Proef rijden in de E46 M3 bij BMW Apeldoorn....mooi niet dus
-
Ben het eens met Dennis (Cavallino). Als dealers je lekker maken voor een wagen of merk, is de kans erg groot dat je die interesse blijft vasthouden totdat je budget er op aansluit. Goodwill heet dat.
Maarja, nogmaals...Dit is een occasion M3, ze worden niet meer gemaakt en het blijft natuurlijk ook 'fout' volk trekken. Je weet dus niet hoe testrijders met de wagen omgaan. De kans is groot dat ze gaan trappen of de wagen krom vouwen. Het blijven wel 340 pktjes op de achteras.
Tevens is het geen demowagen, dus ik vind proefritjes ook pas iets wat je doet als je hebt gepraat over de betaling van de wagen. Dan kan je er nog vanaf zien als die wagen toch niet lekker rijdt, maar dan weten beide partijen waar ze aan toe zijn. Lijkt me een zekere, eenvoudige en eerlijke manier van zaken doen.
Dat bedoel ik algemeen, niet in jouw situatie 'Partyondude' (weet je echte naam niet sorry). Blijkbaar was de verkoper overtuigd dat jullie opvolger de wagen zou kopen of waren de finaciële aspecten al besproken.
De manier van behandelen was inderdaad erg suf. Daar hoef je de dealer overigens niet op af te rekenen, het zijn maar vlotte loonslaven die op zaterdag hun boterhammetje verdienen. Die krijgen de opbrengsten van die M3 niet. Had hem om die reden ook compleet afgefikt als de verkoper zo'n houding heeft.
De eigenaar van de dealer zal hier ook absoluut niet blij mee zijn. Je kunt dus checken of hij achter dit standpunt staat. Indien dit het geval is, laten staan die M3. Zoniet, aparte vervolgafspraak maken. Ik geef Iilja gelijk dat je die wagen koopt en niet de dealer.
Maarja, nogmaals...Dit is een occasion M3, ze worden niet meer gemaakt en het blijft natuurlijk ook 'fout' volk trekken. Je weet dus niet hoe testrijders met de wagen omgaan. De kans is groot dat ze gaan trappen of de wagen krom vouwen. Het blijven wel 340 pktjes op de achteras.
Tevens is het geen demowagen, dus ik vind proefritjes ook pas iets wat je doet als je hebt gepraat over de betaling van de wagen. Dan kan je er nog vanaf zien als die wagen toch niet lekker rijdt, maar dan weten beide partijen waar ze aan toe zijn. Lijkt me een zekere, eenvoudige en eerlijke manier van zaken doen.
Dat bedoel ik algemeen, niet in jouw situatie 'Partyondude' (weet je echte naam niet sorry). Blijkbaar was de verkoper overtuigd dat jullie opvolger de wagen zou kopen of waren de finaciële aspecten al besproken.
De manier van behandelen was inderdaad erg suf. Daar hoef je de dealer overigens niet op af te rekenen, het zijn maar vlotte loonslaven die op zaterdag hun boterhammetje verdienen. Die krijgen de opbrengsten van die M3 niet. Had hem om die reden ook compleet afgefikt als de verkoper zo'n houding heeft.
De eigenaar van de dealer zal hier ook absoluut niet blij mee zijn. Je kunt dus checken of hij achter dit standpunt staat. Indien dit het geval is, laten staan die M3. Zoniet, aparte vervolgafspraak maken. Ik geef Iilja gelijk dat je die wagen koopt en niet de dealer.
-
Telefoongesprek met directeur of algemeen manager aanvragen over de gang van zaken en dat je absoluut niet tevreden bent. Niet veel meer in een brief zetten.
Niet dat slappe geouwehoer in een briefjes zetten, met een goed gesprek bereik je veel meer. Tenzij je gewoon even wilt afreageren en toch geen interesse in de wagen meer hebt.
Niet dat slappe geouwehoer in een briefjes zetten, met een goed gesprek bereik je veel meer. Tenzij je gewoon even wilt afreageren en toch geen interesse in de wagen meer hebt.
- Stéphane
Behalve dan bij Lexus in Breukelen. Ik heb destijds proefgereden in een IS200 en dat was ook een serieuze optie. Dealer belde me na een half uur of ik de auto terug kon brengen omdat er een klant was. En hij wist dat ik uit Rotterdam speciaal daarheen gereden was.Dennis Cavallino schreef:Bij Pon Porsche en Lexus is mijn ervaring dat ze daar zeggen: 'ook al kun je een auto nu niet betalen, we hopen dat u onze producten en service nog weet te herinneren als het moment daar is...'
That's the spirit.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik toch ook een klant ben: "Ja, maar...blablabla...." van zijn kant een heel l$l-verhaal over niets.
