Na 25 dagen de auto retour. Nu alles afgesloten.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Hielke

Re: Een nieuwe auto die al twee weken stil staat...... GTI 7

Bericht door Hielke » 28 aug 2013, 14:32

Al 2 weken op een vervangend onderdeel wachten en je afschepen met een Ibiza prutteleditie kan natuurlijk niet.

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2013, 14:40

Zoals ik al schreef, volstrekt onacceptabel.

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2013, 14:44

Tijd om er een DF "onderhandelingsteam" naartoe te sturen.

Bestaande uit:
Good guy, die probeert het vriendelijk.
Bad guy, die is wat onvriendelijker en de grote guy staat naast hem met zijn armen over elkaar.
Aso guy, zit buiten in een grote pickup v8 te gassen met rokende achterbanden, klaar om de rem los te laten en naar binnen te rijden.
Legal guy, Gooit met allerlei juridische termen.
Grote guy, staat erbij en kijkt gemeen.

:blink:

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2013, 14:49

Nou Luco kun je mooi in je eentje gaan :D

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2013, 14:55

Ik kan niet gemeen kijken, helaas :tong:

Nee is natuurlijk zwaar kut voor Luca.
Ik zou ze inderdaad zoals Tom als zij, onmiddelijk per aangetekende brief aansprakelijk stellen en als er binnen redelijke termijn geen oplossing komt de koop laten ontbinden, misschien krijgen ze dan wat peper in hun reet.
Zou trouwens weinig vertrouwen in de auto meer hebben, zeker als het geen op zich staand geval is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 aug 2013, 15:27

Die Seat maakt 't duidelijk wel wat minder acceptabel ja:)

Maar die info had je nog niet gepost.

MAAR je was er zelf bij om die Ibiza te accepteren. Ik had meteen een Golf geEIST. En ook geEIST wat ze zullen doen als goedmakertje.

"Step up to the plate", zo niet dan doen zij alsof hun neus bloedt natuurlijk. En da's vrij normaal bij vele gevallen zoals dit. Leuk is anders. Snap ik ook. Maar je bent mobiel en hebt een voertuig(sec bekeken, als ik zie wat voor voertuigen IK meekrijg tov wat ik zelf rij bekijk ik 't wat relaxeder. 114i 116d etc tov M en dikke BMW 6 cylinders nieuw)

Wij geven bij 'n reparatie van een klok van 500euro nieuwprijs wel eens een leenhorloge als de persoon geen klok heeft, maar dat leenhorloge heeft 'n wv waarde van 150 ofzo. Ik heb geeen leenhorloge van 500,- even te liggen. En wil men dat niet. Dan niet.

Als de dealer geen gelijkwaardig voertuig HEEFT kun je 't nogmaals gooien op 'n vergoeding/goedmakertje.

Het is allrmaal erg vervelend en tóch vergaat de wereld niet. Been there done that. :beer:

Komt wel weer goed.

Robin

Bericht door Robin » 28 aug 2013, 15:30

Als je straks vanuit die Ibiza in de GTI stapt is juist kicke:Grondraket! :peace:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 aug 2013, 15:38

Nahja, bij iemand als Luca komt dat niet weer goed. Wel lekker cheap strax een GTI7 scoren :lol:

Maar wij roepen hier wel heel hard dat we wel ff dit of dat zouden doen. Verstandigste lijkt mij dat Luca ff Macboy pb-t. En idd wel de druk wat opvoeren mbt vervangend vervoer en tegemoetkoming in jouw ongemak. Ibizaatje is prima voor 1 of 2 dagen. nu na 2 weken lijkt mij iets anders wel aan de orde. En Pon heeft best het 1 en ander staan mocht de dealer niet over iets leuks beschikken. Ik heb destijds ook in een GTI4 van Pon proefgereden. Kwamen ze gewoon brengen en halen. Wss op kosten vd dealer maar da's niet mijn probleem. En in dit geval ook niet Luca's probleem.
Maar goed, ff Macboy benaderen ipv de rechtsbijstand. Of doe beide voor mijn part :)

markk

Bericht door markk » 28 aug 2013, 15:54

Luco schreef:Tijd om er een DF "onderhandelingsteam" naartoe te sturen.

