Waarom altijd afgegeven op het andere ?

Dit is ons algemene autoforum.
wimwerf

Bericht door wimwerf » 04 dec 2006, 18:37

Andre schreef:Ja maar een 343 atmo en 365nm is natuurlijk wel een piece of art in vergelijking met de makkelijke pk s in geblazen motor.
Vergeet niet dat er in een geblazen motor even wat grotere krachten ontstaan dan in een atmo...dus piece of art kan een geblazen motor ook zeker zijn..

Elmar

Bericht door Elmar » 04 dec 2006, 18:38

Maik schreef:
Kijk, een 1993 M3 heeft nou ook niet een best imago

"Ach lange kloothommel, pleur lekker op met die homo slopel van je..."

Zoiets zou ik nou nooit posten op een forum. :mrgreen:

markk

Bericht door markk » 04 dec 2006, 20:13

Ik bedoel maar, ook op DF slaat het virus toe.

Dagje hard gewerkt, gesport en net gegeten. Check je topic en er staan 3 pagina's vol over een 335i vs e46 m3.

DAAR GING HET NIET OVER ;-)

Mark.

Maik

Bericht door Maik » 04 dec 2006, 20:37

Ach... ik vind dat het het 1 en ander juist wel weer geillustreerd heeft, niet? :wink:

Elmar moet zijn mond houden trouwens, met 2 imagozwakke auto's 8)

///M3

tja...het is wel tekenend..

Bericht door ///M3 » 04 dec 2006, 21:49

Zo....ik doe ook nog een duit in het zakje...

Een porsche heeft gewoon een ander imago als BMW en dat moet vooral zo blijven. En dat gezeik over die PK's altijd.. Het gaat gewoon allebei hard en 99% van het NL wagenpark heeft het uitkijken. Een Porsche herkent iedereen en een BMW M3 of 336i niet...een liefhebber wel en dat vind ik wel ok.

Een M3 en een 335 zullen elkaar weinig ontlopen...zijn wel andere concepten, maar qua snelheid maakt het weinig uit...so what??
Ik heb MEERDERE malen met de M3 naast een Porsche gestaan en elke keer boven de 7.000 toeren neem je iets afstand.....losrijden doe je het niet en in de bochten ben je tegen een 4s kansloos. Als ik het geld en het gebruik voor een Porsche had.....daag M3!!

Ik vind de laatste topics het bewijs van het begin van het draadje....niet helemaal te verklaren volgens mij...

GRZ

RVV

Bericht door RVV » 05 dec 2006, 13:21

Ikzelf en vele anderen hebben indertijd genoten van de cannonballrun en die dag heeft geleerd dat heel veel auto's qua absolute prestaties dicht bij elkaar zitten, oke de een loopt een keer eenbeetje weg bij de ander, soms een paar meter soms tientallen meters, maar niks "vernederends" één van de runs van mij was toen tegen de Gallardo. DAN zie je ook wie de baas is, ik schreef het al eerder, je hebt gewoon 500pk nodig om alles tot gort te rijden alles wat er onder zit tussen de 300 en 400 pk is rommelen in de marge qua snelheidsverschillen.

Een M3 vs 335i maakt geen reet uit, Een Porsche 996/997 vs 335i/M3 maakt geen reet uit, oke Porsche zal een paar meter weglopen maar NIET vernederend ofzo.

En dan kom ik ook weer bij de kern van dit forum, doordat hier toch aardig wat dikke bakken rondrijden het een en ander als is vergeleken is er een aardige indruk onder elkaar van mekaars auto's. Het arogante mijn lul is beter dan jou lul gehalte sneeuwt snel onder door kennis en objectiviteit. Dat ontbreekt vaak op merken forums... Impreza's zijn de allersnelsten ter wereld, Porsches zijn de beste lees arroganste auto's ter wereld, BMW's zijn de beste driftauto's ter wereld en Seat's zijn altijd bovensytaande auto's nipt de baas door een K9 turbo en 15 een meter miltek uitlaat.

Maar hiero weten we ondertussen wel beter, Mijn eigen M3 word vaak als referentie genomen, maar de auto is geen überauto ofzo. Beter als een Porsche ? waarin dan ? Beter als een EVO ? waarin dan ?

Maar nu omgekeerd is een Porsche beter dan een M3 ? Waarin in dan is een EVO beter dan een M3 ? waarin dan ?

Elke auto heeft zijn kwaliteiten en negatieve punten. Merkbeleving en imago lopen zij aan zij. Ben je daar blind voor of niet ? Ik denk dat heel veel DF bezoekers het een keer een verademing vinden om niet steeds hetzelfde merkenkringetje te lezen op I net.

Als horloge liefhebber zat ik vroeger wel eens op merken forums voor horloges, nou dat is net zoiets gaat ook nergens over merk X dragers geven af op alles wat anders is en merk Y dragers precies hetzelfde, maar ondertussen lees je 10000000 keer hetzelfde. Mij boeit het niet meer.

Onder de streep, hebben ze alemaal 4 wielen, remmen een motor en een stuur. De vraag is alleen wat vind jij het leukste pakketje.

///M3

Bericht door ///M3 » 05 dec 2006, 14:54

Maar hiero weten we ondertussen wel beter, Mijn eigen M3 word vaak als referentie genomen, maar de auto is geen überauto ofzo. Beter als een Porsche ? waarin dan ? Beter als een EVO ? waarin dan ?

M3 motor is echt veel beter dan een porsche motor
Bouwkwaliteit is beter dan van een EVO

nog meer?? :wink: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 05 dec 2006, 15:25

M3 motor beter dan bv een GT3 motor ? Ik durf er geen geld om te verwedden hoor.

Bouwkwaliteit van een M3 beter dan een EVO ? Ik denk dat als M3's op dezelfde manier ingezet zouden worden als EVO's in de rally er geen flikker meer van overblijft.

Bouwkwaliteits"gevoel" van een EVO is idd een beetje low budget "idee", maar IRL gaat er gewoon niks aan kapot bij extreem gebruik.

De sterke kant van de M3 is de all round kwaliteit, hij blinkt bijna overal op uit maar is nergens echt de beste in. Maar onder de streep klopt ie als package.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 05 dec 2006, 15:49

///M3 schreef:M3 motor is echt veel beter dan een porsche motor
Bouwkwaliteit is beter dan van een EVO

nog meer?? :wink: :wink:
Ik denk dat een Porsche motor toch echt beter is.Die gaat langer mee dan een M3 motor volgens mij :D

Is de nieuwprijs van een M3 ook beter dan die van een....EVO? :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 dec 2006, 15:56

Ik vind het allemaal wel wat. Zo'n nieuwe EVO voor 46K kan je moeilijk verslaan qua prijs/kwaliteit. Voor 40K verschil net zo veel lol hebben dan hoor je mij niet zeuren over een paar plastic delen. Dan maar geen navi en al die flauwekul. Aan de andere kant zou ik er dan ook veel minder mee zitten om de hele zooi er uit te rukken en er een set recaro's in zetten of zo. Bij een E46 M3 zou ik dat gewoon niet doen, standaard vind ik het er de auto niet voor. Ik vind van de M3 wel dat je je er wat beter in vertonen kan in het dagelijkse leven, je schoonmoeder ziet je aankomen in een EVO met kooi en recaro's :lol: Zo heeft alles zijn eigen charme wel een beetje.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 dec 2006, 16:05

Koop jij een auto voor je schoonmoeder dan :wink:
Mijn schoonmoeder vond de WRX (my06) heel mooi.
De Focus ST niet zo :lol:

RVV

Bericht door RVV » 05 dec 2006, 16:13

Arthur schreef:Koop jij een auto voor je schoonmoeder dan :wink:
Mijn schoonmoeder vond de WRX (my06) heel mooi.
De Focus ST niet zo :lol:
Je hebt dus je schoonmoeder en al ingeruild (ziet schoonmoeder nog steeds zielig en alleen in een Subaru zitten in een stil en verlaten autoshowroom) :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 dec 2006, 16:16

:lol: Ja ergens bij Rotterdam ofzo staat 'ie nu nu bij de Subaru dealer te koop.
Ik heb m'n schoonmoeder al een lange tijd niet gezien :mrgreen:

markk

Bericht door markk » 05 dec 2006, 22:59

> Ik denk dat een Porsche motor toch echt beter is.Die gaat langer mee dan een M3 motor volgens mij

Dat Porsche bulletproof motoren maakt is onzin. Ja in de luchtgekoelde tijd maar tegenwoordig echt niet meer. Denk dat BMW / Honda e.d. betere moteren maakt.

GT3/GT2/Turbo uitgezonderd. Maar die hebben in de basis ook een heel ander blok dan de "standaard" 996, 997, 986, 987. GTx/Turbo moter heeft als basis het GT1 blok dat veel sterker is en veel nauwer verwant is aan de oudere luchtgekoelde moteren dan het "gewone" M96 spul.

Mark.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 dec 2006, 23:24

Geweldig om te zien deze thread!

Mark start een topic waarom er altijd zo'n strijd is op een autoforum en vervolgens ben je nog niet op de 2e pagina aanbeland en de strijd tussen 911's en BMW's (al dan niet met turbo) is volledig losgebarsten :D

Goed gevoed Maik maar haal Robin nu maar weer van die kast af :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2006, 12:18

Dit was trouwens het draadje wat ik bedoelde op het PF

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... sc&start=0

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 dec 2006, 12:34

Wat een gezeur altijd alsof een e46 M3 geen 911 alternatief is tuurlijk wel alleen logisch dat een 911 rijder dat niet zo ziet.

Respecteer iemand anders zijn keuze en hij *(of zij) respecteerd die van jou ook!

Tuurlijk verklaar ik Rico voor gek om met 2 kinderen in zo'n klein hok te gaan zitten doe mij maar een X5 alleen is het zijn keuze die respecteer ik :-) jaloers mode off.

Dus gewoon respecteren en klaar.

ps. gaaf man zo'n Previa :-)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 06 dec 2006, 12:46

Tja.. dat soort antwoorden krijg op een merken forum.. op het www.newminiclub.nl forum gaat het ook zo alleen een stuk gezelliger en zullen ze nooit direkt een auto afkraken (behalve de nieuwe suzuki swift met race strepen en Mini velgen :? ) Iedereen staat nu eenmaal meer achter zijn eigen merk alleen al om het idee dat ze de juiste keus hebben gemaakt. persoonlijk vind ik die M3 ook maar een bagger bak..(geintjue :mrgreen: ) Ik denk dat hier op DF veel en veel meer echte rijders zitten en geen poetsers en daarom zullen we ook nooit zo een echte rijdersauto afkraken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 dec 2006, 12:50

Doet ook even een gevoelige duit in het zakje................................

Heb ook wel eens tegen een 911 gereden..............................ik zag hem wel, in mijn spiegel dus, hij zag mij ook................................4 ronde dikke pijpen dus........................... :wink: :wink:

Geeft hierbij eerlijk toe niets met Porsche te hebben, zal er never nooit een kopen, wel uiteraard, indien mogelijk, de uitlaat laten zien........ :wink: :wink:

Niels

Bericht door Niels » 06 dec 2006, 12:54

duifjes.com schreef:Wat een gezeur altijd alsof een e46 M3 geen 911 alternatief is tuurlijk wel alleen logisch dat een 911 rijder dat niet zo ziet.
Ik denk dat de M3 in sommige gevallen best een alternatief is voor een 911 alleen denk ik dat de meeste Porsche freaks die elke dag op het forum zitten hun jongensdroom nastreven. In hun optiek is het dus niet een alternatief en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Heeft niets te maken met feitelijke prestaties en looks maar alles met emotie. Ik vind de topic over het algemeen ook zeker niet negatief richting BMW maar men geeft ook vaak aan dat het om beleving en voorkeur gaat. Laat ik de personen die Porsche voor de status :? rijden even achterwege..........

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2006, 13:00

Ik ben absoluut geen BMW fan (ondanks 2 van die krengen), maar ik vind wel dat ze hele goede en leuke auto's maken, mits je de juiste uitvoering/motorisering etc. hebt.

Ik ben vooral in zijn algemeenheid autoliefhebber en dan met name liefhebber van (klassieke) sportwagens. Ook enkele luxe auto's kan ik waarderen. Maar ik zal niet snel iemand afzeiken om zijn autokeuze, al steek ik mijn mening ook niet onder stoelen of banken. Er zijn alleen wel groepen waar ik erg om moet lachen, vanwege de cliché's die ze zelf waarmaken. :)

Zo werd ik ooit weggejaagd bij de Porsche Club met mijn 924 S. Maar daar kennen ze alleen de 911, de rest van het merk en de historie, daar hebben ze nog nooit van gehoord. Echte liefhebbers van het merk zijn dat niet, wel 'liefhebbers' van hun eigen 911 en vale rode broeken en truien over hun schouders, mouwen geknoopt voor de borst. :)
Not my kind of people, dus dat was een éénmalige ervaring.

Andre

Bericht door Andre » 06 dec 2006, 13:37

99 procent van porsche kopers zijn poetsers.

Behalve de porsches die in cup trim worden besteld voor de races.

Vraag maar eens hoeveel GT3 er nieuw verkocht worden in nederland. En 2e hands bijna niet te slijten.

Wie rijdt er met een GT3 zo als het bedoeld is. Bijna niemand in nederland.

Op dat porsche poets forum kom ik dus ook niet. Maar ja laten we het in perspectief nemen. Hoeveel M3 rijders gebruiken hun m3 die met het motorsport hart gemaakt is?

Hielke en ik hebben er vaak gesprekken over. Bijna al de nederlandse forums die over auto s gaan kijken niet verder dan een mooi modelletje mooie wielen mooie kleur navi leer en hoop pk en dan is het al gauw goed. De belevenis van het rijden is eigenlijk ondergeschikt tov van het modelletje en de goede marketing eromheen.

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2006, 14:03

Andre schreef: Hielke en ik hebben er vaak gesprekken over. Bijna al de nederlandse forums die over auto s gaan kijken niet verder dan een mooi modelletje mooie wielen mooie kleur navi leer en hoop pk en dan is het al gauw goed. De belevenis van het rijden is eigenlijk ondergeschikt tov van het modelletje en de goede marketing eromheen.

Klopt Andre, maar wel 2 dingen,

Punt 1) het niveau van rijden speelt een hele grote rol. Jij kunt alles uit een auto halen, of het nou een Civic TR is of een Porsche GT3 bv. of van mij part een hyundai sufkut edtion, je race en rally ervaring zijn zodanig dat je de vinger op de zere plek kan leggen bij de kwaliteit van bepaalde auto's. Jij ziet zwakke punten in een auto die een gemiddelde koper in geen 50 jaar zal ontdekken, domweg omdat hij niet het niveau van rijden heeft.

Punt 2) De belevenis van rijden is heel subjectief, er zijn mensen die een auto vol met chroom rijden van het ene poets evenement naar het andere poetsevenement en die beleven het rijden op hun manier maximaal. Iemand anders pakt een gare 30 325i en gooit hem zo vaak als mogelijk haaks op een driftevenenement, en weer een ander vind het gaaf om hard op de autobaan te knallen.. Maar hun belevenis van het rijden kan wel maximaal zijn binnen het kader waarop zij hun autoplezier beleven.

Neem Hielke nou de laatse keer dat ik hem sprak vroeg ik hem waarom hij niet een klein leuk speelautootje (erbij) kocht. Met alle respect voor zijn Bravo, maar die staat zo'n beetje op de lijst voor bedreigde autosoorten, ik kan er niet bij dat je met een autohart op de juiste plaatst toch plezier kan halen uit die auto. Maar Hielke zegt dat ie dat WEL kan en daarom niet zo'n behoefte heeft aan iets wat sneller is, sportiever oid.

Ik bedoel te zeggen een dikke snelle auto is niet nodig om de belevenis uit het rijden te halen, aan de andere kant is een dikke snelle auto wel een belevenis opzich. (meestal dan)

Niels

Bericht door Niels » 06 dec 2006, 14:14

romo schreef:wel uiteraard, indien mogelijk, de uitlaat laten zien........ :wink: :wink:
En dat maakt zoals je op het PF kunt lezen ook echt indruk zeg maar :wink:

wimwerf

Bericht door wimwerf » 06 dec 2006, 15:05

Rico v Velzen schreef:Dit was trouwens het draadje wat ik bedoelde op het PF

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... sc&start=0
lekker kansloos gezeik daar...

eerst praten dat een m6 niet snel is voor 500pk...omdat de nieuwe 911 turbo sneller is...komt er iemand met een filmpje van de m6 die een oude type 911 turbo voorbij gaat met staande start...komen ze weer...

"totdat er een bocht komt..of wacht totdat hij moet remmen"...

pff....kopen we een ferrari fxx..gaan we daar zeggen dat alle platgeslagen kevers niks voorstellen...zeg ik ook..wacht maar tot de eerste bocht...

niet veel respect daar..beetje uit de hoogte zeg maar...

Plaats reactie