Was natuurlijk maar een grapje hèXave30 schreef:Vaker nummers van Enya spelen op zulke ritjes Dvh. Man man man.

Was natuurlijk maar een grapje hèXave30 schreef:Vaker nummers van Enya spelen op zulke ritjes Dvh. Man man man.
Sorry Bram, maar dat is toch je keuze die banden? Ik kan me met een (stel dat...) auto, die tig cm's is verlaagd en superdunne bandjes heeft ook niet gaan beklagen dat er zoveel richeltjes in de weg zijn die ik voel en welke mijn vullingen uit de kiezen doen trillen. Zo willen rijden is een keuze, met bijbehorende nadelen......partyondude schreef:(...)
Op een stoeptegelfietspad met 35 km p/u met tot 8 bar opgepompte banden fietsen gaat gewoon niet, je stuitert echt je fiets af. Ik irriteerde me vroeger ook altijd aan al die wielrenners op de weg, dacht van, rot op man, pak je fietspad, daar is het voor, totdat ik dus zelf zo'n fiets aanschafte en merkte dat er echt niet op een flink aantal fietspaden te rijden is met je racefiets. Niet alleen vanwege de soms slechte staat, maar ook vanwege tante Truus en oom Govert die met 12 km p/u al slingerend over het fietspad fietsen, daar krijg je echt serieuze ongelukken van.
(...)
Dat loopt nu nog steeds, 11 maanden na de aanrijding. Over enkele maanden verwachten wij een rechtszaak.partyondude schreef:(...)
Heeft dat nou nog gevolgen gehad voor de veroorzaker JP?
Je gaat ook sneller onderuit op die klinkers met dunne banden. Ik rij ook liever op de weg, en doe dit altijd in mijn eentje. Met oordopjes op. Maar wanneer ik moet oversteken, inhalen of andere bewegingen kijk ik altijd. Sterker nog, doordat ik niks hoor ben ik nog meer alert op zaken. Verder rij ik altijd rechts (zo rechts mogelijk), helaas zijn er veel bejaarden die in het midden rijden, ineens oversteken, etc etc...JP schreef:Sorry Bram, maar dat is toch je keuze die banden? Ik kan me met een (stel dat...) auto, die tig cm's is verlaagd en superdunne bandjes heeft ook niet gaan beklagen dat er zoveel richeltjes in de weg zijn die ik voel en welke mijn vullingen uit de kiezen doen trillen. Zo willen rijden is een keuze, met bijbehorende nadelen......partyondude schreef:(...)
Op een stoeptegelfietspad met 35 km p/u met tot 8 bar opgepompte banden fietsen gaat gewoon niet, je stuitert echt je fiets af. Ik irriteerde me vroeger ook altijd aan al die wielrenners op de weg, dacht van, rot op man, pak je fietspad, daar is het voor, totdat ik dus zelf zo'n fiets aanschafte en merkte dat er echt niet op een flink aantal fietspaden te rijden is met je racefiets. Niet alleen vanwege de soms slechte staat, maar ook vanwege tante Truus en oom Govert die met 12 km p/u al slingerend over het fietspad fietsen, daar krijg je echt serieuze ongelukken van.
(...)![]()
Dat loopt nu nog steeds, 11 maanden na de aanrijding. Over enkele maanden verwachten wij een rechtszaak.partyondude schreef:(...)
Heeft dat nou nog gevolgen gehad voor de veroorzaker JP?
Gedacht moet worden aan een boete voor de veroorzaker in de grootte van ± €200 en mogelijk een maand rijverbod......
Absoluut van de pot gerukt, zulkse veroordeling, maar wat heb je aan hoge boetes als nabestaande zijnde. Mogelijk dat het dan afschrikt?
Soms zitten er wat kuilen in de weg en rijden tante Truus en oom Govert met 95 km p/u, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan over de busbaan of de vluchtstrook mag rijden...partyondude schreef:Op een stoeptegelfietspad met 35 km p/u met tot 8 bar opgepompte banden fietsen gaat gewoon niet, je stuitert echt je fiets af. Ik irriteerde me vroeger ook altijd aan al die wielrenners op de weg, dacht van, rot op man, pak je fietspad, daar is het voor, totdat ik dus zelf zo'n fiets aanschafte en merkte dat er echt niet op een flink aantal fietspaden te rijden is met je racefiets. Niet alleen vanwege de soms slechte staat, maar ook vanwege tante Truus en oom Govert die met 12 km p/u al slingerend over het fietspad fietsen, daar krijg je echt serieuze ongelukken van.
Hahahaha....ik heb er de ballen verstand van.....partyondude schreef:JP, die 7 à 8 bar is niet omdat ik het zo leuk vind, dat is gewoon nodig, anders rolt je band van je velg af![]()
Nou ja, laat ik zo zeggen, sinds ik zelf op de racefiets zit, heb ik bij bepaalde handelingen of gedragingen iets meer begrip. Nederland is als fietsland gewoon aan de kleine kant voor al die verschillende fietsers die denken recht te hebben op een plekje op de weg.
(...)
Door verhalen moet je je niet bang en onzeker gaan voelen op de fiets. Zo lang je zelf geen fouten maakt (misschien door overschatting) moet je dus maar hopen dat anderen je tijdig opmerken.Vwb de strafeis, ik kan me indenken dat zo geen recht gedaan wordt aan 1 van de doelen van strafrecht, namelijk vergelding. Ik heb geen idee wat de juiste straf zou zijn, je broer komt er niet mee terug.
Ik denk nog vaak aan jouw verhaal als op de fiets zit! Zeker hier in de bergen, het is verdomd riskant.
In de fiets landen zoals Frankrijk, Italie en Spanje zijn er geen fietspaden en rijdt verkeer gemixt over allerlei soorten wegen. Van bebouwde kom tot autowegen (100km/u). :boogie:partyondude schreef:Volgens mij denken veel wielrenners er hetzelfde over, alleen dan ff andersom.
Ik fiets nu in de Pyreneeën en kom net uit de Dolomieten met de racefiets. Ik fiets alleen, dus neem minder ruimte in beslag en met de groep fietsen we (in Nederland), als we de weg gebruiken, in een treintje, met enkelen dus.
Maar het valt me wel op dat de gemiddelde Italiaanse en Franse automobilist heel anders met ons omgaat dan in Nederland...In Zuid Limburg is het wel iets beter trouwens, kwestie van gewenning denk ik.
Uiteraarddvh schreef:Was natuurlijk maar een grapje hèXave30 schreef:.. Enya..
Ben ik volledig met je eens. Omdat ik regelmatig ga hardlopen, weet ik als geen ander hoe het voelt als er zo'n idioot met hoge snelheid op een binnendoor-weggetje langs komt gevlogen. Ik minder altijd snelheid, als ik mensen zie wandelen, fietsen of lopen, omdat ik weet hoe het voelt.RVV schreef:Ik ben zelf geen fietser (behalve dan een keer recreatief of naar de bakker) wielrennen heb ik verder ook veen kaas gegeten. Maar ik kom wel heel veel en ook vaak wielrenners tegen, maar zowel als automobilist of als wandelaar heb ik er nooit last van. Ik heb ook altijd de indruk dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn. Als ik een wielrenner voorbij rij en ook al ligt er een fietspad naast de weg, snap ik echt wel waarom hij op de weg rijd. De snelheden zijn over het algemeen te hoog voor op het fietspad. Om die reden ook geen ergenis. Er is ook niet zoiets als DE wielrenner. Mensen die bezig zijn met hun hobby en daar is echt wel genoeg ruimte voor op de openbare weg. En zolang ze niet op de snelweg fietsen zie ik geen probleem.
