Wat was jouw jongensdroom?

Dit is ons algemene autoforum.
MartijnGizmo

Re: Wat was jouw jongensdroom?

Bericht door MartijnGizmo » 16 mei 2012, 09:46

Dennis Cavallino schreef:Ooit mocht ik meerijden met vrienden van mijn ouders in zo'n Sierra Cosworth. Een witte, met zo'n dikke spoiler achterop. Toen Joost en jij in die XR4i aan 't driften waren, heb ik dus erg genoten van jullie rijkunsten, de Sierra an sich en de mooie herinneringen die ik had aan de 3-deurs Cossie uit mijn jeugd.

Afbeelding

Daar was ik inderdaad enorm van onder de indruk. Niet dat ik die Sierra's mooi vond, maar zoiets bestond in die tijd gewoon nog niet. Alle auto's van toen waren vierkant, of op zijn minst hoekig te noemen. De Sierra was de eerste écht moderne auto. En in Cosworth uitvoering was 'ie niet alleen zeldzaam, ik kan me niet herinneren dat ik naast dat exemplaar ooit een originele Cossie 3-deurs op de openbare weg heb zien rijden. Op Ford meetings waar ik weleens kwam zag ik ze wel staan, maar volgens mij heb ik alleen een paar rally-cossie's gezien. Zelfs op de 'Ring zag ik ze nooit. Zo zeldzaam zijn ze.
Ook voor mij was dat altijd een magische auto. Vorig jaar was ik in de gelukkige positie om het Ford Heritage Center te bezoeken in Engeland... en hoewel de GT en GT40 veel indruk op me maakten, vond ik de rit in de 3-deurs Cossie het meest bijzonder. En wonder boven wonder: het viel niet eens tegen na al die jaren! :tooth:

Afbeelding

350 Z

Bericht door 350 Z » 16 mei 2012, 10:16

Ik was dol op 2 auto's in mijn jeugd tussen wie ik niet kon kiezen.
Afbeelding

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 mei 2012, 10:17

Over jongensdromen die wel in duigen vielen gesproken: De Lotus Esprit V8 viel mij echt enorm tegen. Ooit vond ik dat een supergave auto. Daar wilde ik altijd al in rijden. Door mijn werk als instructeur mocht ik ermee op 't oude circuit van Assen rijden. Ondanks de stappen die de auto zette, vond ik er geen hol aan. Ik zat niet lekker. Het schakelde kut (wist ik op voorhand). De auto voelde lomp en groot aan. Weinig gevoel en beleving. De V8 gaf me geen kick zoals in een Lamborghini Jalpa (niet de beste auto, wel veel gaver). De balans was er wel, maar het voelde meer aan als een 5 serie. Niet spannend genoeg om 't een echte sportwagen te noemen met middenmotor. Echt een teleurstelling voor mij.

In diezelfde tijd mocht ik ook meerijden met Elmar in de Viper en even later zelf rijden in een andere Viper op de openbare weg. Ook dat vond ik tegenvallen. Ik had een compleet ander beeld van die auto. Nu beoordeel ik hem meer als hardcore speleding dan toen, maar toen ik voor 't eerst instapte viel echt alles mij tegen. De kieren in de plastic ramen, het klitteband, het gebrek aan... alles. Het was gewoon een racer met kenteken (nu vind ik dat leuk). Daarnaast kon je er niet leuk mee spelen. Het lukte me wel zonder te spinnen, maar ik vond 't gewoon niet leuk. Wel indrukwekkend, begrijp me niet verkeerd.

Wat ik wel mooi vond was hoe Elmar met die auto omging. Hij was zo nuchter als een koe. Ik kende hem toen nog niet, maar iedereen was bang voor hem. Geen instructeur durfde in te stappen. Hij bleek gewoon een aardige kerel die goed wilde leren rijden. Als ik nu zie hoe Elmar zijn Viper en zichzelf heeft verbeterd, dan denk ik: ik had 't toen mis. Het is wél een goede auto. Maar ik had gewoon een ander beeld bij die auto aan de hand van 't folder-fappen. Op één of andere manier had ik een soort hardcore GT verwacht. Beter afgewerkt en misschien zelfs wel íets luxer. Dat beeld klopte totaal niet. Nu zou ik een moord doen om die tijd helemaal over te doen. Ik zou graag nog eens naast Elmar willen zitten anno nu en genieten van zijn rijkunsten, zijn Viper en dan met 't beeld dat ik nu van de auto heb.

In de Esprit V8 daarentegen hoef ik nooit meer te rijden.

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 16 mei 2012, 10:41

Afbeelding

De 911 (meerdere varianten) is altijd mijn droom geweest! Tot wat jaren terug eigenlijk altijd 964 of 993 Turbo (S). Toen verliefd geworden op de 997 Turbo MK1, maar inmiddels ligt m'n hart al tijdje bij deze dame:

Afbeelding

Laten we het er maar op houden dat het de Porsche 911 wel is voor mij!

Shakes

Bericht door Shakes » 16 mei 2012, 11:25

3 van de 3 zeg maar.

Shakes

Bericht door Shakes » 16 mei 2012, 11:29

Tristan

Bericht door Tristan » 16 mei 2012, 11:33

Laatste is idd prachtig.

Hoe een F1 coureur weer zo blij wordt als een klein kind. :D

Shakes

Bericht door Shakes » 16 mei 2012, 11:50

Het mooie is dat ze meteen naar de auto van Senna gaan. Zal jullie het Senna/TG fragment besparen ivm vervuiling maar ik snap deze jongens wel.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 16 mei 2012, 11:53

Gaaf stukje Nandor!!

Toen ik een jaar of 6 was, waren de Testarossa en F40 wel maximaal de shit, Porsche suckte big time. Latere jongensdromen zijn de GTT geweest (vervuld) en daarna lang gek geweest van een 996 GT3 mk1, nog later de 997 GT3 mk1, maar echt als klein jochie werd echt overal een Testarossa of F40 op getekend :D.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 mei 2012, 13:50

These two cars:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 mei 2012, 10:03

Als kleine jongen droomde ik van Ferrari's en Lambo's.....nog steeds wel een F40 is het hoogst haalbare het meest pure maar een 355 vind ik ook prima :D

Toen ik groter werd mocht ik een leaseauto uitzoeken...op mn 23ste reed ik een gloedjenieuwe 155 2.0 TD,...ma o man wat was ik blij...2jaar later in 1998 een 156 in t babyblauw met 17"verlaagd maar zonder airco want dat was te duur....meer dan blij een droomauto...in mn garage ging ik soms zitten te kijken naar de lijnen...het model...in juli 1998 was het nog een bijzondere verschijning...het was Alfa Alfa Alfa.....toen iemand mij op Lexus ging wijzen....

Er kwam een zwarte IS200 met beige leder...ik was volgens mij 26jaar oud...en wat was ik een trots mannetje op die leeftijd zo'n dikke kar...een droomauto!

Toen volgenden een hele stapel Toya's en Lexi....Landcruisers en RX-en...droomauto's nee...totaal niet...gewoon mega lekkere daily's tussendoor een M3 GT gehad...was wel een soort van droomauto,.....

De e38 740iL heb ik van genoten...wat een auto...een auto waar destijds en nog steeds weinig moderne auto's tegenop kunnen...een auto die uniek blijft!

Op dit moment doet eigenlijk geen enkele moderne auto mij wat...tuurlijk een 1M is ubersnel etc...maar emotie nope...nieuwe 911's nope...een 993/964/930 doen mij meer....maar mijn huidig lijstje zal zoiets moeten zijn nu:

VW T1
Citroen CX GTi-Turbo2
Iets Amerikaans....ben gek op amerikanen...V8 gorgelen maar
e30 M3
190 2.3-16 dtm ding
Lancia Gamma Coupe
930 Turbo
etc...beetje random lijstje....iets 80's ofzo

Voor nu doet de BX het prima :tooth: centenkwestie he :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 mei 2012, 10:19

Tijd om BMW-fun even eer aan te doen.

Ik moest en ik zou deze hebben.

