E36/8 Z3M / E38 728iAg / E36 325i 5MT LSD
- Chuck
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 12:16
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Hoi Tom leuk je te ontmoeten las het pas naderhand
Supercombo Z3M en in het rood nog wel!
Supercombo Z3M en in het rood nog wel!
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
SS decat zit er sinds gisteren onder, lekker veel rasp, klein beetje luider.
Onderin heb ik wel wat koppelverlies maar als ik dan wat doortrap
merkbaar meer punch bovenin. Waarschijnlijk valt dat koppel niet meer terug te toveren, ik dacht misschien dat een chipboer dat zou kunnen maar eigenlijk heb ik er al op voorhand mijn twijfels bij.
Onderin heb ik wel wat koppelverlies maar als ik dan wat doortrap
merkbaar meer punch bovenin. Waarschijnlijk valt dat koppel niet meer terug te toveren, ik dacht misschien dat een chipboer dat zou kunnen maar eigenlijk heb ik er al op voorhand mijn twijfels bij.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7052
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
bekend bij deze motoren dat een de-cat vermogensverlies onderin oplevert. Dus of er makkelijk iets aan te doen is betwijfel ik.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ik denk dat ik gewoon terug naar stock ga.Fabian schreef:bekend bij deze motoren dat een de-cat vermogensverlies onderin oplevert. Dus of er makkelijk iets aan te doen is betwijfel ik.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Men zou toch denken dat een fabrikant als Supersprint toch niet van zulke dingen op de markt brengt als het significant vermogenverlies met zich mee brengt?
Blijf er dan met je tengels vanaf of adverteer het correct als fabrikant.
Blijf er dan met je tengels vanaf of adverteer het correct als fabrikant.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Op hun website claimen ze nochtans 18Nm koppel en 12pk extra op de Dyno.
http://www.supersprint.com/en/IT/prod-p ... A__00.aspx
http://www.supersprint.com/en/IT/prod-p ... A__00.aspx
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Jussi schreef:Op hun website claimen ze nochtans 18Nm koppel en 12pk extra op de Dyno.
http://www.supersprint.com/en/IT/prod-p ... A__00.aspx
Dat is ook wel met hun eindpotten, en als je kijkt naar de onderste grafiek zie je dat met alleen de eindpotten de winst het grootst is. Nu krijg ik zelfs al schrik om eindpotten te vervangen
-
OnlineFabian
- Berichten: 7052
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Maar je ziet toch duidelijk de dip in de grafiek zonder katalysator? Of ben ik nou gek? Dus dat lijkt zo duidelijk als wat....
Dat je piekvermogen wat hoger is dat geloof ik wel.
Dat je piekvermogen wat hoger is dat geloof ik wel.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Euhm.. Met de-cat en eindpotten krijg je 18Nm extra koppel.. Met alleen de eindpotten krijg je 8,5Nm erbij. Hoezo is de winst het groot met alleen eindpotten?Tomj schreef:Jussi schreef:Op hun website claimen ze nochtans 18Nm koppel en 12pk extra op de Dyno.
http://www.supersprint.com/en/IT/prod-p ... A__00.aspx
Dat is ook wel met hun eindpotten, en als je kijkt naar de onderste grafiek zie je dat met alleen de eindpotten de winst het grootst is. Nu krijg ik zelfs al schrik om eindpotten te vervangen
Je zult dieper in je zakken moeten graaien.. Eindpotten + een custom mapping!
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Jussi schreef:Euhm.. Met de-cat en eindpotten krijg je 18Nm extra koppel.. Met alleen de eindpotten krijg je 8,5Nm erbij. Hoezo is de winst het groot met alleen eindpotten?Tomj schreef:Jussi schreef:Op hun website claimen ze nochtans 18Nm koppel en 12pk extra op de Dyno.
http://www.supersprint.com/en/IT/prod-p ... A__00.aspx
Dat is ook wel met hun eindpotten, en als je kijkt naar de onderste grafiek zie je dat met alleen de eindpotten de winst het grootst is. Nu krijg ik zelfs al schrik om eindpotten te vervangen
Je zult dieper in je zakken moeten graaien.. Eindpotten + een custom mapping!
Of terug stock en weten dat het goed is
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ondertussen heb ik de stock lijn dus weer gestoken omdat ik geen goesting had in dat mapping avontuur.
Bij deze SS decat voor Z3 M te koop !
Mijn Stoptech remmen heb ik verkocht omdat ik er met 15 mm spacers nog niet kwam met de stock wielen.
En dan heb ik maar rondom OEM BMW gepakt. Ik ga dit combineren met EBC blauw , Ate superblauw en stahlflexen.
Voor de rest heb ik nog wat filters en prularia voor de schakelmechaniek besteld.
Normaalgezien zou er ook een camber/toe kit voor de achteras onderweg zijn van duitsland en vorschlag camberplaten voor vanvoor. als kers op de taart heb ik nog een ultimate seat mod kit liggen ook
Ik heb mezelf beloofd dat ik dit weekend eens van men tamme reet ging komen en eindelijk de H&R stabilisatorstangen ging bestellen. Iemand ervaring mee? Moet je standaard droplinks bestellen of is het echt nodig om straffer spul op de kop te tikken?
Bij deze SS decat voor Z3 M te koop !
Mijn Stoptech remmen heb ik verkocht omdat ik er met 15 mm spacers nog niet kwam met de stock wielen.
En dan heb ik maar rondom OEM BMW gepakt. Ik ga dit combineren met EBC blauw , Ate superblauw en stahlflexen.
Voor de rest heb ik nog wat filters en prularia voor de schakelmechaniek besteld.
Normaalgezien zou er ook een camber/toe kit voor de achteras onderweg zijn van duitsland en vorschlag camberplaten voor vanvoor. als kers op de taart heb ik nog een ultimate seat mod kit liggen ook
Ik heb mezelf beloofd dat ik dit weekend eens van men tamme reet ging komen en eindelijk de H&R stabilisatorstangen ging bestellen. Iemand ervaring mee? Moet je standaard droplinks bestellen of is het echt nodig om straffer spul op de kop te tikken?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
zolang de schijven nog fris zijn kan dat ook redelijk goed, als de schijven bij en voorbij de slijtage grens komen wordt het verhaal anders, dan kunnen ze de hitte niet mooi verdelen.
Ik heb nog een compleet nwe set en dus nog in de dozen hier liggen voor M coupe incl nwe ongebruikte natuurlijk EBC bluestuf NDX.
maar ga er zelf wat anders op zetten, 345 CSL schijven.
Wat ook leuk voor jou zou kunnen zijn en je geen spacers nodig hebt en die grote M3 E9x/1M klauw e.d. zelfs nog iets lichter is en ook sterker dan de standaard M klauwen
En je schijven gebruikt van de M3 E46 dus 325x28 geventileerd en geboord.
Die set ontdekte ik laatst toen ik van alles aan het uitvogelen was, je krijgt dan dit>
i.p.v. de standaard deze>
zeg het maar, wat is leuker/beter
de remschijf van de E46 M3 moet dan iets aangepast worden ivm andere boutjes/nokjes ala E46 naaf
maar past verder perfect, 1 van die 2 gaatjes van de schijf hetzelfde boren/frezen als de Z3M schijf zodat je wel dezelfde 'lock' hebt, die Z3M bout/lock gaat namelijk door de schijf heen, half in de schijf en half in de naaf.
Heb al aparte boren 12 en 16mm aangeschaft en de rest heb ik al dus kan nu zo zo'n remset goed pas maken voor de Z3M
Maar wil ook nog een betere kolomboor machine aanschaffen (niet te dure) zodat zoiets nog mooier kan, nu heb ik zo'n handboor in zo'n kolom standaard, beter dan niks maar niet optimaal.
Ik heb nog een compleet nwe set en dus nog in de dozen hier liggen voor M coupe incl nwe ongebruikte natuurlijk EBC bluestuf NDX.
maar ga er zelf wat anders op zetten, 345 CSL schijven.
Wat ook leuk voor jou zou kunnen zijn en je geen spacers nodig hebt en die grote M3 E9x/1M klauw e.d. zelfs nog iets lichter is en ook sterker dan de standaard M klauwen
En je schijven gebruikt van de M3 E46 dus 325x28 geventileerd en geboord.
Die set ontdekte ik laatst toen ik van alles aan het uitvogelen was, je krijgt dan dit>
i.p.v. de standaard deze>
zeg het maar, wat is leuker/beter
de remschijf van de E46 M3 moet dan iets aangepast worden ivm andere boutjes/nokjes ala E46 naaf
maar past verder perfect, 1 van die 2 gaatjes van de schijf hetzelfde boren/frezen als de Z3M schijf zodat je wel dezelfde 'lock' hebt, die Z3M bout/lock gaat namelijk door de schijf heen, half in de schijf en half in de naaf.
Heb al aparte boren 12 en 16mm aangeschaft en de rest heb ik al dus kan nu zo zo'n remset goed pas maken voor de Z3M
Maar wil ook nog een betere kolomboor machine aanschaffen (niet te dure) zodat zoiets nog mooier kan, nu heb ik zo'n handboor in zo'n kolom standaard, beter dan niks maar niet optimaal.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Voorlopig ga ik dit setje eerst gaar rijden
Wel leuk dat er wat research wordt gedaan door collega coupé rijders !
