Inmiddels zo'n 4500km gereden met de auto, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er zeer content mee ben!

Heerlijke stoelen, iedere ochtend lekker de stoelverwarming op de lage stand gedurende de hele rit, fantastische stereo en een in de praktijk heerlijke bult koppel. Op de snelweg kom ik eigenlijk nooit uit de 6, hooguit een keer naar 5 (of 4) om een bumperklever te dissen...

Onderstel voelt soms wat gezapig, maar is daarentegen ook wel erg comfortabel bij hogere snelheden op matige wegen. Voorlopig nog even geen reden om dat aan te passen. Verbruik zit op zo'n 10l/100km, maar daar moet ik wel bij zeggen dat de auto zo comfortabel is op snelheid, dat ik standaard +30 doe als ik 's ochtends vroeg/'s avonds laat de A6/A7 af rijdt...
De motor voelt wel enorm geknepen als je wat verder doorhaalt... hij is wel vlot, maar je voelt gewoon dat er veel meer potentie is. Dat is ook zo, maar ik probeer mezelf nog een beetje te beheersen qua mods. Het uiteindelijke plan is inlaat/uitlaat, downpipe, intercooler en software, uiteindelijk goed voor zo'n 280-290pk en 450-500Nm.

Maar zoals gezegd, ik probeer me te beheersen.

Eerder deze week was ik in de gelukkige positie om met wat mannen van Polestar te kunnen kletsen (die niets voor dit type leveren), en ook bij hun is dit blok 1 van de favorieten.
Een paar sfeerplaatjes:
MINI + Volvo by
MartijnKoevoets, on Flickr
Sunny by
C-c-c-c-combospot by
Toen ik vorige week naar Enschede ging om aan de MINI te knutselen, een keer de A31 genomen:
Untitled by
Daar was op Goede Vrijdag natuurlijk nog minder te doen dan anders, dus mooie gelegenheid voor een topspeedrun. In de 6 was het bij 233 GPS toch wel op, in de 5 kwam ik aan 237 GPS, lijkt me prima gezien de 240 die Volvo opgeeft (die app heet trouwens "Speed Box"):
Untitled by
Woensdagavond besefte ik me weer perfect waarom ik deze auto gekocht heb. 's Avonds op Schiphol geland na 2 lange dagen werken, en dan fijn beginnen aan de 200km naar huis. CD'tje aan, cruise control op +30 en Noordwaarts mikken... na Heerenveen enkele pittige regenbuien, dus met mezelf afgesproken dat ik langzamer zou gaan rijden als de auto wat onzeker aan zou voelen of bijv. wat zou trekken bij het wisselen van rijbaan. Niets van dat alles, gewoon heerlijk koersvast en ik was na een goede anderhalf lekker ontspannen in het Hoge Noorden.
Een paar kleine ergernissen zijn er wel, maar dat is oplosbaar:
- de ruitenwissers strepen --> nieuwe Bosche Aero-dingen besteld
- m'n flesje water dondert om bij vlotte bochten --> nieuwere type bekerhouder besteld (is dieper + meer rubber)
- hij is te stil --> K&N Typhoon besteld
Te stil? Maar hij is toch zo comfortabel? Ja, helemaal waar, maar ik vind dat er wel íéts van die 5-pitter te horen mag zijn. Het is nu echt dat ik soms op m'n toerenteller moet kijken bij het wegrijden als de radio een beetje harder staat. Binnenkort ook maar eens informeren naar een feesttoeter van Ferrita...