Tips rondetijd verbeteren CPZ
- Archiebald
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Voor zover ik weet heeft hij het zichzelf geleerd. M.a.w er heeft nooit een instructeur naast hem gezeten... Vrijrijden met de PeugeotGTiClub of Time Attack (2013 en 2014) is het enige wat hij doet.
Ikzelf heb alleen maar met instructeurs gereden. Alle 3 m'n sessies. En als ik m'n eigen lijnen bedenk en zijn filmpje kijk viel het mij ook wel op dat hij niet de hele baan gebruikte.... Maar dat kan idd ook door het camerastand punt komen.
Ik heb hem al gevraagd de beelden van z'n 2e camera te uploaden. Die kwamen eraan!
Ikzelf heb alleen maar met instructeurs gereden. Alle 3 m'n sessies. En als ik m'n eigen lijnen bedenk en zijn filmpje kijk viel het mij ook wel op dat hij niet de hele baan gebruikte.... Maar dat kan idd ook door het camerastand punt komen.
Ik heb hem al gevraagd de beelden van z'n 2e camera te uploaden. Die kwamen eraan!
-
Daar komt tip nr 1
https://www.youtube.com/watch?v=QUhHzT0UReQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Don t squeeze relax you're grip is more control:)

https://www.youtube.com/watch?v=QUhHzT0UReQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Don t squeeze relax you're grip is more control:)

- glnk
Komt er toch niet van. Uiteindelijk ga je je terug trekken en zeggen dat je niets te bewijzen hebt. Leuk dat je er zelf om kan lachen. Ik moest zeker net zo hard lachen toen ik je filmpje zag i.c.m. de reacties hier.Nutkees schreef:hahahahahaha ik kan eigenlijk gewoon niets typen vanwege het lachsaldo wat we hier op kantoor hebben.....![]()
Maar die shootout is niet zo'n gek idee inderdaad.... In mijn reactie gaat het er wel om dat je zelf een filmpje van een simracer nota bene laat zien en dan eigenlijk pretendeert dat het zo moet....
-
OnlineLuco
Ow, sorry dat ik het zeg, maar ik heb je tegen een aantal onervaren rijders toch echt horen zeggen, ik kan je wel instructies geven, en dan laat ik even zien hoe het moet, zelfs op de nurburgring heb ik je dat horen zeggen tegen mensen, en werd je notabene nijdig toen ik er wat van zei.Nutkees schreef:
En om even wat in perspectief te zetten, ik geen geen les of cursussen circuitrijden
Dan kan je iedereen wel uitlachen, maar zelf rij je ook als een natte krant

- glnk
Deze ook:
Ik had een gillende chick verwacht maar volgens mij is zelfs zij niet onder de indruk gezien de gezichtsuitdrukking van haar. Dan doe je toch iets fout
Mooie helm ook, het matched goed bij je shirt. Zo herken je de professionals
Ik had een gillende chick verwacht maar volgens mij is zelfs zij niet onder de indruk gezien de gezichtsuitdrukking van haar. Dan doe je toch iets fout

Mooie helm ook, het matched goed bij je shirt. Zo herken je de professionals

- Tristan
In mijn beleving mag je pas instructies geven als:
- je in het bezit bent van een racelicentie
- voldoende raceervaring hebt (dus niet paar jaar)
Ik race sinds 2006 maar ga mij echt niet als 'instructeur' verhuren.. Daarvoor zijn er veel betere mensen die dat kunnen doen met veel meer ervaring. Ik zelf leer nog al te vaak van coureurs met meer ervaring qua data etc.
Ben af en toe ook verbaasd dat er mensen zijn bij bv. Rensportschool die instructeurs zijn met nog minder ervaring dan ik....
Vergeet ook niet dat als instructeur zijnde ook moet weten dat je zelf niet achter het stuur zit, met alles risico's van dien (zie verhaal Sean Edwards).
Just my 2 cents.
- je in het bezit bent van een racelicentie
- voldoende raceervaring hebt (dus niet paar jaar)
Ik race sinds 2006 maar ga mij echt niet als 'instructeur' verhuren.. Daarvoor zijn er veel betere mensen die dat kunnen doen met veel meer ervaring. Ik zelf leer nog al te vaak van coureurs met meer ervaring qua data etc.
Ben af en toe ook verbaasd dat er mensen zijn bij bv. Rensportschool die instructeurs zijn met nog minder ervaring dan ik....
Vergeet ook niet dat als instructeur zijnde ook moet weten dat je zelf niet achter het stuur zit, met alles risico's van dien (zie verhaal Sean Edwards).
Just my 2 cents.
- glnk
Als hij zichzelf uitgeeft als instructeur, dan is dat toch minimaal net zo'n grote giller als de SKRD Ring Taxi.
Laatst gewijzigd door glnk op 27 mar 2014, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
+1 Tristan
Teveel mensen denken dat ze les kunnen geven.
- Riceaux
Hee die SKRD zet wel z'n geld in op jou. Ga jij hem een beetje aanvallen.glnk schreef:Als hij zichzelf uitgeeft als instructeur, dan is dat toch minimaal net zo'n grote giller als de SKRD Ring Taxi.
- glnk
De SKRD Taxi was een grapje volgensmij. Hoewel, hij rijd nu wel ineens een tamelijk nieuwe Porsche 

