Seat Leon 3
-
Re: Seat Leon 3
En waarom kiezen de leasers massaal voor VW en niet voor Seat?
Waarom zijn de VW's aantrekkelijker qua leaseprijs in vergelijking tot een Seat?
Verklaar me nu gewoon waarom VW veel beter scoort dan een Seat? Terwijl die Seat's zo goed in elkaar steken, beter rijden en veel goedkoper zijn dan een VW, volgens Luco?
Hoe dan ook, allemaal mooie praatjes, maar de cijfers geven duidelijk weer hoe de Nederlanders en de rest van Europa erover denken. De Leon of Ibiza heeft nog nooit in de top 5 gestaan van Europese verkoopaantallen.
En die racerij van Seat stelt geen hol voor. Driekwart van de Nederlanders weet niet eens het bestaan van die raceklasse. Alsof een Skoda-koper het zou boeien als een kneusje als Tom Coronel met een Fabia een bekertje zou winnen?
Waarom zijn de VW's aantrekkelijker qua leaseprijs in vergelijking tot een Seat?
Verklaar me nu gewoon waarom VW veel beter scoort dan een Seat? Terwijl die Seat's zo goed in elkaar steken, beter rijden en veel goedkoper zijn dan een VW, volgens Luco?
Hoe dan ook, allemaal mooie praatjes, maar de cijfers geven duidelijk weer hoe de Nederlanders en de rest van Europa erover denken. De Leon of Ibiza heeft nog nooit in de top 5 gestaan van Europese verkoopaantallen.
En die racerij van Seat stelt geen hol voor. Driekwart van de Nederlanders weet niet eens het bestaan van die raceklasse. Alsof een Skoda-koper het zou boeien als een kneusje als Tom Coronel met een Fabia een bekertje zou winnen?
- Robin Hartog
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het materiaalgebruik in mijn VW Polo Bluemotion wel beter vind dan in een Ibiza. Maar de Ibiza is wel degelijk goedkoper en rijdt ook beter. Waarom iedereen dan voor de Polo gaat? Geen idee, omdat ze niet weten dat de Ibiza in een vergelijkbare uitvoering bestaat? Nogmaals, geen idee.
- Luco
Ik heb nergens gezegd dat ze beter zijn, maar ja blinde audikopers moeten toch hun te dure aankoop verdedigen, dan is discussie onmogelijk.Rebel schreef:
Omdat je niet sleutelt ben jij de enige die in de ruimte lult, maar ja dat doe je eigenlijk bij elke post.
Onderstel golf en Leon is identiek
Even uitleggen voor jouw (dat etekent dat ze precies hetzelfde zijn, zelfs de onderdelen zijn uitwisselbaar)
Van racen heb je al helemaal geen kaas gegeten, in veel landen is de leon supercopa klasse erg populair en geliefd en is zelfs een aantal jaren voorprogramma geweest van grote FIA evenementen, en dat was wel degelijk te merken in de verkoop.
Seat denkt er niet voor niks weer over na om terug te keren in de wtcc.
Maar goed rij jij maar lekker in je te dure audi terwijl je voor veel minder dezelfde techniek elders kunt kopen.
Maar ja uiterlijke schijn moet natuurlijk opgehouden worden als je altijd zo hoog van de toren blaast en een audi rijdt *proest*
Bij jouw moet een auto dus in de top 5 van verkoop staan, anders koop je hem niet.
Wat voor burgerlul ben je dan zeg

- RVV
Belangrijkste reden is "Imago" een nieuwe VW ongeacht welke uitvoering heeft een ijzersterk imago. Dat vertaald zich in grotere gewildheid (2e hands) en dus betere restwaarde. En waar worden leaseauto's belangerijkerwijs op afgerekend? Juist ja de restwaarde.Verklaar me nu gewoon waarom VW veel beter scoort dan een Seat?
Ooit kon ik kiezen uit een VW Lupo of een Seat Arosa beide met 100pk. Ik koos de Seat, zat ruimer in zijn standaard opties en ik vond het model gewoon guitiger er uit zien. Een vergelijkbare Lupo was bijna 3000 euro duurder met dezelfde uitrusting. Dus de keuze was makkelijk gemaakt. Als ik nu tussen zo'n nieuwe Seat Leon en VW Golf zou moeten kiezen dan zou ik voor de goedkopere en rijkere uitgeruste Seat kiezen, vooral omdat ik de Seat veel meer smoel en flair vind hebben. De Golf VI vind ik trouwens een "goedkope" rip off van de Golf V.
Een Skoda is superdegelijk maar ook supersuper saai. Dus mijn keuze zou deze Seat zijn. Het huidige model Seat vind ik trouwens weer niks. Gewoon een lelijke auto.
- RVV
Even een lans breken voor Rebel, hij heeft een Audi A5, toevallig (imho) de mooiste Audi (en ook enige mooie Audi) sinds de eerste Audi TT. Zoiets kun je helemaal niet krijgen bij andere merken binnen het VAG concern. Standaard A3'tjes doen me ook echt helemaal niets. Daarvan zie ik de 10000 euro hogere prijs ook niet van in.
Maargoed ik ben al sinds 2003 helemaal klaar met alles waar VAG op staat.
Maargoed ik ben al sinds 2003 helemaal klaar met alles waar VAG op staat.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik vind het verschil tussen Seat en VW juist erg groot. Kijk eens naar het spuuglelijke interieur van de huidige Leon. Zelfs de Aldi of de Lidl hebben meer sfeer in hun interieur. Is voor mij echt de showstopper! Geldt ook voor de Ibiza. Paar collega's van mij hebben zo'n ding, maar dat komt nog niet in de buurt van zelfs net-niet.
Overigens ben ik zeker ook geen VW of Audi fanboy. De VAG groep heeft zeker ook nadelen. Kijk naar de gammele TSI motoren (kettingen), een waardeloze importeur en vaak zijn de auto's net wat te veilig/braaf voor een te hoge prijs. Maar er staat genoeg sterks tegenover.
Overigens ben ik zeker ook geen VW of Audi fanboy. De VAG groep heeft zeker ook nadelen. Kijk naar de gammele TSI motoren (kettingen), een waardeloze importeur en vaak zijn de auto's net wat te veilig/braaf voor een te hoge prijs. Maar er staat genoeg sterks tegenover.
- dvh
-
Verkoopaantallen:
http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html
Een echte verkooptopper die Leon...plaats 96, net voor de Dacia Duster. Nogmaals waarom Seatprijzen betalen als een Skoda hetzelfde biedt? Het is beide stukken minder dan een VW.
Anyway, de restwaarde speelt terdege een rol bij de aanschaf van een nieuwe auto. Daarom scoort VW ook zo goed.
Luco, die raceklasse's zegt driekwart van de Nederlanders niks. BMW, Audi, Porsche, Renault etc, associeert men met racen. Seat associeert men misschien met die luie werkeloze spanjaarden, raar heh?
Maar laat je niet gek maken door mij, gewoon lekker blijven door-sleutelen aan die spaanse tortilla's
http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html
Een echte verkooptopper die Leon...plaats 96, net voor de Dacia Duster. Nogmaals waarom Seatprijzen betalen als een Skoda hetzelfde biedt? Het is beide stukken minder dan een VW.
Anyway, de restwaarde speelt terdege een rol bij de aanschaf van een nieuwe auto. Daarom scoort VW ook zo goed.
Luco, die raceklasse's zegt driekwart van de Nederlanders niks. BMW, Audi, Porsche, Renault etc, associeert men met racen. Seat associeert men misschien met die luie werkeloze spanjaarden, raar heh?
Maar laat je niet gek maken door mij, gewoon lekker blijven door-sleutelen aan die spaanse tortilla's

- Arthur
- Auto: Nr.51
Beetje hoog van de toren is het wel, Rob
Maar goed, Seat heeft geen model wat me erg aanspreekt. De Ibiza was voor het geld een leuk ding. Audi zou ik niet gauw kopen, privé. Nu 2x een recente gehad, een A3 SB 2.0T Q en nu een A4. Vond/vind het niks. Als ik dan kijk wat het kost, zo'n A4, dan zou ik privé eerder voor een Passat of Superb combi gaan. Om bij VAG te blijven. Maar VAG koop ik privé niet gauw weer. Hoe goed jouw A5 ook mag rijden. Een A6 sprak me altijd wel aan maar ik pas toch

Maar goed, Seat heeft geen model wat me erg aanspreekt. De Ibiza was voor het geld een leuk ding. Audi zou ik niet gauw kopen, privé. Nu 2x een recente gehad, een A3 SB 2.0T Q en nu een A4. Vond/vind het niks. Als ik dan kijk wat het kost, zo'n A4, dan zou ik privé eerder voor een Passat of Superb combi gaan. Om bij VAG te blijven. Maar VAG koop ik privé niet gauw weer. Hoe goed jouw A5 ook mag rijden. Een A6 sprak me altijd wel aan maar ik pas toch

-
Blijft grappig dat als mensen een auto mogen "leasen" dat ze vaak voor 'n Audi kiezen. En als ze hem zelf moeten betalen voor een andere auto uit de VAG-groep gaan. LOL
De A4 en de A3 zijn toppers in de lease-aantallen.
Arthur, je hebt groot gelijk. Zo'n Audi is ook niks
Al begrijp ik niet waarom er iedere keer weer een Audi bijgehaald wordt? En al helemaal niet een A4, A5 etc. We kunnen de Seat beter met een VW of Skoda vergelijken.
Laten we hopen dat je met de Saab meer geluk hebt. Er blijven anders niet veel merken meer over waar je je heil nog kunt zoeken
Jij hebt bijna de hele inhoud van het Autovisie Jaarboek al gereden.
De A4 en de A3 zijn toppers in de lease-aantallen.
Arthur, je hebt groot gelijk. Zo'n Audi is ook niks

Laten we hopen dat je met de Saab meer geluk hebt. Er blijven anders niet veel merken meer over waar je je heil nog kunt zoeken

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Plaats 96...hehehe. Zegt genoeg. Ik vind een Dacia Duster overigens nog van meer klasse getuigen dan een Seat. Een Dacia voegt wat toe in de markt, vult een bepaalde behoefte in.... een Seat niet. Zoals ik zei, overbodig merk, blinkt nergens in uit. Een Audi, ook niet direct mijn favoriete merk, heeft wel een meerwaarde. Qua afwerking, materiaalgebruik kan niets tippen aan een Audi. Dat voegt dus wat toe aan de markt. Daar is een bepaalde behoefte voor, zie de verkoopcijfers maar.
Mooi gezegde: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Dat vertalen in het Duits en naar Wolfsburg sturen. Misschien stoppen ze dan met dit kansloze 'Auto Emocion' project daar. Het was niks, het is niks en het wordt niks. Als je al auto's als de Exeo gaat bouwen.....
Mooi gezegde: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Dat vertalen in het Duits en naar Wolfsburg sturen. Misschien stoppen ze dan met dit kansloze 'Auto Emocion' project daar. Het was niks, het is niks en het wordt niks. Als je al auto's als de Exeo gaat bouwen.....

Laatst gewijzigd door Wouter81 op 31 jul 2012, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Het houdt de Spanjaarden van de straat.......
-
Een paar....JP schreef:Het houdt de Spanjaarden van de straat.......

- RVV
Nu ken ik de verkoopcijfers van de Leon niet van afgelopen jaren, maar het model is ondertussen al bijna 7 jaar op de markt. Dat in de nadagen van zijn modelcyclus amperan nog een Leon wordt verkocht is ook niet zo heel vreemd natuurlijk. Verder is de huidige Leon gewoon een lelijk ding. Kritiek op dat de Leon (het huidige model) niks toevoegd is dan misschien wel terecht. Maar met de nieuwe Leon worden de verkoopkaarten misschien wel helemaal opnieuw geschud. Het is niet de eerste keer dat een bepaald model van een bepaald merk ineens mega populair is geworden. Het zal ook grotendeels van de prijsstelling afhangen. Maar ik denk dat de gemiddelde Seat dealer wel blij zal zijn met het nieuwe model. En natuurlijk kan VAG het merk Seat zo opdoeken. Maar Seat heeft ook een strategische functie. Daar is echt wel over nagedacht.
-
Rico, de verkoopcijfers van de Seat Leon van de laatste 7 jaren in een grafiek.
http://www.autozine.nl/overzicht/autove ... p?mok=1290
Moet ik het toelichten, of zie je de dalende lijn ook meteen? Het afwijzen dat het een uitlopende model is, is flauw. De Golf krijgt in september ook een opvolger. De A3 heeft sinds 2 maanden pas een opvolger en toch doen ze goede zaken.
Maar ik heb deze grafieken niet nodig. Je hoeft je ogen maar te kost geven als je op de weg rijdt. Hoe vaak zie je nog een Leon rijden tov een Golf, Octavia, Fabia, of een Polo.
Maar de boodschap is duidelijk. Ik zal het hierbij laten, anders gaat "Luco Dopsleutel" zometeen nog huilen.
Moet ik het toelichten, of zie je de dalende lijn ook meteen? Het afwijzen dat het een uitlopende model is, is flauw. De Golf krijgt in september ook een opvolger. De A3 heeft sinds 2 maanden pas een opvolger en toch doen ze goede zaken.
Maar ik heb deze grafieken niet nodig. Je hoeft je ogen maar te kost geven als je op de weg rijdt. Hoe vaak zie je nog een Leon rijden tov een Golf, Octavia, Fabia, of een Polo.
Maar de boodschap is duidelijk. Ik zal het hierbij laten, anders gaat "Luco Dopsleutel" zometeen nog huilen.

Laatst gewijzigd door Rebel op 31 jul 2012, 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Toch zal de nieuwe Leon het weer goed gaan doen. Deze is aantrekkelijk in de lease want veel meer opties dan een Golf voor minder geld.
Het model ziet er ten opzichte van zijn voorganger weer modern uit. Ook het interieur is een grote verbetering tov het huidige model.
Voor de leaserijder die net wat meer mag dan een Polo, maar een Audi/BMW boven budget is, is zo'n Seat een prima allrounder voor het everyday kilometerwerk.
Echter zijn er meer kapers op de kust.
De Volvo V40 is erg aantrekkelijk. Mooie auto geworden. De Peugeot 508 doet goede zaken en daarmee krijg je veel auto voor weinig geld.
Het model ziet er ten opzichte van zijn voorganger weer modern uit. Ook het interieur is een grote verbetering tov het huidige model.
Voor de leaserijder die net wat meer mag dan een Polo, maar een Audi/BMW boven budget is, is zo'n Seat een prima allrounder voor het everyday kilometerwerk.
Echter zijn er meer kapers op de kust.
De Volvo V40 is erg aantrekkelijk. Mooie auto geworden. De Peugeot 508 doet goede zaken en daarmee krijg je veel auto voor weinig geld.
- Luco
Ach op argumenten reageer jij nooit, je probeert het elke keer persoonlijk te maken,Rebel schreef:Rico, de verkoopcijfers van de Seat Leon van de laatste 7 jaren in een grafiek.
Beetje zielig.
-
Luco, hierboven staan 4 reacties van mij met argumenten en feiten. Persoonlijk werdt jij als eerste amigo
Maar ik ga nu niet zoals GTRene met jou een bitchfight beginnen. Ik vind je veel te leuk! LOL
Ik begrijp ook wel dat jij als Mister Seat, hier de eer hoog moet houden. Moet je ook zeker blijven doen. Het zou niet goed wezen als we allemaal een Golf zouden rijden.

Ik begrijp ook wel dat jij als Mister Seat, hier de eer hoog moet houden. Moet je ook zeker blijven doen. Het zou niet goed wezen als we allemaal een Golf zouden rijden.
- Luco
Ik heb helemaal niks met seat voorzover, jij noemt alleen dingen die niet kloppen en vervolgens reageer je daar gewoon niet op als er feiten genoemd worden.
Argumenten? Jouw mening, ja als je dat een argument vind, dan klopt dat.
Alleen klopt die niet met het feit dat de onderstellen precies hetzelfde zijn.
Maar goed lekker rustig zon backlist
Argumenten? Jouw mening, ja als je dat een argument vind, dan klopt dat.
Alleen klopt die niet met het feit dat de onderstellen precies hetzelfde zijn.
Maar goed lekker rustig zon backlist

- Downforce Hans
Als ze nieuw zijn dan ziet het er goed uit maar na een jaar of zes beginnen de meeste Audi`s toch ook te rammelen en er van binnen scharrig uit te zien dus dat er niets aan kan tippen.Wouter81 schreef:Plaats 96...hehehe. Zegt genoeg. Ik vind een Dacia Duster overigens nog van meer klasse getuigen dan een Seat. Een Dacia voegt wat toe in de markt, vult een bepaalde behoefte in.... een Seat niet. Zoals ik zei, overbodig merk, blinkt nergens in uit. Een Audi, ook niet direct mijn favoriete merk, heeft wel een meerwaarde. Qua afwerking, materiaalgebruik kan niets tippen aan een Audi. Dat voegt dus wat toe aan de markt. Daar is een bepaalde behoefte voor, zie de verkoopcijfers maar.

Het blijft gewoon een merk dat nog steeds een plaatsje achter Mercedes en Bmw in moet nemen qua kwaliteit zeker als de auto wat ouder wordt.
- RVV
Rebel ik ben alles behalve een Seat fan/liefhebber. Van mij zul je ook weinig pro Seat posts tegenkomen op DF. Toen ik net de eerste foto's zag dacht ik. "tja wat moet je hier nou weer mee" maar na een tweede blik en ook het andere VAG aanbod on ogenschouw genomen vind ik het nieuwe model wel een auto die kans maakt om Seat weer op de kaart te zetten in autoland. Of dat lukt de tijd zal het leren. Ik hoef verder geen gelijk te halen of Seat wel of niet succesvol kan worden. Wat boeit me dat ook. Een Golf GTI is dan misschien wel een lekker ding, maar een basisgolfje is ook gewoon verschrikkelijk saai. Over een Skoda nog maar te zwijgen. Ofwel alles basis VAG auto's zijn ruk.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Hey Rob, dacht dat de vergelijking hier (tijdelijk) Seat, Skoda, Audi was. Vergeef me dan dat ik Audi erbij haalde. Hoe durf ik. Ook ben ik nog lang niet het Autovisieboek door hoor
En het volgende hoofdstuk komt er al weer aan. Ik ga van het gehele DF concept af. Er komt hier een Mazda CX5, dus de volgende dimensie wordt toegevoegd
Ik ben totaal niet merkengeil dus we zien wel... Wat de Saab betreft hoef jij je ook helemaal geen zorgen te maken hoor. Als ik er flauw van ben is ' ie weg, dat snap je toch?
Maar de Audi was een fout en hoef ik niet weer
Voor mij is DF zoals hier vaak bedoelt al lang niet meer. Doe mij maar een fijne Mondeo wagon of een mooie V70. Die premiummerken maken mij de pis niet lauw 

-
Moet zijn: alle basis auto's zijn rukRVV schreef:Ofwel alles basis VAG auto's zijn ruk.

BMW 114i op 16" anyone?

- Luco
Nee Wouter elke bmw is natuurlijk premium en bied veel DF, zelfs de schraapdieselsWouter81 schreef:Moet zijn: alle basis auto's zijn rukRVV schreef:Ofwel alles basis VAG auto's zijn ruk.
BMW 114i op 16" anyone?

- JP
De Leons op de op p1 getoonde foto's zijn wel fraai, echter zijn dit de welbekende dik aangeklede persfoto's/auto's. De instappers Leon met wieldop en cassettedeck zullen vast en zeker minder blits uitzien.