Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
daNpy

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door daNpy » 25 mar 2013, 08:24

Gerwin Ring schreef:
haha zo zie je maar, jong en onervaren ;-)

Ik zal een nederlandse vlag op de auto laten schilderen, dan zie ik de NL vlaggen wel langs de baan :mrgreen:
Nederlandse vlaggen staan al genoeg op de baan :+

Ik heb er mijn zinnen al opgezet om 20 april naar de RCN te komen en dan kom ik ook wel in de pitstraat ;)

Hebben jullie wat ervaren mensen erbij want de RCN heeft nogal wat regeltjes (geschreven en ongeschreven) waardoor je dus snel punten kunt verliezen.

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 25 mar 2013, 09:19

daNpy schreef:
Gerwin Ring schreef:
haha zo zie je maar, jong en onervaren ;-)

Ik zal een nederlandse vlag op de auto laten schilderen, dan zie ik de NL vlaggen wel langs de baan :mrgreen:
Nederlandse vlaggen staan al genoeg op de baan :+

Ik heb er mijn zinnen al opgezet om 20 april naar de RCN te komen en dan kom ik ook wel in de pitstraat ;)

Hebben jullie wat ervaren mensen erbij want de RCN heeft nogal wat regeltjes (geschreven en ongeschreven) waardoor je dus snel punten kunt verliezen.
Philip en ik zijn zo groen als gras, maar de mannen van black falcon hebben natuurlijk veel ervaring. Ik heb alle regelemten al opgevraagd...even studeren. Maar ook veel ongeschreven regels?

Volg jij de RCN regelmatig / al lang?

Hielke

Bericht door Hielke » 25 mar 2013, 11:46

Gerwin Ring schreef:
Edit: er gaat nog iets niet helemaal goed: hier een linkje:

http://www.youtube.com/watch?v=I4lLKQOf ... e=youtu.be
1.59

Knap hoor met al dat geglibber van de achterkant erbij.

Leuk dat jullie echt gaan competitierijden. Werd ook wel een beetje tijd :wink:

daNpy

Bericht door daNpy » 25 mar 2013, 22:02

Gerwin Ring schreef:
Philip en ik zijn zo groen als gras, maar de mannen van black falcon hebben natuurlijk veel ervaring. Ik heb alle regelemten al opgevraagd...even studeren. Maar ook veel ongeschreven regels?

Ah juist die gasten hebben wel ervaring.
Ik volg de RCN sinds een jaar of 3, vrienden van me rijden mee en/of zitten bij een team daar voor RCN & VLN (ProSport).
Ben daarom ook met enige regelmaat te vinden in de pitstraten :)

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 25 mar 2013, 22:42

daNpy schreef:
Gerwin Ring schreef:

Ah juist die gasten hebben wel ervaring.
Ik volg de RCN sinds een jaar of 3, vrienden van me rijden mee en/of zitten bij een team daar voor RCN & VLN (ProSport).
Ben daarom ook met enige regelmaat te vinden in de pitstraten :)
even website bekeken, ziet er goed uit! wel allemaal auto's met de motor op een vreemde plek in de auto :mrgreen:

Ik zag zo snel geen nederlanders tussen de rijders, zijn je vrienden duitsers?

Ik moet mijn duits ook echt een beetje op gaan halen, is echt gênant. gelukkis spreken ze bij BF goed engels...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 mar 2013, 07:58

Gewoon ontzettend veel Duits praten. Zo heb ik het ook geleerd. Als Duitsers merken dat je je best doet maakt een verkeerde naamval ze niets uit. En als je dan wat handiger wordt in het praten komen die naamvallen vanzelf weer. :thumbup:

daNpy

Bericht door daNpy » 26 mar 2013, 20:58

Gerwin Ring schreef:
even website bekeken, ziet er goed uit! wel allemaal auto's met de motor op een vreemde plek in de auto :mrgreen:

Ik zag zo snel geen nederlanders tussen de rijders, zijn je vrienden duitsers?
Ja ik ben de enige [s]verstandige[/s] Nederlander :P
Ik moet mijn duits ook echt een beetje op gaan halen, is echt gênant. gelukkis spreken ze bij BF goed engels...
Bij sommige teams is de voertaal via de comms Engels, zeker als ze buitenlandse rijders hebben.
Maar Duits spreken is wel zo makkelijk. Wat Tom zegt; ik heb het ook geleerd door het gewoon veel te gaan praten. Dan komt het vanzelf wel. Vooral ook luisteren naar hun, hoe de zinnen in elkaar zitten en hoe je woorden uitspreekt.
Maar Duitsers mogen zeker niet klagen, ondanks dat ze gewoon Engels op school krijgen spreken ze het nauwelijks en verstaan ze het ook niet echt (uitzonderingen daargelaten).

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 26 mar 2013, 23:40

Ja ik heb met de mannen bij BF ook afgesproken dat we gewoon duits proberen te praten (ze zeggen natuurlijk heel beleefd dat mijn duits heel goed is), goed voor de snelle leercurve. De BMW hoofd monteur reageerd ook meer op duits dan op engels ;-)

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 26 mar 2013, 23:43

zonet bevestigd: ik ga dinsdag en woensdag voor het eerst met de BF auto rijden tijdens een trackday (destination nurburgring). Ben heel benieuwd, heb nog nooit met slicks gereden!

Alex de teameigenaar heeft ook zin om weer eens in zijn oude auto te rijden dus die maakt me persoonlijk een beetje wegwijs. Ik zal eens wat onboard video's / rondetijden vragen van deze CSL.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 mar 2013, 23:52

:thumbup:

daNpy

Bericht door daNpy » 27 mar 2013, 10:02

Gerwin Ring schreef:Ja ik heb met de mannen bij BF ook afgesproken dat we gewoon duits proberen te praten (ze zeggen natuurlijk heel beleefd dat mijn duits heel goed is), goed voor de snelle leercurve. De BMW hoofd monteur reageerd ook meer op duits dan op engels ;-)
De film 24h / One Team / One Target van BMW Motorsport is erg leuk om te kijken.
Gaat aardig diep in op het team rondom de 24h race van 2011.

Veel succes iig!

Robertdj

Bericht door Robertdj » 27 mar 2013, 10:10

Gerwin Ring schreef:Ja ik heb met de mannen bij BF ook afgesproken dat we gewoon duits proberen te praten (ze zeggen natuurlijk heel beleefd dat mijn duits heel goed is), goed voor de snelle leercurve. De BMW hoofd monteur reageerd ook meer op duits dan op engels ;-)
Mijn ervaring is dat ze dat zeggen om te voorkomen dat ze zelf Engels moeten praten, of dat ze het gewoon heel grappig vinden om mij te horen ploeteren. :mrgreen:

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 01 apr 2013, 22:06

Gerwin Ring schreef:zonet bevestigd: ik ga dinsdag en woensdag voor het eerst met de BF auto rijden tijdens een trackday (destination nurburgring). Ben heel benieuwd, heb nog nooit met slicks gereden!

Alex de teameigenaar heeft ook zin om weer eens in zijn oude auto te rijden dus die maakt me persoonlijk een beetje wegwijs. Ik zal eens wat onboard video's / rondetijden vragen van deze CSL.
het ziet er naar uit dat er morgen toch gereden kan worden. Omdat de gmbh achterstand heeft opgelopen met de asfalt werkzaamheden op de nordschleife, gaan we morgenmiddag op de GP strecke rijden. Als goedmakertje woensdag Nordschliefe + GP strecke in VLN variant. Ook wel lekker met deze temperatuur: pitboxen worden ook gratis ter beschikking gesteld. Even hopen dat het vannacht niet gaat sneeuwen of regenen...

woensdag krijg ik les/coaching van philipp eng, ik ken hem nog niet, ben zeer benieuwd! Hij lijkt redelijk te kunnen rijden :df:

Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 01 apr 2013, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Fabian

Bericht door Fabian » 01 apr 2013, 22:39

Have fun! Ik had al begrepen dat het schema van destination nurburgring was gewijzigd door alle uitgelopen werkzaamheden. Leuk die 2e dag in VLN variant!!! Geen straf zo :)

Goed luisteren naar de leraar en vinger opsteken als je moet plassen he :hot:

daNpy

Bericht door daNpy » 01 apr 2013, 22:46

Nou Gerwin, als jij donderdag zo'n filmpje post komt BF wel met een contractje aanzwaaien denk ik :kikker:

Damn dat is pas echt rijden :df:

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 01 apr 2013, 23:01

daNpy schreef:Nou Gerwin, als jij donderdag zo'n filmpje post komt BF wel met een contractje aanzwaaien denk ik :kikker:

Ja heftig he? Hij zit lekker aan het stuur te draaien!

Joop

Bericht door Joop » 01 apr 2013, 23:01

Leuk topic; dit ga ik maar eens volgen...

Succes in ieder geval deze week Gerwin (en Philip). Met een instructeur als Eng in dat filmpje komt het wel goed denk ik, gaat goed hard op een glibberige Ring... :df:

Fabian

Bericht door Fabian » 01 apr 2013, 23:06

Net even helemaal afgegeken, hij weet wel wat ie doet zeg maar :shock:

Dat is serieus tempo op een vochtige baan, die is nie bang nie! :thumbup:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 apr 2013, 23:10

Doet me een beetje denken aan Hans-Joachim Stuck in de BMW M3 GTR :headbang:

daNpy

Bericht door daNpy » 01 apr 2013, 23:10

Gerwin Ring schreef:
daNpy schreef:Nou Gerwin, als jij donderdag zo'n filmpje post komt BF wel met een contractje aanzwaaien denk ik :kikker:

Ja heftig he? Hij zit lekker aan het stuur te draaien!
Heerlijk man. Tegensturend T13 en Hatzenbach door. Zwiepend Ex-Muhle omhoog. En zo nog veel meer geglij.
Overgang NS naar GP is ook een mooie, Naar rechts/vangrail sturen omdat de kont uitbreekt en het gas erop :hot: :hot:

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 03 apr 2013, 21:12

Zo, net terug van twee super dagen!

Gisteren aan de auto kunnen wennen op de GP strecke. Had nog niet eerder op slicks gereden en dat is een feestje. Eerst een aantal ronden met de black falcon eigenaar achter het stuur, toen gewisseld (toch even kijken "wat voor vlees we in de kuip hebben".) Na twee ronden zei hij " we are not the slowest car on the track" met een brede grijns en was hij gerustgesteld. Daarna (in een paar stints) zelf een paar uur aan de rondetijden geschaafd.

Vandaag dan de nordschleife op geweest. Met instructeur philipp. Hij werkt bij gedlich.com en die jongens pakken het prima aan. Racelogic boxje + 2 camera's op de voorruit, steeds een paar ronden rijden en daarna de ronden doorpraten/analyseren. Vooral aan de lijn gewerkt vandaag en heb op wel 10 plekken "mijn lijn" veranderd en ook gezien in de data dat het snelheid oplevert! Echt gaaf om op een heel ander niveau met de nordschleife bezig te zijn.

Het was de hele dag echt heel koud (onder nul) en het sneeuwde op een gegeven moment zelfs tijdens het rijden. asfalt temperaturen waren erg laag, maar de yokohama (opgesneden) slicks deden het (in mijn beleving) eigenlijk best goed. Heerlijk om op een aantal plekken die met straatbanden een beetje "billen bij elkaar zijn" nu op slicks gewoon flat out te gaan zonder probleem. (fuchsrohre(bijna ;-)), kesselchen linksknik, antoniusbrucke etc.).

De CSL van Black Falcon zit heel erg mooi in elkaar, is al drie seizoenen mee geraced (ontwikkeld) en ik vond de auto gelijk heerlijk om mee te rijden. Het is een zgn V6 auto en dat betekent dat hij eigenlijk behoorlijk standaard is, zelfs de remmen! Ze zijn ontwikkelpartner van Pagid dit jaar dus we hebben wat verschillende blokken gebruikt vandaag.

Na 4-5 stints met superaardige en vaardige coach philipp, daarna twee stints in mijn eentje gereden. Vind ik toch wat fijner als je wat meer "vol" gaat en waren ook de fijnste, en veruit snelste ronden van de dag.

Kortom eerste stappen waren prima, rondetijden waren beter dan verwacht (ze kwamen iig 15 seconden te laat de pitbox uit om met de stopwatch af te gaan klokken, toen was ik al voorbij ;-))

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 apr 2013, 21:17

Geweldig zeg! :D Wat gaaf lijkt me dat! :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 apr 2013, 21:21

Super verhaal, hou ons op de hoogte. Heel leuk om te lezen. :)

Snipe

Bericht door Snipe » 03 apr 2013, 21:30

Klinkt super! Mooi ook dat je er nog steeds tijd kunt winnen, terwijl je toch al aardig wat ervaring daar hebt.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 03 apr 2013, 21:37

Echt top,dat je zo een avontuur met iedereen deelt, meestal wordt je op dat niveau een stille genieter! Nu deelt iedereen mee!

Plaats reactie