- Tristan
Net zoals veel mensen die goed op de Sim zijn, denken dat ze dit makkelijk kunnen vertalen naar de echte baan en net zo goed zijn.Luco schreef:+1 Tristan
Ik ga ook regelmatig de echte sim in (dus niet achter pc maar echte prof-sim). Dit helpt mij om als coureur om 'in shape' te blijven (je kunt niet elke dag de baan op), wat data uit te halen/vergelijken en even de baan in je kop te krijgen. Maar zodra je in een echte auto zit, kun je slechts een klein deel vertalen vanuit de sim. Maar is zeker een leuke tool voor erbij.
- RVV
Standaard 2.8 met 193pk... Volgens mij is er geen letter verkeerd geschreven. Ze stonden vroeger ook met 192/193 pk en standaard 2.8 bij de dealer.glnk schreef:Met deze standaard auto?:Peter Tunissen schreef:Ik wil graag hierop reageren, maar dat kan pas op het moment dat ik uitgelachen ben.
Helaas kan dat nog even duren.
Kees reed vorige week een 2.05 in de DFRacing Z3 Coupé (standaard 2.8 met 193pk) met passagier, op oude banden. Dat vond ik matig, dus zodra hij weer op de zaak is zal ik hem achter de Playstation zetten...
Zo stonden ze vroeger volgens mij ook bij de BMW dealer ja.
#langelullentopic#
-
[quote="glnk"]Deze ook:
Kees gvd wat voor helm is dat. Das een F16 piloot helm Jonge. Sunne helm wil ik ook.
Toen dat vrouwtje de handen in de nek deed aan het eind, dacht ik dat ze het BH bandje los zou trekken.
Kees gvd wat voor helm is dat. Das een F16 piloot helm Jonge. Sunne helm wil ik ook.
Toen dat vrouwtje de handen in de nek deed aan het eind, dacht ik dat ze het BH bandje los zou trekken.
Laatst gewijzigd door Andre op 27 mar 2014, 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- glnk
Waar ga je heen? SimDelft? Dat is ook maar rFactor met wat beter ontwikkelde physics.Tristan schreef:Net zoals veel mensen die goed op de Sim zijn, denken dat ze dit makkelijk kunnen vertalen naar de echte baan en net zo goed zijn.Luco schreef:+1 Tristan
Ik ga ook regelmatig de echte sim in (dus niet achter pc maar echte prof-sim). Dit helpt mij om als coureur om 'in shape' te blijven (je kunt niet elke dag de baan op), wat data uit te halen/vergelijken en even de baan in je kop te krijgen. Maar zodra je in een echte auto zit, kun je slechts een klein deel vertalen vanuit de sim. Maar is zeker een leuke tool voor erbij.
- Tristan
Ja, Sim Delft maar MDM Motorsport heeft sinds kort een kopie van Sim Delft. Maar gaat wel een stuk verder qua feedback dan 'gewoon' rFactor.
- glnk
Met een professioneel stuur en realistische pedalen setup kom je een heel eind wat feel betreft. Deze staat nog op mijn lijstje: http://simsteering.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen die prijs: 'Starting from: £2400' excl. VAT
En dan heb je alleen nog maar de servomotor. De afgebeelde stuurtjes die eronder staan zullen ook niet goedkoop zijn.

