Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Inderdaad, de subframe rubbers waren het.
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
Weer een half jaar verder. Subframe rubbers zoals hierboven beschreven zijn niet vervangen. Zijn nog in goede staat.
Eind vorige maand weer een driftcursus meegepakt met Driftsport op Lelystad. Ging wel weer lekker. Twijfel nog steeds om een sper te laten monteren op de BMW. Filmpje van het driften moet ik nog monteren. Komt er nog aan.

Na het driften merkte ik gebonk bij de hoge drempels in Almere. Langs de specialist gereden en gaf aan dat de stabiliatorrubbers aan de voorzijde vervangen moeten worden, dus afspraak gemaakt voor een week later. Afgelopen vrijdag wil ik naar mijn werk, start de auto en begint enorm te trillen, geen vermogen en bij veel gas stottert ie. Gebeld met garage en mocht 's middags gelijk langskomen. Zo gezegd, zo gedaan, computer eraan en bobine 2 was kapot. Ik ben wel van het preventief vervangen, dus gelijk 6 nieuwe bobine's laten bestellen en kon dan gelijk meegenomen worden met de andere rubbers. Hij had toevallig nog een gebruikte bobine liggen, dus deze erin en was weer mobiel
Afgelopen dinsdag de bobine's laten vervangen en de rubbers vernieuwd. Na het proefrijden hoort ie toch nog een geluid. Waterpomp heeft zijn beste tijd gehad (was de eerste nog), dus verstandig om deze gelijk te vervangen, omdat het een tijdbom is. Vandaag weer terug voor de waterpomp. In de tussentijd merkte ik nog steeds een lichte bonk bij drempels, niet meer zo erg als het was, maar het was er nog wel.
Naast de waterpomp zijn vandaag de draagarmrubbers aan de voorzijde ook vervangen. Maar deze zijn vorig jaar april ook nog vervangen. Eet een e46 rubbers ofzo? Ik heb korting over de rubbers gehad en geen arbeid hoeven betalen, maar vind het toch apart dat deze nu al op waren?!
Heb teruggekeken en heb nog geen 18.000km met de draagarmrubbers gereden. Dat zijn alleen straatkilometers en een keertje driften. In januari 2015 had ik mijn draagarmrubbers vervangen voor powerplex, maar in april 2015 heb ik deze weer laten vervangen voor origineel vanwege trilingen in het stuur bij 110km/h. Nu de draagarmrubbers opnieuw vervangen zijn is het gebonk weg en hij stuurt weer een stuk strakker. Ze waren wel echt op, maar ik vind het echt maf dat je na 18.000km nieuwe rubbers moet. Ik woon hier wel in drempelcity, rij elke dag over 8 grote drempels die ik stapvoets moet nemen, maar dan nog?!
Vroeg of er achter nog goedkope rubbers zaten en de stabi achter rubbers zijn 4 euro per stuk, dus heb die gelijk laten vervangen. Uiteindelijk dus 6 nieuwe bobine's, draagarmrubbers voor, stabi rubbers voor en achter zijn vervangen. Weer een hoop euro's armer, maar ben nog steeds blij mee de wagen, dus vind het niet erg om te investeren in de auto.
In het voorjaar 4 nieuwe zomerbandjes. Wil gaan voor de Michelin Pilot Sport 4.
Eind vorige maand weer een driftcursus meegepakt met Driftsport op Lelystad. Ging wel weer lekker. Twijfel nog steeds om een sper te laten monteren op de BMW. Filmpje van het driften moet ik nog monteren. Komt er nog aan.

