Mijn kinderen gaan niet op voetbal
- Roy RS
Re: Mijn kinderen gaan niet op voetbal
onwaarschijnlijk weer dit verhaal en supernaar natuurlijk, maar hé, er worden dagelijks mensen (grensrechters/scheidsen/ trainers/coaches) in elkaar gebeukt, maar die vertellen het na en dan hoor je nergens wat van. Dit gebeurd op véél grotere schaal dan dat veel mensen denken. (niet op feiten maar op gevoel gebaseerd)
Het is namelijk in dit geval zo, dat die meneer op eigen kracht naar de kantine gekomen is en zelf heeft verteld dat hij door 4 a 5 jongens te grazen is genomen...in feite kon hij het dus navertellen, maar daarna is hij toch bezweken. Was dat laatste niet gebeurd, was de KNVB niet eens op de hoogte gesteld.
Ik denk dat er veel harder opgetreden moet worden tegen al dit geweld, ook in en rond voetbalstadions. Ik loop regelmatig door Eindhoven als er voetbal geweest is en ik voel me dan meestal niet op zijn veiligst om het maar zacht te zeggen...
Er zijn landen waar je met een stadionverbod je tijdens elke wedstrijd van "jouw" club je moet melden op het politiebureau. Dat is knap lastig als je "volwassen" wordt en de "sport" achter je gelaten hebt...
Ook met rellen en heel die onzin, wordt er altijd gediscussieerd of de schade op de relschoppers verhaald zal worden....hoezo moeten we daar over nadenken? Als ik iets sloop moet ik ook gewoon betalen, als je dan voor een ton schade maakt omdat PSV shit achter de bal aanrende, dan zul je goedverdoeme de rest van je leven betalen en als je geen geld/werk hebt, dan ben je wat mij betreft beschikbaar voor de gemeente tot je schuld ingelost is...lekker schoefelen. Paar maandjes zitten geven die relnichten echt niks om. Die gasten moeten ze heel hun leven achtervolgen en als ze van zwart geld een auto kopen, meteen in beslag nemen enzovoorts.
Het is namelijk in dit geval zo, dat die meneer op eigen kracht naar de kantine gekomen is en zelf heeft verteld dat hij door 4 a 5 jongens te grazen is genomen...in feite kon hij het dus navertellen, maar daarna is hij toch bezweken. Was dat laatste niet gebeurd, was de KNVB niet eens op de hoogte gesteld.
Ik denk dat er veel harder opgetreden moet worden tegen al dit geweld, ook in en rond voetbalstadions. Ik loop regelmatig door Eindhoven als er voetbal geweest is en ik voel me dan meestal niet op zijn veiligst om het maar zacht te zeggen...
Er zijn landen waar je met een stadionverbod je tijdens elke wedstrijd van "jouw" club je moet melden op het politiebureau. Dat is knap lastig als je "volwassen" wordt en de "sport" achter je gelaten hebt...
Ook met rellen en heel die onzin, wordt er altijd gediscussieerd of de schade op de relschoppers verhaald zal worden....hoezo moeten we daar over nadenken? Als ik iets sloop moet ik ook gewoon betalen, als je dan voor een ton schade maakt omdat PSV shit achter de bal aanrende, dan zul je goedverdoeme de rest van je leven betalen en als je geen geld/werk hebt, dan ben je wat mij betreft beschikbaar voor de gemeente tot je schuld ingelost is...lekker schoefelen. Paar maandjes zitten geven die relnichten echt niks om. Die gasten moeten ze heel hun leven achtervolgen en als ze van zwart geld een auto kopen, meteen in beslag nemen enzovoorts.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Goed verhaal Roy. Net als in Engeland foute hooligans voor 't leven schorsen. Het helpt daar wel. Hooliganism is daar ook ontstaan, maar ook weer 'verdwenen'.
Hier rijden tweewekelijks de ME gepantserde busjes door mijn straat(we wonen 500m van 't stadion) , wat dat allemaal niet kost. En ik ben wel voetbalgek, maar komop.
Hier rijden tweewekelijks de ME gepantserde busjes door mijn straat(we wonen 500m van 't stadion) , wat dat allemaal niet kost. En ik ben wel voetbalgek, maar komop.
-
Robin langs de kant van't voetbalveld;

- Hans
Ik moet nog zien wat voor straf ze gaan krijgen.
1-minderjarig
2-geen moord maar doodslag
3-wie heeft wat gedaan?
4-man is in eerste instantie nog naar huis gegaan en toen ie later weer op het voetbalveld was pas in elkaar gezakt, dus god weet wat er in de tussentijd met hem is gebeurd.
Ik zie het somber in qua straf wat die lui gaan krijgen. Ik zou zeggen eerst van alle drie de knieën kapot schieten en daarna door een zoutbadje laten kruipen. Dan mag de rechter zich uit gaan spreken over de straf die ze verdienen.
1-minderjarig
3-wie heeft wat gedaan?
4-man is in eerste instantie nog naar huis gegaan en toen ie later weer op het voetbalveld was pas in elkaar gezakt, dus god weet wat er in de tussentijd met hem is gebeurd.
Ik zie het somber in qua straf wat die lui gaan krijgen. Ik zou zeggen eerst van alle drie de knieën kapot schieten en daarna door een zoutbadje laten kruipen. Dan mag de rechter zich uit gaan spreken over de straf die ze verdienen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
*ZUCHT*............... een hele diepe *ZUCHT*
Zoveelste idiote incident qua zinloos geweld dat ik er weinig anders op kan zeggen. Geen straf is hiervoor toereikend en de straf die de daders hier in NL krijgen zijn al helemaal om te janken.
Ondertussen is er wel een gezin dat hun vader de rest van hun leven mag missen door een stel van die galbakken.....
Laten we die dan maar het allerbeste wensen ipv een eindeloze discussie over sporten/de sporters/de ouders/etc.
Zoveelste idiote incident qua zinloos geweld dat ik er weinig anders op kan zeggen. Geen straf is hiervoor toereikend en de straf die de daders hier in NL krijgen zijn al helemaal om te janken.
Ondertussen is er wel een gezin dat hun vader de rest van hun leven mag missen door een stel van die galbakken.....

-
Bovenstaande 4 punten en de hieruitvloeiende toekomstige beslissing van een rechter maken het verhaal nog triester als het al is.Hans schreef:Ik moet nog zien wat voor straf ze gaan krijgen.
1-minderjarig
3-wie heeft wat gedaan?
Sluit mijzelf geheel bij mijn naam genoot aan.

- Peric
En op punt 4 van Hans krijgen die teringlijers natuurlijk weer gewoon een belachelijk lage straf....
Want zo werkt 't in Nederland.
:shout:
Want zo werkt 't in Nederland.
:shout:
- alt
Mijn vader zat in 1940 in dienst en kreeg een dienstbevel om te voetballen, waar hij (ik ook) een hekel aan had.
Hij stond achter als back en kreeg de bal voor zijn voeten, hij keek naar het doel van de tegenpartij en vond wel heel ver weg, keek naar zijn eigen doel en daar stond de doelman tegen de paal aangeleund, hij had niets te doen.
Mijn vader schoot toen de bal in zijn eigen doel.
Het was rust en zijn collega;s zeiden: Jan wat heb jij nu gedaan?
Mijn vader: ik heb een doelpunt gemaakt.
Wat een doelpunt gemaakt, nee je hebt in je eigen doel geschoten, dat is onsportief!
Mijn vader: ik onsportief, dat tegenpartij kon geen doelpunt maken, ik dacht laat ik eens sportief zijn en hun ook een doelpunt gunnen.
Jij hoeft nooit meer mee te doen.
Daarom heeft hij ook nooit meer gevoetbald.
Heb op school moeten voetballen, vond er niks aan.
Damesvoetbal is misschien wel leuk om naar te kijken,maar kerels in hun ondergoed die achter aan ba laan rennen, daar vind ik geen bal aan.
Het wel frappant je geeft je hond een bal en hij vermaakt zich, je geeft een man een bal en hij vermaakt zich.
Wat in Almere is gebeurt is verschrikkelijk, maar ik heb dat voetballen nooit begrepen.
Voorbeeld, vandaag speelt Pietje bij een club in Amsterdam, de supporters zijn trots op Pietje, geweldige spelert.
Volgende jaar speelt Pietje in Rotterdam en de Amsterdamse supporters haten hem.
Geef mijn portie maar aan fikkie.
Hij stond achter als back en kreeg de bal voor zijn voeten, hij keek naar het doel van de tegenpartij en vond wel heel ver weg, keek naar zijn eigen doel en daar stond de doelman tegen de paal aangeleund, hij had niets te doen.
Wat een doelpunt gemaakt, nee je hebt in je eigen doel geschoten, dat is onsportief!
Mijn vader: ik onsportief, dat tegenpartij kon geen doelpunt maken, ik dacht laat ik eens sportief zijn en hun ook een doelpunt gunnen.
Damesvoetbal is misschien wel leuk om naar te kijken,maar kerels in hun ondergoed die achter aan ba laan rennen, daar vind ik geen bal aan.
Het wel frappant je geeft je hond een bal en hij vermaakt zich, je geeft een man een bal en hij vermaakt zich.
Wat in Almere is gebeurt is verschrikkelijk, maar ik heb dat voetballen nooit begrepen.
Voorbeeld, vandaag speelt Pietje bij een club in Amsterdam, de supporters zijn trots op Pietje, geweldige spelert.
Volgende jaar speelt Pietje in Rotterdam en de Amsterdamse supporters haten hem.
- wjn
Voor mijn beeldvorming, bij minderjarigen zijn de ouders nog altijd verantwoordelijk.Hans schreef:Ik moet nog zien wat voor straf ze gaan krijgen.
1-minderjarig
3-wie heeft wat gedaan?
Waarom worden in dit soort zaken de ouders nooit aangepakt / veroordeeld?
(Dat gebeurt namelijk in financiele zaken WEL.)
- Robertdj
Is er een sport die je wel leuk vindt?alt schreef:Mijn vader zat in 1940 in dienst en kreeg een dienstbevel om te voetballen, waar hij (ik ook) een hekel aan had.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Het heeft niet zozeer met het voetbal zelf te maken denk ik. Ik ben ook niet zo'n voetballiefhebber en deed/doe ook liever wat anders.
Maar in de basis is het een prima spel die toegankelijk is voor iedereen. Dus ook voor al het uitschot in deze wereld. Komt nog bij dat het daardoor ook nog eens volkssport nummer 1 is en er dus relatief gezien ook meer incidenten zullen zijn.
De rotte appels moeten er (in elk sport en eigenlijk de gehele samenleving) gewoon gelijk en zonder pardon uit getrapt worden. Minderjarig of niet, een ventje van 15/16 begrijpt ook heus wel dat iemand de touwtyfus trappen écht niet kan.
Maarja, dan nog. De nabestaanden schieten er 0,0 mee op hè....
Maar in de basis is het een prima spel die toegankelijk is voor iedereen. Dus ook voor al het uitschot in deze wereld. Komt nog bij dat het daardoor ook nog eens volkssport nummer 1 is en er dus relatief gezien ook meer incidenten zullen zijn.
De rotte appels moeten er (in elk sport en eigenlijk de gehele samenleving) gewoon gelijk en zonder pardon uit getrapt worden. Minderjarig of niet, een ventje van 15/16 begrijpt ook heus wel dat iemand de touwtyfus trappen écht niet kan.
Maarja, dan nog. De nabestaanden schieten er 0,0 mee op hè....
- Robin
Ik vind het verhaal van alt eerlijk gezegd nergens over gaan eigenlijk, sorry.
Tuurlijk kan men een voetbalhater zijn kan ik inkomen en is je goed recht prima, , maar dat heeft niks met dit trieste incident te maken imo.

Tuurlijk kan men een voetbalhater zijn kan ik inkomen en is je goed recht prima, , maar dat heeft niks met dit trieste incident te maken imo.
- Dennis Cavallino
Net als Alt begrijp ik die clubliefde ook niet zo goed.
Mijn vader was voor Feyenoord, dus ik was automatisch voor Ajax (die speelden ook een stuk knapper voetbal toen ik nog een urk was. Ik ben geboren in Utrecht, dus ik vind 't uiteraard wel leuk als Utreg wint omdat ik er dan weer even aan herinnerd word dat daar mijn roots liggen, soort van, maar verder heb ik er geen emotie bij. Toen ik Den Haag ging wonen werd ik geen Ado fan. Toen ik in Rotterdam ging wonen werd ik niet automatisch voor Sparta, laat staan Feyenoord (Dat vanuit ons huis gezien aan de overkant lag, dus historisch gezien zou ik daar niet eens voor mogen zijn).
Ik kan genieten van een mooie pot voetbal tijdens een EK of WK. Toernooitjes vind ik leuk om te volgen, maar het hele hooligan gedrag van een grote kudde begrijp ik niet. In de autosport zul je dat nooit zien, daar lopen de Ajax- en Feyenoord fans gebroederlijk naast elkaar. Want daar heb je 't niet over voetbal, maar over auto's. Dan heb je het over BMW vs Mercedes en Ford tegen Alfa.
Mijn vader was voor Feyenoord, dus ik was automatisch voor Ajax (die speelden ook een stuk knapper voetbal toen ik nog een urk was. Ik ben geboren in Utrecht, dus ik vind 't uiteraard wel leuk als Utreg wint omdat ik er dan weer even aan herinnerd word dat daar mijn roots liggen, soort van, maar verder heb ik er geen emotie bij. Toen ik Den Haag ging wonen werd ik geen Ado fan. Toen ik in Rotterdam ging wonen werd ik niet automatisch voor Sparta, laat staan Feyenoord (Dat vanuit ons huis gezien aan de overkant lag, dus historisch gezien zou ik daar niet eens voor mogen zijn).
Ik kan genieten van een mooie pot voetbal tijdens een EK of WK. Toernooitjes vind ik leuk om te volgen, maar het hele hooligan gedrag van een grote kudde begrijp ik niet. In de autosport zul je dat nooit zien, daar lopen de Ajax- en Feyenoord fans gebroederlijk naast elkaar. Want daar heb je 't niet over voetbal, maar over auto's. Dan heb je het over BMW vs Mercedes en Ford tegen Alfa.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat moet je nog zeggen, er valt niets meer te zeggen..........
We krijgen collectief de rekening gepresenteerd van 4 decades wanbeleid v.w.b. opvoeding, scholing, fatsoen en hoe dit te etaleren, sociale omgangsvormen, attitude in algemene zin.......
Wij zijn in dit land op bovengenoemde terreinen harder en sneller gedevalueerd dan de Italiaanse Lire in haar glorie tijd.......
Sociale Mega Inflatie............dat is wat het is, en we krijgen gewoon wat ons toekomt...............wat gezaaid is, zal geoogst worden.........
We krijgen collectief de rekening gepresenteerd van 4 decades wanbeleid v.w.b. opvoeding, scholing, fatsoen en hoe dit te etaleren, sociale omgangsvormen, attitude in algemene zin.......
Wij zijn in dit land op bovengenoemde terreinen harder en sneller gedevalueerd dan de Italiaanse Lire in haar glorie tijd.......
Sociale Mega Inflatie............dat is wat het is, en we krijgen gewoon wat ons toekomt...............wat gezaaid is, zal geoogst worden.........
- Robin
Klopt, die gaan elkaar 'te lijf' op diverse fora.....Dennis Cavallino schreef:In de autosport zul je dat nooit zien, daar lopen de Ajax- en Feyenoord fans gebroederlijk naast elkaar. Want daar heb je 't niet over voetbal, maar over auto's. Dan heb je het over BMW vs Mercedes en Ford tegen Alfa.
-
Hel en verdoemenis!romo schreef:Wat moet je nog zeggen, er valt niets meer te zeggen..........

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Gelukkig. Ik ben niet de enige die daar zo over denkt.Petrolhead Tom schreef:Ik krijg echt het idee dat voor dit soort tuig niets anders helpt dan een enkele kogel tussen de ogen. Als je tot zoiets in staat bent heb je werkelijk niets te zoeken in deze maatschappij of welke maatschappij dan ook.Niels v/d burgh schreef:Diep triest, daders 15/16 jaar
-
Ja, laten we ons net zo belachelijk maken als dat achterlijk volk dat meent dat stenigen, etc. nog de normaalste zaak van de wereld is. Ik stel voor dat we er een mooie kermisattractie van maken. Voor een tientje 3 stenen kopen en proberen raak te gooien. Lijkt me een geschikt familiespel om je kinderen wijs te maken dat agressie nergens goed voor is...
Heeft iedereen in dit koude weer alsnog een zonnesteek opgelopen?!

- Luco
allen schreef:Ja, laten we ons net zo belachelijk maken als dat achterlijk volk dat meent dat stenigen, etc. nog de normaalste zaak van de wereld is. Ik stel voor dat we er een mooie kermisattractie van maken. Voor een tientje 3 stenen kopen en proberen raak te gooien. Lijkt me een geschikt familiespel om je kinderen wijs te maken dat agressie nergens goed voor is...![]()
Maar wat dan Allen, een kopje thee, wijzend vingertje en binnen een jaar schoppen ze de volgende dood.
-
Mocht ik weten hoe makkelijk dat antwoord was, had ik die vast al voor je neergezet Luco. Geloof me maar!
- RVV
Ik zou zeggen.. stuur ze naar een voetbal clinic 

- Peric
Er zit nog heul veul tussenin natuurlijk.Luco schreef:allen schreef:Ja, laten we ons net zo belachelijk maken als dat achterlijk volk dat meent dat stenigen, etc. nog de normaalste zaak van de wereld is. Ik stel voor dat we er een mooie kermisattractie van maken. Voor een tientje 3 stenen kopen en proberen raak te gooien. Lijkt me een geschikt familiespel om je kinderen wijs te maken dat agressie nergens goed voor is...![]()
Maar wat dan Allen, een kopje thee, wijzend vingertje en binnen een jaar schoppen ze de volgende dood.
Maar ik zou zeggen, berecht die jongens als volwassenen.
- dvh
http://www.nu.nl/binnenland/2789816/nog ... etbal.html
http://frontpage.fok.nl/nieuws/537678/1 ... lduel.html
http://www.rijnmond.nl/nieuws/23-09-201 ... echtpartij
http://www.nujij.nl/sport/potje-voetbal ... 2898.lynkx
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... m?rss=true
http://www.omroepbrabant.nl/?news/11167 ... riaal.aspx
1x op googel kijken levert o.a. dit op, plus nog 2000+ extra pagina's vol (amateur)voetbal geweld.
Allemaal een spuitje dan maar ?
Nogmaals, toen ik klein was sloegen ze elkaar al de voetballen uit de ogen. Dat is vandaag de dag niks anders.
De wereld veranderd, mensen niet.
Agressiviteit zit in de aard van het beestje.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/537678/1 ... lduel.html
http://www.rijnmond.nl/nieuws/23-09-201 ... echtpartij
http://www.nujij.nl/sport/potje-voetbal ... 2898.lynkx
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... m?rss=true
http://www.omroepbrabant.nl/?news/11167 ... riaal.aspx
1x op googel kijken levert o.a. dit op, plus nog 2000+ extra pagina's vol (amateur)voetbal geweld.
Allemaal een spuitje dan maar ?
Nogmaals, toen ik klein was sloegen ze elkaar al de voetballen uit de ogen. Dat is vandaag de dag niks anders.
De wereld veranderd, mensen niet.
Agressiviteit zit in de aard van het beestje.
- Luco
Ja, maar dat is wel erg makkelijk he, het afkeuren van wat toch wel veel mensen denken ok, maar dan moet je ook nadenken over wat jij een betere oplossing zou vinden.allen schreef:Mocht ik weten hoe makkelijk dat antwoord was, had ik die vast al voor je neergezet Luco. Geloof me maar!
Aangezien het hier mensen betreft die geen dubbele nationaliteit mogen hebben zou ik zeggen incluus ouders enkeltje naar huis, misschien gaan ze dan beter nadenken voor ze zoiets doen, en de ouders gaan dan misschien nadenken over de opvoeding.
Ben benieuwd wat er met ze zou gebeuren als ze daar iemand doodschoppen, iets in mij zegt dat ze dan niet verwend worden met een kopje thee en binnen een jaar weer op straat staan.
- dvh
Net zoals mensen beter nadenken in Amerikaanse staten waar de doodstraf van toepassing is?gaan ze dan beter nadenken voor ze zoiets doen, en de ouders gaan dan misschien nadenken over de opvoeding.
Dat ze daar dan wel beter op gaan letten of de criminaliteit er minder op wordt ?
Gebeurd niet.
Dit soort gedag hoort bij de mens.
Gevoed door het publiek , de mentaliteit , de toelaatbaarheid , de ego's en hormonen en het lolletje + biertje achteraf blijft dit gewoon gebeuren.
Zo lang als er voetbal is, zullen er vechtpartijen ontstaan.
Enige goede manier zou een strenge scheidsrechter zijn die gelijk een ploeg uit de competitie kan zetten tijdens het spel, op het veld en verantwoordelijke ouders,trainers ect. die hun team in de gaten houden en gelijk ingrijpen ipv toejuichen wanneer het uit de hand loopt.
Maar dat gebeurd niet. Want de omstanders vinden zo'n knokpartij maar al te leuk. En de scheids stelt heeft geen enkele zeggenschap. Een rode kaart. Thats it. Verder heeft dit wangedrag geen enkele invloed voor het team of voor de partij.