En dan heb je alleen nog maar de servomotor. De afgebeelde stuurtjes die eronder staan zullen ook niet goedkoop zijn.
- Geert.
Ja en als je een knuppel en een pistool koopt is GTA V ook net echt .....glnk schreef:Met een professioneel stuur en realistische pedalen setup kom je een heel eind wat feel betreft. Deze staat nog op mijn lijstje: http://simsteering.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Denk dat er ook een verschil is tussen echt race instructie geven/krijgen want daar ben ik het mee eens, vergt een heel andere kijk op bepaalde zaken. Iemand wat algemene lijnen leren, rempunten en gewoon lekker over de baan rijden is best te doen toch. Dat is juist het leuke van DF dat er meerdere mensen zijn die elkaar willen "helpen"

- WJ
Voor dat geld kan je ook je rijbewijs halen en een echte auto kopen.glnk schreef:Met een professioneel stuur en realistische pedalen setup kom je een heel eind wat feel betreft. Deze staat nog op mijn lijstje: http://simsteering.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
Dit is weer een ouwerwets lekker topic.
Ik hoop toch zo dat die shootout, of wat voor soort vergelijk ook, er binnenkort komt. Glnk kan zich met een beetje fatsoen onmogelijk nog terugtrekken als ie wordt uitgedaagd. En de eer van de hele simracingcommunity ligt dan in zijn handen.
Ik zie ook geen enkele reden waarom je de skills van achter je beeldscherm niet 1 op 1 naar het eggie kan vertalen.
Ik zet ook een tientje in!
Ik hoop toch zo dat die shootout, of wat voor soort vergelijk ook, er binnenkort komt. Glnk kan zich met een beetje fatsoen onmogelijk nog terugtrekken als ie wordt uitgedaagd. En de eer van de hele simracingcommunity ligt dan in zijn handen.
Ik zie ook geen enkele reden waarom je de skills van achter je beeldscherm niet 1 op 1 naar het eggie kan vertalen.

Ik zet ook een tientje in!
- GTRene
lol @ DreAndre schreef:glnk schreef:Deze ook:

trouwens best een lekker ding in die kar, nee niet Kees,
eneuh die b*rsten gingen leuk van L naar R en nee ik bedoel niet die van Kees

oke dat is wellicht wat onder de gordel, maar bedoel dan die rode.

bij 4.29 houd Kees het ook niet mee als je de knuppel zo recht op ziet staan

just kidding guys

- Petrolhead Tom
Oh man! Dit is mooi! Dit is genieten! Wat is kees toch ook een lutser! Hij kan echt totaal niet rijden zo fucking mooi dat hem dat eens verteld wordt! En PETER!!!! Wat denkt die wel niet?! Geniaal dit! En die Z3 wat denkt die wel niet! En die Hielke wat denkt die wel niet! En die Tristan wat denkt die wel niet!
Oh wacht. Allemaal mensen die ik qua rijden een stuk hoger heb zitten dan welke sim-held ook.
GENIETEN!

Oh wacht. Allemaal mensen die ik qua rijden een stuk hoger heb zitten dan welke sim-held ook.
GENIETEN!
- KmL
Hoi TomPetrolhead Tom schreef:Oh man! Dit is mooi! Dit is genieten! Wat is kees toch ook een lutser! Hij kan echt totaal niet rijden zo fucking mooi dat hem dat eens verteld wordt! En PETER!!!! Wat denkt die wel niet?! Geniaal dit! En die Z3 wat denkt die wel niet! En die Hielke wat denkt die wel niet! En die Tristan wat denkt die wel niet!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
GENIETEN!
- Petrolhead Tom
Goedemiddag meneer Keijmel! 

-
had jermy clarkson een poos geleden ook niet een vergelijking gedaan tussen sim en echt
met een nsx op laguna seca
hij wist dat je voor een snelle ronden daar en daar gas moest geven (wist hij uit de sim)
maar in het echie vond zijn verstand dat het toch beter was om iets rustiger aan te doen
als je weet dat je gewoon weer opnieuw kunt starten als je vol gas de vangrail in duikt kun je met iets meer lef over de baan
hij wist dat je voor een snelle ronden daar en daar gas moest geven (wist hij uit de sim)
maar in het echie vond zijn verstand dat het toch beter was om iets rustiger aan te doen
als je weet dat je gewoon weer opnieuw kunt starten als je vol gas de vangrail in duikt kun je met iets meer lef over de baan
- KmL
creon schreef:had jermy clarkson een poos geleden ook niet een vergelijking gedaan tussen sim en echt
dat heb geen nut die man heeft nooit kunnen rijden. en dat arcade sim spelletje op de playstation met een gamepad is crap. leuk om de tracklayout te leren maar dat is het dan ook. doe maar iracing laguna seca kan je iets meer van leren. maar dan nog betekend het niet of je het in het echt ook kan.
maar laten we eens relaxed een trackday doen met ze allen op CPZ. ipv zeuren over spelletjes