Afbeelding

...maar ik zou ook genoegen nemen met deze, er stond er altijd één een paar straten bij ons huis vandaan.

Afbeelding

En supercars? Die deden me nooit zoveel. Tot 1987, want toen kwam deze. Dat was er eentje om met open mond naar te kijken, wilde dromen over te hebben, posters van boven je bed te hangen en opwinding bij te voelen als je 'm kon zien. Wát een auto!

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mei 2012, 11:07

vroeger was het wat lastiger of beperkter om te weten wat je droomauto was want geen Internet en weinig TV zenders en of autobladen as a kid that is.

doch wat ik nog weet voor ik men rijbewijs had dat ik gek was op de

Fiat X1/9 Afbeelding

waar ik er dus ook een stuk of 5 in my car life van heb gehad :D

en op de Ford RS2000 mk2

Afbeelding

waar ik er ook een stuk of 5 van heb gehad :df:

en de BMW E30 M3 destijds onbetaalbaar natuurlijk,

Afbeelding

waar ik er ook een stuk of 5 van heb gehad in allerlij uitvoeringen :D

bovendien als 14? jarig jongetje als ik uit school kwam fietsen wel eens staan dromen van die
prachtige buitenaards paarse Lotus Europa die wel eens in Nijverdal stond, zoiets>>

Afbeelding

in 1998 werd het de M coupe (Z3) waar ik van droomde en ook daar een stuk of 4 van gehad :D
in 1999 was de Hartge Z47 (Z3 coupe) echt de uber kick en in 2001 nog meer met de 5.0...het duurde ff maar ook die is er gekomen :kikker: en inmiddels bijna 5.5 jaar in mijn bezit.

men huidige "dreamcars" zijn bv>>

--Ford GT40 met iets v 500pk (replica)
--Artega GT met iets van 420pk
--TVR T350c met LS3 en iets van 480pk
--Lotus Exige/Elise met iets van 400pk
--Porsche 904 met iets van 330pk (replica)
--Porsche 910 met iets van 330pk (replica)
--Porsche Cayman S met iets van 450pk
--Porsche 2.8 RSR duchtale replica op bv basis 930 3.3 turbo
--TVR oudje met dikke V8 en rond 400pk
--BMW E30 M3 of Z1 of Z3 coupe met V8 en iets van 450pk

dat was het ongeveer :ongeveer als:
je ziet wel, ik hou meer van iets met karakter/classic of future classics en een beetje aangepast :angel:
niet extreem maar wel iets meer met een push/DF

Rebel

Bericht door Rebel » 17 mei 2012, 11:23

Dit hing vroeger op mijn kamer (nu zou ik me er voor schamen......alhoewel) Chrevolet Camaro

Afbeelding

De Alfa Romeo GTV 6 2.5

Afbeelding

Verder hebben de auto's van mijn vader ook altijd veel indruk op me gemaakt , o.a. De Rover 3500, en de Audi 200 5T

Afbeelding

Afbeelding

De 323i 6 cylinder van Snipe hierboven had onze buurman, vond ik ook geweldig.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald in dat model 3 serie, echter was een 316 :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 mei 2012, 11:28

Een Camaro had ik als speelgoedautootje en dat leek me wel wat. Nou heb ik laatst Camaro gereden (de test volgt nog hier) en dat was wel wat. Die uit '87 dan, want de nieuwe....

Joop

Bericht door Joop » 17 mei 2012, 11:39

...van kinds af aan altijd met autootjes en Lego Technic gespeeld, maar eigenlijk nooit echt een poster van een bepaalde auto boven m'n bed gehad. De posters die er in mijn beginjaartjes hingen waren toch van die zware dieselrokende machines in de vorm van vrachtwagens. Ik moest en zou toen ieder foldertjes, stickertje, kalender, etc. van DAF hebben...

...toen ik wat ouder werd gingen de auto's wel spreken. Net een beetje in de periode dat Ekris nog zijn laatste jaren in Scherpenzeel sleet (en inmiddels een vestiging in Nijkerk had) ging dat Beierse merk me toch meer en meer aanspreken. Naar oma gaan op zondag betekende automatisch even door de ruiten bij Ekris in Scherpenzeel gluren...

