
[06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Het schijnt mooi weer te worden. Vorige week was echt geweldig. Ik zou zo weer gaan, maar helaas, agenda is al gevuld. Bovendien hebben de bandjes (Michelin pilot sport alweather?) toch wel een tik gekregen, een tweede circuitmiddag gaat een probleem worden. Super Sports zijn al besteld 

- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
met 16 inschrijvers (en dus 6 tegelijk op de baan....) zijn er erg weinig uitrem momenten, denk ik zo.frankv schreef: @gert, zolang er maar een heldere briefing komt en duidelijk is dat het aan de snellere deelnemer is om fatsoenlijk te passeren, en er niet uitgeremd of afgesneden wordt, heb ik er all vertrouwen in
Mooie dag voor als je eens een keer op een circuit wil proberen, maar tot nu toe niet gedurfd hebt

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Ik ga toch ff zeiken. Fantastisch weer dat dit geregeld wordt, maar bovenstaande blijft voor meerdere interpretaties mogelijk. Het is niet perse zo dat de snellere rijder kan inschatten wat de lijn is van de langzamere deelnemer. Daarom moet je mijns inziens gewoon een duidelijke afspraak maken. Hoe dan ook zou je kunnen zeggen dat bovenstaande neerkomt op dat je gewoon alleen op het rechte stuk mag inhalen, want daar kan geen twijfel over de lijn zijn als iemand op een fatsoenlijk recht stuk kiest om links of rechts te houden om de ander er langs te laten. De rest is giswerk!Gert. schreef:Vanaf 12:00 is het mogelijk om in te schrijven in het Paddock restaurant.
Om 12:50 is er een briefing.
De regels bij DF met inhalen zijn makkelijk/duidelijk: de langzame rijder houdt zijn lijn aan (dus niet naar links/rechts uitwijken en geen richtingaanwijzers) de snellere rijder is verantwoordelijk voor het inhalen, hij mag dit zowel links als rechts doen en houdt een veilige afstand/marge aan.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Zolang de langzamere deelnemer niet rijd en denkt als een vrouw is zijn lijn prima voorspelbaar.Ruben schreef:Het is niet perse zo dat de snellere rijder kan inschatten wat de lijn is van de langzamere deelnemer.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
@Ruben, mee eens, veiligste is mijns inziens, zoals het was namelijk de langzamere waar hij/zij veilig opzij kan voor de snellere auto ff naar links of rechts met de richting aan bv richting-aan naar rechts is naar rechts en visa versa.
dat geeft duidelijkheid en weet je zeker dat jullie elkaar gezien hebben, das denk het prettigste ook voor beide, de snellere auto moet voorrang(rekening houden met) verlenen aan de langzamere als het ware.
dat geeft duidelijkheid en weet je zeker dat jullie elkaar gezien hebben, das denk het prettigste ook voor beide, de snellere auto moet voorrang(rekening houden met) verlenen aan de langzamere als het ware.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Vind dit eigenlijk een onzinnige discussie worden, gewoon handelen naar inzicht, daarbij gebruikmakend van je gezonde verstand volstaat.
Ook de "snellere" rijder heeft veel werk en geld in zijn auto zitten en zit absoluut niet te wachten op schade's.
Het blijft per slot van rekening een trackday, hier valt niets te winnen..........................hooguit te verliezen.
Voor demolition derby's heb je Banger race's
, daarvoor ben je op een trackday aan het verkeerde adres.
Ook de "snellere" rijder heeft veel werk en geld in zijn auto zitten en zit absoluut niet te wachten op schade's.
Het blijft per slot van rekening een trackday, hier valt niets te winnen..........................hooguit te verliezen.
Voor demolition derby's heb je Banger race's

-
Onlinesmiley
- Berichten: 9586
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Oeh....engelse trackdag regels. Dat ligt gevoelig hier.Ruben schreef:Hoe dan ook zou je kunnen zeggen dat bovenstaande neerkomt op dat je gewoon alleen op het rechte stuk mag inhalen, want daar kan geen twijfel over de lijn zijn als iemand op een fatsoenlijk recht stuk kiest om links of rechts te houden om de ander er langs te laten. De rest is giswerk!

(ik ben er dol op, want verzekerd)
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Juist het opzij gaan voor een snellere auto kan gevaarlijke situaties opleveren, er staat niet voor niets dat er een veilige marge gehouden dient te worden en op de df dagen van de afgelopen jaren zijn hier nooit incidenten door ontstaan.
Discussie is naar mijn idee ook redelijk overbodig.
Discussie is naar mijn idee ook redelijk overbodig.
Laatst gewijzigd door Gert. op 05 apr 2013, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Waarom weer extra regeltjes toevoegen als het al zo lang goed gaat.
Rijd Mark Rutte zaterdag mee of zo.................................
Rijd Mark Rutte zaterdag mee of zo.................................

