Porsche Boxster S 3.4
-
Re: Porsche Boxster S 3.4
Gister hele dag geregel... geldzaken.. export kenteken.. verzekering.. afspraak met verkoper... gelukkig nog alles rond kunnen krijgen voor vandaag. Ilija zou meerijden en had 's ochtends al de kentekenplaten opgepikt. Toen met de M135i door richting Venlo. En modderfok wat maakt zijn auto stappen. Ik had er al eens ingereden maar was weer onder de indruk... niet normaal. Net over de grens zagen we een 458 Italia in de achteruitkijkspiegel. Die had er ook zin in, alleen was het druk en nam hij al vrij snel een afslag. Rest van de rit ook super... hoe verder zuidelijker hoe mooier en rustiger de wegen werden. Bochten met 200+ geen probleem in de M135i. Rond half drie meldde we ons bij de verkoper... papierwerk doorgenomen en nog even naar de bank. Daarna tijd om terug te rijden. Onwerkelijke rit terug... we zouden het eerste deel binnendoor rijden en ik reed achter Ilija aan (hij heeft navi en die op vermijd snelwegen gezet). Prachtige wegen door de bossen met bochten, hoogteverschillen, weinig verkeer en geen drempels... onbeschrijflijk mooi! En dat relatief dicht bij huis. Geweldige rit. Tweede deel ging via de autobahn. Wel een paar keer gas kunnen geven maar het was vrij druk. Uiteindelijk om acht uur voldaan thuis. Nog steeds niet te geloven. En wat een auto... verschil met de Z4 is echt groter dan ik altijd dacht. Geluid met sportuitlaat is super. Nu hopelijk snel op kenteken en genieten! Ilija bedankt, geweldige dag en prachtige rit (zowel heen- als terugweg)!
- GTRene
benieuwd ook wat je vind van het verschil tussen die 2 auto's ook in carrosserie stijfheid/rijden/gevoel van zeg maar 

-
Had het een en ander live via de app meegekregen..
Prachige verslagen heren.

Prachige verslagen heren.
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Prachtig verslag Tom! De Instagram foto's brachten de sfeer ook top over! 

-
Graag meer van dit soort verhalen in de toekomst Tom. Gefelciteerd met de auto.Tom schreef:Gister hele dag geregel... geldzaken.. export kenteken.. verzekering.. afspraak met verkoper... gelukkig nog alles rond kunnen krijgen voor vandaag. Ilija zou meerijden en had 's ochtends al de kentekenplaten opgepikt. Toen met de M135i door richting Venlo. En modderfok wat maakt zijn auto stappen. Ik had er al eens ingereden maar was weer onder de indruk... niet normaal. Net over de grens zagen we een 458 Italia in de achteruitkijkspiegel. Die had er ook zin in, alleen was het druk en nam hij al vrij snel een afslag. Rest van de rit ook super... hoe verder zuidelijker hoe mooier en rustiger de wegen werden. Bochten met 200+ geen probleem in de M135i. Rond half drie meldde we ons bij de verkoper... papierwerk doorgenomen en nog even naar de bank. Daarna tijd om terug te rijden. Onwerkelijke rit terug... we zouden het eerste deel binnendoor rijden en ik reed achter Ilija aan (hij heeft navi en die op vermijd snelwegen gezet). Prachtige wegen door de bossen met bochten, hoogteverschillen, weinig verkeer en geen drempels... onbeschrijflijk mooi! En dat relatief dicht bij huis. Geweldige rit. Tweede deel ging via de autobahn. Wel een paar keer gas kunnen geven maar het was vrij druk. Uiteindelijk om acht uur voldaan thuis. Nog steeds niet te geloven. En wat een auto... verschil met de Z4 is echt groter dan ik altijd dacht. Geluid met sportuitlaat is super. Nu hopelijk snel op kenteken en genieten! Ilija bedankt, geweldige dag en prachtige rit (zowel heen- als terugweg)!
- Fabian
top! Kan me je gevoel helemaal voorstellen. Is natuurlijk ook uber om een Porker te bezitten 

- Knot
Mooi, lekker kunnen genieten dus al!
-
Nog een paar plaatjes:

- GTRene
dat is wel prettiger tanken met 1.62 voor Aral 100? of 98
- dvh
Very nice !
- Tristan
Gaaf man!
Altijd leuk een zoektocht te houden naar je droomauto, alles te regelen en dat in het buitenland op te halen. En dan via leuke wegen naar huis te rijden. Viel Fahrspaß!
Altijd leuk een zoektocht te houden naar je droomauto, alles te regelen en dat in het buitenland op te halen. En dan via leuke wegen naar huis te rijden. Viel Fahrspaß!
- Daniel
Je winkelt toch meteen in een wat andere klasseTom schreef:En wat een auto... verschil met de Z4 is echt groter dan ik altijd dacht.

Basisprijs BMW Z4 3.0 met handbak in 2006: 56.300 euro
Basisprijs Porsche Boxster S 3.4 handbak in 2006: 75.950 euro
-
Gaaf!
Als je eens in de buurt bent van Putten ga ik graag ff een rondje mee!
Als je eens in de buurt bent van Putten ga ik graag ff een rondje mee!
- Will F.
Wat 'n mooi exemplaar met prachtige uitrusting! Ik vroeg me naar aanleiding van je leuke verslag af hoe je de betaling regelt met een particulier in het buitenland. Vooraf overmaken lijkt me niet, stapel cash op zak lijkt me de enige oplossing maar is ook niet supersafe en moet ook nog maar geaccepteerd worden.
- Luca
Echt super!!
Vooral die velgen vind ik top. De mooiste vind ik.
Vooral die velgen vind ik top. De mooiste vind ik.
- Knot
Zijn Carrera S wielen toch ?
- Adje ///M3
Nogmaals proficiat Tom! Heel veel rijplezier met je Porker.
Kom maar eens een keertje langs gereden
Kom maar eens een keertje langs gereden

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
CorrectKnot schreef:Zijn Carrera S wielen toch ?
- VLA
Mooie wagen hoor, veel rijplezier ermee!
- Petrolhead Tom
Die wielen vind ik dus echt super gaaf! Veel plezer ermee Tom! 

- MartijnGizmo
Fantastisch Tom, mooi dat je deze droom waar hebt kunnen maken!
Die "lobster claw"-wielen vind ik er erg goed bij passen...

-
Tom , gefeliciteerd! Echt mooi!
Maar laat mij nou ook even blij zijn met de Z4 die ik van je heb gekocht. Ik ben er net zo blij mee als jij met je porsche maar als je zegt dat het verschil zooo groot is.....
Maar laat mij nou ook even blij zijn met de Z4 die ik van je heb gekocht. Ik ben er net zo blij mee als jij met je porsche maar als je zegt dat het verschil zooo groot is.....
-
Ga jij hem heel snel verkopen om ook een boxster te kopen??Twist schreef:Tom , gefeliciteerd! Echt mooi!
- Niels
- Auto: Prius+
Natuurlijk is het verschil groot tussen de eerste generatie Z4 en een 987 maar aan de ex van Tom heb je een topper aan. Het geld wat er mee gemoeid gaat is ook van een andere orde
Dit is wel een 987 zoals je em wilt tegenkomen imho. Sportuitlaat, velgen, kleur, kilometers....een pareltje. Nogmaals congrats met deze droom op wielen

Dit is wel een 987 zoals je em wilt tegenkomen imho. Sportuitlaat, velgen, kleur, kilometers....een pareltje. Nogmaals congrats met deze droom op wielen

-
Goed om te horen!Twist schreef:Tom , gefeliciteerd! Echt mooi!

En welkom op DF.
Ik heb er nog weinig mee gereden (alleen ophalen in Duitsland en van/naar RDW) dus een goed vergelijk heb ik nog niet, maar merk vooral verschil in bouwkwaliteit en veren/demping. Verder merk je dat de motor sportieve roots heeft, die wil gretiger toeren maken. Doet verder niets af aan de Z4 want daar heb ik vijf jaar met erg veel plezier in gereden!