Klote fietsers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
dvh

Re: Klote fietsers

Bericht door dvh » 27 jul 2012, 19:32

Xave30 schreef:Vaker nummers van Enya spelen op zulke ritjes Dvh. Man man man.

:blink:
Was natuurlijk maar een grapje hè :ongeveer als:

JP

Bericht door JP » 27 jul 2012, 19:35

partyondude schreef:(...)
Op een stoeptegelfietspad met 35 km p/u met tot 8 bar opgepompte banden fietsen gaat gewoon niet, je stuitert echt je fiets af. Ik irriteerde me vroeger ook altijd aan al die wielrenners op de weg, dacht van, rot op man, pak je fietspad, daar is het voor, totdat ik dus zelf zo'n fiets aanschafte en merkte dat er echt niet op een flink aantal fietspaden te rijden is met je racefiets. Niet alleen vanwege de soms slechte staat, maar ook vanwege tante Truus en oom Govert die met 12 km p/u al slingerend over het fietspad fietsen, daar krijg je echt serieuze ongelukken van.
(...)
Sorry Bram, maar dat is toch je keuze die banden? Ik kan me met een (stel dat...) auto, die tig cm's is verlaagd en superdunne bandjes heeft ook niet gaan beklagen dat er zoveel richeltjes in de weg zijn die ik voel en welke mijn vullingen uit de kiezen doen trillen. Zo willen rijden is een keuze, met bijbehorende nadelen...... :wink:
Heeft dat nou nog gevolgen gehad voor de veroorzaker JP?
Dat loopt nu nog steeds, 11 maanden na de aanrijding. Over enkele maanden verwachten wij een rechtszaak.
Gedacht moet worden aan een boete voor de veroorzaker in de grootte van ± €200 en mogelijk een maand rijverbod......
Absoluut van de pot gerukt, zulkse veroordeling, maar wat heb je aan hoge boetes als nabestaande zijnde. Mogelijk dat het dan afschrikt?

Marco R.

Bericht door Marco R. » 27 jul 2012, 19:47

Maandag op mijn racefiets even via Veenendaal naar Rhenen via de Paardenveld (voor bekenden) omhoog en omlaag gegaan. Best leuk als je dan met 50 naar beneden gaat en iemand in een auto uit een zijstraat neemt niet de moeite om naar links of rechts te kijken waardoor je mag kijken hoe goed je remmen het ook alweer doen...

dvh

Bericht door dvh » 27 jul 2012, 19:50

http://www.dumpert.nl/mediabase/2238151 ... _brug.html

:D :D :D

Wil je zwemmen ? Hahah...

* jeuk jeuk *

Marco R.

Bericht door Marco R. » 27 jul 2012, 19:56

JP schreef:
Op een stoeptegelfietspad met 35 km p/u met tot 8 bar opgepompte banden fietsen gaat gewoon niet, je stuitert echt je fiets af. Ik irriteerde me vroeger ook altijd aan al die wielrenners op de weg, dacht van, rot op man, pak je fietspad, daar is het voor, totdat ik dus zelf zo'n fiets aanschafte en merkte dat er echt niet op een flink aantal fietspaden te rijden is met je racefiets. Niet alleen vanwege de soms slechte staat, maar ook vanwege tante Truus en oom Govert die met 12 km p/u al slingerend over het fietspad fietsen, daar krijg je echt serieuze ongelukken van.
(...)
Sorry Bram, maar dat is toch je keuze die banden? Ik kan me met een (stel dat...) auto, die tig cm's is verlaagd en superdunne bandjes heeft ook niet gaan beklagen dat er zoveel richeltjes in de weg zijn die ik voel en welke mijn vullingen uit de kiezen doen trillen. Zo willen rijden is een keuze, met bijbehorende nadelen...... :wink:
Heeft dat nou nog gevolgen gehad voor de veroorzaker JP?
Dat loopt nu nog steeds, 11 maanden na de aanrijding. Over enkele maanden verwachten wij een rechtszaak.
Gedacht moet worden aan een boete voor de veroorzaker in de grootte van ± €200 en mogelijk een maand rijverbod......
Absoluut van de pot gerukt, zulkse veroordeling, maar wat heb je aan hoge boetes als nabestaande zijnde. Mogelijk dat het dan afschrikt?
Je gaat ook sneller onderuit op die klinkers met dunne banden. Ik rij ook liever op de weg, en doe dit altijd in mijn eentje. Met oordopjes op. Maar wanneer ik moet oversteken, inhalen of andere bewegingen kijk ik altijd. Sterker nog, doordat ik niks hoor ben ik nog meer alert op zaken. Verder rij ik altijd rechts (zo rechts mogelijk), helaas zijn er veel bejaarden die in het midden rijden, ineens oversteken, etc etc...
En ja, ik rem altijd af als ik iemand inhaal mocht dit gedacht worden. Die ene kilometer minder als gemiddelde zal mij een zorg zijn, plezier is het belangrijkst :).