Auto's van dat moment zoals de 8 serie, de Z1 en de E30 M3 waren wel auto's die me aanspraken. Zeker als je pa in 10jr oude Datsun Cherry of later een Austin Mini Metro en Peugeot 305 rijdt zijn dit soort auto's toch een enorme stap vooruit.
Vanaf m'n 15e ben ik me stap voor stap meer met auto's bezig gaan houden, na een 'fout' liefhebberstijdperkje 'computers and stuff'. Pas op dat moment kwamen de exoten om de hoek kijken, waar er al menigeen hierboven en hiervoor voorbij zijn gekomen. Maar nog steeds geen uitgesproken richting of model... Er was veel wat ik leuk vond, van 205'jes GTI tot Mini's aan de onderkant tot de racemonsters aan de bovenkant.
Eigenlijk pas veel later toen de coupe versie van de E46 3er op de markt kwam en kort daarna de M3 (ik inmiddels 20jr) had ik echt zoiets van: "dat is de auto die ik wel erg graag zou willen hebben". Op dat moment heb ik me dat toen wel als 'bereikbaar' doel gesteld. Mijn toenmalige werkgever (bijbaantje) had al enige jaren een E34 M5, waarbij toen ik eenmaal 18 was en er zo heel af en toe mee mocht rijden ervoor zorgde dat het Beierse virus me definitief te pakken had. M'n eerste auto moest en zal een BMW worden...

3,5jr later was het doel inmiddels al bereikt en kon ik me met de zuurverdiende centjes de bewuste 3 serie coupe met een zescilinder (weliswaar een 320Ci) te veroorloven, na 2,5 jaar 2x een 318i gereden te hebben.
Inmiddels weer 3 BMW coupe's is in de loop van de jaren het Porsche-virus steeds harder op komen zetten. Als we het dan toch over jongensdromen hebben dan is het bezitten van een 911 nog steeds een van de doelstellingen...
Op korte termijn zal de Cayman (S) het meest haalbare (en naar mijn mening ook nog steeds de leukste) zijn, maar de 911 blijft wel de ultieme sportwagen, zelfs als Carrera (S).

Andere exoten vind ik op zich ook hartstikke machtig en prachtig, maar het zelf bezitten van zo'n auto hoeft voor mij nog niet zo zeer... Een keertje sturen vind ik eigenlijk al prachtig zat, of er moet een moment komen dat geld geen rol speelt. Ik vraag me dan wel af of zo'n auto nog bijzonder is.

Ook klassiekers zijn sinds een jaar of 5-6 bij mij wel erg 'hot' en steeds meer ben ik met dat oude spul in aanraking gekomen... Ik kan me ook voorstellen dat ik ooit het roer nog eens omgooi en een leuke klassieker op zoek (wellicht toch die E9 coupe van BMW of die echte 911). Blijven dromen is toch wel leuk...

RVV

Bericht door RVV » 17 mei 2012, 12:30

Qua invulling heb ik mijn droomauto wens wel gerealliseerd. Dat was namelijk de e46 M3 CS. Nu heb ik geen droomauto's meer. Na de M3 CS en e60 M5 doet me heel veel vermogen me niet zoveel meer. Verder heeft BMW niets meer wat voor mij de invulling droomauto kan waarmaken. Porsche heb ik niet zoveel mee. Een GT3 vind ik wel prachtig, maar geen behoefte om hem te bezitten. Geld ook voor andere exoten. Wel mooi om te zien/lezen dat mensen hier wel zo van kunnen genieten.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 mei 2012, 14:26

Van kinds af aan al met auto's bezig. Denk dat ik 3 jaar was toen ik achterin de auto stond (kon toen nog) en van alle auto's de merken en types op aan het noemen was.

Heb hard moeten nadenken wat nu echt jongensdromen waren. Ik ben niet zo'n dromer wat dat betreft, maar er zijn wel een paar auto's die er uit springen.

