RS, M of AMG?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

RS, M of AMG

Audi RS
21
33%
BMW M
39
62%
Mercedes-Benz AMG
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 63

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 nov 2006, 16:26

Ik kan mij de folder van de E30 M3 nog goed voor de geest halen met mooie E30 m3 dtm foto s erbij.

Nu komt straks de nieuwe E92 M3 weet je voor foto s in die folder staan. De M3 staat geparkeerd langs de boulevard met mooie luxe jachten erbij.

Wat ik wil aangeven is dat Motorsport niet meer is wat het ooit was. En tuurlijk zijn het snelle sedans en coupe s. En dat levert hun meer cash op. Snap ik ook wel. Maar ga dan niet pretenderen dat het motorsport is, want dat staat mijlen ver van de hedendaagse types af. Waar de E30 m3 een homolatie special was is de m3 hedendaags een opsomming van veel luxe veel kg en veel pk en te hoog geprijsd voor wat het is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 nov 2006, 17:28

Klopt Andre maar M en Motorsport zijn al sinds 1993 ofzo gescheiden divisies. Dus dat die niks met elkaar te maken hebben is ook niet nieuws.

ik denk ook niet dat we de denkfout moeten maken dat M of RS of AMG ook maar iets met motorsport heeft te maken. Neem de e46 M3, die auto is (behalve heel even in het begin van de american Le mans series maar daar kom die niet meekomen en al snel kwam de V8) nooit ingezet als motorsportauto (GTR V8 buiten beschouwing gelaten). De WTCC 320i's zijn wat dat betreft de motorsport vaandeldragers van BMW.

Als ik in mijn M3 rij heb ik helemaal geen motorsport gevoel. Wat ik wel ervaar is een fantastisch rijdende auto met een sublieme motor, een auto die me het gevoel geeft dat ik in iets bijzonders rij, Plenty of power heeft, een wegligging die mischien niet vergelijkbaar is met een Lotus elise ofzo maar wel bovengemiddeld goed is. En vooral een auto die ik altijd mooi vind. Dat is voor mij M, het beste wat BMW standaard kan bieden en behoort zelfs tot het beste wat de auto industrie überhaupt kan bieden en dan bedoel ik als totaal package. De perfecte straatauto bestaat niet maar een M komt wel verdomd dicht in de buurt, natuurlijk moet ie wel een Bravo voor zich dulden :wink: baas boven baas :lol:

Andre's referentie is totaal anders dan van de meeste mensen hier, als je eenmaal op het hoogste niveau raced dan kijk je heel anders tegen straatauto's aan. Dan ga je ergeren aan de tekortkomingen waar je wel dik voor moet betalen, juist bij die elite club jes van M, RS en AMG.

Een goedkopere BMW tweaken want waarom nog duur als het toch niet aan je verwachting voldoet is dan de beste oplossing. Een 130i aanpassen is veel voordeliger en je hebt een beter resultaat. Het is maar goed dat die mogelijkheid er nog is. Wat dat betreft is het doorschuiven van de modellen in de range een goede zaak geweest. Een 3 serie moest naar een hoger plan, en daardoor kwam er ruimte aan de onderzijde vrij voor een 1 serie en gelukkig ook nog met een superlekker motortje.

Veel mensen zijn toch bereid om extra voor M te betalen, niet alleen nieuw maar ook gebruikt, in het laatste geval word het allemaal wel wat interssanter om een M te rijden. Een nieuwe M5 kost 150000 euro, 1 van een jaar oud 85000 euro, sneller kun je het niet verdienen als je toch een M wilt rijden. Of neem nu onze beroemde apeldoorn M3, 39000 euro. Daar koop je net een aangeklede 120d voor. Kijk dan word het allemaal wel wat leuker om een M3 te kopen.

Voor mij was een M3 altijd een soort van jongensdroom OOK ingegeven door die eerste e30 M3, heel soms denk ik wel eens zal ik er een e30 M3 bijkopen. Maar ik heb mijn jongensdroom ingevuld met mijn huidige M3. Dik geld allemaal MAAR nog geen seconde spijt van gehad. En dat is toch het mooiste ? Een auto die je het gevoel geeft dat je je centen optimaal hebt besteed dat zijn niet veel auto's die dat kunnen waarmaken.

Maar niet alles waar M opstaat doet me wat, het ritje in de M6 staat me nog vers in het geheugen, zo'n M hoef ik ook niet. Alles heeft zijn kanten.

Elke merk heeft gewoon kroonjuwelen nodig, Opel heeft OPC, Subaru heeft STi, Seat heeft zijn cupra's, kortom ELK zichzelf respecterend merk, heeft een lijn die aan de sportievste verwachtingen van de merk moeten voldoen.

De term M is marketing klopt als een bus, onze hele westerse consumptie maatschappij hangt vast aan de marketing, is dat vies ? nee natuurlijk niet, zonder marketing geen begeerte, zonder begeerte geen aanbod zonder aanbod een heel saai leven met veel geld wat je niet aan leuke dingen kan uitgeven. Niemand kan meer dan 5 biefstukken per dag vreten. En dan ben je 43, klap je in elkaar en blijk je ernstige darmkanker te hebben (vandaag weer zo'n verhaal gehoort) Ik leef liever voor de leuke dingen in het leven dan dat ik moet leven met geld wat ik niet kan/wil uitgeven omdat er mischien wel eens sprake kan zijn van marketing.

Alles is marketing de vraag is alleen in hoeverre ben je bereid om er geld aan uit te geven. Dat is een keus die jezelf maakt, maar ga nou niet de marketingsafdelingen de schuld geven dat ze zitten te azen op jou centen, want er is maar 1 iemand die beslist of jij je geld uitgeeft en dat ben je zelf.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 nov 2006, 18:22

DIT IS PAS MARKETING :wink:

M van lekkere meukwijven

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 30 nov 2006, 19:11

Heeft Dacia niet speciale motorsport modellen?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 30 nov 2006, 19:13

AMG staat bij mij op de eerste plaats omdat ze in mijn ogen niet veel van hun eigen filosofie afwijken.
Zeker de laatste jaren bruut veel power, dagelijks te gebruiken en goed in elkaar geschroefd. Wellicht dat de meningen over dat laatste verschillen. Mercs hebben altijd veel gewogen, een deel van het pakket.

Neem M van BMW. De E46 M3 is in mijn ogen de laatste echte, gewicht eigenlijk te hoog maar op het randje.
De E39 M5 is nauwelijks meer te vergelijken met de E34, welke een echte M is.
De E60 M5 hoe leuk ook heeft voor mij niets meer met de M van Motorsport te maken. Om nog maar te zwijgen over de M6 en godbetert de M6 Cabrio.

Motorsport sold out!

RS weet ik gewoonweg te weinig van. Audi/Quatrro/Coswarth maakt prachtig spul maar out of my league.

N.

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 nov 2006, 19:25

De e46 vindt ik ook nog net het randje van M. Maar ik weet zeker dat de nieuwe m3 in het rijtje boten gaat vallen en dus ook voor mij geen echte M meer.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 nov 2006, 19:26

Elmar schreef:Heeft Dacia niet speciale motorsport modellen?

En wat denk jezelf :wink:

http://www.motorsportarena.com/inhalt/m ... /index.asp

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 30 nov 2006, 20:26

Omdat niemand anders er op gestemd heeft,

























heb ik maar op AMG gestemd :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 nov 2006, 22:01

Andre schreef:De e46 vindt ik ook nog net het randje van M. Maar ik weet zeker dat de nieuwe m3 in het rijtje boten gaat vallen en dus ook voor mij geen echte M meer.

Dat kan je wel denken, maar das iets te vroeg, zeker weten doen we het in maart 2007. BMW heeft wel wat te winnen, maar nog meer te verliezen...................................allemaal speculatief, laten we maar afwachten welke boot te water wordt gelaten................................mischien dat het nog meevalt, ga je hem/haar zelfs nog dopen met Champagne en hem/haar een behouden vaart wensen................
Laatst gewijzigd door romo op 30 nov 2006, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16653
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 30 nov 2006, 22:07

De nieuwe M3 gaat echt niet tegenvallen hoor, waarom zou dat zijn? Zoals al gezegd wordt, met de M3 heeft BMW veel te verliezen! De E46 is in Japan ook al de maatstaf, dat willen ze vast graag houden zo, lijkt me.

De E60 M5 is nauwelijks in gewicht gestegen tov de E39 M5, als BMW dat kunstje ook flikt bij de nieuwe M3 maar wel het vermogen laat stijgen met een 100 paardjes, denk ik niet dat er reden tot klagen is 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 nov 2006, 22:21

partyondude schreef:De nieuwe M3 gaat echt niet tegenvallen hoor, waarom zou dat zijn? Zoals al gezegd wordt, met de M3 heeft BMW veel te verliezen! De E46 is in Japan ook al de maatstaf, dat willen ze vast graag houden zo, lijkt me.

De E60 M5 is nauwelijks in gewicht gestegen tov de E39 M5, als BMW dat kunstje ook flikt bij de nieuwe M3 maar wel het vermogen laat stijgen met een 100 paardjes, denk ik niet dat er reden tot klagen is 8)
Precies..................................

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16653
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 30 nov 2006, 22:26

En daarbij is de nieuwe AUdi RS4 gewoon een serieuze bedreiging, laten we eerlijk wezen 8)

Als Autovisie en zelfs EVO lyrisch over die sjaak zijn, moet men in Munchen echt serieus aan de bak om iets goeds neer te zetten!

En dat is dus precies wat ze gaan doen 8)

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 dec 2006, 00:39

Het zijn straks de kg die daar antwoord op geven als munchen hun werk goed doet met de M3.

Ik wacht met smart als ie op de weegschaal rijdt.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 dec 2006, 00:42

Andre waarom blijf jij uerhaubt bij BMW en kijk je niet eens voor een Lotus Exige of zo. je loopt wel altijd over BMW's te zeiken maar je blijft ze wel kopen :lol:

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 dec 2006, 10:32

Een lotus exige is me te opzichtig. En voor daglijks gebruik niet zo geschikt.

Maar ik heb nu de agilste bmw en de minst zware met de dikste motor dus ben wel tevreden. Maar wel apart dat ie auto niet van M komt maar van bmw zelf.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 dec 2006, 10:38

In een vergelijkende test in sportauto tegen een S3 en Mazda 3 MPS kreeg de 130i er weer flink van langs :cry: Lijkt wel of sportauto is structureels tegen een 130i heeft :?

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 dec 2006, 10:47

Tja rico.

Dat zal allemaal wel. Zij kijken niet alleen naar rij eigenschappen.

En een 130i heeft gewoon een sper nodig. Ik weet zeker als bmw een 25% sperretje af fabriek er onder zou hebben dat men lovend is qua rijden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 dec 2006, 10:53

Klopt Andre daar zitten ze ook keer op keer te hameren. Standaard set up te onderstuurd, schuld van de banden en het onderstel, en hij mist een sper voor de noodzakelijke tractie, voor ons niks nieuws, maar daar hameren ze het meeste op.

130i zou ook niet sportief genoeg zijn. :roll:

Maar de grote vraag is en blijft waarom heeft BMW niet alles uit de 130i gehaald. Zouden ze dan toch nog met een M variant komen ?

BMW moet zich gewoon iets aantrekken van de kritieken van sportauto.

Anyway voor mij altijd de 130i boven alles wat een turbo heeft in die klasse.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 dec 2006, 11:49

Punt is gewoon dat dingen als sperren enz de auto weer duurder maken, plus dat ze toch altijd wat te zeiken houden. Heb je een sper, zijn de banden weer niet goed. Heb je betere banden is het onderstel weer niet goed. Uiteindelijk kom je zo bij een M versie uit :lol: M is ook niet heilig bij mijn eigen M3 is er ook van alles op gesleuteld om het naar mijn zin te maken. Maarja 99.9% van de BMW klanten zit daar gewoon niet op te wachten.

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 dec 2006, 12:51

Klopt en als de 130i een M was geweest kost ie minimaal 60k euro.

En die prijs haal ik nu lang niet met een super sper intrax race onderstel Recaro stoel semi slicks race remblokken.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 01 dec 2006, 13:53

Sportauto kijkt sinds enige maanden wel degelijk naar de rij eigenschappen.
Zou de 130I prefereren boven de Mazda.

Heb al tegen Rico gezegd dat het imo een mini M3 is maar M is zeker niet zaligmakend.
Wie koopt er een M3 als er een 135 of 150 komt? Niemand behalve posers.

M is meer voor de buitenwereld dan voor rijders. Dan kom je idd uit op een Lotus, een Donkervoort of een kleine hatch. M3CSL daargelaten, 130Dre editie daargelaten.

N.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 01 dec 2006, 21:25

M5 V10 komt ook in station of is er al in Station uitvoering ;)

Tom
Berichten: 22365
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 01 dec 2006, 21:37

Nandor schreef: Wie koopt er een M3 als er een 135 of 150 komt? Niemand behalve posers.

M is meer voor de buitenwereld dan voor rijders. Dan kom je idd uit op een Lotus, een Donkervoort of een kleine hatch. M3CSL daargelaten, 130Dre editie daargelaten.
Dan zijn er ontzettend veel posers :lol:

Ik denk dat de meeste mensen het totaalplaatje bij een M gewoon aanspreekt. Wie koopt er nou een nieuwe M5 om daarmee regelmatig een circuit op te zoeken.. niemand op een enkele gek na. Ze worden verkocht omdat ze behoorlijk full-options zijn, ze prima voor dagelijks gebruik zijn en onder die rechtervoet flink wat pk's zitten. En omdat die mensen het kunnen betalen. Een M3 zal natuurlijk wel wat eerder voor sportiviteit gekocht worden, maar echt niet alleen door posers, een auto kun je op meer punten beoordelen dan alleen sportiviteit... en een M3 is niet alleen daarop gericht.

Wouter81
Berichten: 9474
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 01 dec 2006, 21:42

Op de één of andere manier zou ik echter (denk ik) nooit een auto kunnen kopen die op 2 gedachtes hinkt. Ik bedoel: zo'n M5 is een leuk technologisch wondertje maar wat is het nou? Het is geen sportauto, het is geen limo. Beetje vlees noch vis.

Ik heb het idee dat alles (zowel AMG, RS, M) met al hun modellen steeds meer opschuift richting het vlees noch vis idee. Uiteindelijk kom je dan (denk ik!) op een typisch Nederlands poldermodel model :) , een compromis. Ik hou niet zo van compromissen, is het net niet.

Maar misschien denk ik teveel in hokjes :lol: en ik heb wellicht ook geen recht van spreken met mijn auto (oude Golf 3).

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 01 dec 2006, 21:55

Tom schreef:
Nandor schreef: Wie koopt er een M3 als er een 135 of 150 komt? Niemand behalve posers.

M is meer voor de buitenwereld dan voor rijders. Dan kom je idd uit op een Lotus, een Donkervoort of een kleine hatch. M3CSL daargelaten, 130Dre editie daargelaten.
Dan zijn er ontzettend veel posers :lol:

Ik denk dat de meeste mensen het totaalplaatje bij een M gewoon aanspreekt. Wie koopt er nou een nieuwe M5 om daarmee regelmatig een circuit op te zoeken.. niemand op een enkele gek na. Ze worden verkocht omdat ze behoorlijk full-options zijn, ze prima voor dagelijks gebruik zijn en onder die rechtervoet flink wat pk's zitten. En omdat die mensen het kunnen betalen. Een M3 zal natuurlijk wel wat eerder voor sportiviteit gekocht worden, maar echt niet alleen door posers, een auto kun je op meer punten beoordelen dan alleen sportiviteit... en een M3 is niet alleen daarop gericht.
@Tom, Spot on!! :D

De M3 is agressiever/sportiever dan een M5, zo wordt ie ook in de markt gezet.
En precies, M is niet alleen 100% (Motor)sport, als je dit wil koop je een:Ariel Atom/Lotus Exige/Donkie etc. etc.

M is een synthese van sport en bruikbaarheid. Het zijn gewoon ''echte'' auto's (iets wat je van een Ariel Atom/Donkie IMo niet echt kunt zeggen) met een (sterke) neiging naar sportiviteit. Maar ook luxe, gebruiksgemak etc.

En dan is het heel makkelijk in mijn ogen;

Wil je meer sport?? -->Koop een M van voor 1993, toen het nog Motorsport was.

Wil je meer een snelle, luxe GT --> Koop een nieuwere M.

Joep

PS IMO valt het wel mee een M voor de pats. Mijn ervaring is dat onze M3 maar weinig wordt herkend als iets speciaals. Ook nooit uitdagingen voor wedstrijdjes o.i.d.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten