Reisverslag weekje Oostenrijk met de BoxsterS

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Joop

Re: Reisverslag weekje Oostenrijk met de BoxsterS

Bericht door Joop » 03 aug 2015, 17:46

Zit nog even dit topic door te lezen, aangezien ik donderdag ook die hoek in duik...

...is die Großglockner nog een aanrader, of mis je daar niet heel veel aan. 34,50eu voor een enkele rit erover heen (heel veel meer zal het niet zijn, met af en toe een stopje voor het uitzicht) is nog al flink aan de prijs (of ik moet er terug nog een keer over heen gaan voor 11eu).

Zelfde geldt eigenlijk een beetje voor de Nockalmstraße.

Anders duiken we op de heenrit nog even over die twee alpenpassen heen, na de heenrit over de Autobahn, om alvast even in het ritme te komen. :df:

ErikS

Bericht door ErikS » 03 aug 2015, 18:59

Als je de passen gaat doen, kan je dan niet beter ern karnten kaart kopen @ vvv oostenrijk?
Kan je ook nog ff langs t porsche museum. :-)

http://www.kaerntencard.at/en/

Joop

Bericht door Joop » 03 aug 2015, 19:30

We maken een kleine roadtrip vanuit Villach door het Sloveense deel van de Alpen en het oostelijk deel van de Dolomieten...
...dan moet je het eerste deel toch door Oostenrijk heen.

Dus wellicht wel aardig als we het laatste deel voor Villach nog even van de gebaande provinciale wegen (en Autobahnen) afduiken, die zijn in dat deel van Oostenrijk niet allemaal even super spannend. De Großglockner nog niet eerder gepakt, vandaar...

...maar wel een goede tip!

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 03 aug 2015, 19:56

Joop schreef:Zit nog even dit topic door te lezen, aangezien ik donderdag ook die hoek in duik...

...is die Großglockner nog een aanrader, of mis je daar niet heel veel aan. 34,50eu voor een enkele rit erover heen (heel veel meer zal het niet zijn, met af en toe een stopje voor het uitzicht) is nog al flink aan de prijs (of ik moet er terug nog een keer over heen gaan voor 11eu).

Zelfde geldt eigenlijk een beetje voor de Nockalmstraße.

Anders duiken we op de heenrit nog even over die twee alpenpassen heen, na de heenrit over de Autobahn, om alvast even in het ritme te komen. :df:
Grossglockner qua uitzicht en landschap een dikke JA. Qua driving-fun moet je er niet al teveel van verwachten. Vaak erg druk. Maar ik zou het toch zeker doen.

ps....wel ff regelen dat je goed weer hebt. In de wolken is er niet heel veel aan.

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 04 aug 2015, 09:04

Inderdaad wel even kijken naar het weer, vorig jaar kwam ik in de wolken en de mist uit bovenop. Dat was erg jammer, gelukkig was het toen wel rustig :tooth:

Plaats reactie