Officieel BMW Zafira FWD.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
GTRene

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door GTRene » 14 feb 2014, 19:53

lol@dvh :tooth:

eneuh, wat een dikke kar zo>

Afbeelding

350 Z

Bericht door 350 Z » 14 feb 2014, 20:04

Ik ben totaal niet BMW minded want ze zijn echt veel te duur voor hetgeen je krijgt maar die M4 hierboven is echt een vette kar :love:

Luco

Bericht door Luco » 14 feb 2014, 20:08

350 Z schreef:Ik ben totaal niet BMW minded want ze zijn echt veel te duur voor hetgeen je krijgt maar die M4 hierboven is echt een vette kar :love:
Maar nog steeds te duur :tooth:

Denk dat dat gezeur over te weinig sportiviteit echt een beetje het verwende kindje spelen is.

BMW heeft

1M en ook de 135i
M3
M4
M5
M6

Dat zijn 6 hele sportieve auto's, in elk segment wel eentje.
Hoeveel andere merken hebben dat?
Je moet de dingen wel in perspectief blijven zien.

Doordat ze ook ecohokken en auto's maken in andere segementen om een stuk omzetvergroting te halen betekend ook dat ze wat sportievere auto's kunnen blijven ontwikkelen.
Laatst gewijzigd door Luco op 14 feb 2014, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 14 feb 2014, 20:09

Met de i3 is BMW behoorlijk in mijn achting gestegen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 feb 2014, 20:13

Luco schreef:Tom, ik denk dat mercedes wat grotere verkoop aantallen heeft en dus iets meer bij kan leggen op de exclusievere modellen.
BMW is ndacht ik wereldwijd og steeds de grootste voor zolang 't duurt , dus daar ligt 't niet aan, met de hete adem van Benz en Audi in hun nek trouwens.

Tom: Inderdaad. Dat zeg ik dus. BMW heeft een andere kijk op dingen(gekregen)

...en dan komt dvh met een truckstar fesival aantal foto's van wat Jan de Rooij/Henk Wijngaard en vooral (te)duur spul, misschien muv de M235i met pakketje.

ROFLOL, dus wat ik al zei, BMW wordt van een leuk/df en 'enigszins nog betaalbaar' sportief merk één groene bende voor 90% van de modellen.

En de lekkerst rijdende zal de M235i zijn gevolgd door de M3/4. De rest kun je net zo goed bij Scania in Zwolle gaan proefrijden.

:lol:

Robin

Bericht door Robin » 14 feb 2014, 20:16

@ luco, dat groepje heel sportieve auto's wordt meer dan vaak gedegradeerd door hun concurrentie. Meer dan goed voor hun is. Behale de eerste 2 die je noemt natuurlijk. Pareltjes. :angel:

Luco

Bericht door Luco » 14 feb 2014, 20:19

HAHA bmw de grootste, je bent gek

Positie Fabrikant Land Omzet in Mld. $
1. Toyota Japan 204,8
2. Volkswagen Duitsland 167,9
3. General Motors USA 149
4. Ford USA 146,3
5. Daimler Duitsland 141,2
6. Honda Japan 94,24
7. Nissan Japan, Frankrijk 88,7
8. Peugeot Frankrijk 56,3
9. Fiat Italië 53,1
10. BMW Duitsland 46,7
11. Renault Frankrijk 44,5

10e plaats en toch zoveel sportieve modellen.
Dat ik hier bmw zit te verdedigen zeg :lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 14 feb 2014, 20:28

Ik doelde op 's werelds grootste luxury car brand Luco. Sorry.Dat was de laatste jaren BMW, gevolgd door dus Benz/Audi, maar dat zal binnenkort wel anders zijn.

BMW verkocht dus meer dan Benz, want daar begon jij over dat Benz meer aantallen deed, dat was tot voor kort niet 't geval wereldwijd al scheelt 't niks en kan 't nu al zijn dat Benz de grootste dus is. Neemt niet weg dat BMW dus 'n andere groene kant opgaat tov 5-10-20 jaar terug. De reden weten we. Da's duidelijk.

