2 auto's, talk me out of it! ;-) (leuke auto voor 7,5k...)

Dit is ons algemene autoforum.
TomK

Re: 2 auto's, talk me out of it! ;-) (leuke auto voor 7,5k..

Bericht door TomK » 18 jun 2013, 19:20

Neem wel maar een strippekaart bij de pomp als het de fiësta word ;]
ik haal hoogstens 1op 11.5 en dan moet ik heel erg me best doen :wink:

maar daarin tegen de lol die je ervoor krijgt, heerlijk gooi en smijtwagentje met toch luxe. :df:

En die blauwe , die staat al eventjes op internet ;]

Ben benieuwd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jun 2013, 19:27

TomK schreef:Neem wel maar een strippekaart bij de pomp als het de fiësta word ;]
ik haal hoogstens 1op 11.5 en dan moet ik heel erg me best doen :wink:

maar daarin tegen de lol die je ervoor krijgt, heerlijk gooi en smijtwagentje met toch luxe. :df:

En die blauwe , die staat al eventjes op internet ;]

Ben benieuwd.
1 op 11,5 is met veel stadsverkeer. Op de lange baan zonder doortrekken kan het best iets beter.

Ik vond het een leuke auto maar als je het vergelijkt met een MX5 is het een draak. Ik heb voordat ik de Fiesta kocht ook een MX5 gehad en ik zou never nooit dezelfde keus maken als die ik toen gemaakt heb. De MX5 is echt 1000x leuker dan welke Fiesta ST.

TomK

Bericht door TomK » 18 jun 2013, 19:36

Grappig, ik heb eerst juist naar een mx-5 nb fl gezocht, deze viel me juist tegen.
Vind de fiësta een betere response en rijeigenschappen hebben :wink:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jun 2013, 19:41

TomK schreef:Grappig, ik heb eerst juist naar een mx-5 nb fl gezocht, deze viel me juist tegen.
Vind de fiësta een betere response en rijeigenschappen hebben :wink:
Oh jij bent er zo één die overstuur eng vind? :nana:

TomK

Bericht door TomK » 18 jun 2013, 19:59

Wat ik niet kan zoek ik niet op :wink:

maar buiten dat vond ik dat de st meer hetgene doet wat jij vraagt.

JasperM

Bericht door JasperM » 18 jun 2013, 20:14

Geniaal, leuk die reacties, ik houd wel van een vraagstuk waar niet direct een juist antwoord op is. ;)
Vergeleken met mijn MX-5 zal het flink wennen zijn. Ik bedoel, ik heb nu 250pk en 300nm op 1000kg.... Dat stop je niet even snel in een Fiesta ST.

Maar, veranderingen moeten er komen, en dan denk ik dat ik best wat lol kan hebben in de Fiesta, hoop ik.
Misschien binnenkort eens wat garages bezoeken die er eentje hebben staan. Kan ik alvast kijken of ik er op het eerste oog nog wat van vind. :)

Reind

Bericht door Reind » 20 jun 2013, 08:51

In het excel bestandje geef je aan de Megane helemaal geweldig te vinden. Nu zijn ze bij onze oosterburen een stuk goedkoper dan hier. Voor een budget van €7.500 komt je een heel eind.

Zie link http://suchen.mobile.de/auto-inserat/re ... res=EXPORT

ErikS

Bericht door ErikS » 20 jun 2013, 10:33

JasperM

Bericht door JasperM » 20 jun 2013, 10:55

@Reind: Hmmm, dat maakt hem toch wel weer wat interessanter. Hoewel ik het uiterlijk nog steeds niet geweldig vind, lijken mij de rijeigenschappen op en om het circuit wel tof... Moet wel even uitzoeken of het maandelijks te doen is.

@ErikS: Die vind ik inderdaad mooi, maar die heeft vroeger een flinke schade gehad; http://imageshack.us/a/img441/5811/01sbktc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 20 jun 2013, 10:57

Als je echt interesse hebt in een megane rs moet je even op de rtc kijken, daar zit iemand die houdt een register bij en kent van een hele hoop rs-en de geschiedenis.
Ook voor de reële kosten zitten daar genoeg kenners.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 20 jun 2013, 11:32

Misschien iets geheel anders, ik sta namelijk ook beetje te kijken voor zelfde prijs klassen. Nou hoef ik niet perse meerdere mensen te kunnen vervoeren. Maar ik kijk toch wel heel erg naar bijvoorbeeld een Nissan 200SX... of auto's als een EvoIV of EvoV.....