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
die "regeltjes" of beter gezegd, mogelijkheden waren er altijd al
niet dat het moet, maar kan duidelijk werken en er wordt vanuit gegaan dat je dan weet hoe je dat doet dus in rust met vol verstand zeg maar, dus niet gevaarlijk en natuurlijk waar het veilig kan wat ook logisch is
dus niks geen extra regels, dat werd al vaak zo gebruikt en gesteld bij DF dagen
zo, nu ga ik echt naar bed, ben door men lijst


niet dat het moet, maar kan duidelijk werken en er wordt vanuit gegaan dat je dan weet hoe je dat doet dus in rust met vol verstand zeg maar, dus niet gevaarlijk en natuurlijk waar het veilig kan wat ook logisch is

dus niks geen extra regels, dat werd al vaak zo gebruikt en gesteld bij DF dagen

zo, nu ga ik echt naar bed, ben door men lijst


- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Het enige wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dit, was overigens niet bij DF maar wel dezelfde regels.
En nog een sjaak die bijna achterin mn Golf dook omdat hij wel veel vermogen in z'n auto had maar vergeten was dat je ook hard moet kunnen remmen
maar dat was ook op een sjonnie-dag
En nog een sjaak die bijna achterin mn Golf dook omdat hij wel veel vermogen in z'n auto had maar vergeten was dat je ook hard moet kunnen remmen


- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Ruben, kom een keer op de trackday van DF, vind dat er super netjes gereden wordt.Ruben schreef:Ik ga toch ff zeiken. Fantastisch weer dat dit geregeld wordt, maar bovenstaande blijft voor meerdere interpretaties mogelijk. Het is niet perse zo dat de snellere rijder kan inschatten wat de lijn is van de langzamere deelnemer. Daarom moet je mijns inziens gewoon een duidelijke afspraak maken. Hoe dan ook zou je kunnen zeggen dat bovenstaande neerkomt op dat je gewoon alleen op het rechte stuk mag inhalen, want daar kan geen twijfel over de lijn zijn als iemand op een fatsoenlijk recht stuk kiest om links of rechts te houden om de ander er langs te laten. De rest is giswerk!Gert. schreef:Vanaf 12:00 is het mogelijk om in te schrijven in het Paddock restaurant.
Om 12:50 is er een briefing.
De regels bij DF met inhalen zijn makkelijk/duidelijk: de langzame rijder houdt zijn lijn aan (dus niet naar links/rechts uitwijken en geen richtingaanwijzers) de snellere rijder is verantwoordelijk voor het inhalen, hij mag dit zowel links als rechts doen en houdt een veilige afstand/marge aan.
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Hopelijk krijgen we er nog wat inschrijvingen bij, 2 uur rijden is eventueel ook mogelijk..
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Of dat nou zo'n goed idee is...PD power schreef:Ruben, kom een keer op de trackday van DF, vind dat er super netjes gereden wordt.
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Tjah met 5 auto's op Assen moet je toch wel je best gaan doen om elkaar te kunnen zien 

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
.
Laatst gewijzigd door Walter op 20 feb 2014, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
daNpy schreef:Tjah met 5 auto's op Assen moet je toch wel je best gaan doen om elkaar te kunnen zien
Daag me niet uit hè..............................wedden dat het me lukt?



- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Walter schreef:Mijn 2ct over die regeltjes:
Het maakt me niet uit welke regels we afspreken, als het maar duidelijk is en niemand mijn auto een tikkie geeft.
Ik ben zelf normaal niet zo snel en wat ik normaal doe als ik een snelle zie, is aan de kant gaan. Maar dat is dus blijkbaar niet goed. Vandaar dat het wel handig is dat vooraf gewoon eenduidige regeltjes worden afgesproken.
Niet dat het anders bij mij fout gaat denk ik, want ik ga niet zomaar in de bocht iemand voorbij. Het is voor mij geen race om waarbij elke ronde het snelst moet.
De regels zijn niet eens echt van belang, alles staat of valt met het geduld van de snelle jongens en ik denk dat het wel handig is om op je lijn te blijven als achterblijver, zodat je niet onverwachte beweging maakt.
Maar ik ben (wellich net als jij) geen die hard trackboy en zal dus niet voorop rijden, ik kies juist deze dag omdst je met zo weinig auto's kunt kiezen of je voor of na de andere rijders gaat rijden, je hebt zelf in de hand of je verkeer tegenkomt, moet goedkomen!
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Het is zo simpel.
De langzamere auto houd altijd zijn (de ideale) lijn en de snelle gaat er omheen. Heb je en auto met veel vermogen maar sta je straatbanden of rij je niet op de limiet dan lift je gewoon even op het rechte stuk als er een dedicated racer achter je zit met minder vermogen. Gaat eigenlijk altijd goed.
Wij zijn er morgen ook met de Ooperon cup auto.
De langzamere auto houd altijd zijn (de ideale) lijn en de snelle gaat er omheen. Heb je en auto met veel vermogen maar sta je straatbanden of rij je niet op de limiet dan lift je gewoon even op het rechte stuk als er een dedicated racer achter je zit met minder vermogen. Gaat eigenlijk altijd goed.
Wij zijn er morgen ook met de Ooperon cup auto.
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Kijk, Reind gaan jullie allemaal zeker tegen komen en zie je dan weer snel verdwijnen.



- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Ik heb de afgelopen jaren een redelijk aantal trackdays gedaan, maar ben niet de snelste. Voor iemand als ik zijn de Engelse regels het beste. De regel dat je ook buiten de rechte stukken mag inhalen zoals we bij DF doen is ook prima. Maar ik heb geleerd dat ik op mijn lijn blijf, de snellere gaat er maar fatsoenlijk langs.
Als je van je lijn afwijkt is dat niet alleen gevaarlijk voor de ander die misschien niet verwacht dat je gaat afwijken om hem er door te laten, maar ook voor jezelf is het gevaarlijk om net anders een bocht uit te komen dan hoe je dacht bij het ingaan.
Zo ben ik ooit vlak voor het scheivlak binnendoor rechts voorbij gestoken waardoor ik bovenop meer naar links uitkwam dan ik bedacht had, en dat was voor mij op het scheivlak toch wel een vervelend dingetje. Dus ik blijf op mijn lijn.
Het gevaar overigens bij het op je lijn blijven is dat mensen je uit gaan remmen, maar dat valt dan ook niet onder "er fatsoenlijk langs gaan", ik houd ze dus altijd wel in de gaten
Als je van je lijn afwijkt is dat niet alleen gevaarlijk voor de ander die misschien niet verwacht dat je gaat afwijken om hem er door te laten, maar ook voor jezelf is het gevaarlijk om net anders een bocht uit te komen dan hoe je dacht bij het ingaan.
Zo ben ik ooit vlak voor het scheivlak binnendoor rechts voorbij gestoken waardoor ik bovenop meer naar links uitkwam dan ik bedacht had, en dat was voor mij op het scheivlak toch wel een vervelend dingetje. Dus ik blijf op mijn lijn.
Het gevaar overigens bij het op je lijn blijven is dat mensen je uit gaan remmen, maar dat valt dan ook niet onder "er fatsoenlijk langs gaan", ik houd ze dus altijd wel in de gaten

- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Exact waarom we die regel aanhouden.
Uitremmen is tijdens een trackday ongewenst, wordt ook tijdens de briefing duidelijk vermeld.
Het is en blijft circuit rijden en alleen maar rechts (UK) of links (NL) inhalen doen we wel op de openbare weg.
Ik heb een aantal jaren terug met een engelse club 2 dagen spa gedaan en was erg verbaasd over die regels, daar werkte het wel. Kwam misschien omdat het ook redelijk rustig was....
Uitremmen is tijdens een trackday ongewenst, wordt ook tijdens de briefing duidelijk vermeld.
Het is en blijft circuit rijden en alleen maar rechts (UK) of links (NL) inhalen doen we wel op de openbare weg.
Ik heb een aantal jaren terug met een engelse club 2 dagen spa gedaan en was erg verbaasd over die regels, daar werkte het wel. Kwam misschien omdat het ook redelijk rustig was....

- Bijlagen
-
- DSC_216b.jpg (218.78 KiB) 1239 keer bekeken
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2
Tja, dat eeuwige gezeur snap ik ook niet zo goed.RVV schreef:@Ruben
Ik zou geeneens meedoen aan een trackday waar je op 'vermogen' elkaar voorbij kan.
Als je dan een, ik noem maar wat, 318IS heb is er geen zak aan.
Dan moet je het juist van je bochtensnelheden hebben, moet je elke keer je rem aanstampen.... Nee.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast