Kilometervergoeding onder vuur

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Macboy

Re: Kilometervergoeding onder vuur

Bericht door Macboy » 27 jan 2012, 00:31

Je betaalt belasting over elk vermogenselement dus het is toch onlogisch dat er belastingvrije vergoedingen bestaan. Oorzaak daarvan ligt altijd in een economische stimulans vanuit de overheid. Dat is pas onlogisch. Gewoon overal belasting voor betalen en klaar. Geen gezeik. Alleen de manier waarop moet je over discussiëren. Ik zou ook voorstellen aan de pomp en ook alleen daar.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 jan 2012, 07:38

Ik zit nu in Dubai.... benzine 30 cent de liter, goedkoper dan water.... na een weekje hier rondlopen zijn mij de ogen wel geopend wat voor verschrikkelijke bestuurslaag die wij regering noemen wij hebben.... plaats er komende week nog wel wat meer over.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jan 2012, 09:11

Wouter81 schreef:Ik zit nu in Dubai.... benzine goedkoper dan water....
Water is hier bij tankstations ook duurder dan benzine.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 09:19

de olieprijs wordt ook onnodig hoog gehouden...der is helemaal geen vrije markt en of concurrentie...en de gasprijs is slim aan de olieprijs gekoppeld dus we betalen onnodig veel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jan 2012, 09:31

Zolang we 't allemaal slikken voor zoete koek, gaat er echt niets veranderen.

Straks stappen we allemaal over op elektrisch rijden en dan worden we daar weer mee genaaid, omdat ze dan accijns op windmolen-elektriciteit gaan invoeren. En BTW naar 25%, en afvalheffing op je accu's. :ongeveer als: We've been there, done that. :gek:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 09:46

denk het ook, remember indeed die krengen draaien nu gesubsidieerd toch? dus tegen die tijd ist wellicht volle mep en de extra voor? on top of that.
maja tegen die tijd zouden sommige van ons toch al vol EV rijden, sommige ontkomen er niet aan...in zoiets :wheelchair: :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jan 2012, 10:52

Ach, dan mag in Dubai alles wel goedkoper zijn, maar hoe zit het daar met de levensomstandigheden/de levensstandaard voor de bevolking?

Sinds begin jaren '80 worden de rijken in Nederland weer rijker, we krijgen een scherpere verhouding tussen arm en rijk. Maar volgens mij is dat echt nog helemaal niets in vergelijk met Dubai.

Of ik zit er volledig naast, maar volgens mij hebben wij het hier zo slecht nog niet.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 jan 2012, 10:57

100% eens :thumbup:

tuurlijk baal ik er ook van als ik weer 100 euri kan aftikken voor een volle tank benzine maargoed aan de andere kant we hebben het hier harstikke goed in NL :)

dvh

Bericht door dvh » 27 jan 2012, 11:04

Het is gewoon een circulatie van geld.
Belasting die je afdraagt komt weer bij een ander in zijn portomonee, en die koopt er dan weer een bril van via de gemeenteuitkering, welke in feite in stand gehouden wordt door al onze verdiende centen... En dan zijn we weer terug bij af.

De kunst is juist om zoveel mogelijk circulaties bij jou te laten eindigen.
Alle frustratie over belastingen kun je beter gebruiken voor positieve innovaties richting jezelf..

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jan 2012, 11:07

Kortom, kansen zien, ze als ze er niet zijn creëren en ze dan grijpen :banging:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jan 2012, 12:15

dvh schreef:Het is gewoon een circulatie van geld.
Belasting die je afdraagt komt weer bij een ander in zijn portomonee, en die koopt er dan weer een bril van via de gemeenteuitkering, welke in feite in stand gehouden wordt door al onze verdiende centen... En dan zijn we weer terug bij af.

De kunst is juist om zoveel mogelijk circulaties bij jou te laten eindigen.
Alle frustratie over belastingen kun je beter gebruiken voor positieve innovaties richting jezelf..
exact.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 28 jan 2012, 08:28

Lol, Efteling voor de omliggende oliestaten vergelijken met NL.

Buiten het feit dat die luchtbel-staat op klappen staat, moet je jezelf eens zien te verplaatsen in de gewone man aldaar, die namelijk alles moet slikken van de mensen met het grote geld.
Wees maar blij dat we in een land leven waar het in grote lijnen zo goed geregeld is, dat we eindeloos kunnen zeiken/discussiëren over zaken die niet goed gaan. Alles wat wel goed geregeld is vergeten we namelijk heel erg snel of besteden we geen aandacht aan.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 28 jan 2012, 09:01

Dennis Cavallino schreef:

Mijn motto is....."eerst water, de rest komt later" :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 28 jan 2012, 09:03

partyondude schreef:Kortom, kansen zien, ze als ze er niet zijn creëren en ze dan grijpen :banging:
:roflol: :rolling: :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jan 2012, 09:15

:mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 jan 2012, 10:08

Downforce Hans schreef:

:wave:

350 Z

Bericht door 350 Z » 28 jan 2012, 10:11

Dubai even iemand de ogen openen:

