Tom zijn eerste Ford Fiesta. Te koop?
- Martin van der Zwaard
Re: Tom zijn eerste Bmw 325ti
Inderdaad gelijk die CDV er tussenuit halen. Gaat de auto zoveel beter van rijden.
- Petrolhead Tom
Weet iemand of de chromen sierstukjes voor de uitlaat nog leverbaar zijn?
- GTRene
schijnbaar wel>>Petrolhead Tom schreef:Weet iemand of de chromen sierstukjes voor de uitlaat nog leverbaar zijn?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... extension/
- Dennis Cavallino
Goeie tip trouwens van die CDV. Weer wat geleerd.
http://www.zeckhausen.com/cdv.htm
http://www.zeckhausen.com/cdv.htm
- Petrolhead Tom
Is die CDV alleen via Zekhaussen beschikbaar?
Ik zal zo eens langs de dealer rijden om te kijken of die pijpjes te bestellen zijn.
Ik zal zo eens langs de dealer rijden om te kijken of die pijpjes te bestellen zijn.
- dvh
Chrome stukjes altijd +1
- Chris van S.
CDV is gewoon er tussen vandaan te draaien en de leidingen kunnen gewoon (mannetje/vrouwtje) weer aan elkaar gedraaid worden. Koppelingssysteem moet daarna vanzelfsprekend weer ontlucht worden.
Martin en ik rijden in elk geval op die manier gewoon rond.
Martin en ik rijden in elk geval op die manier gewoon rond.
- GTRene
en anders bestaande netjes opboren en goed schoonmaken?
hier die van Zeckhausen foto...links origineel en rechts de aangepaste van hen...
ik weet niet hoe zij het doen maar neem aan dat je dat zelf ook kan als je gene boor prut achterlaat?
dan heb je de originele montage hoogte.
http://www.bmw330ci.net/projects/cdv/Cdv2.jpg
hier die van Zeckhausen foto...links origineel en rechts de aangepaste van hen...
ik weet niet hoe zij het doen maar neem aan dat je dat zelf ook kan als je gene boor prut achterlaat?
dan heb je de originele montage hoogte.
http://www.bmw330ci.net/projects/cdv/Cdv2.jpg
- Dennis Cavallino
Optie van Chris is slimmer, want als je goed leest is boren dus een nogo.
- GTRene
ik heb dat stukje redelijk gelezen...er staat ook zoiets als...als je niet oppast met bramen en of slijpsel e.d. dat het niet in het systeem komt oid?Dennis Cavallino schreef:Optie van Chris is slimmer, want als je goed leest is boren dus een nogo.
Ze maken je wat bewuster van de gevolgen als je het verprutst of niet goed doet?
afijn, ding nooit van dichtbij bekeken dus weet niet hoe het zit binnen in zo'n ding.

- Dennis Cavallino
Je wilt van dat klepje af, dus waarom moeilijk doen?
- Petrolhead Tom
Klinkt goed! 

- GTRene
dat is ook zo, ze hebben wel een aantekening gemaakt in jou linkje waarbij staat waarom het bv tegen kan zitten en het dan anders te doen>>

maar ze geven wel toe dat het ook gewoon zonder dat "hele" ding kanAn alternative to replacing the CDV is to eliminate it entirely. However, there are two reasons why you might not want to do this. On some models, the steel hard line needs to be bent to a new angle if the CDV is deleted. The bend is slight and there is little risk of damaging the line. The problem is, if the line is not bent just so, it's difficult to get the threads to line up without cross threading them. This is made tougher by the fact that the fitting is slippery with brake fluid.
Another reason for not simply yanking the CDV is that some folks are concerned about future warranty issues. It's not uncommon for an overzealous service writer to try to blame any modification for whatever failure has occurred. Rather than try to argue with the service department about whether or not the deletion of the CDV was responsible for the air conditioning failure, many folks simply install a modified CDV. That way, the stock appearance is maintained and the issue of user modifications never comes up.

- Martin van der Zwaard
Ik heb hem zoals Chris ook aangeeft gewoon helemaal verwijderd. Ding ligt ergens in de kofferbak onder de mat en kan er zo weer tussen.
Gewoon een kwestie van de CDV er tussenuit halen en de leidingen weer aan elkaar zetten dmv mannetje-vrouwtje. Het is echt 5 minuten werk als ie op de brug staat.
Inderdaad even goed ontluchten en bijvullen als er wat remvloeistof uit is gelopen.
Opboren zou ik zeker niet doen vanwege slijpsel etc. Er zit ook geen klepje in maar gewoon een vernauwing waardoor de vloeistof langzamer terug kan lopen en zo dus de koppeling vertraagd terwijl jij het pedaal al lang heb losgelaten.
Gewoon een kwestie van de CDV er tussenuit halen en de leidingen weer aan elkaar zetten dmv mannetje-vrouwtje. Het is echt 5 minuten werk als ie op de brug staat.
Inderdaad even goed ontluchten en bijvullen als er wat remvloeistof uit is gelopen.
Opboren zou ik zeker niet doen vanwege slijpsel etc. Er zit ook geen klepje in maar gewoon een vernauwing waardoor de vloeistof langzamer terug kan lopen en zo dus de koppeling vertraagd terwijl jij het pedaal al lang heb losgelaten.
- Bijlagen
-
- foto.JPG (158.59 KiB) 1772 keer bekeken
- GTRene
nu zie ik waarom zomaar uitboren niet goed is...
der zit een holle ruimte achter en daar gaat het boorsel e.d. dan zitten...dus idd niet zo doen, of je moet het uit elkaar halen...maja als je al zover bent kun je die piston er gewoon uithalen en ist ook goed.
Of alles zoals al gezegd helemaal weg laten.
hier leuke foto>>
http://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=1227

verschillende mogelijkheden.
zitten dus 2 dingen in, de het klepje en het busje

of helemaal zonder, scheelt weer gewicht
http://www.1addicts.com/forums/showthre ... delete+diy
der zit een holle ruimte achter en daar gaat het boorsel e.d. dan zitten...dus idd niet zo doen, of je moet het uit elkaar halen...maja als je al zover bent kun je die piston er gewoon uithalen en ist ook goed.
Of alles zoals al gezegd helemaal weg laten.
hier leuke foto>>
http://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=1227
verschillende mogelijkheden.
zitten dus 2 dingen in, de het klepje en het busje
of helemaal zonder, scheelt weer gewicht

http://www.1addicts.com/forums/showthre ... delete+diy
- Petrolhead Tom
Ik ga er zeker niet aan kloten als hij er gewoon tussenweg kan.
- Macboy
Erg mooie aankoop ! De Compact heeft zelf de tijd ingehaald en vind ik al een paar jaar een prachtige auto. Wel met M-pakket of op zijn minst die andere achterlichten. Motor is een pareltje. Vind het ook echt super dat je dat grijze interieur hebt want dat staat geweldig bij BMW !
Mooiste velgen op de compact vind ik BBS/CSL. Styling 32 is meer voor de oude compact.
Veel plezier ermee kerel
Mooiste velgen op de compact vind ik BBS/CSL. Styling 32 is meer voor de oude compact.
Veel plezier ermee kerel