Wel leuk dat er wat research wordt gedaan door collega coupé rijders !
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ik had jouw setup al aangeraden, René. Maar past het boeltje wel zonder spacer achter een Roadstar velg?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Daar ga ik wel van uit ook al is het iets breder, bij men Hartge wiel waar bv de Brembo's niet zo passen, passen bv de Porsche cayenne 4 pistons wel weer net, de M3 V8/1M klauwen passen echt super achter de velgen omdat het een 1-piston set-up is, wellis waar een joekel maar dus wel extra ruimte t.o.v die Brembo's van bmw en zelfs de smalle Porsche cayenne klauwen
Ben al aan het kijken/denken of ik af en toe een setje bij elkaar ga sprokkelen en dan kant en klaar aan ga bieden voor liefhebbers.
bv een set goede 1M/M3 magnesium/aluminium legering klauwen aangepast zodat het plug and play wordt
en een setje nwe M3 E46 geventileerde en geboorde en 2-delige schijven (like oem ATE bv) die aangepast zijn zodat ze bruikbaar zijn met de bv originele Z3M schijfbout
en met een set nwe sportieve straat blokjes (kan ook gewone dan -50,-eu ofzo) voor de 1M/M3 klauwen
de set die dan gewoon achter je normale wielen past zonder extra spacers en incl het werk e.d. voor bv
1.250,- a 1.300,-euro ex de verzendkosten (max 30kg ofzo zo'n pakket)
sommige onderdelen zijn vrij prijzig, dus echt goedkoop is/wordt het niet, maar wel veel goedkoper dan
vele andere sets, bovendien handig bij vervanging van onderdelen, immers gewoon OEM spullen.
Maar daar moet ik nog eens goed over nadenken of ik dat wel wil
Ben al aan het kijken/denken of ik af en toe een setje bij elkaar ga sprokkelen en dan kant en klaar aan ga bieden voor liefhebbers.
bv een set goede 1M/M3 magnesium/aluminium legering klauwen aangepast zodat het plug and play wordt
en een setje nwe M3 E46 geventileerde en geboorde en 2-delige schijven (like oem ATE bv) die aangepast zijn zodat ze bruikbaar zijn met de bv originele Z3M schijfbout
en met een set nwe sportieve straat blokjes (kan ook gewone dan -50,-eu ofzo) voor de 1M/M3 klauwen
de set die dan gewoon achter je normale wielen past zonder extra spacers en incl het werk e.d. voor bv
1.250,- a 1.300,-euro ex de verzendkosten (max 30kg ofzo zo'n pakket)
sommige onderdelen zijn vrij prijzig, dus echt goedkoop is/wordt het niet, maar wel veel goedkoper dan
vele andere sets, bovendien handig bij vervanging van onderdelen, immers gewoon OEM spullen.
Maar daar moet ik nog eens goed over nadenken of ik dat wel wil
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Als ik deze setup kromtrek overweeg ik de stap naar een AP kitje , dat past wel met een 10 mm spacer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
dat kan nog net denk ik 10mm spacer voor, ow wacht je hebt denk nog de 17"
bv 19" en bv 235x35 banden maakt de omtrek groter en dus nog minder ruimte voor aan de wielkast/kuip omdat de M draagarmen ook al zo'n cm verder naar voren staan
Ik wil op den duur ook kleinere velgen, helemaal met die platte grippie banden waar het soms een aan/uit schakelaar lijkt, dat moet op den duur iets gemoedelijker worden
bv 19" en bv 235x35 banden maakt de omtrek groter en dus nog minder ruimte voor aan de wielkast/kuip omdat de M draagarmen ook al zo'n cm verder naar voren staan
Ik wil op den duur ook kleinere velgen, helemaal met die platte grippie banden waar het soms een aan/uit schakelaar lijkt, dat moet op den duur iets gemoedelijker worden
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ik ken iemand die de AP setup heeft, dat past als gegoten in de roadstars.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
dat is wel gaaf dan, en AP lijkt me sowieso ook goed spul, verder geen ervaring mee maar wat je zo hoort her en der.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Lekker! Wie heeft die getrokken?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
hij glimt te hard met die zon er op
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ik heb die zelf getrokken met mijn Iphone.
Je zou eens moeten weten hoe dof deze in de lak staat
Je zou eens moeten weten hoe dof deze in de lak staat
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ik geloof helemaal niet dat jij zo'n achtergronden kan kiezen. En al helemaal niet dat je een iPhone kan bedienen.Tomj schreef:Ik heb die zelf getrokken met mijn Iphone.
Je zou eens moeten weten hoe dof deze in de lak staat
Lakstaat is stemt overeen met waswijze.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Stiekem ben ik een smartphone master.