De eerder genoemde 5 Turbo kwam daarbij naar boven:
Afbeelding

Renault dealer had 1 keer per jaar een soort show in de lokale gymzaal en daar heb ik vele uren rondgelopen rondom deze auto. Als kind maakt zo'n ding dan ontzettend indruk met al de inlaten, uitbouw en de motor die achterin ligt.

Verder keek ik vroeg op TV zo veel als mogelijk touring car races en ook rallies. Daaruit zijn me 2 auto's bijgebleven.

Afbeelding

en uit de rallies de Audi Sport quattro:
Afbeelding

Dit was ook mede een reden voor het kopen van mijn Audi Coupe GT met die fijne 5-cilinder motor.

Daarnaast heeft destijds een 'ontmoeting' met een 962C op de nieuwe Nürburgring tijdens een vakantie ook enorme indruk gemaakt:
Afbeelding

Maar om nu echt te zeggen dat er een auto was waarvan ik gezegd heb: "Die wil ik later hebben!". Nee, die was er niet.

highperformance

Bericht door highperformance » 17 mei 2012, 14:51

Shakes schreef:
Good catch, mooi om te zien. Ondanks contract met MB toch Honda als ultieme car mogen uitzoeken.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 mei 2012, 16:10

Ik noemde eerder de BMW 323i, de BMW CS/CSL en de Ferrari F40 al. Een niveautje lager waren er ook nog wel aardig wat auto's die ik aantrekkelijk vond, als jongensdroom-achtig iets.
- de Tulpenrallye was hier in de buurt en bijna niemand ging zo hard als John Bosch met de E30 M3
- ik had een racebaan (Carrera) met twee Porsches 917
- er waren wel wat snelle Fords die het voor me deden
- hoe snel ging Ari Vatanen met de Peugeot 205 en 405 T16?
- de DB5 van 007 natuurlijk, die er ook als schaalmodel was inclusief het kogelvrije scherm en de schietstoel

Joop

Bericht door Joop » 17 mei 2012, 17:26

Stéphane schreef:Van kinds af aan al met auto's bezig. Denk dat ik 3 jaar was toen ik achterin de auto stond (kon toen nog) en van alle auto's de merken en types op aan het noemen was.

Heb hard moeten nadenken wat nu echt jongensdromen waren. Ik ben niet zo'n dromer wat dat betreft, maar er zijn wel een paar auto's die er uit springen.

De eerder genoemde 5 Turbo kwam daarbij naar boven:
Afbeelding

....
Nu ik die 5 Turbo zie schiet me te binnen dat dat autootje in mini-vorm één van mijn favoriete autootjes was in Majorette vorm...

...ik had er twee, de Renault 5 Turbo (Majorette):

Afbeelding

...en de 5 Maxi Turbo in rally-vorm:

Afbeelding

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 17 mei 2012, 19:29

Twee duidelijke jongens dromen.
Piloot worden: Mee bezig nog 6 maanden te gaan
Porsche 911 (GT3): Door mijn opleiding nog nooit verder van af geweest maar hij gaat er zeker komen.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 17 mei 2012, 20:21

Gelukkig komen niet alle dromen uit...
AML.jpg
AML.jpg (10.4 KiB) 1160 keer bekeken
maar ook de gele 911 van Rik Ringers, en een speelgoed E30 cabrio en R207 speelden een grote rol in mijn dromen.

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 17 mei 2012, 20:33

En dit was eigenlijk ook de reden waarom ik gek op deze auto was. Dat geluid.

Ik was 10 of zo toen deze film uit kwam.

Rupie

Bericht door Rupie » 17 mei 2012, 20:49

Ik sluit me daar maar bij aan. Meerdere herinneringen aan deze auto. Waaronder met een camper op pad in Luxemburg en voor het eerst een Countach tegenkomen en de hele camper doorrennen om maar geen seconde te missen. Of op de Italiaanse snelweg geattendeerd worden op dat er iets bijzonders twee auto's voor ons rijdt en zodra ik de auto zie gaat ie er met een noodgang vandoor een heerlijke lucht achterlatend... ach ja, je kinderjaren. Ik heb me een partij weggedroomd...

Plaats reactie