M135/235 prima!

Tot zover, oant moarn:)

dvh

Bericht door dvh » 14 feb 2014, 20:34

Robin schreef:
Luco schreef: ...en dan komt dvh met een truckstar fesival aantal foto's van wat Jan de Rooij/Henk Wijngaard en vooral (te)duur spul, misschien muv de M235i met pakketje.

ROFLOL, dus wat ik al zei, BMW wordt van een leuk/df en 'enigszins nog betaalbaar' sportief merk één groene bende voor 90% van de modellen.
:
Whut ? Truckstar ? Henk en Jan ? 90% groen ? Wat zemel je nou man. Zelf rij je in een samengestelde turbo-nakomeling. Een Frankensteinauto uit de verlaten magazijnschapen van Beierse motorfabrieken. En je vindt 'm geweldig.

BMW groen bezig ? Kijk inderdaad maar naar de zware delegatie. Dat is niet groen. Dat zijn benzine&dieselslurpende boetetax apparaten uitgebracht en uit te brengen door BMW.
Dus hoezo groen ?

BMW probeert leuk rijdende auto's te maken die ondanks de EU-regeltjes toch nog enigszins betaalbaar blijven en toch de zogenoemde DF bied. Tot op heden stellen deze niet meer teleur dan enkele andere modellen uit tijden dat groen nog niet zo hip was. Dus hoezo groen ? Hoezo rijdt het allemaal niet goed meer ?

:bloemetje: :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2014, 20:36

Proest

Luco

Bericht door Luco » 14 feb 2014, 20:39

Hee DVH, wel de goede quoten he.

Robin, wel duidelijk dat je het niet in perspectief WILT zien.

tov de overige merken hebben ze gewoon de meeste sportieve auto's.

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2014, 20:44

Voor de 1M was het niks en na de 1M is het ook niks meer :D

Luco

Bericht door Luco » 14 feb 2014, 20:47

ach ik heb een boot van 3 knaken die nu totall los is, maar hij rijdt prima :tooth:

martll

Bericht door martll » 14 feb 2014, 20:47

Luco schreef:Hee DVH, wel de goede quoten he.

Robin, wel duidelijk dat je het niet in perspectief WILT zien.

tov de overige merken hebben ze gewoon de meeste sportieve auto's.
Ga toch weg man. Renault is het nieuwe BMW. Meer premium, meer RWD. :tong:

Luco

Bericht door Luco » 14 feb 2014, 20:49

:tooth: :tooth:

Wil het nog wel eens zien, een kleine auto met hele korte wielbasis en rwd.
Al die vrouwtjes haaks de muur in bij de Aldi :lollerdelol:

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2014, 20:50

Precies ik ga straks een RWD Renault scoren :D

Tom

Bericht door Tom » 14 feb 2014, 21:36

Robin schreef: En de lekkerst rijdende zal de M235i zijn gevolgd door de M3/4. De rest kun je net zo goed bij Scania in Zwolle gaan proefrijden.

:lol:
M235i is ook afgelopen als het 1 serie platform in 2017 fwd is. Zal nog steeds goed sturen(zie MINI) maar als fwd 4 cilinder komen ze gewoon in het GTI segment waar al ontzettend veel keus is.

M3/M4 zijn wel dik, al heb ik er (nog) niet zoveel mee, vind bijv. de E46 gaver. Eigenlijk vind ik de C63 AMG ook gaver, dat geluid is magnifiek :)

GTRene

Bericht door GTRene » 14 feb 2014, 22:36

eigenlijk niet eens zo gek wat BMW doet, vraag de gemiddelde vrouw die een 1-serie hatch rijd op welke wielen de aandrijving zit, voor of achter...
of ze weten het niet maar vaak zeggen ze voor :lol:
wellicht is het voor die doelgroep, als het ze dan weer gevraagd worden hebben ze het juiste antwoordt gegeven, maakt ze wellicht minder 'blond' qua auto's ;-)

gaan ze dus goed mee scoren met die kar.

