Factuur veel hoger dan prijsopgaaf - wat nu?

Dit is ons algemene autoforum.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Factuur veel hoger dan prijsopgaaf - wat nu?

Bericht door Robin » 01 mar 2013, 12:25

Mijn dealer heeft bulken Total olie ingekocht terwijl Castrol 'n beetje 't huismerk is. Ook 'moet' mijn blok Castrol hebben dus dat zien we in +/- 10.000km wel weer, dan bestel ik van tevoren wel Castrol denk ik.

Heb je al verdere info Perry, een belletje zou denk ik 'n hoop (on)gein (dit draadje) hebben gescheeld:)
Laatst gewijzigd door Robin op 01 mar 2013, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mar 2013, 12:26

Nu we toch een tikkie off topic zijn maak ik daar graag even misbruik van. Ik wil er dus binnenkort 5W40 c3 in gooien. Ik kom op internet Shell en Castrol in de goeie specificaties tegen. Te weten:

Ferrari
Fiat 9.55535 Z2
VW 502.00 / 505.00 / 503.01
BMW Long Life 01

Voor 5 liter betaal je dan zo'n 48 euro. Kroon olie is een aardig stukje goedkoper. Maakt het tussen Shell, Castrol en Kroon in kwaliteit nog iets uit?

En ja Robin, daarom was ik even bij de Halfords zonet :D Die vraagt voor die 5 liter Castrol trouwens 85 euro :?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 mar 2013, 12:27

Da's 'n dure grap Hylke, zelfs Halfords.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mar 2013, 12:34

Juist Halfords Robin.

Anderzijds hebben ze dan soms ook weer leuke aanbiedingen. Vorig jaar bijvoorbeeld 19,95 voor 5 liter 10W40 Castrol voor de Mazda.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 mar 2013, 12:37

Bestel het bij Mapodo.de, misschien is dat nog wel goedkoper en ze komen het nog brengen ook........

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2013, 12:42

Oof schreef:
RVV schreef:Zit er op olie een gigantische winstmarge voor de dealer?
Uit mijn hoofd bij inkoop per vat ongeveer € 5 per liter.
Nou gaat meer richting de 10 euro per liter.

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 01 mar 2013, 12:45

Luco schreef:
Oof schreef:
Nou gaat meer richting de 10 euro per liter.
Praat over 5 jaar geleden....

Roy RS

Bericht door Roy RS » 01 mar 2013, 13:10

Sperdy schreef:
Hielke schreef:Wat zijn dit nou weer voor oplossingen?

Bukken we anno 2013 niet meer?
+1

Ik had laatst ook een mondelinge afspraak, met die Porsiedealer uit Gelderland ... :D
hmm, zonder bon en zonder BTW?

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mar 2013, 13:12

Downforce Hans schreef:Bestel het bij Mapodo.de, misschien is dat nog wel goedkoper en ze komen het nog brengen ook........
Zo! Die duitsers vragen slechts 35,90 voor 5 liter Castrol.

Kun je nagaan wat een dealer voor voor bulk betaalt. Dat zal echt nooit meer zijn dan 5 euro per liter. Op de factuur vind je dan 20 euro de liter terug.

Internet is toch zo mooi he. :lol:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 01 mar 2013, 13:24

Kun je nagaan wat een dealer voor voor bulk betaalt. Dat zal echt nooit meer zijn dan 5 euro per liter. Op de factuur vind je dan 20 euro de liter terug.

Internet is toch zo mooi he.
Tja, bij de dealer moet de schoorsteen ook roken hè ;)
Als men het zelf beter/goedkoper denkt te kunnen doen, dan ben je gek als je het niet doet :)

Enne, een dealer koopt de olie over het algemeen echt niet per vat in maar hebben hun eigen reservoirs staan met minimaal 1000 liter van een bepaald type olie.

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2013, 13:36

Volgens mij hebben ze Perry gedwongen om die remschijven op te eten :tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 mar 2013, 13:37

RVV schreef:Volgens mij hebben ze Perry gedwongen om die remschijven op te eten :tooth:
Onder de schoentjes gebonden en hem bij de vissen laten slapen. :tooth:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 01 mar 2013, 13:41

Oof schreef:
Ff in de inkoop gekeken hier. Ehm, niet helemaal waar.....

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mar 2013, 13:42

@oorspronkelijke bericht Perry... :shock:

uurtje factuurtje?

bij BMW dealers kunnen ze er wat van...heb het ook al eens meegemaakt, je vertrouwt er op en als klant krijg je de rekening thuis...ze zeggen daar verder niks over wat is afgesproken en het hogere bedrag ineens...velen betalen dan gewoon (weten ze denk wel en ze hoeven de klant dan niet aan te kijken)

Dus ja advies direct terug naar de dealer en het voorleggen, dan komen ze wel met een oplossing, als je niets doet zijn ze blij, doe je wel wat tegen de niet overeen gekomen zaken oid dan kom je er meestal wel uit is mijn ervaring, doch leuk is het niet en vertrouwen in dat soort praktijken ook niet.
Hielke schreef:Nu we toch een tikkie off topic zijn maak ik daar graag even misbruik van. Ik wil er dus binnenkort 5W40 c3 in gooien. Ik kom op internet Shell en Castrol in de goeie specificaties tegen. Te weten:

Ferrari
Fiat 9.55535 Z2
VW 502.00 / 505.00 / 503.01
BMW Long Life 01

Voor 5 liter betaal je dan zo'n 48 euro. Kroon olie is een aardig stukje goedkoper. Maakt het tussen Shell, Castrol en Kroon in kwaliteit nog iets uit?

En ja Robin, daarom was ik even bij de Halfords zonet :D Die vraagt voor die 5 liter Castrol trouwens 85 euro :?
@Hielke, als je voor kroon oil gaat en de 5w40 zoekt (gebruik ik ook) kun je daar kiezen uit in elk geval 3 soorten, dus ff opletten :mrgreen: je hebt een goede en een nog betere ;-) die laatste moet je hebben.

dus bv deze 5w40 MSP (kan vast wel voor jou kar :ongeveer als: )
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/c ... -msp-5w40/

en of deze die ook net als emerol een hoog sulfaat gehalte gebruikt>>

http://www.kroon-oil.com/nl/producten/c ... ynth-5w40/

en deze is meer voor sportief 5w40 Emperol

http://www.kroon-oil.com/nl/producten/c ... erol-5w40/

Ik koop met wat korting (vraag ik netjes :angel: ) een 20L vat 5w40 Emperol, scheelt goed in prijs :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2013, 13:47

Hielke het voordeel van een Fiat is toch dat er juist geen olie in hoeft? Die krengen zijn toch compleet kapot geroest voor de 1e onderhoudsbeurt?

Ahmed

Bericht door Ahmed » 01 mar 2013, 14:05

* ook erg benieuwd is.

Ik gooi het op een miscommunicatie.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 mar 2013, 14:17

Hielke schreef:Vertel nou eens even Perry? Wat is hun reactie?

Kan me niet voorstellen dat dit bij een BMW merkdealer gedaan is als ze de achterremblokken niet eens op voorrraad hebben. Anderzijds, bij een vakgarage hebben ze de onderdelen via automaterialenzaken dezelfde dag nog in huis.
Nou, ik ben er even langsgegaan. Degene die de factuur had gemaakt was ziek, degene die de prijsopgaaf had gedaan ontkende dat niet maar had niet de bevoegdheid om iets aan de factuur te doen en de bedrijfsleider had vandaag zijn eerste werkdag.
Ze vonden het wel merkwaardig dat zowel het afdraaien van de schijven ("ja, maar dat is 100% zeker niet gebeurd") als nieuwe schijven op de factuur stonden, maar ze dachten niet dat die schijven van de factuur af zouden gaan - "ja maar u hééft toch die schijven ook op de auto zitten nu?"

Volgende week meer.

Luca

Bericht door Luca » 01 mar 2013, 14:38

Maandag heeft mijn RS zijn eerste beurtje gehad. Vooraf werd ik netjes geïnformeerd over de kosten. Bij het ophalen bleken de kosten 60 euro hoger te zijn. Bleek dat ze naar de kosten hadden gekeken van een 1.6 ipv een RS.

Door hun fout werd de factuur niet 60 euro maar 30 euro hoger. Ieder 50% vd kosten.

Op zich wel netjes maar ik had er een probleem van kunnen maken. Vond hun oplossing toch wel netjes. Toch nog 342,- kwijt.

In jouw geval zouden ze alle arbeidskosten eraf moeten halen of dat je eist dat ze alles er maar af moeten halen.

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2013, 14:47

Snipe schreef:
Hielke schreef:Vertel nou eens even Perry? Wat is hun reactie?

Kan me niet voorstellen dat dit bij een BMW merkdealer gedaan is als ze de achterremblokken niet eens op voorrraad hebben. Anderzijds, bij een vakgarage hebben ze de onderdelen via automaterialenzaken dezelfde dag nog in huis.
Nou, ik ben er even langsgegaan. Degene die de factuur had gemaakt was ziek, degene die de prijsopgaaf had gedaan ontkende dat niet maar had niet de bevoegdheid om iets aan de factuur te doen en de bedrijfsleider had vandaag zijn eerste werkdag.
Ze vonden het wel merkwaardig dat zowel het afdraaien van de schijven ("ja, maar dat is 100% zeker niet gebeurd") als nieuwe schijven op de factuur stonden, maar ze dachten niet dat die schijven van de factuur af zouden gaan - "ja maar u hééft toch die schijven ook op de auto zitten nu?"

Volgende week meer.
Ow dus als hun het erop zetten zonder overleg dan moet je maar betalen, nou never dat ik betaalde.
Ik zou de blokken betalen en klaar, zet de oude schijven dan maar terug, maar die liggen waarschijnlijk al bij de oud ijzerboer.

Joy

Bericht door Joy » 01 mar 2013, 15:35

RVV schreef:Hielke het voordeel van een Fiat is toch dat er juist geen olie in hoeft? Die krengen zijn toch compleet kapot geroest voor de 1e onderhoudsbeurt?
:mrgreen:

allen

Bericht door allen » 01 mar 2013, 15:48

Luco schreef: Ik zou de blokken betalen en klaar, zet de oude schijven dan maar terug, maar die liggen waarschijnlijk al bij de oud ijzerboer.
Eens met deze herrieschopper! :mrgreen:
Maar zonder grappen. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt. Of je krijgt een cadeautje in de zin van de nieuwe schijven of ze zetten de oude terug, wat waarschijnlijk resulteert in gratis nieuwe schijven. :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 01 mar 2013, 15:48

LOL, haal die nieuwe schijven er maar af en zet de gebruikte maar terug :)

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 mar 2013, 16:03

allen schreef:
Luco schreef: Ik zou de blokken betalen en klaar, zet de oude schijven dan maar terug, maar die liggen waarschijnlijk al bij de oud ijzerboer.
Maar zonder grappen. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt. Of je krijgt een cadeautje in de zin van de nieuwe schijven of ze zetten de oude terug, wat waarschijnlijk resulteert in gratis nieuwe schijven. :mrgreen:
Enige wat ik me kan indenken is dat de oude schijven zo slecht waren dat ze onder de minimum dikte zaten volgens BMW spec. Het lijkt me dat een merkdealer vanwege veiligheid jou niet de weg opstuurt met te dunne schijven. Ik zou in ieder geval niet de monteur willen zijn die dat wel deed.

Zou natuurlijk wel coulant zijn geweest van hun om dan even te bellen van tevoren.

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2013, 16:04

Zo'n klassieker met nog de original scheiben aus neunzighunderdachtundsiebzig... uniek.. ding is gelijk de helft minder waard met van die nieuwerwetse remschijven :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 mar 2013, 16:10

///Joost schreef:
allen schreef:
Enige wat ik me kan indenken is dat de oude schijven zo slecht waren dat ze onder de minimum dikte zaten volgens BMW spec. Het lijkt me dat een merkdealer vanwege veiligheid jou niet de weg opstuurt met te dunne schijven. Ik zou in ieder geval niet de monteur willen zijn die dat wel deed.

Zou natuurlijk wel coulant zijn geweest van hun om dan even te bellen van tevoren.
Als dat zo is lijkt het me dat de dealer dan wel zo verstandig is om de oude te bewaren, om aan de klant te laten zien dat het vervangen 'gerechtvaardigd' was.

Plaats reactie