JasperM

Bericht door JasperM » 20 jun 2013, 12:22

Luco schreef:Als je echt interesse hebt in een megane rs moet je even op de rtc kijken, daar zit iemand die houdt een register bij en kent van een hele hoop rs-en de geschiedenis.
Ook voor de reële kosten zitten daar genoeg kenners.
Heb je gelijk in, via dat register kwam ik er ook achter dat die ene voordelige een schadeauto was.
De aanschaf is wel nog steeds wat meer als de Fiesta, en ook de maandelijkse kosten zijn toch weer 50-60 euro meer. Is geen ramp, maar wel iets om even overna te denken.
Jeroen K. schreef:Misschien iets geheel anders, ik sta namelijk ook beetje te kijken voor zelfde prijs klassen. Nou hoef ik niet perse meerdere mensen te kunnen vervoeren. Maar ik kijk toch wel heel erg naar bijvoorbeeld een Nissan 200SX... of auto's als een EvoIV of EvoV.....
Iemand wilde zijn Nederlandse (aangepaste, maar welke mods weet ik nog niet) Nissan Silvia 14a inruilen op mijn Mazda... Dus als je interesse hebt in zo'n model... Wie weet!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 jun 2013, 12:35

Ik zou de mx5 gewoon houden. Die andere auto's zijn in financieel opzicht amper een verbetering.

ErikS

Bericht door ErikS » 20 jun 2013, 12:40

Petrolhead Tom schreef:Ik zou de mx5 gewoon houden. Die andere auto's zijn in financieel opzicht amper een verbetering.
Dat was de fieste ST ook niet bij jou tov de BMW! :tong: :df:

dvh

Bericht door dvh » 20 jun 2013, 12:47

Tom z'n spaarpot is inmiddels helemaal leeg sinds hij de bmw weg deed vanuit kostenperspectief ..

:D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 jun 2013, 12:50

dvh schreef:Tom z'n spaarpot is inmiddels helemaal leeg sinds hij de bmw weg deed vanuit kostenperspectief ..

:D
Klopt. :(

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 20 jun 2013, 12:56

JasperM schreef:
Jeroen K. schreef:Misschien iets geheel anders, ik sta namelijk ook beetje te kijken voor zelfde prijs klassen. Nou hoef ik niet perse meerdere mensen te kunnen vervoeren. Maar ik kijk toch wel heel erg naar bijvoorbeeld een Nissan 200SX... of auto's als een EvoIV of EvoV.....
Iemand wilde zijn Nederlandse (aangepaste, maar welke mods weet ik nog niet) Nissan Silvia 14a inruilen op mijn Mazda... Dus als je interesse hebt in zo'n model... Wie weet!
Silvia S14 of een 200SX S14... daar zit (dacht ik) wel een flink verschil in ;)... Kan zelf op gaspedaal geen Silvia S14 vinden alleen 2x een S15, en die zijn mij nog gewoon flink te duur helaas (met oog op studie)... Heeft hij de zijne ergens tekoop staan? zoja heb je daar toevallig een link van? mag ook per PM

Reind

Bericht door Reind » 20 jun 2013, 14:31

Ik vind die Renault Megane erg gaaf. Je ziet ze nooit rijden en biedt volgens de reviews meer rijplezier dan de veel duurdere VW GTI. Daarbij komt dat hij ruim is (met twee kids wel handig :) )en aantrekkelijk geprijst. Het uiterlijk is apart en misschien niet een regelrechte beauty maar dat maakt hem voor mij juist extra begeerlijk. Kortom, mooie opvolger van de clio van de vrouw!

Luco, als echt fransofiel kun je ons vast wel vertellen wat de verschillen zijn tussen de Megane Sport en Megane RS. Ik zat wat filmpjes te kijken en daar hadden ze het er over dat deze megane (welke weet ik niet precies) veel beter was dan die vorige megane 225. Waar hebben ze het over?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 jun 2013, 15:11

JasperM schreef:@Reind: Hmmm, dat maakt hem toch wel weer wat interessanter. Hoewel ik het uiterlijk nog steeds niet geweldig vind, lijken mij de rijeigenschappen op en om het circuit wel tof... Moet wel even uitzoeken of het maandelijks te doen is.