Ten dele mee eens, maar /en ik ben ook 'n wandelaar fietser en jogger('s avonds) en vaak overdag kom ik 'de fietser' tegen en dat is jammergenoeg vaak 't stereotype niet opletten en doorvegen ....Rebel schreef:Ben ik volledig met je eens. Omdat ik regelmatig ga hardlopen, weet ik als geen ander hoe het voelt als er zo'n idioot met hoge snelheid op een binnendoor-weggetje langs komt gevlogen. Ik minder altijd snelheid, als ik mensen zie wandelen, fietsen of lopen, omdat ik weet hoe het voelt.RVV schreef:Ik ben zelf geen fietser (behalve dan een keer recreatief of naar de bakker) wielrennen heb ik verder ook veen kaas gegeten. Maar ik kom wel heel veel en ook vaak wielrenners tegen, maar zowel als automobilist of als wandelaar heb ik er nooit last van. Ik heb ook altijd de indruk dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn. Als ik een wielrenner voorbij rij en ook al ligt er een fietspad naast de weg, snap ik echt wel waarom hij op de weg rijd. De snelheden zijn over het algemeen te hoog voor op het fietspad. Om die reden ook geen ergenis. Er is ook niet zoiets als DE wielrenner. Mensen die bezig zijn met hun hobby en daar is echt wel genoeg ruimte voor op de openbare weg. En zolang ze niet op de snelweg fietsen zie ik geen probleem.
Ga toch lekker na de Nurburgring of zandvoort en ga daar je "kwaliteiten" laten zien.
Verder ben ik het niet eens, dat hogere straffen op dit gebied geen effect zouden hebben. Zeker als het misgaat. Als jij met 90 op een landweg waar je maar 50 mag langs een groepje wandelaars vliegt en het gaat mis, dan moet je dat bestraffen als "moord met voorbedachte rade" ipv als "dood door schuld"
Ga zelf eens wat vaker wandelen of fietsen, dan zie je de keerzijde van dit aso-gedrag.
Vooral dat laatste stukje herken ik maar al te goed.romo schreef:Met Shakes eens.
Ik merk het vooral op mijn zondag ochtend motor toerrittjes, groepen van soms wel 15-20 man, allemaal dezelfde sponsor en dito shirt, uiteraard met passende fiets.........en alles en iedereen moet wijken als de trein er aan komt. Stoppen staat niet in het spoorboekje, de blik op oneidig en het schuim op de bek,.........het spoort idd niet denk ik dan...........
Kom ik wandelaars tegen, ga ik van het gas en rijd er stapvoets langs, word ik links en rechts ingehaald door weer zo`n peloton.
Kom ik paard en wagen tegen, ga ik van het gas, stapvoets of even stoppen, handje omhoog als dank van de koetsier, word ik bijna van de motor gereden door weer zo`n peloton.
Kom ik een amazone tegen, nog jong en niet ervaren met een knol die haar ver de baas is, ik ga van het gas, stapvoets of even stoppen, een vriendelijk knikje van de jonge dame en doe verwoede pogingen terug te knikken met mijn helm, maar dat valt geheel in het water want ik word zowat doormidden gefiets door weer zo`n peloton.
Kortom, ik ben wel klaar met die gasten.................je zou bijna denken aan een vuur peloton.............
Weet ikPeric schreef:Het fietspad naast de hoofdweg bij ons is asfalt, en tóch presteren ze het om om de provinciale weg te gaan rijden. Dus jouw verhaal gaat niet altijd op Bram..
En hoe doen de renners het dan bij Parijs-Roubaix?
Shakes schreef:Ik scooter ook aardig door maar als iemand voor mij met de hond loopt, wat ouder is of een kind bij zich heeft zorg ik er zelf voor dat ik niet met een enorm snelheidsverschil langs kom. Gewoon gas eraf, zeker weten dat ze je zien en na het passeren weer gas erop waar het kan.
Een sperdiff.Rebel schreef:Dat gejaag in die auto doet je soms vergeten waar het werkelijk allemaal om draait in dit leven.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, Bing [Bot], Darudevampire, Edwin de Haas, Enrico, Enzo, Eric Z, Majestic-12 [Bot], MarcF, Martijn_bmw, vester86 en 14 gasten