JP, ongelovelijk wat een straf die man naar verwachting zal krijgen gelet op het feit wat hij heeft gedaan en wat de gevolgen ervan zijn geweest.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jul 2012, 20:13

JP, die 7 à 8 bar is niet omdat ik het zo leuk vind, dat is gewoon nodig, anders rolt je band van je velg af :D

Nou ja, laat ik zo zeggen, sinds ik zelf op de racefiets zit, heb ik bij bepaalde handelingen of gedragingen iets meer begrip. Nederland is als fietsland gewoon aan de kleine kant voor al die verschillende fietsers die denken recht te hebben op een plekje op de weg.

Vwb de strafeis, ik kan me indenken dat zo geen recht gedaan wordt aan 1 van de doelen van strafrecht, namelijk vergelding. Ik heb geen idee wat de juiste straf zou zijn, je broer komt er niet mee terug.

Ik denk nog vaak aan jouw verhaal als op de fiets zit! Zeker hier in de bergen, het is verdomd riskant.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 27 jul 2012, 20:57

partyondude schreef:Op een stoeptegelfietspad met 35 km p/u met tot 8 bar opgepompte banden fietsen gaat gewoon niet, je stuitert echt je fiets af. Ik irriteerde me vroeger ook altijd aan al die wielrenners op de weg, dacht van, rot op man, pak je fietspad, daar is het voor, totdat ik dus zelf zo'n fiets aanschafte en merkte dat er echt niet op een flink aantal fietspaden te rijden is met je racefiets. Niet alleen vanwege de soms slechte staat, maar ook vanwege tante Truus en oom Govert die met 12 km p/u al slingerend over het fietspad fietsen, daar krijg je echt serieuze ongelukken van.
Soms zitten er wat kuilen in de weg en rijden tante Truus en oom Govert met 95 km p/u, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan over de busbaan of de vluchtstrook mag rijden... :tong:

Shakes

Bericht door Shakes » 27 jul 2012, 21:00

Ik heb niet alle reacties gelezen maar veel wielrenners in de buurt hier zijn alleen op de wereld en hebben werkelijk overal schijt aan. Allemaal denken dat ze Lance Armstrong zijn en dat regels niet voor ze gelden. Heb er niets mee.

JP

Bericht door JP » 27 jul 2012, 21:15

partyondude schreef:JP, die 7 à 8 bar is niet omdat ik het zo leuk vind, dat is gewoon nodig, anders rolt je band van je velg af :D

Nou ja, laat ik zo zeggen, sinds ik zelf op de racefiets zit, heb ik bij bepaalde handelingen of gedragingen iets meer begrip. Nederland is als fietsland gewoon aan de kleine kant voor al die verschillende fietsers die denken recht te hebben op een plekje op de weg.

(...)
Hahahaha....ik heb er de ballen verstand van..... :lol: Ik fiets wel eens, maar kom niet de kamer af.......
Vwb de strafeis, ik kan me indenken dat zo geen recht gedaan wordt aan 1 van de doelen van strafrecht, namelijk vergelding. Ik heb geen idee wat de juiste straf zou zijn, je broer komt er niet mee terug.

Ik denk nog vaak aan jouw verhaal als op de fiets zit! Zeker hier in de bergen, het is verdomd riskant.
Door verhalen moet je je niet bang en onzeker gaan voelen op de fiets. Zo lang je zelf geen fouten maakt (misschien door overschatting) moet je dus maar hopen dat anderen je tijdig opmerken.

en......

http://www.youtube.com/watch?v=nu4QzAIayTU
uit de docu James Cracknell's race across america. Heftige docu waar hij op een klein stukje zonder begeleiding opeens door een vrachtwagenspiegel op het achterhoofd geraakt werd.

Draag de helm! Al blijkt maar dat ook die niet alles kan redden.

Maar voor de rest heb ik absoluut niets met fietsers van doen en stoor me er net zo goed aan. Alleen zijn sommige nogal gauw met handen en voeten, dus ik mijd gaarne de confrontatie, ook al heb ik bijv. voorrang.
Ik hoef geen deuk in de auto of spiegel eraf.

Peric

Bericht door Peric » 27 jul 2012, 22:36

Het fietspad naast de hoofdweg bij ons is asfalt, en tóch presteren ze het om om de provinciale weg te gaan rijden. Dus jouw verhaal gaat niet altijd op Bram..
En hoe doen de renners het dan bij Parijs-Roubaix? :)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 jul 2012, 00:05

partyondude schreef:Volgens mij denken veel wielrenners er hetzelfde over, alleen dan ff andersom.

Ik fiets nu in de Pyreneeën en kom net uit de Dolomieten met de racefiets. Ik fiets alleen, dus neem minder ruimte in beslag en met de groep fietsen we (in Nederland), als we de weg gebruiken, in een treintje, met enkelen dus.

Maar het valt me wel op dat de gemiddelde Italiaanse en Franse automobilist heel anders met ons omgaat dan in Nederland...In Zuid Limburg is het wel iets beter trouwens, kwestie van gewenning denk ik.
In de fiets landen zoals Frankrijk, Italie en Spanje zijn er geen fietspaden en rijdt verkeer gemixt over allerlei soorten wegen. Van bebouwde kom tot autowegen (100km/u). :boogie:

michaelvg

Bericht door michaelvg » 28 jul 2012, 01:54

Zoals ik ook zag en zelf gemerkt heb toen ik de leeftijd had van 14-16 jaar elke klasgenoot/vriend/vriendin je kent het wel over de weg slingeren of al die taferelen. Gelukkig wist ik redelijk wel wat beter omdat ik al langer aan wielrennen deed en zo weet dat je in het verkeer de zwakste schakel bent en wel degelijk zelf op de hoede moet zijn maar ook zelf goed moet beseffen waar je mee bezig ben.

Aangezien ik elke dag over de zelfde weg kom waar ik 5 jaar geleden fietste zie ik genoeg schooljeugd met 3/4 naast elkaar fietsen en zelfs al een keer een noodstop heb moeten maken omdat er 2 van die ventjes het nodig vonden om aan elkaar te gaan trekken om vervolgens op de weg te vallen. (je mag daar 80)

Ook snap ik echt TOTAAL NIET waarom er nog steeds mensen gaan ''wielrennen'' zonder helm, ik heb zelf al een keer een flinke smak gemaakt waardoor ik gelijk van de wereld was in een wedstrijd en dat ik blij mocht zijn met een zware hersenschudding omdat mijn helm de klap op ving!
Maar die discussie kan je ook beginnen over de normale fietsers, kleine kindjes, 25km scooters.(die ook 50 rijden)

Maar ook geef ik jullie gelijk dat 75% van de wielrenners denken dat ze alles zijn en ook altijd heel duidelijk moeten laten merken dat de weg van hun is. Grotendeels kan je meestal (niet altijd) de gene die normaal verstand hebben en bij een verenging onder een trainer trainen er wel uit halen want die krijgen het wel duidelijk genoeg uitgelegd hoe het in het verkeerd werkt.
Ook tijdens de trainingen die ik deed met de club was het in de polder naast iemand maar zodra er een auto in zicht was werd er gelijk in elkaar geschoven en bij elk ander verkeer zoals voetgangers werd duidelijk geroepen om ze te waarschuwen.

Alleen weet ik nog heel goed dat het ook zeer irritant kan zijn als je netjes roept en dat je dan een simpele voor je hebt rijden die doodleuk zegt '' heb je geen bel'' en vervolgens gewoon blijven fietsen. :dood:

Xave30

Bericht door Xave30 » 28 jul 2012, 02:52

dvh schreef:
Xave30 schreef:.. Enya..
:blink:
Was natuurlijk maar een grapje hè :ongeveer als:
Uiteraard :) .

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 28 jul 2012, 03:10

Wielrennen geen problemen mee over het algemeen, behalve dat ze vrijwel nooit stoppen voor de verkeerslichten. Dus dan stop ik maar na het groene licht, en dan word ik ineens uitgescholden. Meneer vond het niet zo leuk dat hij niet door kon fietsen denk ik, want ik stond voor het fietspad. Ik hoop dat hij de volgende keer wat beter oplet op die 50/80 km/h kruising, hij had ook op de motorkap kunnen liggen.

RVV

Bericht door RVV » 28 jul 2012, 07:41

Ik ben zelf geen fietser (behalve dan een keer recreatief of naar de bakker) wielrennen heb ik verder ook veen kaas gegeten. Maar ik kom wel heel veel en ook vaak wielrenners tegen, maar zowel als automobilist of als wandelaar heb ik er nooit last van. Ik heb ook altijd de indruk dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn. Als ik een wielrenner voorbij rij en ook al ligt er een fietspad naast de weg, snap ik echt wel waarom hij op de weg rijd. De snelheden zijn over het algemeen te hoog voor op het fietspad. Om die reden ook geen ergenis. Er is ook niet zoiets als DE wielrenner. Mensen die bezig zijn met hun hobby en daar is echt wel genoeg ruimte voor op de openbare weg. En zolang ze niet op de snelweg fietsen zie ik geen probleem.

Shakes

Bericht door Shakes » 28 jul 2012, 08:36

Dus het is ok om als wielrenner niet op het fietspad te rijden?

Nogmaals bij mij in de buurt is het zeker in de zomer, of nee als het wielrennen op tv begint weer feest. Verkeerslichten zijn niet voor ze gemaakt, voorrang voor anderen van rechts gaat niet op als je in een clubje met hetzelfde boretii shirt bezig bent met de beklimming van Mont Zero. Afsnijden, niet afremmen want ze zijn op een missie en jij hebt je maar te schikken.

Laatst kwam ik van rechts en stoptje dus niet voor het mini peleton. 1 van de 3 me moest uitschelden want het was natuurlijk hun weg. 40 seconden later zat ik naast hem maar hij durfde toch niet te herhalen wat hij even ervoor zei.

Zet 5 van die gasten met hetzelfde shirt op een fietsje en ze zijn onsterfelijk.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jul 2012, 08:54

Met Shakes eens.

Ik merk het vooral op mijn zondag ochtend motor toerrittjes, groepen van soms wel 15-20 man, allemaal dezelfde sponsor en dito shirt, uiteraard met passende fiets.........en alles en iedereen moet wijken als de trein er aan komt. Stoppen staat niet in het spoorboekje, de blik op oneidig en het schuim op de bek,.........het spoort idd niet denk ik dan...........

Kom ik wandelaars tegen, ga ik van het gas en rijd er stapvoets langs, word ik links en rechts ingehaald door weer zo`n peloton.

Kom ik paard en wagen tegen, ga ik van het gas, stapvoets of even stoppen, handje omhoog als dank van de koetsier, word ik bijna van de motor gereden door weer zo`n peloton.

Kom ik een amazone tegen, nog jong en niet ervaren met een knol die haar ver de baas is, ik ga van het gas, stapvoets of even stoppen, een vriendelijk knikje van de jonge dame en doe verwoede pogingen terug te knikken met mijn helm, maar dat valt geheel in het water want ik word zowat doormidden gefiets door weer zo`n peloton.

Kortom, ik ben wel klaar met die gasten.................je zou bijna denken aan een vuur peloton.............

Rebel

Bericht door Rebel » 28 jul 2012, 08:56

RVV schreef:Ik ben zelf geen fietser (behalve dan een keer recreatief of naar de bakker) wielrennen heb ik verder ook veen kaas gegeten. Maar ik kom wel heel veel en ook vaak wielrenners tegen, maar zowel als automobilist of als wandelaar heb ik er nooit last van. Ik heb ook altijd de indruk dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn. Als ik een wielrenner voorbij rij en ook al ligt er een fietspad naast de weg, snap ik echt wel waarom hij op de weg rijd. De snelheden zijn over het algemeen te hoog voor op het fietspad. Om die reden ook geen ergenis. Er is ook niet zoiets als DE wielrenner. Mensen die bezig zijn met hun hobby en daar is echt wel genoeg ruimte voor op de openbare weg. En zolang ze niet op de snelweg fietsen zie ik geen probleem.
Ben ik volledig met je eens. Omdat ik regelmatig ga hardlopen, weet ik als geen ander hoe het voelt als er zo'n idioot met hoge snelheid op een binnendoor-weggetje langs komt gevlogen. Ik minder altijd snelheid, als ik mensen zie wandelen, fietsen of lopen, omdat ik weet hoe het voelt.
Ga toch lekker na de Nurburgring of zandvoort en ga daar je "kwaliteiten" laten zien.
Verder ben ik het niet eens, dat hogere straffen op dit gebied geen effect zouden hebben. Zeker als het misgaat. Als jij met 90 op een landweg waar je maar 50 mag langs een groepje wandelaars vliegt en het gaat mis, dan moet je dat bestraffen als "moord met voorbedachte rade" ipv als "dood door schuld"

Ga zelf eens wat vaker wandelen of fietsen, dan zie je de keerzijde van dit aso-gedrag.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jul 2012, 09:16

Rebel schreef:
RVV schreef:Ik ben zelf geen fietser (behalve dan een keer recreatief of naar de bakker) wielrennen heb ik verder ook veen kaas gegeten. Maar ik kom wel heel veel en ook vaak wielrenners tegen, maar zowel als automobilist of als wandelaar heb ik er nooit last van. Ik heb ook altijd de indruk dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn. Als ik een wielrenner voorbij rij en ook al ligt er een fietspad naast de weg, snap ik echt wel waarom hij op de weg rijd. De snelheden zijn over het algemeen te hoog voor op het fietspad. Om die reden ook geen ergenis. Er is ook niet zoiets als DE wielrenner. Mensen die bezig zijn met hun hobby en daar is echt wel genoeg ruimte voor op de openbare weg. En zolang ze niet op de snelweg fietsen zie ik geen probleem.
Ben ik volledig met je eens. Omdat ik regelmatig ga hardlopen, weet ik als geen ander hoe het voelt als er zo'n idioot met hoge snelheid op een binnendoor-weggetje langs komt gevlogen. Ik minder altijd snelheid, als ik mensen zie wandelen, fietsen of lopen, omdat ik weet hoe het voelt.
Ga toch lekker na de Nurburgring of zandvoort en ga daar je "kwaliteiten" laten zien.
Verder ben ik het niet eens, dat hogere straffen op dit gebied geen effect zouden hebben. Zeker als het misgaat. Als jij met 90 op een landweg waar je maar 50 mag langs een groepje wandelaars vliegt en het gaat mis, dan moet je dat bestraffen als "moord met voorbedachte rade" ipv als "dood door schuld"

Ga zelf eens wat vaker wandelen of fietsen, dan zie je de keerzijde van dit aso-gedrag.
Ten dele mee eens, maar /en ik ben ook 'n wandelaar fietser en jogger('s avonds) en vaak overdag kom ik 'de fietser' tegen en dat is jammergenoeg vaak 't stereotype niet opletten en doorvegen ....

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 28 jul 2012, 10:03

romo schreef:Met Shakes eens.

Ik merk het vooral op mijn zondag ochtend motor toerrittjes, groepen van soms wel 15-20 man, allemaal dezelfde sponsor en dito shirt, uiteraard met passende fiets.........en alles en iedereen moet wijken als de trein er aan komt. Stoppen staat niet in het spoorboekje, de blik op oneidig en het schuim op de bek,.........het spoort idd niet denk ik dan...........

Kom ik wandelaars tegen, ga ik van het gas en rijd er stapvoets langs, word ik links en rechts ingehaald door weer zo`n peloton.

Kom ik paard en wagen tegen, ga ik van het gas, stapvoets of even stoppen, handje omhoog als dank van de koetsier, word ik bijna van de motor gereden door weer zo`n peloton.

Kom ik een amazone tegen, nog jong en niet ervaren met een knol die haar ver de baas is, ik ga van het gas, stapvoets of even stoppen, een vriendelijk knikje van de jonge dame en doe verwoede pogingen terug te knikken met mijn helm, maar dat valt geheel in het water want ik word zowat doormidden gefiets door weer zo`n peloton.

Kortom, ik ben wel klaar met die gasten.................je zou bijna denken aan een vuur peloton.............
Vooral dat laatste stukje herken ik maar al te goed.
Ben ook vaak op een paardenrug op de weg te vinden en op een paard van 1 mtr 87 zou je toch wel opvallen zou je denken, maar ook dan moeten die gasten er voluit langs.
En o wee als het paard ergens van schrikt, dan heb jij het als ruiter ineens gedaan en krijg je het van al die gasten te horen...

Het is bij mij al eens op een fikse ruzie uitgelopen met dat soort lui, paard schrok ergens van en zij moesten remmen..
Kan gebeuren, blijven dieren... nee dat werd dus ook schelden en toen ik daar een opmerking over maakte vonden ze het als groep leuk om even om me heen te komen staan.

Is niet handig kan ik je vertellen, uiteindelijk is het met een flinke woordenwisseling afgelopen en datzelfde grote paard maakte genoeg indruk dat ze aan de kant gingen toen ik weer door wilde lopen.
Hadden ze niet aan de kant gegaan hadden we er wel overheen gegaan :whistle:

Shakes

Bericht door Shakes » 28 jul 2012, 10:06

Het doet er alemaal niet echt toe of je nou op een fiets, in de auto auto of whatever zit. Het is voor veel mensen erg lastig te zien dat ze niet alleen zijn op de wereld. Ik scooter ook aardig door maar als iemand voor mij met de hond loopt, wat ouder is of een kind bij zich heeft zorg ik er zelf voor dat ik niet met een enorm snelheidsverschil langs kom. Gewoon gas eraf, zeker weten dat ze je zien en na het passeren weer gas erop waar het kan. Iedereen wil zich graag aan je ergeren. In deze gun ik ze dat niet.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 28 jul 2012, 10:49

Peric schreef:Het fietspad naast de hoofdweg bij ons is asfalt, en tóch presteren ze het om om de provinciale weg te gaan rijden. Dus jouw verhaal gaat niet altijd op Bram..
En hoe doen de renners het dan bij Parijs-Roubaix? :)
Weet ik :) Ik weet ook dat de wegen hier in Spanje, Italië en Frankrijk totaal anders zijn, er geen fietspaden liggen, ze zijn gewend aan lui die zich Lance voelen op de fiets en er zijn relatief volgens mij veel minder fietsers.

Maar de discussie die zich nu ontspint vind ik wel interessant :) Ik zou Nandor in z'n Prius trouwens rechts inhalen met m'n racefiets, hem allerlei verwensingen makend :banging: :tong uitsteken: :mrgreen:

Wat door velen geschetst word hier zijn hopelijk de extremen, zoals je die ook op de motor en in de auto ziet. Ik vind zoals Rico het schetst mooi, het vuurpeloton van Romo gaat me iets te ver, blijkbaar een hoop aso's in zijn buurt...?

En op de racer zitten zonder helm zou beboet moeten worden, dan ben je echt niet lekker in je hoofd, ik kwam ze twee weken terug in de Dolomieten zelfs zonder helm tegen :duh: Beetje zo'n stoere Pantani look, met bandana om. Idioten

Rebel

Bericht door Rebel » 28 jul 2012, 12:22

Shakes schreef:Ik scooter ook aardig door maar als iemand voor mij met de hond loopt, wat ouder is of een kind bij zich heeft zorg ik er zelf voor dat ik niet met een enorm snelheidsverschil langs kom. Gewoon gas eraf, zeker weten dat ze je zien en na het passeren weer gas erop waar het kan.

Dit ben ik dan weer wel met je eens :D

Ik neem zo af en toe ook wel eens de Vespa, maar mij zul je zelden tot nooit horen claxoneren op zo'n ding.
Sommige komen van flinke afstand al toeterend aangereden, zodat de fietsers plaats moeten maken.
Klinkklare onzin en zeer onfatsoenlijk. Aso-gedrag ten top.
Die fietsers (bv. je vader, moeder of kinderen) hebben evenveel recht om daar te fietsen als jij, en als je een beetje fatsoen hebt, ga je van je gas en kijk je of de fietser je hoort of ziet en vervolgens aan de kant gaat voor je.
Zo niet, zul je even even geduld moeten hebben en dan komt dat moment van zelf wel.

En zo zie ik dat ook met een auto op smallere b-wegen. Nogmaals, ga naar Zandvoort , of karten in Heerenveen, daar kun je je skills pas echt laten zien. We leven in Nederland, het land van de fietsers, en met veel mensen op een klein gebied.

Ik vind dat je alleen maar respect kunt hebben voor mensen die fietsen c/q wandelen.
Op een fiets gaat het leven "langszamer" en leer je te relativeren. Dat gejaag in die auto doet je soms vergeten waar het werkelijk allemaal om draait in dit leven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jul 2012, 12:25

Rebel schreef:Dat gejaag in die auto doet je soms vergeten waar het werkelijk allemaal om draait in dit leven.
Een sperdiff.

Het leven is als 'n langspeelplaat: alles draait om't gaatje.

Rebel

Bericht door Rebel » 28 jul 2012, 12:32

:D

Plaats reactie