Bestaande uit:
Bad guy, die is wat onvriendelijker en de grote guy staat naast hem met zijn armen over elkaar.
Aso guy, zit buiten in een grote pickup v8 te gassen met rokende achterbanden, klaar om de rem los te laten en naar binnen te rijden.

ROFLOL - Biedt me hierbij aan als bad guy en/of mean-guy :-)

Mark.

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2013, 15:57

De ene klant mag niet anders zijn dan de andere klant, maar als een particulier 40000 euro zakgeld kapot slaat op een splinternieuwe Golf GTI mag je echt nog wel even een paar stapjes harder je best doen als dealer. Ik vind het afschuif verhaal gewoon verwerpelijk. Pon dit Pon dat. We halen de schouders op en gaan weer verder met schroefjes bestellen. Helemaal omdat het er naar uitziet dat er op korte termijn geen snelle oplossing gaat komen. Je moet de zaken als dealer wel heel goed voor elkaar hebben als je die arrogante houding anno 2013 kunt permiteren. Ja arrogant omdat Luca niet voor niets zijn ongenoegen kenbaar maakt dmv dit topic.

Fernando

Bericht door Fernando » 28 aug 2013, 16:01

markk schreef:
Luco schreef:Tijd om er een DF "onderhandelingsteam" naartoe te sturen.

Bestaande uit:

ROFLOL - Biedt me hierbij aan als bad guy en/of mean-guy :-)

Mark.
Bald guy zou ook nog kunnen... :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 aug 2013, 16:08

the mean, the bad and the bald :mrgreen:

Luca

Bericht door Luca » 28 aug 2013, 16:13

Verlenging soap........... Ik kan wel janken van woede.

Twee uur geleden uit pure frustratie naar de dealer gereden om de dealer/verkoper persoonlijk evennde waarheid te zeggen en concrete afspraken te maken.

Bij de dealer loop ik direct naar mijn auto alwaar de verkoper naar mij toe komt lopen met de vraag; " ben je al gebeld??????".

Bleek dat hij terwijl ik binnenkwam ( hij stond bij de werkplaats) te horen had gekregen dat de benodigde software echt net binnen was. Duurde ong 30 min en dan kon ik de gti mee naar huis nemen. Ondanks de gehele situatie was ik natuurlijk heel heel blij.

Wel even gesproken met de verkoper en duidelijk mijn mening gegeven. Volgens de verkoper was er een computer gecrasht bij vw die deze software zou "produceren". Dus pure onmacht voor de dealer.

Ik moest een officiële klacht opstellen en deze hem toesturen. Hij zou hem dan naar Pon sturen. Mogelijk dat pon er iets mee zou doen. Aangegeven dat de dealer er maar iets mee moest doen.

Vervolgens maar zitten wachten. Vervolgens maar de leenauto netjes afgetankt maar wel heel duur gezien ik altijd in duitsland tank Ong 15 later chef werkplaats......... Excuses meneer maar het werkt niet. Het is de verkeerde software....... Jullie willen niet weten wat ik wilde doen of dacht.

Ook mijn mening gedeeld met hem. Kreeg natuurlijk weer een hoop bla bla...... Ze zijn natuurlijk wel afhankelijk van de fabriek maar het mooiste was dat hij toch nog wel even wilde melden dat hij een leenauto had geregeld als compensatie. Toen woede woede woede. Heb me in kunnen houden.

Resultaat: een hoop irritatie en woede, een duur afgetankte Ibiza retour naar huis.
Laatst gewijzigd door Luca op 29 aug 2013, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 28 aug 2013, 16:16

:dood:

dvh

Bericht door dvh » 28 aug 2013, 16:23

Zo'n Seat is zo slecht nog niet....... :whistle:

JP

Bericht door JP » 28 aug 2013, 16:24

dvh schreef:Zo'n Seat is zo slecht nog Miiet....... :whistle:
tuurlijk......... :(

WJ

Bericht door WJ » 28 aug 2013, 16:27

Maar als die computer nu weer werkt kan het toch niet zolang duren om de juiste software door te sturen, of?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 aug 2013, 16:28

pff mooi ruk verhaal! en dealer vinden het raar dat partikulieren steeds minder vaak een nieuwe auto kopen... :bag:

Thommy

Bericht door Thommy » 28 aug 2013, 16:28

Ik had via een forum gezocht welke dealer dit wel kan oplossen.
Omdat jij de enige bent waar het zolang duurt.
Dan langs gaan met een trailer, GTI opladen en daar nooit meer komen. Dit is gewoon een gevalletje van het kasje naar de muur.
Heb ik toen d'r tijd ook gedaan met de OPC. Dealer is nog bij me langs geweest op kantoor om m'n zieltje te winnen. Nooit meer kon die nogmaals horen.