- Petrolhead Tom
Bedankt Ilja! Voorlopig doe ik er even niks aan. 18 of 19 inch wielen komen er sowieso niet onder. Styling 42 zoals die van Chris wil ik nog een keer overwegen dat vind ik wel tijdloos mooie wielen. Rijcomfort is me meer waard dan wat betere looks.
- BobTheFish
Precies, gewoon er tussen uit, heb ik met de Z4 ook gedaan en ik moet zeggen de kangoeroe eigenschappen zijn geheel weg...Petrolhead Tom schreef:Ik ga er zeker niet aan kloten als hij er gewoon tussenweg kan.
Was soms echt niet normaal hoe dat ding stond schokken,springen..
MdV keek me geregeld aan met een look van...”kan je niet rijden of zo”, of “doe eens normaal man”...terwijl het echt (tuurlijk) niet aan mij lag!
BTW nog gefelicteerd met je prachtige wagen! mag je er maar veel 'Driving Fun' van hebben.
Zien we deze ook op het circuit terug?
- Petrolhead Tom
Ik denk wel een keer een avondsessie. Het gaat de komende tijd in ieder geval niet gebeuren.bobSTI schreef:Precies, gewoon er tussen uit, heb ik met de Z4 ook gedaan en ik moet zeggen de kangoeroe eigenschappen zijn geheel weg...Petrolhead Tom schreef:Ik ga er zeker niet aan kloten als hij er gewoon tussenweg kan.
Was soms echt niet normaal hoe dat ding stond schokken,springen..
MdV keek me geregeld aan met een look van...”kan je niet rijden of zo”, of “doe eens normaal man”...terwijl het echt (tuurlijk) niet aan mij lag!
BTW nog gefelicteerd met je prachtige wagen! mag je er maar veel 'Driving Fun' van hebben.
Zien we deze ook op het circuit terug?
- 2000USA
Leuke kar! Ga je vast veel plezier uithalen! (mijn Italiaanse/roadster hart huilt een beetje, maar goed
)
Langzamerhand, al lerende een beetje aan de eigen smaak aanpassen.
Op een Compact zie ik ook graag het M-pakket en genoemde verlichting, maar wellicht dat je met het in kleur maken van de stootstrips ook al een mooi effect hebt.

Langzamerhand, al lerende een beetje aan de eigen smaak aanpassen.
Op een Compact zie ik ook graag het M-pakket en genoemde verlichting, maar wellicht dat je met het in kleur maken van de stootstrips ook al een mooi effect hebt.
- Chris van S.
Tom!!!! Fotos en first experiences please.... 

- Petrolhead Tom
Foto's heb ik nog niet gemaakt.
Ik heb al wel 250 kilometer gereden. Wat een heerlijke machine is het! Echt helemaal top! De auto stond precies klaar zoals overeengekomen. Helemaal goed. Dus snel rijden. De terugweg heb ik het rustig aan gedaan om de auto eens wat beter te leren kennen. Eenmaal thuis heb ik even wat gedronken en leek het mij wel verstandig om maar eens naar Duitsland te gaan om te zien wat hij kan.
Het lijkt me vanzelfsprekend dat 192 pk vlot genoeg is om de gang erin te houden bij deze compact. Ik heb heel even de 240 op de teller gezien maar op dat moment had ik niet het idee dat de koek al op was. Binnenkort dus nog maar eens een poging ondernemen. Ik ben er helemaal mee in mijn nopjes en zal vanavond even wat foto's plaatsen.
Ik heb al wel 250 kilometer gereden. Wat een heerlijke machine is het! Echt helemaal top! De auto stond precies klaar zoals overeengekomen. Helemaal goed. Dus snel rijden. De terugweg heb ik het rustig aan gedaan om de auto eens wat beter te leren kennen. Eenmaal thuis heb ik even wat gedronken en leek het mij wel verstandig om maar eens naar Duitsland te gaan om te zien wat hij kan.
Het lijkt me vanzelfsprekend dat 192 pk vlot genoeg is om de gang erin te houden bij deze compact. Ik heb heel even de 240 op de teller gezien maar op dat moment had ik niet het idee dat de koek al op was. Binnenkort dus nog maar eens een poging ondernemen. Ik ben er helemaal mee in mijn nopjes en zal vanavond even wat foto's plaatsen.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Tom wildenthousiast... 
Ben benieuwd hoe het MX5 draadje uitsterft...

Ben benieuwd hoe het MX5 draadje uitsterft...