Skoda Octavia
- ///Joost
Re: Skoda Octavia
Oefff...die voorkant is er ook niet beter op geworden. Het ligt nu wel meer in lijn met het Passat uiterlijk. Maar die gescheiden koplampunits vind ik geen succes. Misschien dat het irl meevalt.
Nee, dan liever een RS met een paar vlieguren.
Nee, dan liever een RS met een paar vlieguren.
-
die lichtunits zijn echt een achteruitgang, rare vormen, niet coherent. verder wat indobesar zegt, no-nonens ruimtewonder.
- sitechris
- Auto: BMW M2 (G87)
Hoop alleen dat ze er betere stoelen in plaatsen. Je krijgt gegarandeerd rugpijn.
-
Wat is die lelijk geworden zeg.........
- Martin van der Zwaard
Oei. Eerst ff in het echt zien maar zo op het eerste gezicht is het geen verbetering imho.
- Tim N
Waar Volvo, Mercedes etc allemaal (gelukkig) van de niet heel erg prettig ogende gedeelde koplampen afgestapt zijn bij de nieuwe modellen doet Skoda het juist andersom...
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Ik kan een nieuw draadje aanmaken, maar kan het ook wel hier kwijt denk ik;
Sinds een paar weken heb ik een 2018 Octavia, van een particulier gekocht. De eerste paar drempels nam ik al met samengeknepen billen, ergens met de dempers voorin zat het niet helemaal lekker. Bevestigd door de garage; demper R-V is niet goed. Oftewel:
a) 2 nieuwe OEM voordempers (600 ex montage)
b) aftermarket rondom nieuw, ligt hij gelijk wat lager
Maar in geval van b), welke dan? Bilstein B12 kost zo'n 800, valt me alleszins mee. Iemand tips?
Vermogen is afwezig (TSI 115pk), maar als ik met minder remmen door een bocht heen kan compenseert dat wat he.
Sinds een paar weken heb ik een 2018 Octavia, van een particulier gekocht. De eerste paar drempels nam ik al met samengeknepen billen, ergens met de dempers voorin zat het niet helemaal lekker. Bevestigd door de garage; demper R-V is niet goed. Oftewel:
a) 2 nieuwe OEM voordempers (600 ex montage)
b) aftermarket rondom nieuw, ligt hij gelijk wat lager

Maar in geval van b), welke dan? Bilstein B12 kost zo'n 800, valt me alleszins mee. Iemand tips?
Vermogen is afwezig (TSI 115pk), maar als ik met minder remmen door een bocht heen kan compenseert dat wat he.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ik hoor wel goede verhalen over de Koni Active. Is geen verlaging dan, maar wel een verbetering van het comfort.
- Thomasss
Omlaag is wel prettig, al is het maar 2cm. Alleen geen must. Lastig om te achterhalen welke nou aansluit bij wat je zoekt. Niemand heeft 6 Octavia's met allemaal verschillende onderstellen staan he.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik ben er niet in thuis, maar als ik optie a en b lees ga je toch gewoon voor b? Paar 100 meer en je hebt alles compleet nieuw van een fatsoenlijk merk. Ging ik niet eens verder zoeken voor zo’n auto (niet negatief bedoeld hoor
)

-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Volgens mij kun je met een B12 set (Bilstein B8 + Eibach veren toch?) geen verkeerde keuze maken voor het geld. Het kan veel beter, maar dan heb je het ook over een ander budget.
- Thomasss
Als ik een beetje zoek kom ik in D zo'n set nieuw tegen voor rond de 750, klinkt mij niet al te gek. Is zo'n aanschaf in D gewoon prima of moet ik ergens op letten?
Alleen wel goed kijken dat ik de juiste bestel. Sportline en Pro Kit worden wel eens door elkaar heen gehaald en de nummers per model/bouwjaar verschillen ook wel eens.
Alleen wel goed kijken dat ik de juiste bestel. Sportline en Pro Kit worden wel eens door elkaar heen gehaald en de nummers per model/bouwjaar verschillen ook wel eens.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Koni Active inderdaad. In combinatie met een Eibach of H&R veertje heb je en een verlaging, en een goed comfort.
- Thomasss
Dank voor het meedenken! Als ik het zo lees is de Koni Active lijn goed voor straatgebruik wat een tikkie sportiever is, en dan een Eibach erbij voor de looks.
Bilstein gaat weer wat verder, maakt hem nog wat stugger. Stugger hoeft niet, sportiever wel.
Even kijken of mijn werkplaats Koni ook wil monteren (Bilstein wel) en anders zie ik dat Carrec beide merken ook voert.
Bilstein gaat weer wat verder, maakt hem nog wat stugger. Stugger hoeft niet, sportiever wel.
Even kijken of mijn werkplaats Koni ook wil monteren (Bilstein wel) en anders zie ik dat Carrec beide merken ook voert.
- Thomasss
Ik ben nu in contact met een club die vooral geen verlagingsveren i.c.m. wat voor demper dan ook wil monteren, maar gelijk een schroefset adviseert en dan het liefst nog een KW V1. Sinds wanneer is er wat tegen een H&R bij een OEM/Bilstein/Koni demper?
Die KW V1 heb ik dan weer niet nodig hè, dat gaat het doel een beetje voorbij.
Die KW V1 heb ik dan weer niet nodig hè, dat gaat het doel een beetje voorbij.
- JP
Zou zelf eens Mark van Lowering.nl raadplegen, die doet nix anders als VAG onderstellen aanpassen. Rijdt zelf ook al jaren Octavia
- Thomasss
Inmiddels zit de B12 eronder. Wát een verschil zeg!