In ieder geval succes!

allen

Bericht door allen » 28 aug 2013, 16:30

Nou Luca, in dit geval had ik toch m'n mond niet gehouden als ik jou was.
Bij de vw dealer hier altijd een keurige auto meegekregen, uit de voorraad voor de verhuur. Altijd rekening houdend met wat ik reed en nodig had. Alleen op mijn eigen verzoek een keer een kleinere auto meegenomen omdat ik er alleen mee op en neer reed. 12 Kilometer in totaal.
Die paar keer dat ik een leenauto nodig had bij Landrover nu altijd perfecte auto's mee gekregen. Of ik wisselde hem daar om, of ze kwamen hem omruilen. Heeft me nooit een cent gekost.

Je dealer snapt het imho niet. Geef de klant het gevoel dat hij geen nummer is en geef hem vooral een auto mee zodat hij eens wat anders uit de stal kan proberen. Kan op termijn ook weer extra verkoop opleveren. Dat ze je een Ibiza meegeven zal vast niet zijn omdat ze denken dat je die misschien erbij zult kopen of dat je die GTI er op in zult ruilen.

Sterkte met de het verloop van de soap. Je zult het nodig hebben...

Luca

Bericht door Luca » 28 aug 2013, 16:32

Het probleem ligt niet bij de dealer. Natuurlijk is de dealer wel verantwoordelijk hoe ze met het probleem omgaan. Ik ga er een beetje vanuit dat de gti vrijdag klaar is gezien de bepaalde computer bij de fabriek weer draait.

Alleen hoe gaat de dealer het compenseren. Ze willen het natuurlijk neerleggen bij pon. Maar die gaat hier niks mee doen. Dat weet ik nu al zeker.

De auto wordt hersteld (hoop ik) maar ik wil een compensatie.

Dus naar een andere dealer gaan is nu geen oplossing meer

GTRene

Bericht door GTRene » 28 aug 2013, 16:34

Afbeelding

Luca

Bericht door Luca » 28 aug 2013, 16:34

allen schreef:Nou Luca, in dit geval had ik toch m'n mond niet gehouden als ik jou was.
Bij de vw dealer hier altijd een keurige auto meegekregen, uit de voorraad voor de verhuur. Altijd rekening houdend met wat ik reed en nodig had. Alleen op mijn eigen verzoek een keer een kleinere auto meegenomen omdat ik er alleen mee op en neer reed. 12 Kilometer in totaal.
Die paar keer dat ik een leenauto nodig had bij Landrover nu altijd perfecte auto's mee gekregen. Of ik wisselde hem daar om, of ze kwamen hem omruilen. Heeft me nooit een cent gekost.

Je dealer snapt het imho niet. Geef de klant het gevoel dat hij geen nummer is en geef hem vooral een auto mee zodat hij eens wat anders uit de stal kan proberen. Kan op termijn ook weer extra verkoop opleveren. Dat ze je een Ibiza meegeven zal vast niet zijn omdat ze denken dat je die misschien erbij zult kopen of dat je die GTI er op in zult ruilen.

Sterkte met de het verloop van de soap. Je zult het nodig hebben...
Als ik me mond wel echt had opengedaan had ik niet voor mezelf ingestaan. Zie het maar uit zelfbescherming........... Ik ben zo zo zo kwaad en gefrustreerd

GTRene

Bericht door GTRene » 28 aug 2013, 16:38

zo ongeveer denk ik>

Afbeelding

Marc R

Bericht door Marc R » 28 aug 2013, 16:39

Het is helaas de standaard reactie van VW dealers in Ned , wanneer het moeilijk is ....PON >> DEALER>>>PON>>>KASTJE>>>>DEALER>>>PON.

En je kan nergens echt iemand te spreken komen die van wanten weet.

Verschuilingstactiek...en de klant maar laten wachten..

heb het hele riedeltje gehad met de Polo GTI...kortweg heeft het me 6.000 euro gekost is 5 maanden.

PON is gewoon een arrogant KUTbedrijf wat een knap product verkoopt.

Plaats reactie