Sander

Bericht door Sander » 15 feb 2014, 14:34

Vorig jaar ben bij BMW in Munchen geweest, daar stond de Active Tourer concept. Moet zeggen dat die er toch een stuk beter uit zag (behalve recht van voren.. ), vergeleken met wat ons nu is voorgeschoteld..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2014, 20:47

ziet er ook zeker niet verkeerd uit en voor de meeste kopers zal het worst zijn als BMW nu ook wat FWD maakt. sommigen merken het verschil niet eens als je 'normaal' rijd.

martll

Bericht door martll » 16 feb 2014, 11:24

GTRene schreef:ziet er ook zeker niet verkeerd uit en voor de meeste kopers zal het worst zijn als BMW nu ook wat FWD maakt. sommigen merken het verschil niet eens als je 'normaal' rijd.
Dat klopt. Maar mensen die een busje kopen zien de meerwaarde niet van een BMW logo en de bijbehorende BMW prijs.

Maarja alle niches blijven vullen he. :lol:

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2014, 12:04

Los van de aandrijving, dat is al een discussie op zich vraag ik me af of de doelgroep (50 plussers die prive wat te besteden hebben) echt zit te wachten op deze auto. De auto lijkt de clientèle weg te moeten lokken bij andere merken. BMW is gewoon een duur merk waar je veel moet betalen voor extra's die op vergelijkbare auto's van andere merken gewoon standaard zitten. Ik kan me niet voorstellen dat deze auto heel concurrerend zal zijn qua concept en prijsstelling. De potentiële klanten moeten worden overgehaald door merkimago en kwaliteitsbeleving. Wat volgens mij bij doelgroep al weer lastig ligt. Want nu rijden ze ook geen BMW. Ik denk dat zeker in Nederland dit een vrij zeldzame auto op de weg gaat worden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 feb 2014, 12:36

Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar als je dan toch een ruime auto wil hebben die bol staat van luxe snuisteren, haal dan lekker een Skoa Octavia Combi :mrgreen:

Tommy

Bericht door Tommy » 16 feb 2014, 12:56

Mijn ouders zijn gepensioneerd, maar die kruipen liever uit een Z4 met de stoelen plat op de grond dan uit een MPV. Maar laten we reeel zijn, ik ken ook mensen wiens ouders nu een tiguan, B-klasse of zelfs een touran rijden en zeggen, jammer dat BMW of Audi niks had met die instap en wilden wel een auto met premiumfeel. Ja dat zijn allemaal 60+ jarigen

KoenM

Bericht door KoenM » 16 feb 2014, 13:01

Waarom zou deze auto privé gekocht moeten worden Rico?

Een aantal jaar geleden wilde me moeder graag dat mijn vader een hoge auto zou gaan leasen. (Ze had meegereden met een focus C-max en vond dat helemaal geweldig).

Hebben toen gekeken bij de C-max, zafira en vw touran. Uiteindelijk is het toen een 320d geworden omdat mijn vader dat meer aansprak (vooral qua uitstraling, maar ook motoraanbod en afwerking).

Had zomaar gekund dat wanneer deze auto toen al op de markt was geweest, hij het geworden was.
FWD en een elektrische handrem zou ook alleen maar een pluspunt zijn. RWD wilde mijn moeder eigenlijk niet meer na wat ervaring in de sneeuw (om de weg bij huis op te komen moeten ze een 270 graden bocht maken).
Nu rijden ze weer een F31, welke een gewone handrem heeft. De Audi hiervoor had een elektrische handrem, welke er ook automatisch opging wanneer je bij het stoplicht stond te wachten (en wanneer je de automaat in P zet). Dit missen ze toch wel erg.

Ik denk dat het voor BMW meer relevant is dat bijvoorbeeld mijn ouders FWD prima zouden vinden, dan dat de gemiddelde DF'er het maar niks vind..

Plaats reactie