Internettoegang is beperkt door middel van internetfilters, naar eigen zeggen om de culturele en godsdienstige waarden van de VAE te beschermen. Veel van de grootschalige projecten komen tot stand door het werk van duizenden arbeiders uit vooral India en Pakistan, die vaak onder erbarmelijke omstandigheden hun werk moeten doen. Zo moet er gewerkt worden bij temperaturen boven de vijftig graden en worden veiligheidsmaatregelen vaak niet gehandhaafd waardoor er veel doden vallen. De lonen liggen er ook erg laag; gemiddeld 160-300 dollar per maand, waarvan vaak nog de kosten voor voedsel afgaan. Ook de arbeidsvoorwaarden zijn niet altijd even goed. Veel arbeiders moeten lange dagen maken en mogen niet wisselen van werkgever en lonen worden soms te laat uitbetaald. Veel arbeiders hebben ook hoge schulden (vaak moet er eerst in het land van herkomst een bedrag worden betaald alvorens men in Dubai mag werken) en verscheidene van hen kampen met psychische problemen, die soms uitmonden in zelfmoordpogingen.
Dubai staat bekend om de luxe en de rijke bevolking. Minder bekend is dat het ook de plaats is van de moderne slavernij (is heel gewoon in de Arabische landen). Vluchtelingen werken er als dienstmeisjes bij de gezinnen voor 120 euro per maand, met nauwelijks of geen vrije tijd. Als ze vluchten of als ze niet goed genoeg werken, verliezen ze hun papieren, krijgen geen loon en kunnen nergens meer heen.

Ook dat is Dubai.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jan 2012, 10:12

Downforce Hans schreef:

Zolang het maar door onze machines wordt gezuiverd. :shakeit:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jan 2012, 10:19

350 Z schreef:Dubai even iemand de ogen openen:

Internettoegang is beperkt door middel van internetfilters, naar eigen zeggen om de culturele en godsdienstige waarden van de VAE te beschermen. Veel van de grootschalige projecten komen tot stand door het werk van duizenden arbeiders uit vooral India en Pakistan, die vaak onder erbarmelijke omstandigheden hun werk moeten doen. Zo moet er gewerkt worden bij temperaturen boven de vijftig graden en worden veiligheidsmaatregelen vaak niet gehandhaafd waardoor er veel doden vallen. De lonen liggen er ook erg laag; gemiddeld 160-300 dollar per maand, waarvan vaak nog de kosten voor voedsel afgaan. Ook de arbeidsvoorwaarden zijn niet altijd even goed. Veel arbeiders moeten lange dagen maken en mogen niet wisselen van werkgever en lonen worden soms te laat uitbetaald. Veel arbeiders hebben ook hoge schulden (vaak moet er eerst in het land van herkomst een bedrag worden betaald alvorens men in Dubai mag werken) en verscheidene van hen kampen met psychische problemen, die soms uitmonden in zelfmoordpogingen.
Dubai staat bekend om de luxe en de rijke bevolking. Minder bekend is dat het ook de plaats is van de moderne slavernij (is heel gewoon in de Arabische landen). Vluchtelingen werken er als dienstmeisjes bij de gezinnen voor 120 euro per maand, met nauwelijks of geen vrije tijd. Als ze vluchten of als ze niet goed genoeg werken, verliezen ze hun papieren, krijgen geen loon en kunnen nergens meer heen.

Ook dat is Dubai.
goed verhaal :thumbup:

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 28 jan 2012, 10:43

Eens met 350Z en daarom zal ik nooit naar dat soort landen gaan.

JP

Bericht door JP » 15 jun 2023, 15:49

Hé, we hebben een km-vergoeding-topic.....
Martijn M schreef: 15 jun 2023, 15:33
Kadett schreef: 13 jun 2023, 14:11 5-10 min per dag voor administratie. Lang genoeg :)
In en uitklokken om de reiskostenvergoeding te pakken toch?
Knot schreef: 15 jun 2023, 15:42 Dat is maar 1/3 van de kmkosten die ik maak (met een 1op20 auto dan), zou ik dat elke dag met het fietsje moeten doen, is ook zo'n gedoe voor die 100 piek.
Gelukkig gaan genoeg bedrijven naar 21 cent per km.

Mijn km-vergoeding is trouwens gehalveerd omdat ik nu op een andere plant (fabriek) werk.
Van 13km naar 12.6km enkele reis. Ja die berekeningen zijn niet te volgen.

Knot

Bericht door Knot » 15 jun 2023, 16:34

Probleem is dat het niet verplicht is toch om van 19 naar 21ct te gaan.

Tom

Bericht door Tom » 15 jun 2023, 16:59

Vanaf juli gingen brandstofprijzen ook omhoog toch, omdat er een bepaalde overheidskorting (ingevoerd vanwege oorlog Oekraine) verviel?

Knot

Bericht door Knot » 15 jun 2023, 17:18

14ct erop toch zoiets?

Hij staat voor woensdag al in de agenda, even alle 5 de voertuigen aftanken, niet wachten tot de vrijdag, dan staan er dikke rijen.

We blijven hollanders he.. Jerrycan mee :blink:

Kadett

Bericht door Kadett » 15 jun 2023, 17:36

Ach voor 5km fietsen hoef ik op jaarbasis max 100 euro voor beurt en vervangings onderdelen :)

Plaats reactie