Na het driften merkte ik gebonk bij de hoge drempels in Almere. Langs de specialist gereden en gaf aan dat de stabiliatorrubbers aan de voorzijde vervangen moeten worden, dus afspraak gemaakt voor een week later. Afgelopen vrijdag wil ik naar mijn werk, start de auto en begint enorm te trillen, geen vermogen en bij veel gas stottert ie. Gebeld met garage en mocht 's middags gelijk langskomen. Zo gezegd, zo gedaan, computer eraan en bobine 2 was kapot. Ik ben wel van het preventief vervangen, dus gelijk 6 nieuwe bobine's laten bestellen en kon dan gelijk meegenomen worden met de andere rubbers. Hij had toevallig nog een gebruikte bobine liggen, dus deze erin en was weer mobiel

Afgelopen dinsdag de bobine's laten vervangen en de rubbers vernieuwd. Na het proefrijden hoort ie toch nog een geluid. Waterpomp heeft zijn beste tijd gehad (was de eerste nog), dus verstandig om deze gelijk te vervangen, omdat het een tijdbom is. Vandaag weer terug voor de waterpomp. In de tussentijd merkte ik nog steeds een lichte bonk bij drempels, niet meer zo erg als het was, maar het was er nog wel.
Naast de waterpomp zijn vandaag de draagarmrubbers aan de voorzijde ook vervangen. Maar deze zijn vorig jaar april ook nog vervangen. Eet een e46 rubbers ofzo? Ik heb korting over de rubbers gehad en geen arbeid hoeven betalen, maar vind het toch apart dat deze nu al op waren?!
Heb teruggekeken en heb nog geen 18.000km met de draagarmrubbers gereden. Dat zijn alleen straatkilometers en een keertje driften. In januari 2015 had ik mijn draagarmrubbers vervangen voor powerplex, maar in april 2015 heb ik deze weer laten vervangen voor origineel vanwege trilingen in het stuur bij 110km/h. Nu de draagarmrubbers opnieuw vervangen zijn is het gebonk weg en hij stuurt weer een stuk strakker. Ze waren wel echt op, maar ik vind het echt maf dat je na 18.000km nieuwe rubbers moet. Ik woon hier wel in drempelcity, rij elke dag over 8 grote drempels die ik stapvoets moet nemen, maar dan nog?!
Vroeg of er achter nog goedkope rubbers zaten en de stabi achter rubbers zijn 4 euro per stuk, dus heb die gelijk laten vervangen. Uiteindelijk dus 6 nieuwe bobine's, draagarmrubbers voor, stabi rubbers voor en achter zijn vervangen. Weer een hoop euro's armer, maar ben nog steeds blij mee de wagen, dus vind het niet erg om te investeren in de auto.
In het voorjaar 4 nieuwe zomerbandjes. Wil gaan voor de Michelin Pilot Sport 4.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28657
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
Ik heb het ook eens gehad dat ik na 20k km alweer aan nieuwe draagarmrubbers kon... merk en type van die weet ik niet meer.
Bij mijn laatste e46 325i heb ik ze ook vrijwel meteen laten vervangen toen door meyle hd versies die zijn sterker/strakker was het verhaal toen. Ik heb er 100.000km trillingvrij en strak mee gestuurd daarna de auto verkocht maar die gingen dus iig 100.000km mee. Misschien een idee voor de volgende keer?
Bobines ook herkenbaar heb er in 100k km ook een paar versleten
Bij mijn laatste e46 325i heb ik ze ook vrijwel meteen laten vervangen toen door meyle hd versies die zijn sterker/strakker was het verhaal toen. Ik heb er 100.000km trillingvrij en strak mee gestuurd daarna de auto verkocht maar die gingen dus iig 100.000km mee. Misschien een idee voor de volgende keer?
Bobines ook herkenbaar heb er in 100k km ook een paar versleten
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
Blijft prachtig een E46 facelift coupe, laat dat driftfilmpje maar komen! 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
PS4's erg prettige band in elk geval.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
Merk van de rubbers is zeker belangrijk. De goedkope zooi die veel wordt aangeboden sta je heel snel weer te vervangen. Stuur en fuseekogels zelfde verhaal, stomme daarvan is dat de metalen delen vaak wel prima zijn, maar de rubber hoesjes verbrokkelen er na slechts een paar maanden alweer vanaf.
Als je al Meyle HD of Lemforder had laten plaatsen dan is het wel raar dat het zo snel alweer zou moeten.
Als je al Meyle HD of Lemforder had laten plaatsen dan is het wel raar dat het zo snel alweer zou moeten.
Laatst gewijzigd door RJK op 30 dec 2016, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
E46 sper kost serieus geld toch? Of zijn betaalbare alternatieven tegenwoordig?
Laatst gewijzigd door RJK op 30 dec 2016, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28657
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
die Meyle HD's bleven bij mij ook iig 100k km goed
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
Meyle dingen zijn hier na 100+ ronden Nordschleife nog als nieuw
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
Kreeg er niet echt uit welk merk er vorig jaar onder is gegaan. Nu is er Febi onder gegaan. Kijken hoelang het nu goed gaat.
De rubbers achter zijn nog goed, terwijl ik het idee heb dat die juist meer hebben te verduren. Misschien dat daar wel Meyle onder zit.
De rubbers achter zijn nog goed, terwijl ik het idee heb dat die juist meer hebben te verduren. Misschien dat daar wel Meyle onder zit.
Ja, kost iets meer dan normaal. Sper kost altijd ergens rond de 1000 euro toch? Op E46 zal het rond de 1200 euro zitten met montage. Heb ooit eens een offerte opgevraagd bij Hardeman Motorsport, die maken zelf spers.944-20v schreef:E46 sper kost serieus geld toch? Of zijn betaalbare alternatieven tegenwoordig?
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
Is een 188 ZF sper klok niet uit te wisselen met een e46 188 diff?
Er zijn wel 2 verschillende klokken 2.65 t/m 3.07 en 3.15 t/m 3.91
Dat heeft met de hoogte van het kroonwiel te maken.
Edit: helaas nee dus!
Er zijn wel 2 verschillende klokken 2.65 t/m 3.07 en 3.15 t/m 3.91
Dat heeft met de hoogte van het kroonwiel te maken.
Edit: helaas nee dus!
188mm LSD - All of the 188mm LSDs will fit any BMW vehicle that takes the standard 188mm LSD. These include E28, E30 323i, 325i and 325e, E34 525i and 535i, E36 323i, 325i and 328i. Also fits the Z3 and a few other models including some 7 series with 6 cylinder motor.
E46 / E90 - all 6 cylinder vehicles
Pictured is a 188k Kompakt differential from an E46 325i. The E46 can now be fitted with a cost-effective Limited Slip Differential. My custom-made LSD carrier to suit the E46 Kompakt diff fits all E46 models with the 6 cylinder sized diff known as the 188k. Your 323i, 325i, 328i or 330i can now be fitted with a 2-clutch, 4-clutch, 2-way or 1.5-way limited slip differential. I can fit your differential with an LSD, or supply a complete diff ready to bolt-in. Cusco units are also available.
The LSD carrier is made from CNC machined alloy and is vastly stronger to the early carrier. It is coated for absolute protection against oxidisation. It utilises standard and easily obtainable OEM clutch discs which are inexpensive and in good supply.
To fit the LSD, your differential must have good bearings and seals. Noisy and leaky differentials are not suitable for the upgrad
-
OnlineRJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
Groupbuy opzetten Stefan :-p
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / eet draagarmrubbers
haha, als we nou minimaal 5 man bij elkaar konden krijgen...
Klein filmpje van het driften

Klein filmpje van het driften
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
.
Laatst gewijzigd door Walter op 29 jan 2017, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Mooi man, dat was in Lelystad? Met welke organisatie?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Gaat ook zonder sper nog vrij behoorlijk!
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Was met Driftsport.nl. Kost 130 euro met eigen auto, dus nog wel leuk om te doen.
Zonder sper gaat het inderdaad nog behoorlijk, gaf de instructeur ook aan. Dan rij ik nog met 18 inch, met 16 inch zal het nog wel makkelijker gaan. Zonder sper merk je vooral als je van de ene naar andere bocht gaat, je houdt hem moeilijk in de drift.
Zonder sper gaat het inderdaad nog behoorlijk, gaf de instructeur ook aan. Dan rij ik nog met 18 inch, met 16 inch zal het nog wel makkelijker gaan. Zonder sper merk je vooral als je van de ene naar andere bocht gaat, je houdt hem moeilijk in de drift.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28657
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
ziet er goed uit 

-
OnlineRJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Lijkt mij best eens leuk om te doen met m'n 325Ci.
- MParallel
- Berichten: 8789
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Dat wil ik ook graag nog eens doen. Iemand wel eens zo'n BMW driving experience day gedaan?
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
De BMW staat in de "stille" verkoop op Autoscout. Daar is het gratis en de auto hoeft niet weg, maar vorige week meldde iemand zich. Vandaag is er iemand uit Brussel langs geweest. Hij was erg enthousiast en laat mij snel iets weten. Kans is groot dat ie naar Belgie geexporteerd wordt en ik op zoek moet naar iets anders.
Zoek weer iets sportiefs en wil niet heel veel gaan bijlappen. Op het lijstje staan:
BMW 130i
Renault Clio RS
Ford Focus ST
De 130i heeft mijn voorkeur. Dan zal ik hem wel uit Duitsland moeten gaan halen, want in NL staat niks of boven mijn budget. De auto moet wel minimaal voorzien van een M-pakket, xenon en automatische airco.
Renault Clio RS blijf ik ook geweldig vinden, maar ik denk dat ik dan 2 dezelfde soort auto's krijg (106 racer).
Focus ST heeft de lekkere 5 cilinder, maar twijfel erg omdat ik de auto net niet vind. Een RS is een echte Focus. Weet niet of je een ST kan laten klinken als een RS, want valt me op dat een ST met Milltek nog steeds tam klinkt in vergelijking met een RS.
Iemand anders nog suggesties?
Zoek weer iets sportiefs en wil niet heel veel gaan bijlappen. Op het lijstje staan:
BMW 130i
Renault Clio RS
Ford Focus ST
De 130i heeft mijn voorkeur. Dan zal ik hem wel uit Duitsland moeten gaan halen, want in NL staat niks of boven mijn budget. De auto moet wel minimaal voorzien van een M-pakket, xenon en automatische airco.
Renault Clio RS blijf ik ook geweldig vinden, maar ik denk dat ik dan 2 dezelfde soort auto's krijg (106 racer).
Focus ST heeft de lekkere 5 cilinder, maar twijfel erg omdat ik de auto net niet vind. Een RS is een echte Focus. Weet niet of je een ST kan laten klinken als een RS, want valt me op dat een ST met Milltek nog steeds tam klinkt in vergelijking met een RS.
Iemand anders nog suggesties?
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Als je nog een beetje wilt driften dan is er maar één optie uit het lijstje en dat zou absoluut mijn keuze zijn al zijn de andere twee ook erg fijne kandidaten.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28657
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
idd wat Niels zegt, als je driften leuk vind dan is er maar 1 optie.
Clio RS zou ik niet doen vanwege de reden die je zelf al geeft --> te dicht op de 106
Ford heb ik niks mee, dashboards zijn zo onmogelijk lelijk maargoed dat is persoonlijke smaak. En als je kan er niet mee driften
Clio RS zou ik niet doen vanwege de reden die je zelf al geeft --> te dicht op de 106
Ford heb ik niks mee, dashboards zijn zo onmogelijk lelijk maargoed dat is persoonlijke smaak. En als je kan er niet mee driften

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Verschil in geluid tussen de ST en RS zit hem ook in de gebruikte turbo, een Volvo C30/S40/V50 T5 (zelfde blok) klinkt ook een stuk agressiever met een K16-turbo (van een RS).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten