80 km wegen te smal....of kunnen we gewoon niet rijden

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen K.

Re: 80 km wegen te smal....of kunnen we gewoon niet rijden

Bericht door Jeroen K. » 14 aug 2013, 12:18

Volgens mij was mijn topic van opzoek zijn naar iets nieuws toch heel normaal van mijn kant (en de rest ook wel de laatste tijd)? Alleen dit dan niet omdat ik het allemaal zulk moraalridder praat vindt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 aug 2013, 12:23

Jonge. Geniet straks van Elise en hou d'r heel en jezelf ook!

Luco

Bericht door Luco » 14 aug 2013, 12:25

Jeroen K. schreef:Volgens mij was mijn topic van opzoek zijn naar iets nieuws toch heel normaal van mijn kant (en de rest ook wel de laatste tijd)? Alleen dit dan niet omdat ik het allemaal zulk moraalridder praat vindt.
Nee Jeroen, je vind jezelf in dit geval omdat je het wel met een Pajero durft, een hele vent, je brengt wel andere mensen in gevaar, heeft niks met moraalridder te maken, maar met een stukje gezond verstand.

Blijkbaar heb je dat verstand wel als je in een kwetsbare auto rijdt, maar heb je het verstand niet als je in een auto van ruim twee ton rijdt omdat je jezelf dan onoverwinnelijk vind en het dus dan maar normaal vind om te gaan zitten duwen.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 14 aug 2013, 12:39

Wat een humor hier! :lol:

Iemand compleet affakkelen omdat hij met een Pajer/M3 bumperkleeft en met grootlicht seint. Vervolgens duiken er een aantal bovenop dat hij dat vooral niet bij hun moet doen, want anders... :lol:

We zijn allemaal geen haar beter. Rijden allemaal wel eens te dicht op iemand anders, rammen op de claxon, seinen met grootlicht of gaan er rechts voorbij :lollerdelol:
Wat is dit hier? Moraalridders.com?
Dit dus :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 14 aug 2013, 12:42

Het is natuurlijk ook( een deel) een bepaalde SCHRIJFwijze.

Sommige manieren van schrijven van de een stuit een ander tegen de borst en weer 'n ander neemt er geen of minder aanstoot aan.

Ik weet daar zelf alles van. :bag:

Maar bij bijv. Jeroen heb ik daar altijd wat doorheen geprikt of met 'n korrel zout genomen tot aan 'misschien wat te enthousiast en overmoedig' opgeschreven...

Zoals we allemaal(horen te) weten is niet alles wat op internet staat waar:)

Etc. etc.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 aug 2013, 12:54

en zo ist :D

Robin

Bericht door Robin » 14 aug 2013, 12:58

Die post boven jou René heb ik gepost en ingetoetst op m'n iPhone met 1 hand aan 't stuur terwijl ik Rico en Allen rechts inhalend en ook nog hun groetend en toeteren overschakelde bij 120 naar z'n 3 op 'n 80 km weg. Dus door de berm:)

:lol:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 14 aug 2013, 13:00

Net geen vinger meer vrij om nog even met grootlicht te seinen dus :kikker:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 aug 2013, 13:09

:mrgreen: @Robin Road :ongeveer als:

RVV

Bericht door RVV » 14 aug 2013, 13:33

Richardt. schreef:Net geen vinger meer vrij om nog even met grootlicht te seinen dus :kikker:
Ik zag nog wel iemand met de lul uit de broek voorbij komen :D

Luco

Bericht door Luco » 14 aug 2013, 14:14

RVV schreef:
Richardt. schreef:Net geen vinger meer vrij om nog even met grootlicht te seinen dus :kikker:
Ik zag nog wel iemand met de lul uit de broek voorbij komen :D
Dan kan het nooit Robin geweest zijn :popcorn:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 aug 2013, 14:48

allen schreef:Heren wees niet zo hard voor die jongen. Hij kan er verder ook niets aan doen dat z'n ouders geen tijd vrij wilden maken om hem correct op te voeden.
De opmerking dat honden niet voor een week maar voor het leven zijn is ook van toepassing op kinderen. Hadden z'n ouders wel eerst over na mogen denken voor ze er aan begonnen...
Eens, maar dat ontslaat hem niet van de verplichting om zelf eens z'n gezonde verstand te gebruiken. Of zou dat gewoon niet aanwezig zijn?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 aug 2013, 15:23

In dit soort gevallen kun je het beter aanwakkeren dan ontmoedigen. Dus Jeroen moet voortaan alleen nog maar rechts inhalen, met zijn lichten seinen, middelvinger opsteken en iedere dag verplicht 3 A4-tjes volpennen over zijn bevindingen onderweg in een eigen topic waarop niemand commentaar mag leveren.

Dan is de lol er snel vanaf.

En ik ben ook niet roomser dan de Paus. Ik heb mijzelf echt af moeten leren om niet rechts in te halen, maar ik weet wel dat het veiliger is dan in 9 van de 10 gevallen achter iemand te blijven rijden die net zijn auto voor de mijne heeft gegooid. Ik probeer zoveel mogelijk de wegen te mijden waar men heel lang links rijdt, zoals op de A1 tussen Barneveld en Apeldoorn. Daar heb je altijd, ieder moment van de dag, treintjes op de linker baan. En nee, de bekende trucjes helpen geen zak. En nee, afstand houden is ook niet mogelijk, want dan gooit iemand hem ertussen en dus ga je rechts rijden, maar daar rijden de vrachtwagens... Kortom, ik mijd die weg gewoon, want ik vind het een gevaarlijk traject door al die minkukels. Als rechts inhalen daar gelegaliseerd zou worden, zou het probleem heel snel zijn opgelost!

Rico snap ik wel, het is net als zijn aversie tegen alcohol. Als het je persoonlijk raakt, dan ga je extra op je strepen staan. En terecht. Een geheel natuurlijke reactie. Zou Jeroen ook best respect voor mogen hebben.
Ik ben ook van mening dat lang niet iedereen geschikt is om zelfstandig rechts in te halen, maar een alerte rijder, die weet wat 'ie doet, die zal in feite niemand in gevaar brengen. Niet meer dan de nono's die als een zombie links rijden en per direct hun rijbevoegdheid zouden moeten inleveren wegens poging tot doodslag. :ongeveer als: :devil: :coffee:

RVV

Bericht door RVV » 14 aug 2013, 15:54

Je krijgt er gewoon dit soort gezeik van.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... p-A7.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder is het natuurlijk een waardeloze instelling om te denken dat je meer rechten hebt op de weg dan een ander.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 aug 2013, 17:52

Korte lontjes heb je ook als je je gewoon aan de regels houdt.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 15 aug 2013, 00:56

Autorijlessen zouden meer op motorrijlessen moeten lijken. Bij motor rijden word veel meer gefocused op waar je rijd, hoe kwetsbaar je bent en vooral hoe zichtbaar je bent. Verder vertellen ze je daar ook dat je lekker door moet rijden omdat dat van motorrijders vewacht word. En als laatste geef lekker gas als je gaat invoegen, dat zouden meer automobilisten moeten doen.

Autorijlessen bestonden vooral uit regeltjes dit en dat, motorrijlessen uit vlot en veilig door het verkeer.

Ik ken iemand die na drie maanden z'n rijbewijs te hebben nog steeds niet kan en wil fileparkeren, in dat geval wil ik niet weten hoe het met de rest van het rijden gesteld is. :shocking:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 aug 2013, 09:35

Eric Z schreef:[...] En als laatste geef lekker gas als je gaat invoegen, dat zouden meer automobilisten moeten doen. [...]
Ik doe het nog altijd zoals ik van mijn Duitse rijleraar heb geleerd: volgas in de 3, tot het rode gebied! :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2013, 09:43

MartijnGizmo schreef:
Eric Z schreef:[...] En als laatste geef lekker gas als je gaat invoegen, dat zouden meer automobilisten moeten doen. [...]
Ik doe het nog altijd zoals ik van mijn Duitse rijleraar heb geleerd: volgas in de 3, tot het rode gebied! :tooth:
China ligt nou niet bepaald naast de deur, bedoelde hij niet Ruhrgebiet? Klinkt ongeveer 't zelfde:)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 aug 2013, 10:33

Eric Z schreef:Autorijlessen zouden meer op motorrijlessen moeten lijken. Bij motor rijden word veel meer gefocused op waar je rijd, hoe kwetsbaar je bent en vooral hoe zichtbaar je bent. Verder vertellen ze je daar ook dat je lekker door moet rijden omdat dat van motorrijders vewacht word. En als laatste geef lekker gas als je gaat invoegen, dat zouden meer automobilisten moeten doen.

Autorijlessen bestonden vooral uit regeltjes dit en dat, motorrijlessen uit vlot en veilig door het verkeer.

Ik ken iemand die na drie maanden z'n rijbewijs te hebben nog steeds niet kan en wil fileparkeren, in dat geval wil ik niet weten hoe het met de rest van het rijden gesteld is. :shocking:
Klopt.

En wat heel frappant is. Veel Nederlanders in het buitenland verwijten anderen dat ze niet goed kunnen autorijden. Waar dat hem in zit. In Nederland ben je blijkbaar een goede automobilist als je op tijd je knippertje aan doen en precies volgens de regels rijd. Oh ja en we zeggen dat ze geen controle over hun auto hebben omdat ze niet kunnen inparkeren.

Hier in Azië is het heel anders. Er zijn wel verkeerregels, maar niemand weet ze omdat je je rijbewijs bij een pakje boter krijgt. Autorijden is dus vooral een hele visuele bezigheid. Waar in Nederland de meesten met hun verstand op oneindig achter het stuur zitten, moet je hier veel meer bezig zijn met hetgene om je heen. Er gebeurd veel meer waardoor je beter opletten moet. Maar wat ik ook bedoel met autorijden is een visuele bezigheid, is inschatten wat een ander gaat doen. Men rijd hier het liefst in grote pickups omdat die nou eenmaal meer voorrang schijnen te hebben :tooth: Maar de truc is vooral om je bewust te zijn van je positie in het verkeer. Als jij namelijk een beetje doorrijd en niet aarzelt, dan is men niet snel geneigd om voorrang op jou te nemen, terwijl als je sukkelt, die ander de twijfel ziet en dan maken ze daar gebruik van. Druk je dus gewoon door dan stopt zelfs die grote pickup meestal voor je. Maw er is veel meer interactie als alleen op tijd je knippertje aan en keurig op je beurt wachten. Dat stukje interactie mist precies bij de gemiddelde Nederlandse automobilist.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 15 aug 2013, 20:19

Tijd voor nieuwe rijlessen waarbij dit allemaal eens goed aan de orde komt.

Mezelf vandaag vanaf Schiphol naar Zeist ook weer ernstig zitten verbazen over de kwaliteiten van de gemiddelde automobilist.
Af en toe nog een regenbui, dus er werd veel geremd en slecht naar het andere verkeer gekeken.

Veel mensen die de richtingaanwijzer ook gebruiken als middel op een baan op te schuiven of daar nou iemand rijd of niet.

Net als dat de navigatie een goed excuus is om onnodig links te rijden, kom dagelijks over de A2 tussen Utrecht en Amsterdam en afhankelijk van het aantal rijbanen dat er tussen de auto links is en er rechts vrij is wil ik er nog wel eens rechts voorbij schieten.
Niet om asociaal bezig te zijn, maar omdat het in mijn ogen veiliger is dan bijvoorbeeld minimaal 3 banen op te moeten schuiven om voorbij de auto voor mij te komen.

Gelukkig heb ik een baan dat ik weinig last heb van spits, dus echt ergeren kan ik mij ook niet.

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2013, 21:20

Ferdi Gielen schreef:
Veel mensen die de richtingaanwijzer ook gebruiken als middel op een baan op te schuiven of daar nou iemand rijd of niet.
iig beter dan helemaal niet gebruiken als je van baan opschuift.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 15 aug 2013, 21:22

De plek waar sommige mensen hun navigatie plakken is ook wel leuk om eens op te letten.

Luc B

Bericht door Luc B » 15 aug 2013, 21:27

Afgelopen weekend in zuid Frankrijk geweest .... Dan valt het hier nog allemaal reuze mee

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 15 aug 2013, 21:35

Luco schreef:
Ferdi Gielen schreef:
iig beter dan helemaal niet gebruiken als je van baan opschuift.
Daar heb jij weer gelijk in

Eric Z schreef:De plek waar sommige mensen hun navigatie plakken is ook wel leuk om eens op te letten.
Of wat ze als navigatie gebruiken, heb wel eens een forse tablet tegen de voorruit van een oud type Swift zien hangen :bag:

Plaats reactie