Mazda CX-5. Nieuw werkpaard/familycar.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Zeecontainer alert!! Nieuw werkpaard/familycar.

Bericht door GTRene » 04 feb 2013, 23:13

ik denk dat zijn banden met Helium zijn gevuld :mrgreen:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 04 feb 2013, 23:53

Mooie kar! Maatje van me kwam vorige week de zijne showen, vrijwel identieke combi. Ik vond het echt een erg mooie wagen! Veel plezier ervan Arthur!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 feb 2013, 15:43

Net terug van paar dagen Berlijn. Auto heeft nu bijna 4kkm gedraaid. Pff, mis de power wel al een beetje, vooral op de autobahn. Voorheen kon ik links blijven riijden als je weer eens werd opgehouden door een inhalende vrachtwagen oid. Dan kon ik gewoon volgen door op het gas te gaan. Nu moet ik echt zelf wel naar rechts en de sterkeren voor laten gaan. In zes is de auto helemaal dood bij 100-120km/h. Eigenlijk bij alle snelheden in zes :tooth: Om gang te maken moet ik echt terug naar 5 of 4. Zit er een heuveltje in de weg met de auto op 160/170km/u op de cc dan loopt de snelheid gewoon terug :shock: Nooit meegemaakt.
Ook positieve dingen? Zeker. Auto zit prima, ook op lange afstanden. Uitkomst voor m'n vrouw en daar het was het ook om te doen :) Geluidsniveau is aanvaardbaar maar niet zoals in m'n vorige auto's. Meedraaiende xenonlampen vind ik ook erg fijn. Zit vaak 's avonds en 's nachts bij het pad op slecht verlichte wegen dus da's een uitkomst. Stoelverwarming ook fijn met deze temperaturen. Auto rijdt en stuurt gewoon goed voor dit soort auto's. Helt weinig tot niet over en heeft minder snel last van onderstuur dan bv die Audi die ik had. Nee, valt tot nu toe best mee, deze keuze :) Al met al een goede reisgezel met een paar minpunten. Verbruik valt wel erg tegen op hoge snelheden. Daar waar de Audi met 180 op de cc nog steeds rond de 1:10 scoorde gaat deze met 160/170 richting de 1:7,5... En dan met een 56 liter tankje doe je er goed aan om tegen de 350km toch al wel een pomp te gaan zoeken. Jammer. Aan de andere kant, je moet toch wel eens stoppen voor een ditje of een datje maar hier is het moeten :lol:
Zo, review kan zo in de Autoweek :P

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 feb 2013, 16:44

hij heeft natuurlijk ook de stroomlijning van een bushokje wat de acceleratie boven de 100km/h en verbruik ook zwaar beinvloed he ;-)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 feb 2013, 16:46

Aangezien ik er van uit ga dat er niet nog een witte rijdt in Emmen en deze ook nog toevallig op de Nw-A'damsestraat reed, denk ik dat ik hem laatst heb gespot.

Gewoon een erg nette verschijning waar dat witte kleurtje erg lekker op staat :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 feb 2013, 20:20

Martijn_bmw schreef:hij heeft natuurlijk ook de stroomlijning van een bushokje
:TV kijken:

en dit>>
met 160/170 richting de 1:7,5.
:shock:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 feb 2013, 20:36

Gewoon een 335i cabrio erbij nemen :sealed: :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 20 feb 2013, 20:57

Mooi verslag :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 20 feb 2013, 21:14

Verbruik schrik ik wel van. Ook wel weer begrijpelijk. Motor moet hard werken op hogere snelheden en relatief een groot frontaal oppervlak. Verder mooi ongekleurd verslag :thumbup:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 20 feb 2013, 23:15

Volgens mij rijden er meerdere witte hier in de omgeving. Kwam net btw ook 1 tegen bij het kantoor van Lefier. Of het Arthur was weet ik niet, kon het niet best zien..... Ging rechtdoor richting DOMO fabriek (voormalig).

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 feb 2013, 10:05

Was ik niet. Iig rijdt er hier nog eentje rond in wit.

Overigens is het verbruik wel prima te doen in normaal verkeer. Buitenlandtripjes doe ik niet al te vaak. Paar keer vakantie, paar keer stedentripje. Verder loopt 'ie vrij makkelijk 1:12 en kan ik meer dan goed meekomen in het verkeer, ook op de snelweg in NL.

@Niels: ja, dat zou wat zijn. Ben bang dat m'n vrouw dan weer niet in en uit de auto komt. Ben al wel aan het denken wat er na de cabrio zou moeten komen en ik heb werkelijk geen id :shock:

Plaats reactie