Had nog niet op Assen gereden, wat een heerlijk circuit!
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 12:40
door Petrolhead Tom
Hoe bevalt de S2000? Nog steeds goed?
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 17:51
door Rnd
Zo, ben weer thuis. Was weer top. Geen sneeuw gezien en een bijna lege baan. Ik was nog nooit op Assen geweest en de eerste rondjes waren dan ook behoorlijk wennen. Verder zijn de semi slicks erg tricky met dit koude weer. Duurt echt een paar rondes om ze op temperatuur te laten komen. Laatste rondjes begon ik er een beetje in te komen. Hoop echte racers met rolkooien, meer vermogen en meer baankennis. Ben dus de hele dag aan reepjes gereden. Wederom bedankt voor de organisatie
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 19:24
door PD power
Was een prachtige dag, mooi wat rondjes gedraait, kwam er alleen op het eind achter dat er een IC slang los zat.....
Met de slang vast loopt ie toch beter......
Organisatie
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 20:16
door Erik dB
Arnoud schreef:Zo, ben weer thuis. Was weer top. Geen sneeuw gezien en een bijna lege baan. Ik was nog nooit op Assen geweest en de eerste rondjes waren dan ook behoorlijk wennen. Verder zijn de semi slicks erg tricky met dit koude weer. Duurt echt een paar rondes om ze op temperatuur te laten komen. Laatste rondjes begon ik er een beetje in te komen. Hoop echte racers met rolkooien, meer vermogen en meer baankennis. Ben dus de hele dag aan reepjes gereden. Wederom bedankt voor de organisatie
Waar reed je mee? De 306 GTI?
Wij hebben ook heerlijk rondjes gereden. GF is 20 minuten mee geweest met ANR, en Ivo en ik 4 uur lang met de 328i op pad. In het begin hadden we last van gebrek aan grip. Na het lenen van een fatsoenlijke bandenspanning meter hebben we eerst de bandendruk wat verlaagd van 3.7 naar 2.6 . Dat scheelde al een stuk . Toch bleef het af en toe wat glijden met onderstuur afgewisseld door overstuur. Dat laatste gebeurde o.a. in de Ramshoek. Interessante ervaring
Onze linkervoorband (Bridgestone Potenza) is wel aan gort, en we moeten echt eens wat gaan testen met de onderstelafstelling want daar moet nog een stuk meer uit te halen zijn. Mocht iemand ervaring hebben met het afstellen van ingaande/uitgaande slag (op een KW Clubsport onderstel), dan houden we ons aanbevolen .
@ Peter: veel dank voor de organisatie!
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 20:34
door GTRene
astfalt temp zag ik op de website was ook vrij koud...
zal idd dan veel minder grip hebben, helemaal als je de banden dan ook nog eens te hard hebt
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 20:36
door Rnd
Erik dB schreef:
Waar reed je mee? De 306 GTI?
Ik reed met de zwarte Subaru WRX Sti. Normaal kan ik toch behoorlijk meekomen met mijn 320 pk, maar hier was ik de stumper van het veld. Gebrek aan grip had ik ook erg veel last van.
Die diesels (Golf en Ibiza) gingen trouwens ook aardig hard zeg. Wel flinke rookpluimen..
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 20:40
door PD power
Arnoud schreef:
Erik dB schreef:
Waar reed je mee? De 306 GTI?
Ik reed met de zwarte Subaru WRX Sti. Normaal kan ik toch behoorlijk meekomen met mijn 320 pk, maar hier was ik de stumper van het veld. Gebrek aan grip had ik ook erg veel last van.
Dan heb ik je idd wel een paar keer gezien.
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 20:44
door Rnd
PD power schreef:
Dan heb ik je idd wel een paar keer gezien.
Dan reed jij zeker in die Ibiza diesel?.
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 21:02
door jos_br
Peter, super geregeld!! Ook Laurens bedankt voor de wijze lessen. Ik ben bepaald geen natuurtalent maar met goed luisteren en proberen de dingen, door iemand die wel goed kan rijden uitgelegd worden te gebruiken kom je een heel eind.
Ik was eigenlijk verbaasd hoe snel de banden toch nog grip vonden ondanks de kou en heb dus bijzonder economisch rondgetoert door 160ltr brandstof te verstoken tijdens 980km rondjes rijden.......
Filmpje,
Jos.
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 21:04
door PD power
Arnoud schreef:
PD power schreef:
Dan heb ik je idd wel een paar keer gezien.
Dan reed jij zeker in die Ibiza diesel?.
Yep
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 23:27
door Erik dB
Arnoud schreef:
Erik dB schreef:
Waar reed je mee? De 306 GTI?
Ik reed met de zwarte Subaru WRX Sti. Normaal kan ik toch behoorlijk meekomen met mijn 320 pk, maar hier was ik de stumper van het veld. Gebrek aan grip had ik ook erg veel last van.
.
Aha, die heb ik ook wel zijn rijden idd. Ging prima rond toch?
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 23:36
door Spijkerhard
Arnoud schreef:
Erik dB schreef:
Waar reed je mee? De 306 GTI?
Ik reed met de zwarte Subaru WRX Sti. Normaal kan ik toch behoorlijk meekomen met mijn 320 pk, maar hier was ik de stumper van het veld. Gebrek aan grip had ik ook erg veel last van.
Die diesels (Golf en Ibiza) gingen trouwens ook aardig hard zeg. Wel flinke rookpluimen..
Je moet maar eens een paar rondjes bij me in de 528i komen zitten...
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 23 feb 2013, 23:38
door Spijkerhard
Cretino schreef:Topmiddag gehad gisteren
Had nog niet op Assen gereden, wat een heerlijk circuit!
Prachtig geluid ui die S2000 ...
Niet vergeten de transponder op te sturen!
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 24 feb 2013, 00:13
door Gert.
2 mooie dagen op Assen gehad, ondanks de lage temperatuur toch veel blije gezichten van rijder/meerijders en kijkers.
Morgen op dftrackdays een verslag + foto's, hierbij alvast een teaser...
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 24 feb 2013, 10:51
door jos_br
Gert. schreef:2 mooie dagen op Assen gehad, ondanks de lage temperatuur toch veel blije gezichten van rijder/meerijders en kijkers.
Morgen op dftrackdays een verslag + foto's, hierbij alvast een teaser...
Reed jij hiermee? Geweldig om te zien hoe die de bochten doorgaat, Kan er jaloers op worden!
Het had met de andere (rode) Golf V van mijn maat Tonnie goed fout kunnen gaan. Op 5.50 staat hij in de grindbak omdat een deel (arm) waaraan de stuurkogel vast zit finaal uit het fusee gebroken was en het linker wiel niet meer stuurde. Blijkbaar best spannend had ik van hem begrepen met een snelheid van ong. 180km/u......
Jos.
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 24 feb 2013, 13:25
door daNpy
Oei dat is niet zo mooi Jos. Toch maar weer even knutselen dus.
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 24 feb 2013, 15:13
door Cretino
Spijkerhard schreef:
Cretino schreef:Topmiddag gehad gisteren
Had nog niet op Assen gereden, wat een heerlijk circuit!
Prachtig geluid ui die S2000 ...
Niet vergeten de transponder op te sturen!
Gaat morgen op de post. Dank weer voor organisatie!
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 24 feb 2013, 15:42
door jos_br
daNpy schreef:Oei dat is niet zo mooi Jos. Toch maar weer even knutselen dus.
Hij is alweer klaar, echter was hij te laat om de middag af te maken.
Jos.
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 24 feb 2013, 15:49
door Gert.
jos_br schreef:Reed jij hiermee?
Nee dat was ik niet.
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 24 feb 2013, 16:04
door daNpy
jos_br schreef:
daNpy schreef:Oei dat is niet zo mooi Jos. Toch maar weer even knutselen dus.
Hij is alweer klaar, echter was hij te laat om de middag af te maken.
Jos.
Ah mooi
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 24 feb 2013, 19:44
door Rnd
Spijkerhard schreef:
Je moet maar eens een paar rondjes bij me in de 528i komen zitten...
Als jij in de zilveren 528i reed, dan heb ik je op film staan. Tijdens mijn eerste rondjes heb ik geprobeerd je bij te houden en de lijnen te leren.
uitgaande van je filmpje ben ik van mening dat je nog heel wat kan halen met wat remtechniek. Je rijdt voor bochten gewoon gas los, wat veel tijd kost.
Eerder zei je al dat je met 320pk het gevoel had niet mee te kunnen komen en dat vond ik ook al erg vreemd.
Je eerste volle rondje uit de video is ongeveer 2:24, mijn snelste rondje op Assen is 2:25 na 2 middagen (was er ook nog nooit geweest) met mn 135whp Golfje
De lijnen kunnen ook nog wel beter, maar je kan je toch nooit op alles tegelijk concentreren op zo'n eerste dag
Edit: even verder gegeken heb je al 2:19 op de klok staan, scheelt alweer 5 seconden
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 24 feb 2013, 20:03
door Erik dB
daNpy schreef:Hoi Arnoud,
uitgaande van je filmpje ben ik van mening dat je nog heel wat kan halen met wat remtechniek. Je rijdt voor bochten gewoon gas los, wat veel tijd kost.
Eerder zei je al dat je met 320pk het gevoel had niet mee te kunnen komen en dat vond ik ook al erg vreemd.
Je eerste volle rondje uit de video is ongeveer 2:24, mijn snelste rondje op Assen is 2:25 na 2 middagen (was er ook nog nooit geweest) met mn 135whp Golfje
De lijnen kunnen ook nog wel beter, maar je kan je toch nooit op alles tegelijk concentreren op zo'n eerste dag
Edit: even verder gegeken heb je al 2:19 op de klok staan, scheelt alweer 5 seconden
Viel mij ook op idd. Ik ben zelf zeker geen Schumacher, maar remde een paar keer zoveel later dat ik dacht je een technisch probleem had. Op het rechte stuk daarna bleek dat technische probleem in ieder geval niet in de motor te zitten, want je kwam er weer hard aanrijden
Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V
Geplaatst: 24 feb 2013, 20:13
door daNpy
Erik dB schreef:
Viel mij ook op idd. Ik ben zelf zeker geen Schumacher, maar remde een paar keer zoveel later dat ik dacht je een technisch probleem had. Op het rechte stuk daarna bleek dat technische probleem in ieder geval niet in de motor te zitten, want je kwam er weer hard aanrijden
De motor is sterk zat, daar ligt het niet. Maar mijn inziens leer je beter alles uit de auto te halen in een langzamere auto. Dan merk je aan het eind van het rechte stuk namelijk heel goed of je 5kmh minder snel de laatste bocht uitkwam