"Michael Schumacher zwaargewond bij ski-ongeval"

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
GTRene

Re: "Michael Schumacher zwaargewond bij ski-ongeval"

Bericht door GTRene » 27 jan 2014, 10:37

het is best rustig rond Michael...
Seit zehn Tagen keine neuen Angaben

Seit vier Wochen liegt Schumacher im künstlichen Koma. Er hatte am 29. Dezember vergangenen Jahres bei einem Sturz auf einen Felsen im Skigebiet oberhalb von Méribel ein schweres Schädel-Hirntrauma erlitten. Die letzten offiziellen Angaben zu seinem Befinden gab es am 17. Januar. Sein Zustand ist demnach stabil, wird von den behandelnden Medizinern des Universitätskrankenhauses von Grenoble aber weiter als kritisch betrachtet.
http://www.fr-online.de/panorama/michae ... 02290.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jean Todt is teruggekeerd naar Grenoble om een bezoek te brengen aan Michael Schumacher. De zevenvoudig wereldkampioen ligt al bijna een maand in een kunstmatige coma en de laatste weken is er weinig nieuws naar buiten gebracht. De vraag is of de illustere Duitser ooit nog zal ontwaken. Duitse media speculeerden de afgelopen tijd volop, maar zij kregen volgens het Zwitserse Blick al snel een brief van de advocaat van Michael Schumacher op de mat.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav= ... &nid=55841" onclick="window.open(this.href);return false;

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 jan 2014, 10:45

Triest. Ik ben er bang voor.

Luco

Bericht door Luco » 29 jan 2014, 11:43

http://www.nu.nl/buitenland/3687658/sch ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 jan 2014, 12:06

Ik hoop op een wonder!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 jan 2014, 14:25

Het zou erg mooi zijn als hij weer 100% bij kennis zou komen.

Jussi

Bericht door Jussi » 30 jan 2014, 19:29

Ik hoorde op het nieuws dat hij ondertussen met zijn ogen kan knipperen.

hanske

Bericht door hanske » 07 feb 2014, 14:03

Michael Schumacher ist jedoch NICHT TOT

LIKE-GEILE SEITENBETREIBER SAMMELN MAL WIEDER LIKES!

http://www.n24.de/n24/Nachrichten/Panor ... acher.html" onclick="window.open(this.href);return false; :(

http://www.mimikama.at/allgemein/michae ... acher-tod/" onclick="window.open(this.href);return false; :duh:

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 07 feb 2014, 14:47

Zum kotzen!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 feb 2014, 16:15

Sensatiebeluste media heh die geven nergens wat om zoals in dit geval weer duidelijk is.

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 mar 2014, 09:17

'Schumacher al 20 Kilo vermagerd.'

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 1_01020550

:(

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mar 2014, 10:02

hoorde net op het nieuws dat het juist heel iets beter gaat...confused :hmmm:

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 mar 2014, 10:35

GTRene schreef:hoorde net op het nieuws dat het juist heel iets beter gaat...confused :hmmm:
+1, dat las ik net ook op Nu.nl. Het wordt er in ieder geval niet duidelijker op nee.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 mar 2014, 11:07

Het kan best beter met hem gaan en dat hij 20kg is afgevallen. Is wel een op en top sportman met veel spieren. Doet nu niks meer dus dat gaat zich wel wreken in je gewicht...

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 mar 2014, 14:41

Wat Arthur zegt

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 mar 2014, 14:47

Arthur schreef:Het kan best beter met hem gaan en dat hij 20kg is afgevallen. Is wel een op en top sportman met veel spieren. Doet nu niks meer dus dat gaat zich wel wreken in je gewicht...
Dat begrijp ik. Desalniettemin is 20 kg op 75 kg wel absurd te noemen. Als het 20 kg op 110 kg (bodybuiilder bijv.) was begreep ik het iets beter, ook al is dat zelfs nog veel natuurlijk. Ik ben geen arts, maar constant gewicht verliezen is volgens mij nooit echt een goed teken, tenzij je aan The Biggest Loser meedoet.

Het blijft allemaal een beetje gissen met al die persberichten en verschillende meningen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 mar 2014, 15:10

sorry, maar ik zie der Schumi's in een coma geen burgers met friet eten, dus alles is vloeibaar en precies voldoende om "gezond" te blijven....gaat je gewicht vanzelf van omlaag, soort van extreme op shakes leven in het kwadraad...lijkt me heel normaal

Peric

Bericht door Peric » 12 mar 2014, 15:41

Als je je spieren niet gebruikt slinken die. En spieren zijn zwaarder dan vet.
Dus mócht 'ie ooit nog bijkomen is er een lange weg te gaan mbt. revalidatie.