Ik heb de IS200 teruggebracht, sleutels op de balie gelegd en zonder een woord te zeggen daar weggelopen. Daar koop ik dus nooit een auto.
Ga ik wel naar Duifjes en kan hij hem bestellen.
-
Klopt deze M3 wel??
Volgens mij heb ik een tijd geleden in deze M3 proef gereden...was een heel apart verhaal.. Is hij ingeruild op een 6 serie??
Ik heb er nog diverse foto's van..is de km stand rond de 60.000?
Auto heeft volgens mij ook geen originele uitlaat meer..
Gr,
Niels
Ik heb er nog diverse foto's van..is de km stand rond de 60.000?
Auto heeft volgens mij ook geen originele uitlaat meer..
Gr,
Niels
-
Het betreft deze M3:
http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/ ... allic.html
http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/ ... allic.html
- Chuck
Hoi DF-ers, Ben een tijdje geleden ook geweest voor inruil van mijn Land Rover in Apeldoorn. Kwam toen ook helemaal uit Amsterdam. Om het verhaal kort te maken, zou dus teruggebeld worden zogenaamd maar nee hoor. Niet eens de moeite om terug te bellen dat het niet doorgaat, bel na anderhalve week terug, zeggen ze heb nog hier een klant die hem wil kopen. Toen dacht ik stop hem maar in je reet die M3!! Komen vast nog wel veel meer m3's als de nieuwe uitkomt. Service is te arrogant voor woorden, kom daar echt niet meer. Wacht volgend jaar wel totdat de nieuwe uitkomt:) Maar niet in apeldoorn!
Grt Chucker
Grt Chucker
-
Hier moet ik toch even tegengas geven.
Ben een paar weken terug ook bij die M3 geweest, samen met mijn vrouw, en ZONDER afspraak.
Komen daar op maandag middag binnen gelopen, en kregen een perfecte ontvangst!
Ik vertelde dat ik voor die M3 kwam, en meteen zitten en koffie.
Toen even de korting zonder inruil besproken, en BINNEN 10 minuten kon ik een proefrit maken!
Heb ik ook gedaan, verkoper ging even mee, geen punt want ik had geen rijbewijs of paspoort bij.
Toen hebben we afgesproken, dat ik er een nachtje over ging slapen, en de volgende dag belde de verkoper keurig terug.
Heb toen besloten om deze NIET te kopen, en verder te zoeken.
Maar niets dan lof voor de dealer, ze deden bij MIJ alles goed.
Ben een paar weken terug ook bij die M3 geweest, samen met mijn vrouw, en ZONDER afspraak.
Komen daar op maandag middag binnen gelopen, en kregen een perfecte ontvangst!
Ik vertelde dat ik voor die M3 kwam, en meteen zitten en koffie.
Toen even de korting zonder inruil besproken, en BINNEN 10 minuten kon ik een proefrit maken!
Heb ik ook gedaan, verkoper ging even mee, geen punt want ik had geen rijbewijs of paspoort bij.
Toen hebben we afgesproken, dat ik er een nachtje over ging slapen, en de volgende dag belde de verkoper keurig terug.
Heb toen besloten om deze NIET te kopen, en verder te zoeken.
Maar niets dan lof voor de dealer, ze deden bij MIJ alles goed.
-
- markk
-
Dat is dus ook zo bij PON VW en Audi,k moet echt zeggen dat ik daar erg goed over te spreken ben.Dennis Cavallino schreef:Bij Pon Porsche en Lexus is mijn ervaring dat ze daar zeggen: 'ook al kun je een auto nu niet betalen, we hopen dat u onze producten en service nog weet te herinneren als het moment daar is...'
That's the spirit.
- Desmond Prins
En bedankt he.Dennis Cavallino schreef:JE MOET NOOIT EEN 2e HANDS AUTO IN APELDOORN KOPEN!!!!!!!!!!!!
Dat is les 1 van de occassion markt
Les 2 is dat je ALTIJD gezeik hebt met autoverkopers uit Apeldoorn
Les 3 is dat je bijna ALTIJD opgelicht wordt door autoverkopers uit Apeldoorn.
Echt, ik heb nog NOOIT één positief verhaal gehoord van iemand die in Apeldoorn een occassion wilde kopen/heeft gekocht.
Het zijn allemaal boeven, merkdealers incluis!
Klaarblijkelijk ben ik dus crimineel in jullie ogen.......
- RVV
Mark ik WIL privé geen nieuwe M3 betalen. en zakelijk al helemaal niet.markk schreef:Hmm, klikt goed. Ik heb geen inruil (BoxsterS/EVO blijven en vrouw wil 206gti niet kwijt) en cash en een grote worst![]()
Wat dat laatste ermee te maken heeft snap ik alleen niet / wil ik niet snappen. Zeker een BMW rijders ding. Rico ?
Eerst 2007 zien, eerst volgende type M3 zien...
Mark.
- RVV
Pieter ik bedoel juist dat ie daarom niet zo snel weg weg zal zijn.Pieter///M3 schreef:Klopt wat jij zegt maar daar kun je alleen gebruik van maken als je worst van cash geld voor kunt houden .Rico v Velzen schreef:Had ik wel gedacht.
je hebt 1 ding mee, de klad zit er momenteel goed in bij de M3 handel.
Ik kwam er ook al snel achter dat inruil geen enkele zin heeft .
- Michel P
Jij werkt ook heel dicht bij de as van het kwaad der auto prutsers, de SleutelbloemstraatDesmond Prins schreef:En bedankt he.Dennis Cavallino schreef:JE MOET NOOIT EEN 2e HANDS AUTO IN APELDOORN KOPEN!!!!!!!!!!!!
Dat is les 1 van de occassion markt
Les 2 is dat je ALTIJD gezeik hebt met autoverkopers uit Apeldoorn
Les 3 is dat je bijna ALTIJD opgelicht wordt door autoverkopers uit Apeldoorn.
Echt, ik heb nog NOOIT één positief verhaal gehoord van iemand die in Apeldoorn een occassion wilde kopen/heeft gekocht.
Het zijn allemaal boeven, merkdealers incluis!
Klaarblijkelijk ben ik dus crimineel in jullie ogen.......

Met een precisiebombardament is ook de Saab vestiging weg

Denk dat het wel losloopt bij de merkdealers, maar voor de rest heeft Apeldoorn qua autohandel een bedenkelijke status.
Michel
- Desmond Prins
-
Dus het is allemaal JOUW schuldMarcelvv schreef:Ik vertelde dat ik voor die M3 kwam, en meteen zitten en koffie. Toen even de korting zonder inruil besproken, en BINNEN 10 minuten kon ik een proefrit maken! Heb toen besloten om deze NIET te kopen, en verder te zoeken.

Maar even serieus, met wat voor korting zijn ze akkoord gegaan en op welke grond (de reden dus)? Is daar een vaste regel in te ontdekken? Weet dat de marge op de ocassions en inruil vrij groot is, maar ben wel benieuwd naar de verschillende scenario's.
- Daniel
Ik kan me levendig voorstellen dat een dealer de golddiggers er een beetje uit wil filteren maar als je specifiek een afspraak voor die kar hebt gemaakt is het wel heel krom als je vervolgens eerst moet gaan bewijzen dat je hem wel kan betalen.
Elke winkel/dealer/handelaar die mij het gevoel geeft dat ik me gematst moet voelen dat ik zijn product uberhaupt _mag_ aanschaffen kan dat product lekker overdwars anaal bij zichzelf inbrengen. Dan ga ik wel naar een ander.
Bij Ekris kan ik in alles rijden wat ik wil, zolang er maar een beetje oprechte interesse is (hetzij ter aanschaf, hetzij ter informatie). Bij Jan de Jong hier om de hoek doen ze ook niet zo moeilijk (maar daar proberen ze je weer te tillen met de inruil, dus daar gaan we ook niet meer heen)
Die verkopers onderschatten gewoon wat ze aanrichten met dit soort arrogante behandelingen. Bij Audi Amsterdam werd ik toen ik twee jaar geleden aan het shoppen was voor een nieuwe leasebak gewoon de zaak uitgekeken toen ik 1200 euro leasebudget per maand stuk wilde slaan op een A4 of A3 SB 2.0 TDI. Ik moest toch echt niet denken dat ik dat kon betalen
Die ervaring weerhoudt mij ervan ooit nog maar te overwegen een auto bij die dealer aan te schaffen.
Overigens heb ik dan wel weer goede ervaringen met Audi in Deventer...die leenden mij voor mijn trouwdag probleemloos twee dagen een A8 3.0 TDI van dik 120k uit, terwijl ik daar niet eens klant ben
'k snap wel dat dat de uitzonderingen zijn maar zo'n dealer snapt tenminste nog dat investeren in een klant op de langere termijn gewoon loont. Zou ik in de markt zijn voor een dikke Audi dan zou ik allereerst bij die dealer gaan kijken.
Elke winkel/dealer/handelaar die mij het gevoel geeft dat ik me gematst moet voelen dat ik zijn product uberhaupt _mag_ aanschaffen kan dat product lekker overdwars anaal bij zichzelf inbrengen. Dan ga ik wel naar een ander.
Bij Ekris kan ik in alles rijden wat ik wil, zolang er maar een beetje oprechte interesse is (hetzij ter aanschaf, hetzij ter informatie). Bij Jan de Jong hier om de hoek doen ze ook niet zo moeilijk (maar daar proberen ze je weer te tillen met de inruil, dus daar gaan we ook niet meer heen)
Die verkopers onderschatten gewoon wat ze aanrichten met dit soort arrogante behandelingen. Bij Audi Amsterdam werd ik toen ik twee jaar geleden aan het shoppen was voor een nieuwe leasebak gewoon de zaak uitgekeken toen ik 1200 euro leasebudget per maand stuk wilde slaan op een A4 of A3 SB 2.0 TDI. Ik moest toch echt niet denken dat ik dat kon betalen

Overigens heb ik dan wel weer goede ervaringen met Audi in Deventer...die leenden mij voor mijn trouwdag probleemloos twee dagen een A8 3.0 TDI van dik 120k uit, terwijl ik daar niet eens klant ben

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Juist Daniël!
Ik was dus afgelopen zaterdag bij de Beier (BMW + Mini dealer). Was daar nog nooit geweest en had een beetje het idee dat ik daar de zaak uitgekeken zou worden, kwam zelfs aan in een erg oude Golf. Echter, ik was nog niet binnen en stond buiten bij de nieuwe Mini Cooper te kijken en een verkoper komt er net aangelopen en begint me toch een enthousiast en leuk verhaal over de nieuwe Mini. Wat er allemaal beter aan is enzo. Verder ook in de zaak netjes behandeld, personeel dat oprecht aardig en geïnteresseerd was. Viel me 100% mee allemaal. Een goede eerste indruk is zo belangrijk.
Ik was dus afgelopen zaterdag bij de Beier (BMW + Mini dealer). Was daar nog nooit geweest en had een beetje het idee dat ik daar de zaak uitgekeken zou worden, kwam zelfs aan in een erg oude Golf. Echter, ik was nog niet binnen en stond buiten bij de nieuwe Mini Cooper te kijken en een verkoper komt er net aangelopen en begint me toch een enthousiast en leuk verhaal over de nieuwe Mini. Wat er allemaal beter aan is enzo. Verder ook in de zaak netjes behandeld, personeel dat oprecht aardig en geïnteresseerd was. Viel me 100% mee allemaal. Een goede eerste indruk is zo belangrijk.
- Dennis Cavallino
@Daniel: Die ervaring heb ik ook met A-Point Amsterdam. Zowel bij Audi als Porsche. Ik kwam daar regelmatig, maar ik ga er echt niet graag heen.
Anderhalf jaar terug ben ik er gaan kijken voor een 2e hands A8/S8, omdat ik er even moest wachten. Ik was toen nog aan het kijken naar leasehokken, maar twijfelde nog, ik was me nog aan het orienteren, alles doorrekenen etc.. Uiteindelijk ging ook dat niet door, maar goed... that's life. Onder het mom van: ik wil zo'n A8/S8 graag, maar heb geen idee wanneer. Dat ook eerlijk gezegd tegen de verkoper. Ik had niet de intentie om een proefrit te maken o.i.d., die auto's ken ik wel.
Daar heb ik een uur mee zitten kletsen, dus heel mijn visie op A-point veranderde. Wat bleek, die vent was helemaal geen verkoper daar, maar hielp mee die dag omdat iedereen op vakantie of ziek was.
Toen vroeg ik mij dus hardop af, waarom hij wel klantvriendelijk was en de rest niet. Hij haalde zijn schouders op en moest lachen. Hele relaxte vent, die een A8 eigenlijk uit mijn hoofd heeft gepraat. Dus het kan zijn dat verkopers per dealerschap natuurlijk stricte regels krijgen opgelegd, om uit te stralen wat het bedrijf wil. Bij A-point is dat bijzonder arrogant.
Anderhalf jaar terug ben ik er gaan kijken voor een 2e hands A8/S8, omdat ik er even moest wachten. Ik was toen nog aan het kijken naar leasehokken, maar twijfelde nog, ik was me nog aan het orienteren, alles doorrekenen etc.. Uiteindelijk ging ook dat niet door, maar goed... that's life. Onder het mom van: ik wil zo'n A8/S8 graag, maar heb geen idee wanneer. Dat ook eerlijk gezegd tegen de verkoper. Ik had niet de intentie om een proefrit te maken o.i.d., die auto's ken ik wel.
Daar heb ik een uur mee zitten kletsen, dus heel mijn visie op A-point veranderde. Wat bleek, die vent was helemaal geen verkoper daar, maar hielp mee die dag omdat iedereen op vakantie of ziek was.

Toen vroeg ik mij dus hardop af, waarom hij wel klantvriendelijk was en de rest niet. Hij haalde zijn schouders op en moest lachen. Hele relaxte vent, die een A8 eigenlijk uit mijn hoofd heeft gepraat. Dus het kan zijn dat verkopers per dealerschap natuurlijk stricte regels krijgen opgelegd, om uit te stralen wat het bedrijf wil. Bij A-point is dat bijzonder arrogant.