Volkswagen is zijn hand zwaar aan het overspelen.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
PD power

Re: Volkswagen is zijn hand zwaar aan het overspelen.

Bericht door PD power » 04 sep 2013, 19:14

Wel grappig, een topic wordt vanuit onderbuik gevoelens geopend, mag hoor, maar heb vanmiddag toch maar eens bij ons naar de wagenpark beheerder gebeld, lease zelf niet trouwens.

Heb hem gewezen op deze discussie, hij moest wel lachen, want bij ons mag je schijnbaar momenteel van 2 merken geen auto's leasen, omdat die teveel storingen hebben, en daardoor mensen te lang zonder ingebouwde apperatuur zitten, teleurstelling voor jullie, daarbij zaten geen VAG modellen, sterker nog VAG had samen met Opel de minste uitval, Ford, Mazda, Peugout en Kia, deden het ook goed, nou rijden bij ons geen 1,2"s rond, misschien dat dat scheelt, ga niet noemen welke merken het waren, want dan heb ik een rel en een ban :mrgreen: .

Als veelrijder heb je zowiezo minder last van problemen, want veel problemen komen voort uit veel koude ritten icm milieu apperatuur op de moderne auto's.

PD power

Bericht door PD power » 04 sep 2013, 19:18

Ohja, hij voegde er ook nog aan toe, dat de factor berijder vaker groter was dan merk. :bag:

Hielke

Bericht door Hielke » 04 sep 2013, 19:23

Dus feitelijk zijn de BMW's de echte meuk auto's. Ik was er al bang voor :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 04 sep 2013, 19:24

:angel: :shithappens: :popcorn: :goodnight:

dvh

Bericht door dvh » 04 sep 2013, 19:28

De P van prutzooi.

Luco

Bericht door Luco » 04 sep 2013, 19:37

de B van Baggerbende :lol:

JP

Bericht door JP » 04 sep 2013, 19:41

Die breken zo maar door....die (bagger) schepen !

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 04 sep 2013, 20:42

Ik zal wel geluk hebben maar sinds ik 10 jaar BMW rij heb ik nooit pech of storing gehad met zo'n ding. Uitgezonderd 2 keer een lekke band met de M5 (schroeven er in).

Luco

Bericht door Luco » 04 sep 2013, 20:51

RVV schreef:Ik zal wel geluk hebben maar sinds ik 10 jaar BMW rij heb ik nooit pech of storing gehad met zo'n ding. Uitgezonderd 2 keer een lekke band met de M5 (schroeven er in).
Ja ik heb ook nog nooit echt pech gehad met mijn renaults of nissan of fiat, dus ja wat zegt dat dan?
Ik denk als je je auto fatsoenlijk onderhoud en op tijd de beurtjes en vervangings/slijtage delen na laat kijken het ook allemaal wel meevalt.
Ja doe je dat allemaal niet wordt het risico op pech ook steeds groter.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 sep 2013, 20:52

Ik weet ook niet waar Bmw ineens vandaan komt maar Bmw is bij ons het merk met de minste strandingen per auto / gereden km...

Ik heb nu zelf 12 jaar BMWs stuk of 16 in totaal en zo'n 350k km maar ook nog nooit gestrand...

RVV

Bericht door RVV » 04 sep 2013, 21:01

Klopt Luco, ook nooit op bezuinigd. Martijn dat kan wel zo zijn. Toch zie ik regelmatig een BMW, nieuwe types oudere types op de vluchtstrook staan.

dvh

Bericht door dvh » 04 sep 2013, 21:05

Ik heb toch genoeg mankementen gehad met bmw's...
Mijn vader rijdt heel z'n leven al BMW. Dat is ook een beetje haat/liefde..

Je moet gewoon geluk hebben.
Kijk naar die nieuwe auto's van Romo en Robin destijd..

Luca

Bericht door Luca » 04 sep 2013, 21:09

Ik denk dat mijn mening mbt VAG duidelijk is op dit moment :bag:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 04 sep 2013, 21:14

Met auto's moet je nou eenmaal wat geluk hebben. Ik heb jarenlang cheap-ass Toyota's gereden, altijd vele rondjes op de Nordschleife gereden, DF & Gummen trackdays en buiten het normale onderhoud ooit eens een radiateur en motorsteun vervangen. Vol goede moed en vertrouwen schaf je dan een MR2 aan en vervolgens is dat een bodemloze put waar heel veel geld in verdwijnt.

Mijn huidige BMW is niet veel anders maar dat is vooral achterstallig onderhoud.

daNpy

Bericht door daNpy » 04 sep 2013, 21:18

RVV schreef:Klopt Luco, ook nooit op bezuinigd. Martijn dat kan wel zo zijn. Toch zie ik regelmatig een BMW, nieuwe types oudere types op de vluchtstrook staan.
Moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds veel Franse (oudere) auto's op de vluchtstrook zie staan, met af en toe de verdwaalde Fiat en enige regelmaat (nieuwere) Audi's :sealed:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 04 sep 2013, 21:53

Naast de pech statistiek volg ik ook altijd de Duitse APK statistiek, en daar komt Porsche heel goed uit, en Volkswagen echt heel (middel)matig. de Sharan bijvoorbeeld bungelde jaren echt onder aan het lijstje.

Bij die statistiek hoort wel het besef dat het dan gaat om ca 3 tot 20 procent auto's met gebreken. Dat betekent dus dat er 80 tot 97% eigenaren zijn die probleemloze auto's hebben, en die herkennen zich allemaal niet in de pech statistieken natuurlijk.

Naast de statistieken is volgens mij veel belangrijker hoe dealer/fabrikant vervolgens met de slechte gevallen om gaan. Als er dus eens wat mis met zo'n klein percentage van de verkopen, handel het dan met goed fatsoen af. Er is een wereld van verschil te creeren door t beroerd af te werken, of het verschil te maken. Je kunt er juist een voordeel mee maken (Een teamlid van mij heeft ruim een week in een fully loaded A6 gereden, omdat zijn lease passat niet te repareren was, daar praat ie nu nog over...) En dan vraag ik me wel eens af met welk gevoel sommige medewerkers naar huis gaan... Ik zou me de ogen uit de kop schamen!

Ik volg de kümmerkasten in Autobild ook graag. Daar zie je erg duidelijk dat dealers/importeurs/fabrikanten eerst proberen zich te drukken, en nadat Autobild zich ermee bemoeid heeft kan het ineens allemaal anders... De VW TSi motor is er bijna een vast onderwerp....

Tenslotte is de statistiek van klachten ook een interessante: minder dan 10% van de problemen/klachten wordt gemeld, dus voor elke klacht zijn er nog minstens 9 onvermelde. Die klanten zie je dus gewoon niet terug...

Tenslotte nog melden dat VW erg weinig per verkochte auto verdient (iets meer dan 300 Euro), maar om op deze manier de kosten laag proberen te houden is volgens mij niet verstandig op de lange duur.

Jussi

Bericht door Jussi » 04 sep 2013, 23:11

Hoe worden die pechstatistieken berekend? Is dat op basis van hoevaak de ADAC merk X van de pechstrook haalt of wanneer het binnen regent via het panoramadak bij klant Y?

Luco

Bericht door Luco » 04 sep 2013, 23:13

Ben ik ook wel benieuwd naar, en dan bv ook of het echt een mankement is of omdat de berijder bv al drie jaar weet dat zijn uitlaat rot is en er nu uiteindelijk onderuit gedonderd is :tooth:

PD power

Bericht door PD power » 05 sep 2013, 08:31

Luco schreef:Ben ik ook wel benieuwd naar, en dan bv ook of het echt een mankement is of omdat de berijder bv al drie jaar weet dat zijn uitlaat rot is en er nu uiteindelijk onderuit gedonderd is :tooth:
Jij snapt hem Luco, als ik sommige auto's zie ( op de brug) hoe matig ze onderhouden zijn, ook bij "poetsers" dan verbaas je je soms dat de vluchtstrook nog niet vol staat.....

Erminio

Bericht door Erminio » 05 sep 2013, 10:29

Ik heb nu 5 nieuwe Seats Leons gehad in 10 jaar tijd..,
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... n&start=25 Pagine 2, allemaal getuned en 1x een turbo kapot gehad (te weinig olie in het carter i.c.m. te snel de bocht door, dus verklaarbaar :mrgreen: ) en altijd zeer goed gebruikt zal ik maar zeggen :df:

Ik ben heeeeel tevreden over de kwaliteit van de Seat Leon, niets mis mee mijns inziens :roll:

ps wel altijd de boel goed opwarmen (zeker in de winter) en af laten koelen bij goed gebruik (maar dat hoef ik hier niemand te vertellen :roll:)

Andre

Bericht door Andre » 05 sep 2013, 11:14

Ik rij altijd achter renaultjes aan. Je kan zo heelijk driften op de olie die dingen onderweg verliezen.

:df:

martll

Bericht door martll » 05 sep 2013, 11:42

Andre schreef:Ik rij altijd achter renaultjes aan. Je kan zo heelijk driften op de olie die dingen onderweg verliezen.

Verkapte Renault's zijn sneller post. :roflol:

Andre

Bericht door Andre » 05 sep 2013, 11:54

Je snapt wel dat het 4 wiel drifts zijn met de vw tiguan van de vrouw. :roflol:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 05 sep 2013, 18:09

Andre schreef:Ik rij altijd achter renaultjes aan. Je kan zo heelijk driften op de olie die dingen onderweg verliezen.

:mrgreen:

Topic is zijn hand zwaar aan het overspelen.

Hans J.
Auto: X5 M F85

Bericht door Hans J. » 05 sep 2013, 20:58

Bijna 4 jaar en 80.000 km in mijn Golf 6 140 pk TDI pruttel, 1x half uurtje in de garage gestaan i.v.m. kapotte sensor in uitlaat, verder niks op aan te merken. En veel 'anti-VW' mensen zijn verrast door de 'look & feel' als ze eens goed kijken/meerijden.

Plaats reactie