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 mar 2014, 15:51

Roy RS schreef:sorry, maar ik zie der Schumi's in een coma geen burgers met friet eten, dus alles is vloeibaar en precies voldoende om "gezond" te blijven....gaat je gewicht vanzelf van omlaag, soort van extreme op shakes leven in het kwadraad...lijkt me heel normaal
Eens, maar mijn stelling was ook dat het relatief weinig met de spiermassa van doen heeft. Dat je gewicht extreem daalt is inderdaad 'normaal', maar tevens verontrustend. Hoe langer alles duurt en hoe meer gewicht ie kwijtraakt, hoe lastiger het allemaal wordt om weer bij te komen cq. te herstellen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mar 2014, 17:45

Het heef ALLES met spieren van doen, en ALLES met inactiviteit; met een mooie medische term; ATROFIE

Das nu eenmaal een medische wetmatigheid, dat het als veel klinkt lijkt onlogisch is het echter niet, zeker niet bij een in redelijke vorm verkerende sportman.

Wat ik wel discutabel vind; waarom heeft men het zo ver laten komen? Ik durf de stelling aan dat hij te weinig calorieën heeft gekregen, uitgaande van een man van X leeftijd en X gewicht heeft X energie nodig..............daar klopt bij een sporter geen R.K van, die gebruiken veel meer dan in een richtlijn staat voorgeschreven.

Hij moet meer binnenkrijgen, dan is de kans op een eerlijk gevecht ook groter, straks gaat ie nog ophemelen omdat er ondervoeding heeft plaatsgevonden ( dit gebeurt helaas maar al te vaak in ziekenhuizen)

JP

Bericht door JP » 12 mar 2014, 17:56

Roy RS schreef:sorry, maar ik zie der Schumi's in een coma geen burgers met friet eten, dus alles is vloeibaar en precies voldoende om "gezond" te blijven....gaat je gewicht vanzelf van omlaag, soort van extreme op shakes leven in het kwadraad...lijkt me heel normaal
Miss hien neemt zijn lichaam niets van voedi g op omdat bepaalde organen door het hersenletsel niet meer functioneren. Dan staat rechts een infuus met vloeibaar voedsel en links komt het er gewoon hetzelfde weer eruit in een stoma. Was hetzelfde bij de coma van mijn broer, maar die viel ongeveer 1kg per dag af. Die nam ook niets meer op.

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 mar 2014, 20:09

JP schreef:
Miss hien neemt zijn lichaam niets van voedi g op omdat bepaalde organen door het hersenletsel niet meer functioneren. Dan staat rechts een infuus met vloeibaar voedsel en links komt het er gewoon hetzelfde weer eruit in een stoma. Was hetzelfde bij de coma van mijn broer, maar die viel ongeveer 1kg per dag af. Die nam ook niets meer op.
Romo, ik ben bekend met het begrip atrofie (vroegah veel aan de gewichten gehangen en dan is dat iets wat je NIET wil...lol) Wat JP aanhaalt is exact wat ik bedoelde inderdaad. Daarom vind ik het ook een verontrustende situatie.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 mar 2014, 20:18

Ik ben geen medicus, maar dit lijkt me eerlijk gezegd gewoon niet meer goed komen. Triest verhaal :(

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2014, 20:48

Bram schreef:Ik ben geen medicus, maar dit lijkt me eerlijk gezegd gewoon niet meer goed komen. Triest verhaal :(
+1

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 18 mar 2014, 12:23

Ben erg benieuwd...

Straks wordt-ie wakker, en hoort hij het geluid van de F1 2014. Kerel schrikt zich dood man. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 18 mar 2014, 12:39

Die 20 kilo verschil waar jullie het over hebben... ehh volgens mij komt er helemaal niets naar buiten qua medische informatie / gegevens van Schumacher. Die zogenaamde bronnen tja.. dat neem ik niet aan. Pers schrijft alles maar na zonder het te checken, en in dit geval kunnen ze ook niks checken omdat er geen medische informatie naar buiten is gebracht.

Die 20 kilo kan net zo goed 15 kilo zijn, of 10 kilo, of slechts een paar kilo. Niemand die het weet. Behalve dan de medische staf.

Plaats reactie