VW Polo R WRC
- RVV
Re: VW Polo R WRC
LOL dat jullie je zo druk kunnen maken om een paar WRC stickers op een Polo eco blue motion dingetje.
- GTRene
zou een stunt zijn als Hyundai straks wel wat straat versies gaat leveren met AWD van hun WRC car.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
De spinazie heeft wat 'n zandsmaak.
- Petrolhead Tom
Kek ding! 

- GTRene
wellicht is dit leuk, heeft niet zo veel vermogen...slechts

wel een bommetje, zal wel moeilijk worden om gekentekend op de weg te krijgen denk
Engine power with restrictor 530PH/800NM.

http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=66174Factory date: 2008
Price: 38000 eu
Details: Engine 2.0 Cosworth CalaghanMotorsport Suspension Proflex evo-3 Gears new sequential 5 speed Technical Extras Ford Fiesta 4x4 full spec rallycross car builded to the hightest standards. Engine 2.0 turbo Cosworth builded by Mike Calaghan.Engine power with restrictor 530PH/800NM. Gear box sequential 5 speed GBS. Differentials Ford Motorsport & ZF. Clutch APracing. Susspension Proflex 4 way adj. Brakes wilwood. ECU-DTA Pro-80, antilag system. Short stering rack Selholm. Wheels OZ racing magnesium. In 2010 & 2011 car won Polish Rallycross cup. Never crashed, after check in, ready to season. Spares available.
wel een bommetje, zal wel moeilijk worden om gekentekend op de weg te krijgen denk

- Petrolhead Tom
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Tja
Hier op DF zijn we bovengemiddelde autogekken, zeg maar de top 10% van autoliefhebbend Nederland. Daarvan zit André weer in de top 10% qua wensen/eisen in een auto.
Oftewel, een doelgroep van hooguit 1% van mensen die echt een WRC replica willen met verstelbare diffs, AWD etc.
Let wel: ik zou het ook te gek vinden om zo'n ding te hebben. Maar ik vermaak me gelukkig ook nog met FWD, zelfs met een FWD zonder sper (zoals m'n huidige GTI). Vanochtend door de sneeuw naar m'n werk, over de meest gladde besneeuwde weggetjes die ik kon vinden. Leuk hoor, big smile hier. Een WRC replica lijkt me dan nog leuker maar zolang ik dat referentiekader niet heb vermaak ik me nu ook. Een FWD met fatsoenlijk sper vind ik ook bijzonder leuk (Focus RS bijv.).
Waarom doet VW mee aan het WRC kampioenschap? Niet om de sport.... maar om de marketing en derhalve dus de daaruit voortvloeiende extra exposure en verkopen. Dat ze daar dan een graantje van willen meepikken met zo'n actiemodelletje met stickers en anders geprogrammeerde ECU, dan snap ik wel. Had ik ook gedaan.
Dat 'wij' als diehard liefhebbers het jammer vinden dat het geen EVO-achtige kloon is... snap ik ook maar lijkt me vrij logisch. VW verkoopt liever 1000 bestickerde 'WRC' modellen dan 5 diehard klonen die 65.000 euro per stuk moeten kosten.
Dat M logo bij BMW hier is ook niets meer dan marketing en heeft ook weinig (niks) meer met motorsport te maken. Die bewierrookte M135i heeft ook geen fatsoenlijk sper.
Hier op DF zijn we bovengemiddelde autogekken, zeg maar de top 10% van autoliefhebbend Nederland. Daarvan zit André weer in de top 10% qua wensen/eisen in een auto.
Oftewel, een doelgroep van hooguit 1% van mensen die echt een WRC replica willen met verstelbare diffs, AWD etc.
Let wel: ik zou het ook te gek vinden om zo'n ding te hebben. Maar ik vermaak me gelukkig ook nog met FWD, zelfs met een FWD zonder sper (zoals m'n huidige GTI). Vanochtend door de sneeuw naar m'n werk, over de meest gladde besneeuwde weggetjes die ik kon vinden. Leuk hoor, big smile hier. Een WRC replica lijkt me dan nog leuker maar zolang ik dat referentiekader niet heb vermaak ik me nu ook. Een FWD met fatsoenlijk sper vind ik ook bijzonder leuk (Focus RS bijv.).
Waarom doet VW mee aan het WRC kampioenschap? Niet om de sport.... maar om de marketing en derhalve dus de daaruit voortvloeiende extra exposure en verkopen. Dat ze daar dan een graantje van willen meepikken met zo'n actiemodelletje met stickers en anders geprogrammeerde ECU, dan snap ik wel. Had ik ook gedaan.
Dat 'wij' als diehard liefhebbers het jammer vinden dat het geen EVO-achtige kloon is... snap ik ook maar lijkt me vrij logisch. VW verkoopt liever 1000 bestickerde 'WRC' modellen dan 5 diehard klonen die 65.000 euro per stuk moeten kosten.
Dat M logo bij BMW hier is ook niets meer dan marketing en heeft ook weinig (niks) meer met motorsport te maken. Die bewierrookte M135i heeft ook geen fatsoenlijk sper.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 11 dec 2012, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- Kevin20v
Jij hebt toevallig het BMW M135i topic overgeslagen de laatste tijd? Er zijn hier wel meer dingen waar men zich druk over maakt en daar gaat het net zo goed nergens om...RVV schreef:LOL dat jullie je zo druk kunnen maken om een paar WRC stickers op een Polo eco blue motion dingetje.

@Wouter: +1
-
LOL @ Kevin inderdaad. 

-
@Wouter, maar rwd vs fwd moeten we niet over beginnen.(M135 vs Polo bijv. twee onvergelijkbare auto's behalve de achterlichten LOL)
Dat wordt 'n ellenlange discussie van niks welles/nietes geruzie en wat ik al zei:Each to their own.
Dat wordt 'n ellenlange discussie van niks welles/nietes geruzie en wat ik al zei:Each to their own.
-
Ja klopt een ///M heeft ook weinig met motorsport te maken maar gelukkig weten ze daar nog wel leuke fun auto s te bouwen. Nou moet ik ook zeggen dat buiten de 1M en 130i het ook snel overgaat in te grote te zware daily s bij Bmw. Daarom zeg ik hou de parels vast. En als ik het geweten had dan had ik een evo 6.5 makkingen gekocht en mooi in de hoek gezet voor fun voor later.
- RVV
De M135i heeft de schijn nog mee als sportief bakkie. En er schijnen zelfs DF'ers te zijn die hem op een verlanglijstje hebben staan
Polo's zijn gewoon eco blue dingen.. anders dan dat zie ik ook nooit op de weg. Er zullen best mensen zijn die een harde plasser krijgen van een polo met een beetje anabolen onder de kap, maar onder de streep kies je uiteindelijk voor praktisch dezelfde poen een Golf GTI. En in Nederland is notabene de VW Corrado al ten grave gebracht door de importeur omdat ze aan de straatstenen niet vallen te slijten. En dan allemaal drooggeilen op een paar WRC stickers op een Polo LOL. Verder wat Wouter schrijft.. alleen maar marketing.

- GTRene
deze Polo WRC achtige lijkt me trouwens niet duur...
van diezelfde bouwer welke Dre kent, en idd Evo techniek schijnbaar...doch 39K lijkt opzich dan niet duur voor zoiets of?

Ik zeg doen
van diezelfde bouwer welke Dre kent, en idd Evo techniek schijnbaar...doch 39K lijkt opzich dan niet duur voor zoiets of?
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=64773VW POLO PROTO race and rally car, mechanical(engine, transmision, suspension)-Mitsubishi Lancer Evo X, PECTEL engine and diff management, homologated roll cage, Ralliart clutch, hard suspension bushes, Tein shocks, 20L safety fuel tank, opb pedal box. Weight - 1100 kg. Price without seats and harness

Ik zeg doen

- Kevin20v
Tja kun je er wel een beetje lullig over doen ook die Golf GTI heeft geen fatsoenlijk sper, net als de M135i.RVV schreef:De M135i heeft de schijn nog mee als sportief bakkie. En er schijnen zelfs DF'ers te zijn die hem op een verlanglijstje hebben staanPolo's zijn gewoon eco blue dingen.. anders dan dat zie ik ook nooit op de weg. Er zullen best mensen zijn die een harde plasser krijgen van een polo met een beetje anabolen onder de kap, maar onder de streep kies je uiteindelijk voor praktisch dezelfde poen een Golf GTI. En in Nederland is notabene de VW Corrado al ten grave gebracht door de importeur omdat ze aan de straatstenen niet vallen te slijten. En dan allemaal drooggeilen op een paar WRC stickers op een Polo LOL. Verder wat Wouter schrijft.. alleen maar marketing.
Dat men de Scirocco niet aan de straatstenen kwijt raakt ligt bij de dealer zelf, men heeft o.a. nauwelijks een demo in de showroom staan omdat ie zogenaamd niet verkocht wordt. De lokale dealer hier heeft in de afgelopen jaren altijd een Scirocco in de showroom gehad en hebben er genoeg verkocht en zij gaan ze waarschijnlijk gewoon doorleveren dmv import uit duitsland
-
Ja dit ding van Dytko gaat lekker. Mooi awd systeem zo op droog asfalt.
- RVV
Ik lul toch niet over een sper? Maar even serieus wat klopt er dan niet van mijn verhaal? Basiskoets van een polo smoelt best aardig, maar het is en blijft gewoon een madeliefjes auto die gaten in de ozonlaag dichttimmerd. (naar het schijnt).. En ja een kickbox pakje aantrekken vind ik inderdaad dan behoorlijk lullig ogen. Wie gaat er nou met zijn volle verstand met die stripping en WRC letters rondrijden? De totale triestheid straalt daar toch gewoon van af.. Nou dan laat de slimmerik het stickertpaket achterwege.. kan hé...
Zit je dan in de showroom... inneminnemutte te spelen tussen de aankomende Golf GTI 7 en deze polo...
Wedden dat iedereen vals speelt en de baas op de Golf GTI laat vallen? Punt is.. een auto als deze heeft in Nederland helemaal geen bestaansrecht.. en oja dan ben je een keer in Duitsland en zie je een echte Polo WRC edition rijden... ga je dan helemaal uit je plaat ofzo?
Gewoon bloemetjes water geven met je Polo.. daar zijn die ding voor. Niet meer en niet minder.
Zit je dan in de showroom... inneminnemutte te spelen tussen de aankomende Golf GTI 7 en deze polo...
Wedden dat iedereen vals speelt en de baas op de Golf GTI laat vallen? Punt is.. een auto als deze heeft in Nederland helemaal geen bestaansrecht.. en oja dan ben je een keer in Duitsland en zie je een echte Polo WRC edition rijden... ga je dan helemaal uit je plaat ofzo?
Gewoon bloemetjes water geven met je Polo.. daar zijn die ding voor. Niet meer en niet minder.
- GTRene
voor een fractie van de AWD Polo WRC prijs...Robin schreef:Ja dit ding van Dytko gaat lekker. Mooi awd systeem zo op droog asfalt.
39.900,-euro voor een 2012 auto ook awd en genoeg power met betrouwbare techniek neem ik aan (Evo X)
- RVV
Ohw shit... nu zie ik je avatar pas 

- Luco
Ja, alleen zo jammer dat je hem hier nooit op kenteken krijgt.GTRene schreef:voor een fractie van de AWD Polo WRC prijs...Robin schreef:Ja dit ding van Dytko gaat lekker. Mooi awd systeem zo op droog asfalt.
39.900,-euro voor een 2012 auto ook awd en genoeg power met betrouwbare techniek neem ik aan (Evo X)
- Kevin20v
RVV schreef:Ohw shit... nu zie ik je avatar pas

Ik heb overigens nooit gezegd dat het geen eco-blaster is, maar een 220pk versie gaat best lekker van de startstreep ook al zit er geen RWD of AWD onder. Als je er aan de achterkant een stabi onder plakt stuurt ie ook nog netjes zonder onderstuur, al met al snap ik het probleem niet zo.
laat maar.
-
Die dytko kan voor 40k zo n ding maken. Dan zeker voor een wrc kraaltjes editie 33000 betalen. Humor:)
- Luco
Kevin20v schreef:RVV schreef:Ohw shit... nu zie ik je avatar pas
Ik heb overigens nooit gezegd dat het geen eco-blaster is, maar een 220pk versie gaat best lekker van de startstreep ook al zit er geen RWD of AWD onder. Als je er aan de achterkant een stabi onder plakt stuurt ie ook nog netjes zonder onderstuur, al met al snap ik het probleem niet zo.
laat maar.
En met de juiste tfsi zelfs makkelijk naar 350pktjes te tillen

- RVV
Kevin20v schreef:RVV schreef:Ohw shit... nu zie ik je avatar pas
laat maar.
Snap je punt wel, kan best een aardig wagentje zijn. Looks heeft die mee. FWD heb ik geen commentaar op. VAG is gewoon FWD. RWD past verder ook niet in het VAG straatje. AWD in de vorm van Haldexsystemen misschien wel maar voor een AWD is dat ook weer een verhaal apart. (heb zelf 3 jaar in een Audi S3 gereden, dus wel de nodige ervaring).
Kevin ik heb geen idee welk type Polo je hebt. Zo te zien je avatar lijkt het wel een dik aangekleed stoer ding. Maar even eerlijk? Heb jij daar 30K plus voor betaald? Zo niet zou je daar 30K plus voor over hebben? Of als je zelf voor de keuze stond een Golf GTI 7 of die Polo WRC edition?
-
Rico, even eerlijk dan ook. Wat maakt jou dat uit dan eigenlijk? Laat 'm toch of niet? Kan toch ook?
Moet ie zich naar jou/de rest verantwoorden?
Ik snap je wel 'n beetje, maar ik heb 't idee dat dit wat averechts gaat werken neem me niet kwalijk(uit eigen ervaring)
Moet ie zich naar jou/de rest verantwoorden?
Ik snap je wel 'n beetje, maar ik heb 't idee dat dit wat averechts gaat werken neem me niet kwalijk(uit eigen ervaring)
- Luco
Ja ieder zijn meug
de ene heeft een auto van 50k, waar een ander nog geen 5k voor over zou hebben, en gelukkig maar, anders reden we allemaal in dezelfde troep.
de ene heeft een auto van 50k, waar een ander nog geen 5k voor over zou hebben, en gelukkig maar, anders reden we allemaal in dezelfde troep.