Rebel schreef:RVV schreef:Macboy is helemaal gek van de M135i kan ik goed begrijpen. Maar onder de streep is het speelgoed. Beroepsmatig heeft ie er helemaal niets aan. Dat zogenaamde bijzondere gevoel kan die ook wel uit een 120d of 123d (bestaat die ook?) halen. En is veel zuiniger. Met zijn kilometrage per jaar slaat een M135i die tussen de 600 en 800 euro brandstof in de maand kost helemaal nergens op. Dat argument kwam namelijk elke keer als een konijn uit de hoge hoed naar voren.
Ik weet niet of ik een jurist in een 1M / M135i serieus zou nemen. Dat is leuk voor erbij, op Zandvoort of de Nordschleife.
Bepaalde beroepen c/q zakenmensen hebben een bijpassende representatieve auto nodig.
Uiteraard schreeuwen de stuurlui aan wal weer dat dit onzin is, maar het is wel de realiteit.
Ik weet dat ik dit jaar al heel wat onzin heb neergeplempt op dit fantastische forum maar jouw post slaat wel alles Rebel!

Als jij, welke dienstverlener dan ook, af gaat rekenen op de auto waar hij of zij mee voor komt rijden kun je nog wel eens raar staan te kijken. Welk beroep heeft nou een representatieve auto nodig? En wat is dat dan? Is een auto representatief als hij niet snel is, er saai uitziet en geen drol kost? Of is een representatieve auto een snelle auto die er snel uitziet en er uitziet alsof de eigenaar er een nier voor af heeft moeten staan? Of iets daar tussenin?
Wat een kolder zeg. Iedereen moet lekker rijden wat hij of zij wil ongeacht het beroep. En in de advocatuur kan het al helemaal makkelijk. Je hebt ofwel klanten die naar je toe komen omdat ze je willen betalen ofwel klanten die bij je komen omdat ze je toegewezen hebben gekregen via de rechtsbijstand. In beide gevallen maakt het dus geen reet uit of je nu in een brik van 500 euro voor komt rijden of in een Porsche van 150k. De mensen die je willen betalen betalen je uurloon wat jij verder van dat uurloon gaat doen zal ze aan de reet roesten ze willen een degelijk stukje dienstverlening niet meer en niet minder.