal wel iets minder comfortabel zijn, maar daar is deze auto toch al niet meer voor bedoeld).
Verder ben ik deze maand jarig en vroegen mijn ouders of ik al wist wat ik wilde hebben. Dit was uiteraard niet zo moeilijk!:
Om het feest helemaal compleet te maken tevens Dirk kunnen strikken om mij te komen helpen met mijn auto om de neus te komen herstellen en wel 10 januari. Komend weekend gaat dus al de zaag in de neus van zowel de donor als de mijne. Zal even een bijzonder gezicht zijn, maar daarna kan ik beginnen met het maken van de steunen voor aan het spit en hoop ik in de voorjaarsvakantie de onderkant dan eindelijk kaal te kunnen gaan trekken!
Het heeft even mogen duren, maar ooit komt het tien jaren plan, hondenhok, roestbak, widowmaker wel weer op de weg

.
Bedankt allen die mij tot nu toe adviezen gegeven hebben en mij van de juiste onderdelen hebben voorzien. Dit blijft mij motiveren om dit tot een goed eind te brengen!
De beste wensen voor 2016 en tot binnenkort met een volgende update!
Gr. Casper