RS, M of AMG?
-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik kan mij de folder van de E30 M3 nog goed voor de geest halen met mooie E30 m3 dtm foto s erbij.
Nu komt straks de nieuwe E92 M3 weet je voor foto s in die folder staan. De M3 staat geparkeerd langs de boulevard met mooie luxe jachten erbij.
Wat ik wil aangeven is dat Motorsport niet meer is wat het ooit was. En tuurlijk zijn het snelle sedans en coupe s. En dat levert hun meer cash op. Snap ik ook wel. Maar ga dan niet pretenderen dat het motorsport is, want dat staat mijlen ver van de hedendaagse types af. Waar de E30 m3 een homolatie special was is de m3 hedendaags een opsomming van veel luxe veel kg en veel pk en te hoog geprijsd voor wat het is.
Nu komt straks de nieuwe E92 M3 weet je voor foto s in die folder staan. De M3 staat geparkeerd langs de boulevard met mooie luxe jachten erbij.
Wat ik wil aangeven is dat Motorsport niet meer is wat het ooit was. En tuurlijk zijn het snelle sedans en coupe s. En dat levert hun meer cash op. Snap ik ook wel. Maar ga dan niet pretenderen dat het motorsport is, want dat staat mijlen ver van de hedendaagse types af. Waar de E30 m3 een homolatie special was is de m3 hedendaags een opsomming van veel luxe veel kg en veel pk en te hoog geprijsd voor wat het is.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt Andre maar M en Motorsport zijn al sinds 1993 ofzo gescheiden divisies. Dus dat die niks met elkaar te maken hebben is ook niet nieuws.
ik denk ook niet dat we de denkfout moeten maken dat M of RS of AMG ook maar iets met motorsport heeft te maken. Neem de e46 M3, die auto is (behalve heel even in het begin van de american Le mans series maar daar kom die niet meekomen en al snel kwam de V8) nooit ingezet als motorsportauto (GTR V8 buiten beschouwing gelaten). De WTCC 320i's zijn wat dat betreft de motorsport vaandeldragers van BMW.
Als ik in mijn M3 rij heb ik helemaal geen motorsport gevoel. Wat ik wel ervaar is een fantastisch rijdende auto met een sublieme motor, een auto die me het gevoel geeft dat ik in iets bijzonders rij, Plenty of power heeft, een wegligging die mischien niet vergelijkbaar is met een Lotus elise ofzo maar wel bovengemiddeld goed is. En vooral een auto die ik altijd mooi vind. Dat is voor mij M, het beste wat BMW standaard kan bieden en behoort zelfs tot het beste wat de auto industrie überhaupt kan bieden en dan bedoel ik als totaal package. De perfecte straatauto bestaat niet maar een M komt wel verdomd dicht in de buurt, natuurlijk moet ie wel een Bravo voor zich dulden
baas boven baas
Andre's referentie is totaal anders dan van de meeste mensen hier, als je eenmaal op het hoogste niveau raced dan kijk je heel anders tegen straatauto's aan. Dan ga je ergeren aan de tekortkomingen waar je wel dik voor moet betalen, juist bij die elite club jes van M, RS en AMG.
Een goedkopere BMW tweaken want waarom nog duur als het toch niet aan je verwachting voldoet is dan de beste oplossing. Een 130i aanpassen is veel voordeliger en je hebt een beter resultaat. Het is maar goed dat die mogelijkheid er nog is. Wat dat betreft is het doorschuiven van de modellen in de range een goede zaak geweest. Een 3 serie moest naar een hoger plan, en daardoor kwam er ruimte aan de onderzijde vrij voor een 1 serie en gelukkig ook nog met een superlekker motortje.
Veel mensen zijn toch bereid om extra voor M te betalen, niet alleen nieuw maar ook gebruikt, in het laatste geval word het allemaal wel wat interssanter om een M te rijden. Een nieuwe M5 kost 150000 euro, 1 van een jaar oud 85000 euro, sneller kun je het niet verdienen als je toch een M wilt rijden. Of neem nu onze beroemde apeldoorn M3, 39000 euro. Daar koop je net een aangeklede 120d voor. Kijk dan word het allemaal wel wat leuker om een M3 te kopen.
Voor mij was een M3 altijd een soort van jongensdroom OOK ingegeven door die eerste e30 M3, heel soms denk ik wel eens zal ik er een e30 M3 bijkopen. Maar ik heb mijn jongensdroom ingevuld met mijn huidige M3. Dik geld allemaal MAAR nog geen seconde spijt van gehad. En dat is toch het mooiste ? Een auto die je het gevoel geeft dat je je centen optimaal hebt besteed dat zijn niet veel auto's die dat kunnen waarmaken.
Maar niet alles waar M opstaat doet me wat, het ritje in de M6 staat me nog vers in het geheugen, zo'n M hoef ik ook niet. Alles heeft zijn kanten.
Elke merk heeft gewoon kroonjuwelen nodig, Opel heeft OPC, Subaru heeft STi, Seat heeft zijn cupra's, kortom ELK zichzelf respecterend merk, heeft een lijn die aan de sportievste verwachtingen van de merk moeten voldoen.
De term M is marketing klopt als een bus, onze hele westerse consumptie maatschappij hangt vast aan de marketing, is dat vies ? nee natuurlijk niet, zonder marketing geen begeerte, zonder begeerte geen aanbod zonder aanbod een heel saai leven met veel geld wat je niet aan leuke dingen kan uitgeven. Niemand kan meer dan 5 biefstukken per dag vreten. En dan ben je 43, klap je in elkaar en blijk je ernstige darmkanker te hebben (vandaag weer zo'n verhaal gehoort) Ik leef liever voor de leuke dingen in het leven dan dat ik moet leven met geld wat ik niet kan/wil uitgeven omdat er mischien wel eens sprake kan zijn van marketing.
Alles is marketing de vraag is alleen in hoeverre ben je bereid om er geld aan uit te geven. Dat is een keus die jezelf maakt, maar ga nou niet de marketingsafdelingen de schuld geven dat ze zitten te azen op jou centen, want er is maar 1 iemand die beslist of jij je geld uitgeeft en dat ben je zelf.
ik denk ook niet dat we de denkfout moeten maken dat M of RS of AMG ook maar iets met motorsport heeft te maken. Neem de e46 M3, die auto is (behalve heel even in het begin van de american Le mans series maar daar kom die niet meekomen en al snel kwam de V8) nooit ingezet als motorsportauto (GTR V8 buiten beschouwing gelaten). De WTCC 320i's zijn wat dat betreft de motorsport vaandeldragers van BMW.
Als ik in mijn M3 rij heb ik helemaal geen motorsport gevoel. Wat ik wel ervaar is een fantastisch rijdende auto met een sublieme motor, een auto die me het gevoel geeft dat ik in iets bijzonders rij, Plenty of power heeft, een wegligging die mischien niet vergelijkbaar is met een Lotus elise ofzo maar wel bovengemiddeld goed is. En vooral een auto die ik altijd mooi vind. Dat is voor mij M, het beste wat BMW standaard kan bieden en behoort zelfs tot het beste wat de auto industrie überhaupt kan bieden en dan bedoel ik als totaal package. De perfecte straatauto bestaat niet maar een M komt wel verdomd dicht in de buurt, natuurlijk moet ie wel een Bravo voor zich dulden


Andre's referentie is totaal anders dan van de meeste mensen hier, als je eenmaal op het hoogste niveau raced dan kijk je heel anders tegen straatauto's aan. Dan ga je ergeren aan de tekortkomingen waar je wel dik voor moet betalen, juist bij die elite club jes van M, RS en AMG.
Een goedkopere BMW tweaken want waarom nog duur als het toch niet aan je verwachting voldoet is dan de beste oplossing. Een 130i aanpassen is veel voordeliger en je hebt een beter resultaat. Het is maar goed dat die mogelijkheid er nog is. Wat dat betreft is het doorschuiven van de modellen in de range een goede zaak geweest. Een 3 serie moest naar een hoger plan, en daardoor kwam er ruimte aan de onderzijde vrij voor een 1 serie en gelukkig ook nog met een superlekker motortje.
Veel mensen zijn toch bereid om extra voor M te betalen, niet alleen nieuw maar ook gebruikt, in het laatste geval word het allemaal wel wat interssanter om een M te rijden. Een nieuwe M5 kost 150000 euro, 1 van een jaar oud 85000 euro, sneller kun je het niet verdienen als je toch een M wilt rijden. Of neem nu onze beroemde apeldoorn M3, 39000 euro. Daar koop je net een aangeklede 120d voor. Kijk dan word het allemaal wel wat leuker om een M3 te kopen.
Voor mij was een M3 altijd een soort van jongensdroom OOK ingegeven door die eerste e30 M3, heel soms denk ik wel eens zal ik er een e30 M3 bijkopen. Maar ik heb mijn jongensdroom ingevuld met mijn huidige M3. Dik geld allemaal MAAR nog geen seconde spijt van gehad. En dat is toch het mooiste ? Een auto die je het gevoel geeft dat je je centen optimaal hebt besteed dat zijn niet veel auto's die dat kunnen waarmaken.
Maar niet alles waar M opstaat doet me wat, het ritje in de M6 staat me nog vers in het geheugen, zo'n M hoef ik ook niet. Alles heeft zijn kanten.
Elke merk heeft gewoon kroonjuwelen nodig, Opel heeft OPC, Subaru heeft STi, Seat heeft zijn cupra's, kortom ELK zichzelf respecterend merk, heeft een lijn die aan de sportievste verwachtingen van de merk moeten voldoen.
De term M is marketing klopt als een bus, onze hele westerse consumptie maatschappij hangt vast aan de marketing, is dat vies ? nee natuurlijk niet, zonder marketing geen begeerte, zonder begeerte geen aanbod zonder aanbod een heel saai leven met veel geld wat je niet aan leuke dingen kan uitgeven. Niemand kan meer dan 5 biefstukken per dag vreten. En dan ben je 43, klap je in elkaar en blijk je ernstige darmkanker te hebben (vandaag weer zo'n verhaal gehoort) Ik leef liever voor de leuke dingen in het leven dan dat ik moet leven met geld wat ik niet kan/wil uitgeven omdat er mischien wel eens sprake kan zijn van marketing.
Alles is marketing de vraag is alleen in hoeverre ben je bereid om er geld aan uit te geven. Dat is een keus die jezelf maakt, maar ga nou niet de marketingsafdelingen de schuld geven dat ze zitten te azen op jou centen, want er is maar 1 iemand die beslist of jij je geld uitgeeft en dat ben je zelf.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
AMG staat bij mij op de eerste plaats omdat ze in mijn ogen niet veel van hun eigen filosofie afwijken.
Zeker de laatste jaren bruut veel power, dagelijks te gebruiken en goed in elkaar geschroefd. Wellicht dat de meningen over dat laatste verschillen. Mercs hebben altijd veel gewogen, een deel van het pakket.
Neem M van BMW. De E46 M3 is in mijn ogen de laatste echte, gewicht eigenlijk te hoog maar op het randje.
De E39 M5 is nauwelijks meer te vergelijken met de E34, welke een echte M is.
De E60 M5 hoe leuk ook heeft voor mij niets meer met de M van Motorsport te maken. Om nog maar te zwijgen over de M6 en godbetert de M6 Cabrio.
Motorsport sold out!
RS weet ik gewoonweg te weinig van. Audi/Quatrro/Coswarth maakt prachtig spul maar out of my league.
N.
Zeker de laatste jaren bruut veel power, dagelijks te gebruiken en goed in elkaar geschroefd. Wellicht dat de meningen over dat laatste verschillen. Mercs hebben altijd veel gewogen, een deel van het pakket.
Neem M van BMW. De E46 M3 is in mijn ogen de laatste echte, gewicht eigenlijk te hoog maar op het randje.
De E39 M5 is nauwelijks meer te vergelijken met de E34, welke een echte M is.
De E60 M5 hoe leuk ook heeft voor mij niets meer met de M van Motorsport te maken. Om nog maar te zwijgen over de M6 en godbetert de M6 Cabrio.
Motorsport sold out!
RS weet ik gewoonweg te weinig van. Audi/Quatrro/Coswarth maakt prachtig spul maar out of my league.
N.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Elmar schreef:Heeft Dacia niet speciale motorsport modellen?
En wat denk jezelf

http://www.motorsportarena.com/inhalt/m ... /index.asp
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- romo
- Berichten: 27094
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:De e46 vindt ik ook nog net het randje van M. Maar ik weet zeker dat de nieuwe m3 in het rijtje boten gaat vallen en dus ook voor mij geen echte M meer.
Dat kan je wel denken, maar das iets te vroeg, zeker weten doen we het in maart 2007. BMW heeft wel wat te winnen, maar nog meer te verliezen...................................allemaal speculatief, laten we maar afwachten welke boot te water wordt gelaten................................mischien dat het nog meevalt, ga je hem/haar zelfs nog dopen met Champagne en hem/haar een behouden vaart wensen................
Laatst gewijzigd door romo op 30 nov 2006, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
- Berichten: 16653
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
De nieuwe M3 gaat echt niet tegenvallen hoor, waarom zou dat zijn? Zoals al gezegd wordt, met de M3 heeft BMW veel te verliezen! De E46 is in Japan ook al de maatstaf, dat willen ze vast graag houden zo, lijkt me.
De E60 M5 is nauwelijks in gewicht gestegen tov de E39 M5, als BMW dat kunstje ook flikt bij de nieuwe M3 maar wel het vermogen laat stijgen met een 100 paardjes, denk ik niet dat er reden tot klagen is 8)
De E60 M5 is nauwelijks in gewicht gestegen tov de E39 M5, als BMW dat kunstje ook flikt bij de nieuwe M3 maar wel het vermogen laat stijgen met een 100 paardjes, denk ik niet dat er reden tot klagen is 8)
- romo
- Berichten: 27094
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Precies..................................partyondude schreef:De nieuwe M3 gaat echt niet tegenvallen hoor, waarom zou dat zijn? Zoals al gezegd wordt, met de M3 heeft BMW veel te verliezen! De E46 is in Japan ook al de maatstaf, dat willen ze vast graag houden zo, lijkt me.
De E60 M5 is nauwelijks in gewicht gestegen tov de E39 M5, als BMW dat kunstje ook flikt bij de nieuwe M3 maar wel het vermogen laat stijgen met een 100 paardjes, denk ik niet dat er reden tot klagen is 8)
-
OnlineBram
- Berichten: 16653
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt Andre daar zitten ze ook keer op keer te hameren. Standaard set up te onderstuurd, schuld van de banden en het onderstel, en hij mist een sper voor de noodzakelijke tractie, voor ons niks nieuws, maar daar hameren ze het meeste op.
130i zou ook niet sportief genoeg zijn.
Maar de grote vraag is en blijft waarom heeft BMW niet alles uit de 130i gehaald. Zouden ze dan toch nog met een M variant komen ?
BMW moet zich gewoon iets aantrekken van de kritieken van sportauto.
Anyway voor mij altijd de 130i boven alles wat een turbo heeft in die klasse.
130i zou ook niet sportief genoeg zijn.

Maar de grote vraag is en blijft waarom heeft BMW niet alles uit de 130i gehaald. Zouden ze dan toch nog met een M variant komen ?
BMW moet zich gewoon iets aantrekken van de kritieken van sportauto.
Anyway voor mij altijd de 130i boven alles wat een turbo heeft in die klasse.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Punt is gewoon dat dingen als sperren enz de auto weer duurder maken, plus dat ze toch altijd wat te zeiken houden. Heb je een sper, zijn de banden weer niet goed. Heb je betere banden is het onderstel weer niet goed. Uiteindelijk kom je zo bij een M versie uit
M is ook niet heilig bij mijn eigen M3 is er ook van alles op gesleuteld om het naar mijn zin te maken. Maarja 99.9% van de BMW klanten zit daar gewoon niet op te wachten.

-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Sportauto kijkt sinds enige maanden wel degelijk naar de rij eigenschappen.
Zou de 130I prefereren boven de Mazda.
Heb al tegen Rico gezegd dat het imo een mini M3 is maar M is zeker niet zaligmakend.
Wie koopt er een M3 als er een 135 of 150 komt? Niemand behalve posers.
M is meer voor de buitenwereld dan voor rijders. Dan kom je idd uit op een Lotus, een Donkervoort of een kleine hatch. M3CSL daargelaten, 130Dre editie daargelaten.
N.
Zou de 130I prefereren boven de Mazda.
Heb al tegen Rico gezegd dat het imo een mini M3 is maar M is zeker niet zaligmakend.
Wie koopt er een M3 als er een 135 of 150 komt? Niemand behalve posers.
M is meer voor de buitenwereld dan voor rijders. Dan kom je idd uit op een Lotus, een Donkervoort of een kleine hatch. M3CSL daargelaten, 130Dre editie daargelaten.
N.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 22365
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Dan zijn er ontzettend veel posersNandor schreef: Wie koopt er een M3 als er een 135 of 150 komt? Niemand behalve posers.
M is meer voor de buitenwereld dan voor rijders. Dan kom je idd uit op een Lotus, een Donkervoort of een kleine hatch. M3CSL daargelaten, 130Dre editie daargelaten.

Ik denk dat de meeste mensen het totaalplaatje bij een M gewoon aanspreekt. Wie koopt er nou een nieuwe M5 om daarmee regelmatig een circuit op te zoeken.. niemand op een enkele gek na. Ze worden verkocht omdat ze behoorlijk full-options zijn, ze prima voor dagelijks gebruik zijn en onder die rechtervoet flink wat pk's zitten. En omdat die mensen het kunnen betalen. Een M3 zal natuurlijk wel wat eerder voor sportiviteit gekocht worden, maar echt niet alleen door posers, een auto kun je op meer punten beoordelen dan alleen sportiviteit... en een M3 is niet alleen daarop gericht.
-
- Berichten: 9474
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Op de één of andere manier zou ik echter (denk ik) nooit een auto kunnen kopen die op 2 gedachtes hinkt. Ik bedoel: zo'n M5 is een leuk technologisch wondertje maar wat is het nou? Het is geen sportauto, het is geen limo. Beetje vlees noch vis.
Ik heb het idee dat alles (zowel AMG, RS, M) met al hun modellen steeds meer opschuift richting het vlees noch vis idee. Uiteindelijk kom je dan (denk ik!) op een typisch Nederlands poldermodel model
, een compromis. Ik hou niet zo van compromissen, is het net niet.
Maar misschien denk ik teveel in hokjes
en ik heb wellicht ook geen recht van spreken met mijn auto (oude Golf 3).
Ik heb het idee dat alles (zowel AMG, RS, M) met al hun modellen steeds meer opschuift richting het vlees noch vis idee. Uiteindelijk kom je dan (denk ik!) op een typisch Nederlands poldermodel model

Maar misschien denk ik teveel in hokjes

-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
@Tom, Spot on!!Tom schreef:Dan zijn er ontzettend veel posersNandor schreef: Wie koopt er een M3 als er een 135 of 150 komt? Niemand behalve posers.
M is meer voor de buitenwereld dan voor rijders. Dan kom je idd uit op een Lotus, een Donkervoort of een kleine hatch. M3CSL daargelaten, 130Dre editie daargelaten.![]()
Ik denk dat de meeste mensen het totaalplaatje bij een M gewoon aanspreekt. Wie koopt er nou een nieuwe M5 om daarmee regelmatig een circuit op te zoeken.. niemand op een enkele gek na. Ze worden verkocht omdat ze behoorlijk full-options zijn, ze prima voor dagelijks gebruik zijn en onder die rechtervoet flink wat pk's zitten. En omdat die mensen het kunnen betalen. Een M3 zal natuurlijk wel wat eerder voor sportiviteit gekocht worden, maar echt niet alleen door posers, een auto kun je op meer punten beoordelen dan alleen sportiviteit... en een M3 is niet alleen daarop gericht.

De M3 is agressiever/sportiever dan een M5, zo wordt ie ook in de markt gezet.
En precies, M is niet alleen 100% (Motor)sport, als je dit wil koop je een:Ariel Atom/Lotus Exige/Donkie etc. etc.
M is een synthese van sport en bruikbaarheid. Het zijn gewoon ''echte'' auto's (iets wat je van een Ariel Atom/Donkie IMo niet echt kunt zeggen) met een (sterke) neiging naar sportiviteit. Maar ook luxe, gebruiksgemak etc.
En dan is het heel makkelijk in mijn ogen;
Wil je meer sport?? -->Koop een M van voor 1993, toen het nog Motorsport was.
Wil je meer een snelle, luxe GT --> Koop een nieuwere M.
Joep
PS IMO valt het wel mee een M voor de pats. Mijn ervaring is dat onze M3 maar weinig wordt herkend als iets speciaals. Ook nooit uitdagingen voor wedstrijdjes o.i.d.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten