Hoop echt dat dit gaat lopen
Coureur voor een uur
- Macboy
Re: Coureur voor een uur
Klinkt erg goed allemaal maar idd pas interessant als verzekering en eigen risico duidelijk is. Zijn er nog mogelijkheden voor andere prijzen bij 2 uur of meer ?
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Kan 'n 458 op 'n circuit niet?
Best of both worlds. Graag wil ik dan wel Afrojack of Sperdy als instructeur.
Als aandenken 'n reardiffusor van 'n echte 458 op m'n nachtkastje, kicke.
Best of both worlds. Graag wil ik dan wel Afrojack of Sperdy als instructeur.
Als aandenken 'n reardiffusor van 'n echte 458 op m'n nachtkastje, kicke.
-
OnlineLuco
Man, rechtuitrijden is voor jouw al een hele opgaveBram schreef:Mag ik voor dat geld ook proberen om een uur lang alle rondjes dwars rokend rond te glijden
- Peter Tunissen
Verzekering en eigen risico staat een paar posts terug.Macboy schreef:Klinkt erg goed allemaal maar idd pas interessant als verzekering en eigen risico duidelijk is. Zijn er nog mogelijkheden voor andere prijzen bij 2 uur of meer ?
Andere prijzen niet helaas; ja, ik kan het duurder maken, want waarschijnlijk kan het voor deze prijzen niet eens uit, maar ik wil graag zo snel mogelijk een begin maken en naar de situatie toe dat we op deze manier onze eigen circuitrijders opleiden, dus dan is het de investering wel waard...
- Petrolhead Tom
Peter Tunissen schreef:Verzekering en eigen risico staat een paar posts terug.Macboy schreef:Klinkt erg goed allemaal maar idd pas interessant als verzekering en eigen risico duidelijk is. Zijn er nog mogelijkheden voor andere prijzen bij 2 uur of meer ?
Andere prijzen niet helaas; ja, ik kan het duurder maken, want waarschijnlijk kan het voor deze prijzen niet eens uit, maar ik wil graag zo snel mogelijk een begin maken en naar de situatie toe dat we op deze manier onze eigen circuitrijders opleiden, dus dan is het de investering wel waard...
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
D'r zitten dus (semi)slicks onder?
Ik vond de E46 M3 op 't circuit altijd wel geinig toendertijd. Al denken anderen wel wat anders over de E46 M3 als boot en slecht insturend. Probeer 'n E9x M3 op 't circuit en je komt erachter hoe 'goed' de E46 was:)
Ik vond de E46 M3 op 't circuit altijd wel geinig toendertijd. Al denken anderen wel wat anders over de E46 M3 als boot en slecht insturend. Probeer 'n E9x M3 op 't circuit en je komt erachter hoe 'goed' de E46 was:)
Laatst gewijzigd door Robin op 21 mar 2013, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
Yep!Robin schreef:D'r zitten dus (semi)slicks onder?
En een E46 M3 Cup heeft altijd een handbak, dus voorlopig zullen er in ieder geval geen SMG auto's rondrijden.
- Petrolhead Tom
Ok thanks!
- daNpy
Leuk idee!
Goed bezig Peter (e.a.). Dit is voor beginnende rijders een leuke stap om te proeven of het echt wat voor ze is
Goed bezig Peter (e.a.). Dit is voor beginnende rijders een leuke stap om te proeven of het echt wat voor ze is
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Niet alleen voor beginners, maar juist interessant voor mensen die geen trackday auto + lasten willen dragen.
- WJ
Vind het ook erg leuk! Ook gedeeld op FB, denk dat er in mijn omgeving ook wel wat mensen zijn die dit graag een keertje zouden willen proberen.
- daNpy
Ook dat!indobesar schreef:Niet alleen voor beginners, maar juist interessant voor mensen die geen trackday auto + lasten willen dragen.
-
Rnd
Even voor de zekerheid om te checken dat ik het goed begrijp en er geen misverstand kan ontstaan. Eigen risico is € 1.750 of € 3.000 en kan worden afgekocht voor respectievelijk € 225 en € 300. Correct? Zoals het hierboven staat zou je kunnen denken dat je ondanks de verzekering toch nog een eigen risico hebt.Peter Tunissen schreef:Coolio!
De auto's rijden allemaal op semi-slicks; Kumho, Toyo of Federal.
Verzekeren kan, dat kost €225 voor de E36 325i en €300 voor de E46 M3 Cup. Het eigen risico is dan €1750 voor de E36 en €3000 voor de M3 Cup.
In feite rij je dat soort schades vrijwel nooit, dus dat lijkt me een beetje overkill.
Zodra DF Insurance live is, kunnen we ook wel kijken voor scherpere tarieven trouwens.
-
OnlineLuco
Arnoud schreef:Even voor de zekerheid om te checken dat ik het goed begrijp en er geen misverstand kan ontstaan. Eigen risico is € 1.750 of € 3.000 en kan worden afgekocht voor respectievelijk € 225 en € 300. Correct? Zoals het hierboven staat zou je kunnen denken dat je ondanks de verzekering toch nog een eigen risico hebt.Peter Tunissen schreef:Coolio!
De auto's rijden allemaal op semi-slicks; Kumho, Toyo of Federal.
Verzekeren kan, dat kost €225 voor de E36 325i en €300 voor de E46 M3 Cup. Het eigen risico is dan €1750 voor de E36 en €3000 voor de M3 Cup.
In feite rij je dat soort schades vrijwel nooit, dus dat lijkt me een beetje overkill.
Zodra DF Insurance live is, kunnen we ook wel kijken voor scherpere tarieven trouwens.
Volgens mij is het zo dat je gewoon de schade moet betalen, dus auto is niet verzekerd.
Voor bovengenoemde bedragen 225 en 300 is je maximale schade 1750 of 3000 euro
- Sperdy
Coureur voor 1 uur? Ik ben coureur voor het leven ...
- Hielke
Eerst maar eens een referentietijd van onder de 10 minuten neerzetten!Sperdy schreef:Coureur voor 1 uur? Ik ben coureur voor het leven ...
- Peter Tunissen
Dit klopt helemaal!Luco schreef:Volgens mij is het zo dat je gewoon de schade moet betalen, dus auto is niet verzekerd.
Het gaat hierbij overigens om schade aan de auto; schade aan het circuit is altijd voor eigen rekening.
Maar daar kan ik bij zegen, dat bij normaal rijgedrag de kans op schade ook vrijwel nul is.
De premies zijn overigens gebaseerd op een rijder; niet op de rijtijd. Dus als je bijv. twee of drie uur rijdt, dan blijft de premie gelijk...
- Bert ///M3
Goeie deal voor de verzekeraar dan
Zijn Koopman auto's, volgens mij hebben die ook een optionele verzekering in het programma zitten? Bij zo'n M3 in elk geval wel het overwegen waard, als je hem afschrijft kon je nog wel eens heel erg ziek worden van de rekening. De regelmatige rijder houd er wel rekening mee (en eigen auto's zijn al betaald, kan alleen maar naar 0 qua waarde
) maar als je als incidentele huurder wel iets om rekening mee te houden.
Verder qua prijzen dik in orde. Met zo'n M3 rammel je er in een uur met gemak een tank doorheen, doe even inschrijfgeld etc dan is 400 euro voor een uur gewoon in orde. Rij je zelf een circuitdag met zo'n auto dan moet je toch wel in de orde van 1500 euro per dag denken en dan heb je een hoop gedoe met transport preparatie etc en dan rij je meestal toch ook maar iets van 3-4 uur op een dag.
Verder qua prijzen dik in orde. Met zo'n M3 rammel je er in een uur met gemak een tank doorheen, doe even inschrijfgeld etc dan is 400 euro voor een uur gewoon in orde. Rij je zelf een circuitdag met zo'n auto dan moet je toch wel in de orde van 1500 euro per dag denken en dan heb je een hoop gedoe met transport preparatie etc en dan rij je meestal toch ook maar iets van 3-4 uur op een dag.
- Sperdy
Prima geregeld allemaal, maar het blijft toch uiteindelijk een duur grapje. Rij je je auto na de eerste bocht vol in de vangrail dan betaal je de vangrail, 300 euro en 3000 + 400 ( racedag). Dus ruim euro 5.000,- stukslaan na 10 minuten is geen probleemPeter Tunissen schreef:Dit klopt helemaal!Luco schreef:Volgens mij is het zo dat je gewoon de schade moet betalen, dus auto is niet verzekerd.
Het gaat hierbij overigens om schade aan de auto; schade aan het circuit is altijd voor eigen rekening.
Maar daar kan ik bij zegen, dat bij normaal rijgedrag de kans op schade ook vrijwel nul is.
De premies zijn overigens gebaseerd op een rijder; niet op de rijtijd. Dus als je bijv. twee of drie uur rijdt, dan blijft de premie gelijk...
Zeg, bestaat er ook zoiets als een duo-bestuurder. Dus één auto voor twee, dus alle kosten /2?
- Downforce Hans
Ben je er al achter welke kant je op moet rijden........?Sperdy schreef:Coureur voor 1 uur? Ik ben coureur voor het leven ...
- Peter Tunissen
Doe jij er 10 minuten over om bij de eerste bocht te komen...?Sperdy schreef:Prima geregeld allemaal, maar het blijft toch uiteindelijk een duur grapje. Rij je je auto na de eerste bocht vol in de vangrail dan betaal je de vangrail, 300 euro en 3000 + 400 ( racedag). Dus ruim euro 5.000,- stukslaan na 10 minuten is geen probleem
Autorijden is goedkoop, autoracen is gewoon duur. Voor het feit dat er geen restricties gelden en dat je zo hard mag rijden als je wil met deze auto's is het gewoon belachelijk goedkoop.
Mensen die zelf circuitrijden of een auto opgebouwd hebben, weten wat het kost en dat het voor deze prijs eigenlijk nooit uit kan (maar daarom is het ook een introductie aanbod).
En schade rijden kost altijd geld, of je dat nu op de openbare weg of op een circuit doet, met je eigen auto of met een huurauto. Beter dus om dat gewoon niet te doen en zo lastig is dat niet, want dit zijn heel toegankelijke, niet listige auto's.
-
OnlineLuco
Misschien dat je nog over de verzekering kan onderhandelen?
bv vaste prijs voor de hele dag ongeacht het aantal rijders, maakt de premie misschien wat aantrekkelijker?
Ik denk dat als j een beetje gas geeft je de banden na een 4 uur wel weg kan gooien, als je dan de benzine erbij optelt kom je volgens mij al tekort.
bv vaste prijs voor de hele dag ongeacht het aantal rijders, maakt de premie misschien wat aantrekkelijker?
Ik denk dat als j een beetje gas geeft je de banden na een 4 uur wel weg kan gooien, als je dan de benzine erbij optelt kom je volgens mij al tekort.
- Peter Tunissen
Verzekering kan ik als het goed is binnen nu en een paar weken zelf aanbieden, dus dat heeft nu niet zoveel zin om me druk over te maken...
Bovendien is dat gewoon niet onderhandelbaar met deze verzekeraar, dus dat is eigenlijk gewoon een geval jammer maar helaas.
Bovendien is dat gewoon niet onderhandelbaar met deze verzekeraar, dus dat is eigenlijk gewoon een geval jammer maar helaas.
-
OnlineLuco
Das pech, premie weg 
- @iko
Is nog altijd heel wat goedkoper dan eerst een eigen trackday auto bouwen, half jaar bezig zijn, 20.000,- uitgegeven hebben en die dan in dezelfde vangrail parkeren....Sperdy schreef: Prima geregeld allemaal, maar het blijft toch uiteindelijk een duur grapje. Rij je je auto na de eerste bocht vol in de vangrail dan betaal je de vangrail, 300 euro en 3000 + 400 ( racedag). Dus ruim euro 5.000,- stukslaan na 10 minuten is geen probleem![]()
Volgens mij is dit de perfecte manier om te starten met de autosport. Eerst maar eens ruiken of het wat voor je is.
Of juist voor meer ervaren mensen die 3x per jaar eens willen rijden.
En als je het te duur vindt, moet je volgens mij helemaal niet op een circuit willen rijden. Gisteren kon je er voor 18,- op lopen