@ErikS: Die vind ik inderdaad mooi, maar die heeft vroeger een flinke schade gehad; http://imageshack.us/a/img441/5811/01sbktc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
zo daar is inderdad een beste hoek uit gereden!

maar opzich zo'n Megane RS inderdaad wel een gave kar :df:

Luco

Bericht door Luco » 20 jun 2013, 15:27

Reind schreef:Ik vind die Renault Megane erg gaaf. Je ziet ze nooit rijden en biedt volgens de reviews meer rijplezier dan de veel duurdere VW GTI. Daarbij komt dat hij ruim is (met twee kids wel handig :) )en aantrekkelijk geprijst. Het uiterlijk is apart en misschien niet een regelrechte beauty maar dat maakt hem voor mij juist extra begeerlijk. Kortom, mooie opvolger van de clio van de vrouw!

Luco, als echt fransofiel kun je ons vast wel vertellen wat de verschillen zijn tussen de Megane Sport en Megane RS. Ik zat wat filmpjes te kijken en daar hadden ze het er over dat deze megane (welke weet ik niet precies) veel beter was dan die vorige megane 225. Waar hebben ze het over?
Als ik het goed heb heeft dat voornamelijk te maken met het onderstel, maar zoveel weet ik ook niet van dat moderne spul, ik vind het oude spul veel leuker :)

JasperM

Bericht door JasperM » 20 jun 2013, 17:23

Petrolhead Tom schreef:Ik zou de mx5 gewoon houden. Die andere auto's zijn in financieel opzicht amper een verbetering.
Ivm alle aanpassingen is de MX-5 all-risk verzekerd en dat kost veel flappen. Bovendien is hij niet praktisch genoeg meer voor mijn huidige eisen. Iets anders moet er dus zeker komen.
jeroen K schreef:Silvia S14 of een 200SX S14... daar zit (dacht ik) wel een flink verschil in ;)... Kan zelf op gaspedaal geen Silvia S14 vinden alleen 2x een S15, en die zijn mij nog gewoon flink te duur helaas (met oog op studie)... Heeft hij de zijne ergens tekoop staan? zoja heb je daar toevallig een link van? mag ook per PM
Ik heb hem een berichtje gestuurd dus zodra ik meer weet PM ik je!

@Algemeen; De Megane blijft zeker nog even in de lijst, al blijf ik de Fiesta ST ook best geinig vinden...

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 20 jun 2013, 18:27

JasperM schreef:
jeroen K schreef:Silvia S14 of een 200SX S14... daar zit (dacht ik) wel een flink verschil in ;)... Kan zelf op gaspedaal geen Silvia S14 vinden alleen 2x een S15, en die zijn mij nog gewoon flink te duur helaas (met oog op studie)... Heeft hij de zijne ergens tekoop staan? zoja heb je daar toevallig een link van? mag ook per PM
Ik heb hem een berichtje gestuurd dus zodra ik meer weet PM ik je!
Graag!

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 20 jun 2013, 18:36

Luco schreef:
Reind schreef:Ik vind die Renault Megane erg gaaf. Je ziet ze nooit rijden en biedt volgens de reviews meer rijplezier dan de veel duurdere VW GTI. Daarbij komt dat hij ruim is (met twee kids wel handig :) )en aantrekkelijk geprijst. Het uiterlijk is apart en misschien niet een regelrechte beauty maar dat maakt hem voor mij juist extra begeerlijk. Kortom, mooie opvolger van de clio van de vrouw!

Als ik het goed heb heeft dat voornamelijk te maken met het onderstel, maar zoveel weet ik ook niet van dat moderne spul, ik vind het oude spul veel leuker :)
Volgens mij 'moet' er gewoon R26 in de naam zitten. De eerste waren schijnbaar wat aan de softe kant.

http://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9gane_Renault_Sport" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 27 jun 2013, 22:38

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Reind

Bericht door Reind » 28 jun 2013, 11:00

Gaaf he zo'n Megane.

Dit is ook niet verkeerd

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... res=EXPORT

Plaats reactie